[Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:36

Heey welk ras vinden jullie bij mij passen
ik ben 13 jaar ben ongeveer 1,57 m en 58 kilo ik hou van buitenritten en van springen ook vind ik het geweldig om in ren galop over grasvelden het strand en noem maar op waar het kan te gaan. Ook lijkt mij het leuk om een keer te gaan crossen ook hou ik van natural Horsmanship. :) Ook moet er wat pit in zitten dus niet al te braaf :j

Athelas

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 07:24

Arabier mischien?

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:17

Sara_4027 schreef:
En ik?
15 jaar. 1.73 lang en 58 kg.
Ik rijd dressuur soms een sprongetje en een bosritje is ook erg leuk.
Ik wil een paard dat goed kan bewegen en die graag wil lopen maar toch niet heel heethoofdig is.
Ben benieuwd

Haflinger, KWPN

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 08:17

beatyhorse schreef:
ik ben 13 jaar ben ongeveer 1,57 m en 58 kilo ik hou van buitenritten en van springen ook vind ik het geweldig om in ren galop over grasvelden het strand en noem maar op waar het kan te gaan. Ook lijkt mij het leuk om een keer te gaan crossen ook hou ik van natural Horsmanship. :) Ook moet er wat pit in zitten dus niet al te braaf :j

Arabier, Welsh?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:13

Ik heb al enkele keren gepost , maar ik ben toch opnieuw benieuwd naar het antwoord. Dit omdat ik begin 2016 de zoektocht naar een eigen paard eindelijk wil laten starten.

Ik:

- 1.75 m ( ik ben gestopt met groeien ).
- Ongeveer 73 kilo ( _-:( :oo :n ) :o
- Ik heb ongeveer 8 jaar rijervaring. 2,5 jaar manege en de rest van de tijd eigen pony´s.
- Ik ben gek op springen , het lijkt mij geweldig om dat langzaam op te bouwen en ooit een L/M parcoursje te rijden. Net zoals ik zonder springen geen paardenleven zou kunnen leiden , kan ik dat ook niet zonder de heerlijke buitenritjes in het bos. Grondwerk , NH , western , aangespannen etc vind ik ook hartstikke geweldig !
- Ik vind dat ik een goede zit heb , alhoewel is soms ook wat uit balans kan raken. Pianohandjes en dergelijke dingen heb ik ook last van, maar dit kan zeker verbetert worden met les.

Het paard ! :

- Zoals ik al had aangegeven vind ik springen geweldig , maar aan de andere kant zijn ook koudbloedjes een grote favoriet van mij. Vooral de fjorden of hafjes. Hun ´probleem´ is dat de meeste niet goed kunnen springen. Ik ben een aantal maanden aan het twijfelen / van mening aan het veranderen : eerst wilde ik een koudbloed , want die zitten toch echt als een huis en er klonk me niks mooier in de oren dan een buitenrit met je koudbloed in de bossen midden in de winter , hij dikke vacht , jij dikke jas :+: Na een maandje begon ik toch weer te twijfelen , want ik wilde springen. Een warmbloed zou het moeten worden , ja ik weet het nu zeker !.. Maar nu ben ik weer aan het twijfelen -O-
- Schofthoogte : Max 1.70 m , min 1.45 m ( maar dan moet het echt een brede zijn ).
- Ik zou graag een sterk paard hebben. Sterke hoeven , gezonde vacht / huid , minder snel ziek. Natuurlijk kan elk paard ernstig ziek worden , maar het ene ras is daar net iets gevoeliger voor dan het andere.
- Qua karakter kan je eigenlijk niet naar rassen kijken , maar als ik dan toch zo brutaal mag zijn om mijn wensenlijstje te verlangen: een lief, rustig , ´cool´ paard, met de zekere pit en looplust.

Ik heb tot nu toe op veel verschillende rassen gereden : vuilnisbakken , KWPN , New Forest , Welsh , Fries , Haflinger , Tinker , Shetlander ( in de vroegere jaren :+ ) en een Half - arabier. De Fries daar vond ik niks aan ( maar dat was ook een luie hengst ) , de Haflinger die was toch voor mijn gevoel net iets te smal , de Welsh , Shetlander en New Forest vallen vanzelfsprekend vanwege hun hoogte uit , de Tinker vond ik echt leuk ( ! ) hij zat lekker ,groot en breed <3 en de half-arabier was er een met een rem die nodig geolied moest worden :')

Alvast sterkte met het lezen van mijn langdradige verhaal :Y)

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 19:47

_Femkeeex schreef:
Ik heb al enkele keren gepost , maar ik ben toch opnieuw benieuwd naar het antwoord. Dit omdat ik begin 2016 de zoektocht naar een eigen paard eindelijk wil laten starten.

