Schleich Paarden [Deel 7]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:36

Tis mogelijk hoor Roosje, de mijne is op alle plekken verstelbaar, het is alleen best tijdrovend om het zo ver te krijgen. Ik zie trouwens bij jou dat er een ringetje en een sluiting zit die het borsttuig verbind met de riemen waaraan je het paard aan de wagen bind. Is dat in het echt ook zo? bij mijn mentuig zit dat namelijk niet, dat is me nooit opgevallen aan foto's omdat de lamoenen daarvoor in de weg zaten. Ik vind het er wel logisch uit zien.

En hij zit inderdaad beter nu ook de rest van het tuig er op ligt, ik vind hem leuk!

Edit: ik had de foto's gequote, zag het pas toen ik op verzenden had gedrukt. Heb ze weer weggehaald anders staat het zo vol :)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:49

Geloof ook best dat het kan maar voor eerste poging wilde ik het niet al te moeilijk maken. was met deze al zo lang bezig :D

in het echt zit er een gesp waarmee je de strengen aan borsttuig maakt maar ze kunnen ook aan borstuig vastzitten persoonlijk vond dit ff makkelijker om te maken. Zal ff kijken had ergens een plaatje.
ook zijn er verschillende broeken eentje met 1 riem die splitst of net als de mijne met 2 riemen over de billen.

kijk bij deze zitten ze eraan vast en heb je 1 riem over de billen bij de broek
Afbeelding

en bij deze kunne ze los en heeft 2 riemen over de billen bij de broek
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:59

Da's goed duidelijk, dankjewel voor de uitleg! Bij mijn mentuigje zit een enkele gespleten broekriem zoals bij het bovenste plaatje, en ik heb dus ook de strengen zoals op het bovenste plaatje.

Ik zit net nog even te kijken naar je staartriem, misschien heb ik nog een tip voor je als je dat leuk vind? als je goed kijkt naar de staartriem op het 2e voorbeeld plaatje zie je nog een aantal lussen net boven de broekriemen waar je de staartriem doorheen kan halen. Denk dat als je die voorzichtig nog zou maken, dat je het nog een beetje kan verbloemen dat het op die punten bovenaan bij de broeklijm vastgelijmd zit en hij wat meer echt oogt.

Rocco_Love12

Re: Schleich Paarden [Deel 7]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:09

@ wiekenmeisje
en nu? wel mooi piepp moet je hem terug zenden?
of wil je me ander pben als je meer weet!

en voor de gene die mij hebben gepbt die krijgen dit weekend antwoord terug k heb drama weekje achter rug.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:44

in het egt zitten die delen ook aan elkaar vast tussen de stukken waar de riemen over de billen naar de broek lopen (heb wel net als in het egt alleen de tussen delen gelijmt dus heb nog wel speling op de broek). Maar idd loopt er nog een riem overheen dat is de riem die naar het schoftje loopt die is eigenlijk ook verstelbaar. zat daar mee te rommelen kon er geen duidelijke foto van vinden, van bovenaf hoe het ook al weer in elkaar zit dus heb het nu maar ff zo opgelost. Baal ook ontzettend dat ik mijn menboek niet heb kunnen vinden.
Maar moet daar idd nog even goed naar kijken zodat het echter word.

en je hebt zoveel tuig combie's je ziet ook wel is borsttuig van de bovenste met de broek van de onderste. Dr zijn egt zoveel soorten tuig en allemaal hebbe ze net ff iets anders. zo heb je ook tuigen zonder broek.

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:16

balen nathas!

roosje, het word al mooi! idd niet zo handig van schleich..

ik ga morgen op de lapjes markt suede kopen!

hebben jullie eigenlijk al wel is een bijeenkomst gehouden? :o

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:46

@ Roosje: heel knap werk! Ik heb alleen wel een vraagje... Die enorme lus bij de broek waar dient die voor? Voor een strengophouder vind ik hem erg groot.
Vind het tuig ook wat massief zeg maar.
Verder erg knap!!

Ik heb hier 2 foto's vanaf de bok van mijn knappe man voor de wagen voor je.
Afbeelding
Afbeelding
Misschien heb je er wat aan?

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:18

@Danielle erg ooi gedaan dat tuig ik doe het je niet na. Ik ga vanmiddag nog even naar westerhuis hopen dat ze dan wel open zijn.... en meteen even kijken of er al wat is van 2012.....

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:01

Heel leuk gedaan roosje!!! Ik zal ook eens foto's plaatsen van mijn mentuig.

Ik ga hoop ik morgen aan een zadel en hoofdstel voor de shet merrie beginnen, ik heb er zin in!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 15:59

Gisteravond een kinketting aan de liverpool geknutseld:

Afbeelding

Het zit niet 100% netjes en recht, maar dat komt omdat daar sticky wax voor nodig is. Dat heb ik in huis, maar aangezien ik een koper heb voor dit mentuigje moet ik de sticky wax helemaal uit alle ketting oogjes gaan zitten peuteren voordat ik het met goed fatsoen op kan sturen. Zoals jullie zien is dat een hels karwij, en hopelijk begrijpen jullie dat ik daar even geen zin in had :D vandaar dat de wax er niet op zit.

