Schleich paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:36

jeee
ik heb de arabier van adinda gekocht :D

ben super blij nieuwe paard voor mijn verzameling :o

Zoey_julia

Re: Schleich paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:19

natasha welke heb jij allemaal?

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:32

ik heb
25 schleich paardjes

de rassen weet ik zo niet uit me hooft

Zoey_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:37

natasha heb je ook nog andere dieren?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:59

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:05

Whiehoe krijg er als het goed is van de week weer 2 breyers bij :D Is geen schleich maar zijn wel modelpaardjes. Eigenlijk veelste duur maar deze kon ik niet laten gaan :)

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:05

Zoey_julia schreef:
natasha heb je ook nog andere dieren?

jha ik heb nog 4 hondjes maar die heb ik te koop staan
want ik spaar alleen de paardjes :D

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:42

Mandarijn schreef:
Iemand vroeg nog om een foto van het model dat ik had laten repainten (het lichtere is in het echt donkerder/bruiner):

Afbeelding
Afbeelding

Gemaakt met het model Husky (vrouwtje). :)

Dit was het hondje dat dus nagemaakt is:
http://img155.imageshack.us/img155/818/dsc0127dz.jpg

Afbeelding

Even voor de kleur :)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 01:08

Thats_Me schreef:
Whiehoe krijg er als het goed is van de week weer 2 breyers bij :D Is geen schleich maar zijn wel modelpaardjes. Eigenlijk veelste duur maar deze kon ik niet laten gaan :)

Hee Breyer, leuk! Welke? :D

Trouwens, ik weet niet of je al lid bent van Modellipizzaner, maar als verzamelaar raad ik je zeker aan daar te gaan kijken. :) Worden van daaruit ook liveshows georganiseerd, binnenkort is er één in Leeuwarden;

http://drimble.nl/bericht/3451330

Ik spaar zelf ook Breyer, met name de Stablemates maar heb ook aardig wat trads. Ben ook regelmatig op een show te vinden, alleen naar die in Leeuwarden kom ik niet.

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:25

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:40

xxannemiekxx schreef:
Ik heb mijn Schleichjes allemaal in de boekenkast gezet op een plank, maar het past niet :')
Oeh en ik heb een nieuwe site gemaakt *\o/*
http://www.everyoneweb.com/schleichaccesoires/

leuk hoor! Ik maak ook altijd zelf dekjes e.d. maar die hou ik gewoon voor mijzelf, is echt voor mijn plezier.
Stel ik ze verkoop, ben ik altijd bang dat er iets verkeerd is dus dat mensen ontevreden zijn.. ik ook lastig altijd,
klein mini dekje, mega naaimachine :=

maar hoe maak jij die? Met naaimachine of met hand?

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:22

Dekjes maak ik ook zelf maar die verkoop ik niet :)
Nouja het was eerst ook niet echt mijn idee om ze te gaan verkopen, heb het eerst ook een hele tijd voor mezelf gedaan, maar toen ging ik op zoek naar een bijbaantje :)
En dit vind ik stukken leuker dan kranten rondbrengen :+
Maar ik maak ze gewoon met de hand, onze naaimachine stond in de fik toen mijn zusje iets wou naaien :')

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:43

ik weet wel zeker dat mensen ontevreden zouden zijn over mijn halstertjes als ik ze zou verkopen. die vallen zo kapot! :')

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:50

Ik kreeg laatst wel een berichtje van iemand die een bestelling had geplaatst dat een halstertje had losgelaten :o
Maar ze heeft hem geplakt :)
En ik heb gezegd dat als ze nog eens kapotgaan dat ze nieuwe krijgt of haar geld terug ofzo :D
Want ik heb het er maar gewoon op gegokt of ze kapot gaan of niet :+

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:53

xxannemiekxx schreef:
Nouja het was eerst ook niet echt mijn idee om ze te gaan verkopen, heb het eerst ook een hele tijd voor mezelf gedaan, maar toen ging ik op zoek naar een bijbaantje :)
Maar ik maak ze gewoon met de hand, onze naaimachine stond in de fik toen mijn zusje iets wou naaien :')

Hou je er wel wat aan over dan? Lijkt mij dat kranten rondbrengen meer oplevert dan dekjes/halsters maken voor schleich paardjes. Alleen al het stof, garen, lint, klittenband en alles wat je nog meer nodig hebt kost geld en tel daarbij de uren die je er in stopt. Zo'n dekje moet dan al snel 5 euro opleveren wil je er iets aan over houden.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:56

Nimuz_ schreef:
Thats_Me schreef:

Hee Breyer, leuk! Welke? :D

Trouwens, ik weet niet of je al lid bent van Modellipizzaner, maar als verzamelaar raad ik je zeker aan daar te gaan kijken. :) Worden van daaruit ook liveshows georganiseerd, binnenkort is er één in Leeuwarden;

http://drimble.nl/bericht/3451330

Ik spaar zelf ook Breyer, met name de Stablemates maar heb ook aardig wat trads. Ben ook regelmatig op een show te vinden, alleen naar die in Leeuwarden kom ik niet.

