Rare verhalen Deurne?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Ananas_

Re: Rare verhalen Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:55

Ha ha en daar ben ik het dan weer mee eens Vork

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:59

je moet en zal er hard voor blijven werken wil je er komen, anders moet je een baan met een dikke leren stoel nemen en een computer voor je neus.

maar nu zijn er wel mensen, die nu wel toegelaten worden, die hiervanuit door kunnen groeien, die dat opstapje nodig hebben, en er wel komen. dat is wel mooi!
Want als je al ziet wat je op stages aan sociale contacten op doet, klanten, eigenaren, professionele ruiters, grooms.. als jij hun leert kennen, en zij jou (positief dan wel) dan gaan er ook een hoop deuren voor je open hoor, en ik denk dat dat nog wel 1 van de belangrijke dingen is in de paarden, al dan niet DE belangrijkste: Contacten!!

( en ja, hard werken en motivatie Schijnheilig )

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:00

Goed gesproken Jordy OK dan! Haha!

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:02

Amen!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:25

Ik hou nou niet echt van ruzie ofzo hoor maar wil je zeggen dat elke andere paardenopleiding slecht is?? of dat iedereen die op een andere (paarden)opleiding zit een prutser is??

oke ik ben het met je eens er komen nu opeens veel paarden opleidingen bij, maar wat vind je dan van barneveld?? die is er al een hele tijd die staat toch ook wel goed bekend, teminste dat dacht ik
Er is natuurlijk wel een verschil barnveld doet paardenhouderij en niet paard en sport, dus wij leren niet echt rijden enzo, hebben het wel als vak maar niet zo als deurne, op barnveld kun je makkelijker komen ook zonder paard enzo, maar ook hier geld, de echte prutsers vallen vanzelf wel af hoor.
tjah dan heb jij zeker nog nooit een goede stagere van een andere opleiding meegemaakt?
nou die zijn er heus wel hoor!!

misschien is deurne wel het best maar trap de rest niet bijvoorbaat al de grond in,
alvast bedankt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 08:02

fryskhynders schreef:
Ik hou nou niet echt van ruzie ofzo hoor maar wil je zeggen dat elke andere paardenopleiding slecht is?? of dat iedereen die op een andere (paarden)opleiding zit een prutser is??

dit vind ik echt niet zo! heb genoeg super gemotiveerde echte paarden-mensen gezien op stage die op een andere "paardenschool" zaten! deurne is de naam!

er zijn zelfs mensen die zeggen dat die deurnemeisjes niks waard zijn en dat je beter een stage loper van een andere school kan hebben omdat hun niet op school zitten omdat paps en mams geld hebben... en nog wat....het diploma van deurne word ook niet erg serieus genomen in de bedrijfswereld voor als je toch een andere goede baan wilt omdat er in de paarden 0,2 % werk is te vinden Knipoog
mensen die niet weten wat een paarden-opleiding inhoud denken dat ze op school de hele dag paardjes aan het poetsen zijn namelijk... Clown
ik wil niemand aanvallen die op deurne of wat voor andere school ook zit, maar alle opleidingen gaan echt sterk achteruit...en wil je tegenwoordig een baan in de paarden zul je echt een naam moeten hebben...de paardenwereld draait toch om contacten en zo moeilijk is het niet om contacten te leggen zonder een paardenschool... Clown

Goudvarken schreef:
En wat er dan in de loop van de jaren afvalt zijn vaak de mensen die het toch niet gaan maken,

toch leuk om te lezen dat ik het niet ga maken terwijl ik juist bezig ben om voor me eigen te beginnen in de paarden Clown
de meeste mensen die stoppen gaan het naar mijn idee juist wel maken omdat ze er achter komen dat er in de paarden genoeg geld zit maar dat ze het niet willen uitgeven aan personeel... en tsjah wat heb je aan een te dure opleiding als je daarna geen werk vind Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:27

Rianneke schreef:
Goudvarken schreef:
En wat er dan in de loop van de jaren afvalt zijn vaak de mensen die het toch niet gaan maken,

toch leuk om te lezen dat ik het niet ga maken terwijl ik juist bezig ben om voor me eigen te beginnen in de paarden Clown
de meeste mensen die stoppen gaan het naar mijn idee juist wel maken omdat ze er achter komen dat er in de paarden genoeg geld zit maar dat ze het niet willen uitgeven aan personeel... en tsjah wat heb je aan een te dure opleiding als je daarna geen werk vind Knipoog

Wat hij daarmee zegt is juist dat de goede zich vanzelf selecteren van de slechte! Dus ben jij goed en wil je werken dan kom je er heus wel!

Wat ik met mijn opmerking bedoelde is dat er heel veel scholen ineens paardenhouderij zijn gaan doen en daar niet genoeg verstand van hebben! Dat jij naar Barneveld bent gegaan om een goede paardenhouderij opleiding te gaan doen, betekent dat je je goed georienteerd hebt en gekozen hebt voor een school die wel een degelijke basis biedt! Vind Barneveld een van de betere scholen vooral op Diveto gebied (waar natuurlijk het zelfde voor geldt als paardenhouderij tegenwoordig, je kan het overal doen!).

