[Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Moderators: Neonlight, Sica, balance

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CastaMickey

Berichten: 7262
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:50

Ik ben ook niet op zoek naar 'een' ras. Wie weet vind ik straks de perfecte KWPN' er, terwijl ik dat eigenlijk geen paarden voor mij vind. Het gaat om het karakter en daar kijk ik naar. Maar als je een lijstje hebt met criteria dan kan het nuttig zijn om te gaan kijken welk ras daar typisch veel kenmerken van heeft. Als je een bomproof paard wilt dat een beetje ' sloom' is dan kan je bij alle arabieren die je ziet gaan kijken in de hoop dat er een koele kikker tussen zit maar slimmer is dan om een ander ras te zoeken.

Snoetje2001
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:10

CastaMickey schreef:
Omdat ik op zoek ben naar een paard en dit topic ergens vaag in mijn achterhoofd zat toch maar eens nieuw leven hier! :)

Ik ben 17 jaar, 160cm en ongeveer 40 kilo. Ik zoek een pony of paard waar ik in de wei urenlang kan zitten knuffelen en waar ik dus ook lekker mee kan tutten, borstelen, knuffelen. Bij het rijden mag hij/zij voorwaarts zijn. Moet wel nuchter in het karakter zijn maar een bokje vind ik echt geen probleem. Ik wil er ook lekker mee kunnen crossen, een stevige rengalop vind ik heerlijk en daar moet het paard ook van houden. Ik wil niet hem steeds hoeven aansporen dan. Bij het rijden mag er dus echt wat karakter inzitten. Geslacht en kleur maakt niet uit. Moet ook leuk dressuur kunnen rijden, ik wil er in de toekomst nog eens mee op wedstrijd maar dit is niet het hoofddoel (denk aan alle sportpony's en paarden die op marktplaats staan, daar ben ik absoluut niet naar op zoek). Ik vind springen en cross ook leuk dus het moet een veelzijdig dier zijn. Liever niet een heel groot paard. Wel wil ik er echt een band mee opbouwen. Ik ben benieuwd of jullie iets voor me weten! :)



misschien een arabier, zit wel pit in en is dus zeker ook wel voorwaarts. Ze zijn heel erg veelzijdig en je kan er alles wel mee doen. is ook niet een heel groot paardje ofzo, meestal d/e-pony.

Snoetje2001
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:12

xniieeenke schreef:
Waarom zoeken we op ras? :?

Ik wil in de toekomst zeker paardjes, vraag het toch even.
Ik ben nu 1,73 en word ongev 1,80
Ik ben nu 50 tot 60 kilo denk ik.
Ik heb veel motivatie
Moet niet te wild zijn, 1e paardje word dat dan
Word sowieso recreatief, veel bij 't paardje zijn en buitenritten lijken me leuk


een fjord is zeker een leuk recreatief paard, die eigenlijk alles wel kan. Ik zou persoonlijk ook niet op ras zoeken zoals jij hierboven zegt ;)

Silverheart
Berichten: 281
Geregistreerd: 11-12-15
Woonplaats: Neverland

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:08

Hey!
Welk paard/pony past bij mij?
Ik ben 1,73
Best dun, ong50 kilo
Wil een pittig paard
Maar moet wel luisteren
Moet om mij geven
Zouniemand het weten?

Isabel

Berichten: 2275
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:00

CastaMickey schreef:
Omdat ik op zoek ben naar een paard en dit topic ergens vaag in mijn achterhoofd zat toch maar eens nieuw leven hier! :)

Ik ben 17 jaar, 160cm en ongeveer 40 kilo. Ik zoek een pony of paard waar ik in de wei urenlang kan zitten knuffelen en waar ik dus ook lekker mee kan tutten, borstelen, knuffelen. Bij het rijden mag hij/zij voorwaarts zijn. Moet wel nuchter in het karakter zijn maar een bokje vind ik echt geen probleem. Ik wil er ook lekker mee kunnen crossen, een stevige rengalop vind ik heerlijk en daar moet het paard ook van houden. Ik wil niet hem steeds hoeven aansporen dan. Bij het rijden mag er dus echt wat karakter inzitten. Geslacht en kleur maakt niet uit. Moet ook leuk dressuur kunnen rijden, ik wil er in de toekomst nog eens mee op wedstrijd maar dit is niet het hoofddoel (denk aan alle sportpony's en paarden die op marktplaats staan, daar ben ik absoluut niet naar op zoek). Ik vind springen en cross ook leuk dus het moet een veelzijdig dier zijn. Liever niet een heel groot paard. Wel wil ik er echt een band mee opbouwen. Ik ben benieuwd of jullie iets voor me weten! :)