Een Lipizanner en een Fries :D Ze zijn onderweg hoop ze morgen in huis te hebben. Dan zou ik ook wat beter kunnen zoeken naar het model als je meer wilt weten (ben (nog) niet zo thuis in de Breyers).

De site is mij bekend. Kom er alleen niet echt vaak, vind dat er weinig leven in zit. Praat er liever over hier op bokt.

Oehh lijkt mij wel leuk een keer naar zo'n show te gaan. Is dat dan alleen Breyer of ook van andere modelpaarden zoals schleich? Want schleich heeft hier toch de overhand. Op binnenkort 4 hele en 1 stukke breyer na.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:57

hoeduur zijn de breyers paarden dan ongeveer :D :o

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:59

Liveshows zijn over het algemeen van Breyer, Peter Stone en de Resins, maar Schleich mogen -dacht ik- wel meedoen. :)

Het klopt trouwens dat de site over het algemeen rustig is, al zijn er ook wel eens drukkere tijdstippen, je moet ze alleen even treffen. :P

@ Natasha
Gemiddeld rond de 30 voor een normaal model, nieuw 35 dacht ik? Op Marktplaats zijn ze wel eens te vinden voor minder hoor, denk juist over het algemeen vaker voor prijzen rond de 20. :') Maar je hebt ook duurdere modellen. :)

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:02

wooow dat is wel heel veel
dan spaar ik liever door met mijn schleich paarden verzameling haha :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:05

Ik heb aan de ene kant ook liever Schleich, komen er sneller bij, goedkoper, weinig ruimte nodig en je krijgt ze nog eens compleet. Van Breyer krijg je eigenlijk weinig compleet, ja misschien ooit eens alle verschillende kleuren op één model (dat probeer ik met de Andalusiërs). :)

Aan de andere kant is Breyer ook echt heel leuk, is ook iets leuker om mee te nemen op een liveshow. :D En aardig wat paarden van Breyer zijn nagemaakt van echte, neem bijvoorbeeld Salinero. :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:07

Ja, breyer's zijn een stuk duurder dan schleich maar ze zijn natuurlijk ook groter. Als je uitgaat van een normaal model.

Ok, ja nou ja eerst maar eens wat meer modellen sparen heb nu 56 schleich en paar breyers (Salinero, Anatomy model (die is gaaf!!) en straks nog 2 nieuwe. Die stukke wil ik graag een keer laten opknappen en repainten).

Daarbij is schleich natuurlijk ook veel makkelijker te verkrijgen dan Breyers. Kom hier vooral Salinero en Milton tegen maar verder weinig speciaals.

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:14

Thats_Me schreef:
xxannemiekxx schreef:

Hou je er wel wat aan over dan? Lijkt mij dat kranten rondbrengen meer oplevert dan dekjes/halsters maken voor schleich paardjes. Alleen al het stof, garen, lint, klittenband en alles wat je nog meer nodig hebt kost geld en tel daarbij de uren die je er in stopt. Zo'n dekje moet dan al snel 5 euro opleveren wil je er iets aan over houden.

Verdient niet echt veel nee, maar ik heb het geld ook niet echt nodig. Ik krijg ook al €26 zakgeld per maand (Lekker veel :)) En €50,- kleedgeld. Het is meer gewoon als extra'tje.
En ik maak de dekentjes van een die grote fleecedekens van de blokker :+
Die zijn lekker goedkoop :D

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:54

geloof dat er ook live-shows voor schleich zijn.
Zo is er ook altijd een in (de buurt van) nijmegen.
Weet alleen niet wannneer.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:46

furyke schreef:
geloof dat er ook live-shows voor schleich zijn.
Zo is er ook altijd een in (de buurt van) nijmegen.
Weet alleen niet wannneer.

Nijmegen had inderdaad ook een liveshow, maar er is nog geen nieuwe datum voor de volgende liveshow. :)

pacokuzies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:06

:= wat is een liveshow