Ik heb al enkele keren gepost , maar ik ben toch opnieuw benieuwd naar het antwoord. Dit omdat ik begin 2016 de zoektocht naar een eigen paard eindelijk wil laten starten.
Ik: - 1.75 m ( ik ben gestopt met groeien ).
- Ongeveer 73 kilo (

)
- Ik heb ongeveer 8 jaar rijervaring. 2,5 jaar manege en de rest van de tijd eigen pony´s.
- Ik ben gek op springen , het lijkt mij geweldig om dat langzaam op te bouwen en ooit een L/M parcoursje te rijden. Net zoals ik zonder springen geen paardenleven zou kunnen leiden , kan ik dat ook niet zonder de heerlijke buitenritjes in het bos. Grondwerk , NH , western , aangespannen etc vind ik ook hartstikke geweldig !
- Ik vind dat ik een goede zit heb , alhoewel is soms ook wat uit balans kan raken. Pianohandjes en dergelijke dingen heb ik ook last van, maar dit kan zeker verbetert worden met les.
Het paard ! :- Zoals ik al had aangegeven vind ik springen geweldig , maar aan de andere kant zijn ook koudbloedjes een grote favoriet van mij. Vooral de fjorden of hafjes. Hun ´probleem´ is dat de meeste niet goed kunnen springen. Ik ben een aantal maanden aan het twijfelen / van mening aan het veranderen : eerst wilde ik een koudbloed , want die zitten toch echt als een huis en er klonk me niks mooier in de oren dan een buitenrit met je koudbloed in de bossen midden in de winter , hij dikke vacht , jij dikke jas

Na een maandje begon ik toch weer te twijfelen , want ik wilde springen. Een warmbloed zou het moeten worden , ja ik weet het nu zeker !.. Maar nu ben ik weer aan het twijfelen
- Schofthoogte : Max 1.70 m , min 1.45 m ( maar dan moet het echt een brede zijn ).
- Ik zou graag een sterk paard hebben. Sterke hoeven , gezonde vacht / huid , minder snel ziek. Natuurlijk kan elk paard ernstig ziek worden , maar het ene ras is daar net iets gevoeliger voor dan het andere.
- Qua karakter kan je eigenlijk niet naar rassen kijken , maar als ik dan toch zo brutaal mag zijn om mijn wensenlijstje te verlangen: een lief, rustig , ´cool´ paard, met de zekere pit en looplust.
Ik heb tot nu toe op veel verschillende rassen gereden : vuilnisbakken , KWPN , New Forest , Welsh , Fries , Haflinger , Tinker , Shetlander ( in de vroegere jaren

) en een Half - arabier. De Fries daar vond ik niks aan ( maar dat was ook een luie hengst ) , de Haflinger die was toch voor mijn gevoel net iets te smal , de Welsh , Shetlander en New Forest vallen vanzelfsprekend vanwege hun hoogte uit , de Tinker vond ik echt leuk ( ! ) hij zat lekker ,groot en breed

en de half-arabier was er een met een rem die nodig geolied moest worden
Alvast sterkte met het lezen van mijn langdradige verhaal