Een Groninger! Heel nuchter karakter, maar wel genoeg pit. Goed in dressuur en springen en ook heel geschikt voor cross, omdat ze zo nuchter zijn en niet raar opkijken van vreemde hindernissen. Het zijn ook sterke paarden, dus die stevige rengalop zit wel goed haha! Qua karakter zijn ze heerlijk aanhankelijk :)

Bruma
Berichten: 332
Geregistreerd: 13-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:10

CastaMickey schreef:
Ik ben ook niet op zoek naar 'een' ras. Wie weet vind ik straks de perfecte KWPN' er, terwijl ik dat eigenlijk geen paarden voor mij vind. Het gaat om het karakter en daar kijk ik naar. Maar als je een lijstje hebt met criteria dan kan het nuttig zijn om te gaan kijken welk ras daar typisch veel kenmerken van heeft. Als je een bomproof paard wilt dat een beetje ' sloom' is dan kan je bij alle arabieren die je ziet gaan kijken in de hoop dat er een koele kikker tussen zit maar slimmer is dan om een ander ras te zoeken.



Arabier!!
ik verzorg nu arabieren en het zijn erg veelzijdige en ( over het algemeen) niet luie paarden!
En om een band ermee op te bouwen zijn ze en zeerste geschikt!

Sara_4027

Berichten: 230
Geregistreerd: 13-08-14
Woonplaats: Thuis

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:07

Ik ben 1.70 weeg rond de 55 kg
Ik wil een paard die minimaal 1.65 is
goeie ruime gangen.
mag gerust barok zijn of steviger zolang ze maar voldoende aanleg hebben
en een sterk karakter zonder dat ze kijkerig zijn
ben benieuwd of jullie hier een ras aan kunnen plakken

_Joelle

Berichten: 319
Geregistreerd: 08-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:16

Sara_4027 schreef:
Ik ben 1.70 weeg rond de 55 kg
Ik wil een paard die minimaal 1.65 is
goeie ruime gangen.
mag gerust barok zijn of steviger zolang ze maar voldoende aanleg hebben
en een sterk karakter zonder dat ze kijkerig zijn
ben benieuwd of jullie hier een ras aan kunnen plakken


een fries!

_Joelle

Berichten: 319
Geregistreerd: 08-09-15

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:22

ik ben 1.73 rond de 55 kg.
ik zoek een paard met hele mooie ruime gangen, echt voor de dressuur (wedstrijden!)
niet sloom, lekker pittig.
minimaal 1.65.
niet te dun mooie stevige, compacte bouw, niet grof!
ben erg fan van de dikke nekken.
ben benieuwd of iemand een goed ras kan bedenken.

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:11

Wat voor een ras vinden jullie bij mij passen??
Ik ben 1.74 en 63 kg
Liefst een pittig paardje net potentie voor de hogere dressuursport en moet een leuk sprongetje kunnen maken.
Ik hou wel van een paard met een forse hals.En geen Arabier die hebben zo'n smal neusje dat vind ik niks.

CastaMickey

Berichten: 7262
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:39

CelestaT schreef:
CastaMickey schreef:
Ik ben ook niet op zoek naar 'een' ras. Wie weet vind ik straks de perfecte KWPN' er, terwijl ik dat eigenlijk geen paarden voor mij vind. Het gaat om het karakter en daar kijk ik naar. Maar als je een lijstje hebt met criteria dan kan het nuttig zijn om te gaan kijken welk ras daar typisch veel kenmerken van heeft. Als je een bomproof paard wilt dat een beetje ' sloom' is dan kan je bij alle arabieren die je ziet gaan kijken in de hoop dat er een koele kikker tussen zit maar slimmer is dan om een ander ras te zoeken.