Als je een of twee scholen (of in dit geval drie: Deurne, Meppel en Barneveld) hebt voor paardensport/ paardenhouderij dan zijn dat er genoeg! Niet elke school zo'n opleiding aan laten bieden! Met minder scholen heb je een betere selectie en vervolgens meer goede mensen die wel allemaal een baan kunnen krijgen! Kan je toch beter vooraf selecteren dan achteraf zeggen 'was ik maar naar een andere school gegaan?'.

Zo dat was zeg maar mijn punt!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:31

Veel mensen in de paardenhouderij kunnen letterlijk bijna niks..
een paard in een simpele stapmolen zetten is al een probleem..

en dat was er niet een die ik zo ben tegen gekomen maar zeker 5 of 6..

vertel dan t hele verhaal veronique..
ik snap dat je er een hekel aan deurne hebt.. maar de rest (nog)niet..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:31

aangezien dit niet bedoeld is voor onderling gekat, lijkt me die laatste oproep niet nodig.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:38

als veronique het hele verhaal vertelt snappen mensen waarom deurne bij haar mis is gelopen,
mag dat niet ?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:49

niet als zij daar geen behoefte aan heeft. Dat is haar keuze en niet omdat jij dat graag wil.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:52

denk niet dat zij iets plaatst als ze dat niet wilt, dus wat is het probleem ?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:53

dat je er al een paar keer op aan het zinspelen bent.

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:03

geen slecht woord voor barneveld! die snappen het spelletje wel, doelde op, zoals jij zei, de nieuwe scholen die achter mekaar nu opeens komen.. waarbij je het paardenvak uit boeken moet leren en 1 dag stage id week.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:05

Ik zit ook op Deurne (ben een deeltijd studente) en doe de Sportopleiding. Ik vindt het een fijne school en de lessen vallen niet zo vaak uit. Begrijp wel dat niet iedereen het een fijne school vindt. Ik loop zelf stage, werk kei hard en er is nog niemand naar mij toegekomen met de woorden: Daar heb je weer zo'n deurne meisje
Ik doe deurne omdat ik een eigen bedrijf ga starten (ben er al mee bezig).
Verder krijg ik wel eens 'n reactie van iemand zo van: "kijk daar heb je er weer een die denkt dat ze alles kan nu ze op deurne zit" en mama en papa maar betalen terwijl ik zelf de hele opleiding betaal (mijn ouders zijn niet gek!!!), maar er komen ook veel mensen raad vragen.

Denk dat het aan jezelf ligt hoe je het ervaart maar mij bevalt het super goed!!!

Ben zelf 25 en ik ben blij dat ik op deurne zit want ik wist al veel maar nu weet ik nog veel meer, je bent tenslotte nooit te OUD om te LEREN. . . . .

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:16

waar werk je cubalibre ?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 08:43

annepanne schreef:
Als je een of twee scholen (of in dit geval drie: Deurne, Meppel en Barneveld) hebt voor paardensport/ paardenhouderij dan zijn dat er genoeg! Niet elke school zo'n opleiding aan laten bieden! Met minder scholen heb je een betere selectie en vervolgens meer goede mensen die wel allemaal een baan kunnen krijgen! Kan je toch beter vooraf selecteren dan achteraf zeggen 'was ik maar naar een andere school gegaan?'.

hier ben ik het op zich wel mee eens! maar weet je wat ik ook zo jammer vind is...9 van de 10 mensen vinden geen betaald werk in de paarden en heb het idee dat de scholen daar toch niet echt mee bezig zijn... er komen ieder jaar misschien wel 500 leerlingen van de opleidingen met paarden af en maar zo weinig mensen vinden echt werk in de paarden ( betaald dan he Knipoog )

maar ik moet wel zeggen na mijn eerste echte bezichtiging van een manege ik meer over personeel en werken ben na gaan denken...
want ik ben wel van mening dat het zeker nut kan hebben deurne...je bent daar toch een aantal jaar je eigen rijkunst en je instructeurs-kunsten aan het verbeteren...de orun duurt voor mijn idee dan iets te kort...maar met lesgeven daarintegen is het wel zo je moet het kunnen! als je het niet kan leer je het ook niet!! ik ben er namelijk ook zo 1 die het gewoon niet kan Clown ik zeg ook weer niet dat je het nooit kasn leren maar het moet wel in je zitten...

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 13:41

Maar ja, hoe meer paardensport en -houderij-opleidingen, hoe meer werkgelegenheid voor al die afgestudeerde paardegekken Knipoog. Want die scholen hebben ook docenten/instructeurs/.... nodig haha!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 20:30

Maar daar hadden we al een speciale school voor!! STOAS in Dronten!

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:05

Ja dat weet ik want die opleiding heb ik zelf ook gedaan. STOAS doet dit echter wel in samenwerking met Deurne, want die docenten moeten niet alleen in staat zijn om voor een groep te kunnen staan, tis ook wel handig als ze over de nodige achtergrondkennis en ervaring beschikken (die opgedaan is op een goede dan wel slechte paardensportopleiding Knipoog).