Ik:

- 1.75 m ( ik ben gestopt met groeien ).
- Ongeveer 73 kilo ( _-:( :oo :n ) :o
- Ik heb ongeveer 8 jaar rijervaring. 2,5 jaar manege en de rest van de tijd eigen pony´s.
- Ik ben gek op springen , het lijkt mij geweldig om dat langzaam op te bouwen en ooit een L/M parcoursje te rijden. Net zoals ik zonder springen geen paardenleven zou kunnen leiden , kan ik dat ook niet zonder de heerlijke buitenritjes in het bos. Grondwerk , NH , western , aangespannen etc vind ik ook hartstikke geweldig !
- Ik vind dat ik een goede zit heb , alhoewel is soms ook wat uit balans kan raken. Pianohandjes en dergelijke dingen heb ik ook last van, maar dit kan zeker verbetert worden met les.

Het paard ! :

- Zoals ik al had aangegeven vind ik springen geweldig , maar aan de andere kant zijn ook koudbloedjes een grote favoriet van mij. Vooral de fjorden of hafjes. Hun ´probleem´ is dat de meeste niet goed kunnen springen. Ik ben een aantal maanden aan het twijfelen / van mening aan het veranderen : eerst wilde ik een koudbloed , want die zitten toch echt als een huis en er klonk me niks mooier in de oren dan een buitenrit met je koudbloed in de bossen midden in de winter , hij dikke vacht , jij dikke jas :+: Na een maandje begon ik toch weer te twijfelen , want ik wilde springen. Een warmbloed zou het moeten worden , ja ik weet het nu zeker !.. Maar nu ben ik weer aan het twijfelen -O-
- Schofthoogte : Max 1.70 m , min 1.45 m ( maar dan moet het echt een brede zijn ).
- Ik zou graag een sterk paard hebben. Sterke hoeven , gezonde vacht / huid , minder snel ziek. Natuurlijk kan elk paard ernstig ziek worden , maar het ene ras is daar net iets gevoeliger voor dan het andere.
- Qua karakter kan je eigenlijk niet naar rassen kijken , maar als ik dan toch zo brutaal mag zijn om mijn wensenlijstje te verlangen: een lief, rustig , ´cool´ paard, met de zekere pit en looplust.

Ik heb tot nu toe op veel verschillende rassen gereden : vuilnisbakken , KWPN , New Forest , Welsh , Fries , Haflinger , Tinker , Shetlander ( in de vroegere jaren :+ ) en een Half - arabier. De Fries daar vond ik niks aan ( maar dat was ook een luie hengst ) , de Haflinger die was toch voor mijn gevoel net iets te smal , de Welsh , Shetlander en New Forest vallen vanzelfsprekend vanwege hun hoogte uit , de Tinker vond ik echt leuk ( ! ) hij zat lekker ,groot en breed <3 en de half-arabier was er een met een rem die nodig geolied moest worden :')

Alvast sterkte met het lezen van mijn langdradige verhaal :Y)

Misschien toch een Haflinger? Ik heb ergens gehoord dat Haflingers wel goed kunnen springen :). Maar dat ligt denk ik ook aan wat voor bouw de Haf heeft. Als je nou een niet te smal gebouwde Haf neemt die wel goed kans springen? veel succes met iets leuks zoeken :)

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:49

beatyhorse schreef:

Ik denk een Welsh. Mijn Welsh pony is een allrounder met een goudeerlijk karakter, maar er zit zeker ook pit in! :P

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:55

Mwaa, een haflinger is naar mijn gevoel toch echt te klein, de hele brede zijn erg moeilijk te vinden + de gemiddelde hele brede haflinger zou niet -/+ 1 m kunnen springen.