Arabier!!
ik verzorg nu arabieren en het zijn erg veelzijdige en ( over het algemeen) niet luie paarden!
En om een band ermee op te bouwen zijn ze en zeerste geschikt!


Mijn ervaring met arabieren is dat ze in de omgang vaak niet heel rustig zijn. Je kunt er zeker een goede band mee opbouwen maar je treft er niet vaak eentje die het fijn vindt om heel lang te niksen.

Isabel

Berichten: 2275
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:43

_Hedwig schreef:
ik ben 1.73 rond de 55 kg.
ik zoek een paard met hele mooie ruime gangen, echt voor de dressuur (wedstrijden!)
niet sloom, lekker pittig.
minimaal 1.65.
niet te dun mooie stevige, compacte bouw, niet grof!
ben erg fan van de dikke nekken.
ben benieuwd of iemand een goed ras kan bedenken.


Een Gelderse, een Groninger of iets van een Andalusier!

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:44

Ik ben benieuwd of een Haflinger bij mij past, aangezien ik helemaal verliefd ben op Haflingers <3 Als een Haflinger niet bij mij past, weten jullie dan een ander leuk ras?

Ik ben niet zo lang, ongeveer 1.60. Ik weeg rond de 50 kilo. Ik hou van een pittig karakter, maar niet eentje die snel van iets schrikt of er vandoor gaat. Het liefst lange manen, knuffelig karakter maar ook wel eigenwijs! Het liefst allround, springen, dressuur, buitenritten en vrijheidsdressuur, dus echt van alles! Wel een wat groter paardje, zat te denken aan een C of D pony. Ik ben benieuwd!

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:50

Binkie_Eline schreef:
Ik ben benieuwd of een Haflinger bij mij past, aangezien ik helemaal verliefd ben op Haflingers <3 Als een Haflinger niet bij mij past, weten jullie dan een ander leuk ras?

Ik ben niet zo lang, ongeveer 1.60. Ik weeg rond de 50 kilo. Ik hou van een pittig karakter, maar niet eentje die snel van iets schrikt of er vandoor gaat. Het liefst lange manen, knuffelig karakter maar ook wel eigenwijs! Het liefst allround, springen, dressuur, buitenritten en vrijheidsdressuur, dus echt van alles! Wel een wat groter paardje, zat te denken aan een C of D pony. Ik ben benieuwd!

Een slanke fjord? Manen kun je wel laten groeien. Anders misschien een fjord x ijslander of een konik


Wat zou er bij bij passen?
Ik ben zelf rond de 1.67 en niet de slankste ofzo.
Verder qua bouw houd ik heel erg van slanke paardjes.
Ik wil graag endurance rijden en daarin ook hoger komen. Af en toe een klein sprongetje en wat dressuur natuurlijk.
Ik zoek een heel eenkennig paard die zich echt op een iemand focust. Beetje temperament is wel gewenst.
Een apart kleurtje is ook wel gaaf.

Athelas

Berichten: 2004
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:54

Ik vind een haflinger best bij je passen hoor. Ze zijn echte allrounders, en ook minstens een D pony (of soms een grote C). :)
Maar inderdaad, fjorden, ijslanders, Merens zouden ook wel passen.

Froos

Berichten: 260
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 23:07

pien2010: Misschien een Welshje/Arabiertje? Grote D/E maat dan wel?

Ben zelf ook wel benieuwd,
Ik ben 1.85 en hou dan ook wel van wat hoogte (ik sta ook niet verkeerd op een paard van 1.65 hoor)
Ik spring veel, lijkt me wel leuk om eens een eventing wedstrijd te rijden, maar kijk er nou niet echt naar uit om gigantische vaste hindernissen te springen. Met "normale" hindernissen zou ik echt geen probleem hebben met wat hoogte, zou graag wat hogerop komen.
Natuurlijk is een KWPN'er logisch, maar ben benieuwd wat voor "echte" rassen er zijn die in de buurt komen van m'n wensen :P