Het hoofdstel zit ook een beetje scheef, mede hierdoor. Het paardmodel waar hij op ligt is de lippizaner hengst.

De kinketting is iets te lang, zodat hij ook op meerdere modellen zal passen :)

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:17

Wow dat mentuig is echt supervetgaafcoolenmooi geworden! In de wammus is al vol met 2012 paardjes :hearteyes: !! Met een beetje geluk kan ik over een paar daagjes mijn plaat vullen met manege(westernrach) spulletjes! Ik heb een grote witte ploaat gekocht en die mag ik helemaal voor mezelf gebruiken voor sch;eich!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:18

@Telpeva echt helemaal mooi en super netjes gedaan hoor +:)+

Ik ben net even bij westerhuis in Meppel geweest om men rijsetje om te ruilen......... En heb toen meteen western setje mee genomen en haflinger veulen van 2012 (hij had overgens alle modellen van 2012 op 1 na de baardageme dus heb alles kunnen zien was moeilijk om niet meer mee te nemen maar ik vind dat ik daar nog een jaar de tijd oor heb ga niet alles in 1 keer kopen dan is de lol er snel van af) Joepieeeeee :))

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:05

jippie! ga zo naar de stad! woon in utrecht, weten jullie een winkel die al de nieuwe collectie van 2012 heeft? dan wil ik heeel graag de ijslander, en de twh merrie! \

waar kun je die soortvan bh sluitinkjes kopen? wil ik zo graag .

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:17

De vraag over die sluitinkjes is een paar pagina's terug ook gesteld en beantwoord :) hobbyzaken, soms op de markt, etc. Hema, Action en Wibra hebben ze overigens niet in het assortiment, die heb ik al gecontroleerd :D

Ik heb er inmiddels een aantal gekregen van iemand die ze nog ergens had liggen en niet meer ging gebruiken :)

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:19

sorry dan voor 'dubbel' post.

maandag lekker dagje vrij, de hele dag schleichen, mmm ... :+

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:25

je kunt rondjest en sluitingetjes ook van armbandjes slopen :j dat bit is mooi geworden Telpeva

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:40

@ Roosje: Erg mooi dat tuig! Vooral omdat het wit is, dat maakt het heel origineel. Wil er zelf ook nog eens aan beginnen, maar het lijkt me wel heeeeeeeeel moeilijk...
@ Telpeva: Ik vind hem erg netjes hoor! Vooral dat bit :D

annickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:44

Jeej weekend :+ Morgen naar de Kitsch en zo in Roden om wat nieuwe 2012 schleichs in te slaan *D Hopelijk is mijn moder zo lief om er 1tje voor mij te kopen hahah :D ff extra lief doen :o Dan ga ik namelijk de camarque merrie en hengst kopen en de akhal teke merrie en misschien nog een veulentje <3

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:02

Ziet er erg mooi uit Telpeva!!
Ik heb vanmorgen een mail gestuurd naar de winkel waar ik mijn schleich van gisteren heb gekocht!
Hoop dat ze snel met een oplossing komen!
Was eigenlijk wel heel erg teleur gesteld! :(
Heb nu bijna mijn collectie compleet!
Ga over 3 week bezig met een westernrijbak te maken en een springring en als ik daarna nog tijd en PLEK heb een longeerbak! (A) Zin aan! :)

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:35

@Telpeva,
Dat bit is ook gaaf zeg! Hoe heb je dat zo mooi kunnen doen? Heb je die kinketting ook helemaal zelf gemaakt?
Laatst bijgewerkt door Stephaniexh op 13-01-12 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosan2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:35

Mag ik dan foto's zien van die western ring? Want ik ga een westernranch maken voor mn schleich en dan heb ik graag tips voor een echtlijkend gedoetjexD

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:37

super dat bit telpeva! lekker lang prutselen..

ben toch maar niet naar de winkel gegaan.. iets te laat. maandag heb ik de hele dag! :)

ben ook wel benieuwd naar die western ring. :j

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:05

jeej vanmiddag de akhal teke merrie en veulen gekocht, en het lespaard!
blij! :D

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:10

Nathas schreef:
Ik ben net even bij westerhuis in Meppel geweest om men rijsetje om te ruilen......... En heb toen meteen western setje mee genomen en haflinger veulen van 2012 (hij had overgens alle modellen van 2012 op 1 na de baardageme dus heb alles kunnen zien was moeilijk om niet meer mee te nemen maar ik vind dat ik daar nog een jaar de tijd oor heb ga niet alles in 1 keer kopen dan is de lol er snel van af) Joepieeeeee :))

idd dat vond ik nu ook,
ga nu eerst weer wat elfen verzamelen, dan ben ik in mei weer up to date voor de nieuwe elfen van dit jaar

heb er al 3 op mp besteld en ook de dressuurset :)
maar dat is voor deze maand even het laatste wat ik mag kopen van mezelf
*gaat het gat in haar hand dichtlijmen* XD

mooi gedaan telpeva,
en idd ik was ook nieuwsgierig of je die ketting ook zelf had gemaakt?

die sluitinkjes zijn ook bij pipoos te koop, had ik al een keer gezegd