[centraal] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony? deel 13

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:53

xjesssicaa schreef:
je hebt je benen nogal opgekropt , ik denk als je je benen gewoon lang maak dan vind ik je te groot.

mijn benen hangen gewoon naar beneden alleen ligt mijn binnenbeen iets naar achter had les tijdens deze foto

Laura_x_

Re: [centraal] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony? deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:54

De enalaatste, op de dikke zwarte pony vind ik echt niet meer passen. Ik zou er een kleiner iemand op zetten, ook vanwege het gewich tvan de pony.

De laatste past :) Mooie combi!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:55

dank je :o

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:58

Laura_x_ schreef:
De enalaatste, op de dikke zwarte pony vind ik echt niet meer passen. Ik zou er een kleiner iemand op zetten, ook vanwege het gewich tvan de pony.

De laatste past :) Mooie combi!

ik rij er 1/2 keer in de week op en voor derest rijden er kleine kindjes op :j

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:27

vanaf 80 passen er 5
daarna cennamitch past niet
en de laatste past weer wel;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:42

Foutje.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 17-05-11 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:50

Calanddra schreef:
Op de laatste vind ik je toch echt te groot. Pony is ook te dik (is weer extra balast), het zadel ligt te ver naar voren (in zn nek := ), je beugels zitten een paar gaten te kort... Ik vind je echt te groot :n

Beugels een paar gaten langer en haar benen gaan wapperen. Ja dat is echt de bedoeling van beugellengte.
Weet je uberhaupt waar de nek van het paard ligt? OMG. Men noemt dat het schouderblad, die op de foto idd het zadel draagt.

Door zijn gewicht is deze gaan schuiven, zolang hij nog dik is ligt er een bontje onder, dan past het goed. Zadelmaker is anderhalve maand geleden geweesd en zadel is aangepast op de pony. :) Pony te dik, tja, hoe valt een pony af: door te werken.

En with all do respect, konden jullie pony's rijtechnisch verbeteren toen jullie 7 jaar waren? Dat dacht ik al, dan liever een ruiter die meebeweegt, de pony rijtechnisch kan verbeteren en niet in de weg zit. :)

Overigens heeft de pony echt geen last hoor, van Cenna. Ik snap ook echt niet hoe jullie je mening vormen. :+ Whaha.
Het enige wat vervelend is, is dat op het moment dat Cenna nog langer wordt de pony kan gaan pootje haken, en haar rompbalans is moeilijker op deze pony. Maar dat de pony haar niet kan dragen, sorry, maar dan moeten jullie allemaal nog een heleboel leren. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 19:52

Sterker nog: Ik rij de pony ook bij, ik ben een stukje zwaarder als Cenna, wel kleiner.
Hij heeft het er maar mee te doen, trainen is de beste manier om af te vallen. We hebben het niet over een Shetlander waar Cenna nog mee rijdt. Bokt is wel heel grappig af en toe. :)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:48

Roosje01 past! :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:54

mariekeoo schreef:
ponylies schreef:
jepsica past!
willie10 past!
seabiscuitje te groot
Rianne12 past!
deliana te groot
cennamitch te groot
en ik?

jij past ook

roosje past is namelijk een sterk ras en zonder zadel vertekend veel

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:56

laaste past!

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:02

Chaos schreef:
Calanddra schreef:
Op de laatste vind ik je toch echt te groot. Pony is ook te dik (is weer extra balast), het zadel ligt te ver naar voren (in zn nek := ), je beugels zitten een paar gaten te kort... Ik vind je echt te groot :n

Beugels een paar gaten langer en haar benen gaan wapperen. Ja dat is echt de bedoeling van beugellengte.
Weet je uberhaupt waar de nek van het paard ligt? OMG. Men noemt dat het schouderblad, die op de foto idd het zadel draagt.

Door zijn gewicht is deze gaan schuiven, zolang hij nog dik is ligt er een bontje onder, dan past het goed. Zadelmaker is anderhalve maand geleden geweesd en zadel is aangepast op de pony. :) Pony te dik, tja, hoe valt een pony af: door te werken.