Isabel

Berichten: 2275
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:02

Froos schreef:
Ben zelf ook wel benieuwd,
Ik ben 1.85 en hou dan ook wel van wat hoogte (ik sta ook niet verkeerd op een paard van 1.65 hoor)
Ik spring veel, lijkt me wel leuk om eens een eventing wedstrijd te rijden, maar kijk er nou niet echt naar uit om gigantische vaste hindernissen te springen. Met "normale" hindernissen zou ik echt geen probleem hebben met wat hoogte, zou graag wat hogerop komen.
Natuurlijk is een KWPN'er logisch, maar ben benieuwd wat voor "echte" rassen er zijn die in de buurt komen van m'n wensen :P

Een Groninger! Wat steviger gebouwd en super koel in het hoofd. Hierdoor kijken ze niet op van "vreemde" eventing hindernissen. Ze zijn ook super veelzijdig, zijn zowel goed in springen als dressuur, en doen het ook super voor de kar, mocht je die ambitie ooit hebben.

Silverheart
Berichten: 281
Geregistreerd: 11-12-15
Woonplaats: Neverland

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:59

Hoi!
Ik had al eerder gevraagd, maar die is niet beantwoord, en er stond een beetje weinig informatie in...
Dus hier :
Nou ik ben een meisje, word ongeveer 1.75
Ben van mezelf vrij slank, 45-50 kilo zal het wel zijn
Wil een paardje waar pit in zit, maar hij moet wel voorwaards zijn,
Waar ik ook VD (vrijheidsdressur) mee kan doen,
Hij moet me echt vertrouwen en een lekker knuffelpaard zijn,
Ook wil ik meer een recreatie paardje,
Wil niet echt zegmaar trainen voor de sport,
Moet stoer zijn, maar een beetje bangig een knuffelig mag wel, hij moet open staan voor nieuwe dingen.
Het liefst lange dikke manen, (ik wil veel gaan doen met de manen)
Het liefst grote pony tot paard
Een c-tje mag wel, maar een lekker groot, stoer paard mag ook wel!
Moet wel sociaal zijn, want wil namelijk 2 paardjessss...
Ik hoop dat jullie het weten!
Xxx

Silverheart
Berichten: 281
Geregistreerd: 11-12-15
Woonplaats: Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:00

HorseGoldy schreef:
Hoi!
Ik had al eerder gevraagd, maar die is niet beantwoord, en er stond een beetje weinig informatie in...
Dus hier :
Nou ik ben een meisje, word ongeveer 1.75
Ben van mezelf vrij slank, 45-50 kilo zal het wel zijn
Wil een paardje waar pit in zit, maar hij moet wel voorwaards zijn,
Waar ik ook VD (vrijheidsdressur) mee kan doen,
Hij moet me echt vertrouwen en een lekker knuffelpaard zijn,
Ook wil ik meer een recreatie paardje,
Wil niet echt zegmaar trainen voor de sport,
Moet stoer zijn, maar een beetje bangig een knuffelig mag wel, hij moet open staan voor nieuwe dingen.
Het liefst lange dikke manen, (ik wil veel gaan doen met de manen)
Het liefst grote pony tot paard
Een c-tje mag wel, maar een lekker groot, stoer paard mag ook wel!
Moet wel sociaal zijn, want wil namelijk 2 paardjessss...
Ik hoop dat jullie het weten!
Xxx

Ps. Ik ben nu ong. 1.72

beatyhorse
Berichten: 112
Geregistreerd: 21-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:29

HorseGoldy schreef:
HorseGoldy schreef:
Hoi!
Ik had al eerder gevraagd, maar die is niet beantwoord, en er stond een beetje weinig informatie in...
Dus hier :
Nou ik ben een meisje, word ongeveer 1.75
Ben van mezelf vrij slank, 45-50 kilo zal het wel zijn
Wil een paardje waar pit in zit, maar hij moet wel voorwaards zijn,
Waar ik ook VD (vrijheidsdressur) mee kan doen,
Hij moet me echt vertrouwen en een lekker knuffelpaard zijn,
Ook wil ik meer een recreatie paardje,
Wil niet echt zegmaar trainen voor de sport,
Moet stoer zijn, maar een beetje bangig een knuffelig mag wel, hij moet open staan voor nieuwe dingen.
Het liefst lange dikke manen, (ik wil veel gaan doen met de manen)
Het liefst grote pony tot paard
Een c-tje mag wel, maar een lekker groot, stoer paard mag ook wel!
Moet wel sociaal zijn, want wil namelijk 2 paardjessss...
Ik hoop dat jullie het weten!
Xxx