Ohja , nog een belangrijk aspect vergeten. Ik heb een hekel ( nouja geen hekel :+: :+ ) aan paarden die hele grote of juist kleine passen maken. Waar galopperen en een langere tijd fijn doorzitten onmogelijk is.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:40

Wat is het hier druk zeg ha :')

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:21

15 jaar
158 cm lang
Goed springpaard
Apart kleurtje (palomino, valk)
Geen fors gebouwde pony zoals tinker of haf of fjord
D pony/E pony
Niet een heeele hoge schoft (ivm zonder zadel)
Slanke pony
Niet bont

Weet iemand hier een ras of een kruising voor wat aan het meeste voldoet? :)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:23

Welsh cob of NRPS?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:17

shampyX9 schreef:
15 jaar
158 cm lang
Goed springpaard
Apart kleurtje (palomino, valk)
Geen fors gebouwde pony zoals tinker of haf of fjord
D pony/E pony
Niet een heeele hoge schoft (ivm zonder zadel)
Slanke pony
Niet bont

Weet iemand hier een ras of een kruising voor wat aan het meeste voldoet? :)

New Forest of Connemara zou ik meteen aan denken. :j

LisanneNL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:22

Ik ben ook wel benieuwd wat er bij mij zou passen.
Ik ben 23 jaar, 1,66cm lang en weeg ongeveer 52 kilo. Omdat ik niet super groot ben rij ik ook nog wel op d pony's.

Wat ik zoek in een pony/paard:
- braaf karakter
- buitenrijden
- springen/dressuur (gewoon voor zo nu en dan, ik ben geen wedstrijdruiter maar een recreatieve)

beatyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:57

LisanneNL schreef:
Ik ben ook wel benieuwd wat er bij mij zou passen.
Ik ben 23 jaar, 1,66cm lang en weeg ongeveer 52 kilo. Omdat ik niet super groot ben rij ik ook nog wel op d pony's.

Wat ik zoek in een pony/paard:
- braaf karakter
- buitenrijden
- springen/dressuur (gewoon voor zo nu en dan, ik ben geen wedstrijdruiter maar een recreatieve)

Tinker ??

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:27

ik ben ook wel benieuwd wat voor paardje er bij mij past :P (ik ben namelijk wel langzaam opzoek naar een eigen paard :D )

Ik ben 16 jaar (bijna 17, nog 10 dagen!! *\o/* )
Ik ben ong. 1.75m, en ong. 58KG.
ik houd van dressuur, maar de andere dag vind ik springen weer fantastisch, dus ik ben wel opzoek naar een allrounder die goed kan dresseren en springen.
Het paardje wil ik het liefst groter dan 1,60 omdat ik zelf al redelijk lang ben.
En ik houd van witte paarden of palomino's!(als je het zo goed schrijft) :)

LisaVH96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:37

nu word ik ook wel nieuwsgierig :)

ik ben 19 jaar, +/- 1.75 lang en 62 kg.
hou van grote paarden, absoluut geen pony's ( zijn niet voor mij weggelegd :P)
rustig in het hoofd, maar ook een uitdaging. allrounder, die graag werkt, maar ook van kroelen en tutten houd. voorwaarts is tijdens het rijden en leergierig.

ben benieuwd :D

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:00

Welk ras vinden jullie bij mij passen?
Ik ben niet heel slank en heb een gemiddelde lengte (1.73). Dus het liefst een wat groter/steviger paard.
Wel een paard met wat pit en aanleg voor de dressuur.
Moet geen schrikachtig paard zijn, maar betrouwbaar.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:01

LisaVH96 schreef:
nu word ik ook wel nieuwsgierig :)

ik ben 19 jaar, +/- 1.75 lang en 62 kg.
hou van grote paarden, absoluut geen pony's ( zijn niet voor mij weggelegd :P)
rustig in het hoofd, maar ook een uitdaging. allrounder, die graag werkt, maar ook van kroelen en tutten houd. voorwaarts is tijdens het rijden en leergierig.

ben benieuwd :D

Wat dacht je van een Groninger? Zijn wat groter/steviger, hebben een koel karakter maar zeker genoeg pit tijdens het rijden. Zijn erg leergierig en super allround!

Snoetje2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:18

welk ras past bij mij?