En with all do respect, konden jullie pony's rijtechnisch verbeteren toen jullie 7 jaar waren? Dat dacht ik al, dan liever een ruiter die meebeweegt, de pony rijtechnisch kan verbeteren en niet in de weg zit. :)

Overigens heeft de pony echt geen last hoor, van Cenna. Ik snap ook echt niet hoe jullie je mening vormen. :+ Whaha.
Het enige wat vervelend is, is dat op het moment dat Cenna nog langer wordt de pony kan gaan pootje haken, en haar rompbalans is moeilijker op deze pony. Maar dat de pony haar niet kan dragen, sorry, maar dan moeten jullie allemaal nog een heleboel leren. :)

Ik ben het helemaal meeeens! als jij een hobbelen kindje van 7opzet is het ook niet voordelige voor het paard zijn rug en een pony kan 1/3e van zijn lichaam gewicht dragen deze pony is waarschijnlijk 300 kilo dan mag iemand van 100 kilo nog op zijn rug zitten...

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:07

ik moet heeeeel misschien een grote shet beetje inrijden ( HEEEEEEEEEEEELL\

edit dubbelpost :')
Laatst bijgewerkt door PuurxNatuur op 17-05-11 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:09

Heeeeel misschien ( vriendin moet nog vragen ) moet ik een grote shet een beetje inrijden, omdat de kleine kinderen dat niet kunnen.
Maar ik ben dus te groot denk ik..
ben 35 a 37 kilo & 1.50
denk dat het aan de lengte ligt?

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:15

hoe groot is de shet ?

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:16

Sorry hoor maar wat doe je in dit topic als je alles wel beter weet?
Als je het al weet hoef je hier geen foto te zetten.
Je moet ook niet allemaal excusen gaan verzinnen want te groot is te groet.
En cennamitch was het toch? Ik vind je toch wel te groot op die pony.

Het argument van rijtechnisch goed ofzo gaat ook niet op als ik zie hoe je je handen houd op die foto.
Dat je er maar twee keer per week op rijd maakt niet uit. Als je de pony hindert is het gewoon niet goed.
Dat hij je kan dragen is ook geen argument. Er is zat wat mij kan dragen maar of het ook góed en prettig is voor t beest. Een pony zal niet snel door zn knieen zakken omdat je te lang bent. Dus er maar op zitten want hij kan je dragen? Zouden heel wat kapotte ponys opleveren.

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:17

dat weet ik dus niet, ze zei een grote maat rond 1.15 maar dat is geen shet meer.. of 1.10 ofzo.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:20

Jessicajoann schreef:

Het argument van rijtechnisch goed ofzo gaat ook niet op als ik zie hoe je je handen houd op die foto.
Dat je er maar twee keer per week op rijd maakt niet uit. Als je de pony hindert is het gewoon niet goed.
Dat hij je kan dragen is ook geen argument. Er is zat wat mij kan dragen maar of het ook góed en prettig is voor t beest. Een pony zal niet snel door zn knieen zakken omdat je te lang bent. Dus er maar op zitten want hij kan je dragen? Zouden heel wat kapotte ponys opleveren.

kijk jij legt het uit zoals ik bedoel :j

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:20

Jessicajoann schreef:

er werd aan mij gevraagd of ik een foto wou plaatsen :)

zoExpres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:21

PaardenliefJ schreef:
dat weet ik dus niet, ze zei een grote maat rond 1.15 maar dat is geen shet meer.. of 1.10 ofzo.

ik denk dat het nog wel past hoor ! :))

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:26

Tesssaaa schreef:
Ik ben het helemaal meeeens! als jij een hobbelen kindje van 7opzet is het ook niet voordelige voor het paard zijn rug en een pony kan 1/3e van zijn lichaam gewicht dragen deze pony is waarschijnlijk 300 kilo dan mag iemand van 100 kilo nog op zijn rug zitten...

Een pony kan absoluut geen 1/3 van zijn gewicht dragen!
Natuurlijk zak je niet gelijk door zijn rug, maar dit klopt echt niet.

Dan zou mijn paardje van 600 kilo iemand van 200 kilo op zijn rug kunnen hebben...... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:28

ik denk dat ze bedoelt de sterkere rassen als ijslanders, friezen, shets. volgens mij klopt het dan wel aardig

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:29

Dus een Fries van 600 kilo kan iemand van 200 kilo dragen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:31

ik denk wel voor rustige ritjes. ik kan er ook helemaal naast zitten hoor.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:33

kchristi schreef:
ik denk dat ze bedoelt de sterkere rassen als ijslanders, friezen, shets. volgens mij klopt het dan wel aardig

Friezen zijn helemaal niet zo geweldig sterk :n over het algemeen hebben hun een behoorlijk zwakke rug :)