Ps. Ik ben nu ong. 1.72

Een grote haflinger of fries misschien?

salisky_04

Berichten: 53
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:55

Ik houd van wandelen, poetsen en grondwerk. Natuurlijk vind ik rijden ook leuk, maar deze dingen vind ik mis nog wel leuker. Als ik wel ga rijden doe ik t liefst een flinke buitenrit of ga ik springen

salisky_04

Berichten: 53
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:31

pien2010 schreef:
ik wil ook wel weten welk ras bij me past..
ik ben ongeveer 1 meter 60 lang :j
ik ben hartstikke blond :P
ik hoe wel van afentoe een bokje :)
het liefste een klein paardje van 1.65
het paard moet fijn onder het zadel zijn
een lief fijn karakter maar toch nieuwsgierig en leergierig
moet goed kunnen springen
en het liefste lange manen <3
en oja het liefste ook nog voor het karretje als het zou kunnen <3
dat was mijn lijstje :list:

Mis een IJslandse? Ze rijden echt lekker!

salisky_04

Berichten: 53
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:37

pien2010 schreef:
Binkie_Eline schreef:
Ik ben benieuwd of een Haflinger bij mij past, aangezien ik helemaal verliefd ben op Haflingers <3 Als een Haflinger niet bij mij past, weten jullie dan een ander leuk ras?

Ik ben niet zo lang, ongeveer 1.60. Ik weeg rond de 50 kilo. Ik hou van een pittig karakter, maar niet eentje die snel van iets schrikt of er vandoor gaat. Het liefst lange manen, knuffelig karakter maar ook wel eigenwijs! Het liefst allround, springen, dressuur, buitenritten en vrijheidsdressuur, dus echt van alles! Wel een wat groter paardje, zat te denken aan een C of D pony. Ik ben benieuwd!

Een slanke fjord? Manen kun je wel laten groeien. Anders misschien een fjord x ijslander of een konik


Wat zou er bij bij passen?
Ik ben zelf rond de 1.67 en niet de slankste ofzo.
Verder qua bouw houd ik heel erg van slanke paardjes.
Ik wil graag endurance rijden en daarin ook hoger komen. Af en toe een klein sprongetje en wat dressuur natuurlijk.
Ik zoek een heel eenkennig paard die zich echt op een iemand focust. Beetje temperament is wel gewenst.
Een apart kleurtje is ook wel gaaf.

Ik denk een appaloosa misschien

salisky_04

Berichten: 53
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 19:38

isabel_94 schreef:
_Hedwig schreef:
ik ben 1.73 rond de 55 kg.
ik zoek een paard met hele mooie ruime gangen, echt voor de dressuur (wedstrijden!)
niet sloom, lekker pittig.
minimaal 1.65.
niet te dun mooie stevige, compacte bouw, niet grof!
ben erg fan van de dikke nekken.
ben benieuwd of iemand een goed ras kan bedenken.


Een Gelderse, een Groninger of iets van een Andalusier!

Of een fries

salisky_04

Berichten: 53
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:27

amado7 schreef:
Leuk nieuw topic! :)

Mag ik mezelf ook doen? :)

Ik ben 1.62 lang, ben 45 kilo maar.
Ik rijd 5 jaar. Vind springen leuk, maar kan het nog niet goed. zou een pony willen die wel leuk kan springen. Dressuur vind ik ook wel leuk om te doen! :)
Buitenritten - strand - bos , moet overal mee kunnen.
Lekker om lang weg te gaan.
Lekker breed het liefst. Heb wel wat weg van hafjes en fjorden :)
Leuk karakter, mag wel bokje geven, of uitproberen, of eigenwijs zijn, maar ook nieuwsgierig, leergierig en lekker willen werken.! :) En natuurlijk bomproof :)
Lange manen vind ik leuik, maar vind in een boog natuurlijk ook geweldig ! xD Alleen bij fjorden dan.
Niet al te druk, leuk voor vd.
Moeten wel kinderen mee overweg kunnen in omgang.
Sociaal naar andere dieren.
Wat vinden jullie leuk voor mij? :D

Toch wel een haflinger denk ik