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:42

oke dan blij dit te lezen.
en nog een ding er wordt altijd gezegd ach joh ga de paardenwereld niet in je komt er toch niet. nou daar ben ik het dus niet mee eens, of ja toch wel.
als je het niet echt wil en er niet helemaal voor gaat is het snel te moeilijk voor en kom je er ook niet. maar als je het echt wil ben ik er van overtuigd dat je een baan kan vinden. de paarden sector is zo groot, ik denk dat de gene die dit topic volgen dat wel weten maar zoveel andere niet. Het is zo jammer dat ik het altijd moet horen, weet je het zeker, er is toch geen baan in te vinden.
nou ik zeg dan altijd ja hoor ik weet het voor 100% zeker en ik denk dat ik er wel een baan in vind. Dat geld ook voor de anderen die het willen.

oja ik wou nog ff reageren op iets wat eerder in dit topic is gemeld dat de paardenhouderij opleiding allen manegment is, nou daar heb je gelijk in, als je naar Cah of gedeeltijelijk voor nivo 4, de eerste 2 jaar van nivo 4 is echt gericht op het paard en niet veel economie vakken hoor, dat komt pas in de 3e en 4e dus je leert echt wel leuke dingen. en als je helemaal geen eigenbedrijf wil kun je ook nivo 3 doen, daar krijg je weinig manegment en veel paarden vakken, maar in beide opleidingen ook andere handige vakken het klinkt wel een beetje stom maar bijvoorbeeld gras, is toch ook best een belangrijk vak.
Maar je kunt ook best een bedrijf beginnen zonder deze opleiding,ik denk wel dat de gene met deze opleiding een voorsprong hebben op andere die ook een bedrijf gaan beginnen, zonder een paardenopleiding.
ik vind het nu wel weer een leuk topic worden Lachen
blijf het nog wel ff volgen.

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:23

Lachen en hier sluit ik me bij aan!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:42

fryskhynders schreef:

oja ik wou nog ff reageren op iets wat eerder in dit topic is gemeld dat de paardenhouderij opleiding allen manegment is, nou daar heb je gelijk in, als je naar Cah of gedeeltijelijk voor nivo 4, de eerste 2 jaar van nivo 4 is echt gericht op het paard en niet veel economie vakken hoor, dat komt pas in de 3e en 4e dus je leert echt wel leuke dingen. en als je helemaal geen eigenbedrijf wil kun je ook nivo 3 doen, daar krijg je weinig manegment en veel paarden vakken, maar in beide opleidingen ook andere handige vakken het klinkt wel een beetje stom maar bijvoorbeeld gras, is toch ook best een belangrijk vak.
Maar je kunt ook best een bedrijf beginnen zonder deze opleiding,ik denk wel dat de gene met deze opleiding een voorsprong hebben op andere die ook een bedrijf gaan beginnen, zonder een paardenopleiding.
ik vind het nu wel weer een leuk topic worden Lachen
blijf het nog wel ff volgen.

ben het wel eens met het hele stukje maar quote ff dit gedeelte!
gras is zeker een nuttig vak aangezien het met de voeding van het paard te maken heeft! maar voeding/weidegang en gras word vaak nog onderschat vind ik...
en mensen die met een paardenopleiding een bedrijf beginnen zouden een voorsprong hebben volgens jou maar daar ben ik het niet mee eens...
het verschilt naar mijn mening per persoon! de ene is geknipt voor een eigen bedrijf en de ander zal het nooit goed doen...ook ligt het aan de "praktijkervaring" ik heb namelijk alles in de praktijk geleerd wat er te leren viel! heb me suf gelezen in boeken en paarden-blaadjes en heb me goed laten informeren door bijvoorbeeld hoefsmeden, voerleveranciers en dierenartsen...
sommige mensen lopen zeg maar bij een paarden-opleiding binnen en denken daarna alles te weten, maar in de praktijk blijkt het dan opeens tegen te vallen... gewoon domweg omdat ze altijd begeleid zijn in alles wat ze deden en instructies kregen die ze netjes opvolgden...
maar goed dit is weer precies waar het uiteindelijk op uit komt Clown alles draait om mentaliteit en hoe graag je het wil! er zijn zat mensen die hun doel bereiken in de paarden en er zijn er ook genoeg die afhaken omdat ze er toch achterkomen dat in de paarden hard werken is en dat het echt 7 dagen per week is...

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 10:26

Rianneke met jou ben ik het ook helemaal eens, als je de dezelfde dingen hebt geleerd in de praktijk, dan heb je een soort gelijke kennis, ik bedoelde meer de mensen die niet die kennis hebben, en natuurlijjk is het per persoon verschillend. heus niet iedereen met zo'n opleiding is geschikt voor een eigenbedrijf Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 10:37

ook daar ben ik het mee eens!
maar wat mij ook opvalt is dat bijvoorbeeld die vakken als gras en weideonderhoud enzo niet echt serieus worden genomen maar het wel degelijk van belang is voor de gezondheid van de paardjes Pling
maar goed het gaat nog steeds om inzet en motivatie! zonder dat kom je nergens Haha!