Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fryskhynders schreef:Ik hou nou niet echt van ruzie ofzo hoor maar wil je zeggen dat elke andere paardenopleiding slecht is?? of dat iedereen die op een andere (paarden)opleiding zit een prutser is??
Goudvarken schreef:En wat er dan in de loop van de jaren afvalt zijn vaak de mensen die het toch niet gaan maken,
Rianneke schreef:Goudvarken schreef:En wat er dan in de loop van de jaren afvalt zijn vaak de mensen die het toch niet gaan maken,
toch leuk om te lezen dat ik het niet ga maken terwijl ik juist bezig ben om voor me eigen te beginnen in de paarden![]()
de meeste mensen die stoppen gaan het naar mijn idee juist wel maken omdat ze er achter komen dat er in de paarden genoeg geld zit maar dat ze het niet willen uitgeven aan personeel... en tsjah wat heb je aan een te dure opleiding als je daarna geen werk vind
annepanne schreef:Als je een of twee scholen (of in dit geval drie: Deurne, Meppel en Barneveld) hebt voor paardensport/ paardenhouderij dan zijn dat er genoeg! Niet elke school zo'n opleiding aan laten bieden! Met minder scholen heb je een betere selectie en vervolgens meer goede mensen die wel allemaal een baan kunnen krijgen! Kan je toch beter vooraf selecteren dan achteraf zeggen 'was ik maar naar een andere school gegaan?'.
fryskhynders schreef:
oja ik wou nog ff reageren op iets wat eerder in dit topic is gemeld dat de paardenhouderij opleiding allen manegment is, nou daar heb je gelijk in, als je naar Cah of gedeeltijelijk voor nivo 4, de eerste 2 jaar van nivo 4 is echt gericht op het paard en niet veel economie vakken hoor, dat komt pas in de 3e en 4e dus je leert echt wel leuke dingen. en als je helemaal geen eigenbedrijf wil kun je ook nivo 3 doen, daar krijg je weinig manegment en veel paarden vakken, maar in beide opleidingen ook andere handige vakken het klinkt wel een beetje stom maar bijvoorbeeld gras, is toch ook best een belangrijk vak.
Maar je kunt ook best een bedrijf beginnen zonder deze opleiding,ik denk wel dat de gene met deze opleiding een voorsprong hebben op andere die ook een bedrijf gaan beginnen, zonder een paardenopleiding.
ik vind het nu wel weer een leuk topic worden![]()
blijf het nog wel ff volgen.