-Ik ben zelf rustig,
-ik houd van paarden die tijdens het rijden luisteren, een bokje hier en daar vind ik wel leuk, maar ik moet het onder controle kunnen houden
-een paard hoeft voor mij in stal niet de liefste te zijn
-liefst een paard waarmee ik kan springen en dressuur kan rijden en op zijn tijd ook wel een buitenrit of wedstrijd
-liefst een d-pony, e-pony of paard.
-ik wil er graag een band mee kunnen opbouwen
-en voorwaarts tijdens het rijden

vraag me af wat er bij mij past, ;) ;) ;)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:08

Femkev2001 schreef:
welk ras past bij mij?

-Ik ben zelf rustig,
-ik houd van paarden die tijdens het rijden luisteren, een bokje hier en daar vind ik wel leuk, maar ik moet het onder controle kunnen houden
-liefst een paard waarmee ik kan springen en dressuur kan rijden en op zijn tijd ook wel een buitenrit of wedstrijd

Ik ken een fjord die aan al je eisen voldoet! Heeft streken, maar niet zo erg dat het niet onder controle te houden is. Lekker allround, kan dressuur, springen en buitenrijden. Genoeg pit tijdens het rijden, maar wel meewerkend. Is ook een heel slim paardje! Ik weet alleen niet of alle fjorden zo zijn.

ragus_tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:31

Femkev2001 schreef:
welk ras past bij mij?

-Ik ben zelf rustig,

Tinker (die zijn overal goed voor :o )
geweldig karakter en bomproof. Kunnen ook rare fratsen hebben en erg uitgekookt zijn (etuuuuuh!) :')
De meeste tinkers kunnen wel dressuur en springen. Een heel hoog niveau kan zul je wel niet halen met een Tink, maar ze kunnen wel mooi lopen (en ze kunnen voor de kar!! <3 ).
de tinker in het algemeen is een grote pony, maar als volwassene kan je er ook goed op.

Knorretjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:22

welk ras past bij mij?

~ Ik ben vaak enthousiast
~ Ik wil graag nieuwe dingen proberen
~ Wil er buitenritten mee maken.
~ Wil er mee springen en western rijden.

~~~ welke past bij mij ??~~

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:45

Maxime_Dokus schreef:
welk ras past bij mij?

~ Ik ben vaak enthousiast
~ Ik wil graag nieuwe dingen proberen
~ Wil er buitenritten mee maken.
~ Wil er mee springen en western rijden.

~~~ welke past bij mij ??~~

Dan zou ik voor een haflinger gaan, enthousiaste paarden en heel veelzijdig. Zowel geschikt voor Engels (springen) als voor Western.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:39

Omdat ik op zoek ben naar een paard en dit topic ergens vaag in mijn achterhoofd zat toch maar eens nieuw leven hier! :)

Ik ben 17 jaar, 160cm en ongeveer 40 kilo. Ik zoek een pony of paard waar ik in de wei urenlang kan zitten knuffelen en waar ik dus ook lekker mee kan tutten, borstelen, knuffelen. Bij het rijden mag hij/zij voorwaarts zijn. Moet wel nuchter in het karakter zijn maar een bokje vind ik echt geen probleem. Ik wil er ook lekker mee kunnen crossen, een stevige rengalop vind ik heerlijk en daar moet het paard ook van houden. Ik wil niet hem steeds hoeven aansporen dan. Bij het rijden mag er dus echt wat karakter inzitten. Geslacht en kleur maakt niet uit. Moet ook leuk dressuur kunnen rijden, ik wil er in de toekomst nog eens mee op wedstrijd maar dit is niet het hoofddoel (denk aan alle sportpony's en paarden die op marktplaats staan, daar ben ik absoluut niet naar op zoek). Ik vind springen en cross ook leuk dus het moet een veelzijdig dier zijn. Liever niet een heel groot paard. Wel wil ik er echt een band mee opbouwen. Ik ben benieuwd of jullie iets voor me weten! :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:43

Waarom zoeken we op ras? :?

Ik wil in de toekomst zeker paardjes, vraag het toch even.
Ik ben nu 1,73 en word ongev 1,80
Ik ben nu 50 tot 60 kilo denk ik.
Ik heb veel motivatie
Moet niet te wild zijn, 1e paardje word dat dan
Word sowieso recreatief, veel bij 't paardje zijn en buitenritten lijken me leuk