Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tuigje schreef:Sorry, heb niet alles gelezen, maar moet wel even mijn vermaak uiten.![]()
Waar kan een mens zich druk over maken, een paar foto's die door 10-14 (misschien zelfs wel jonger) jarigen in een fantasiewereld (instagram om precies te zijn) worden gebruikt om de boel vorm te geven.Denk je dat die kinderen en/of hun ouders ooit gehoord hebben van portretrecht? Zij zien dat instagram als een groot moodboard!
Van de mensen die hier beginnen te stuiteren over rechten en wel of geen logo's op de foto's, wil ik wel eens weten welke er vroegâhhh een CU2/Partypeeps/Partyflock/hyves pagina heeft gehad die helemaal volgeplakt zat met "geleende" foto's of pennyplaatjes van hun droompaard
Marjoow schreef:Daarom is het belangrijk dat die meisjes en hun ouders bewust worden van wat auteursrecht en portretrecht is en inhoud.
Leg ze uit waarom het niet mag en geef ze een link naar een stock site en leg ze uit waarom dat wel mag.
Daks schreef:Echt typisch bokt weer. Laten we als volwassenen weer lekker kinderen dwars zitten.
Bah wat laag is dit zeg.
Nies_ schreef:Tuigje schreef:Sorry, heb niet alles gelezen, maar moet wel even mijn vermaak uiten.![]()
Waar kan een mens zich druk over maken, een paar foto's die door 10-14 (misschien zelfs wel jonger) jarigen in een fantasiewereld (instagram om precies te zijn) worden gebruikt om de boel vorm te geven.Denk je dat die kinderen en/of hun ouders ooit gehoord hebben van portretrecht? Zij zien dat instagram als een groot moodboard!
Van de mensen die hier beginnen te stuiteren over rechten en wel of geen logo's op de foto's, wil ik wel eens weten welke er vroegâhhh een CU2/Partypeeps/Partyflock/hyves pagina heeft gehad die helemaal volgeplakt zat met "geleende" foto's of pennyplaatjes van hun droompaard
Echt zo
En dan zijn er dus serieus mensen die als soort politieagent al die instagramaccounts afgaan om te zien of ze "illegale" foto's kunnen vinden. HAHAHA.
Nies_ schreef:Tuigje schreef:Sorry, heb niet alles gelezen, maar moet wel even mijn vermaak uiten.![]()
Echt zo
En dan zijn er dus serieus mensen die als soort politieagent al die instagramaccounts afgaan om te zien of ze "illegale" foto's kunnen vinden. HAHAHA.
_Reneee schreef:Marjoow schreef:Daarom is het belangrijk dat die meisjes en hun ouders bewust worden van wat auteursrecht en portretrecht is en inhoud.
Leg ze uit waarom het niet mag en geef ze een link naar een stock site en leg ze uit waarom dat wel mag.
Precies. Ik had als fotograaf gewoon een informerend mailtje gestuurd. Al zou ik ze het liefst heel erg bang maken maar dat mag natuurlijk niet![]()
Ouders en scholen zouden hier eens een keer aandacht aan moeten besteden. Dan leren ze er gewoon van en is iedereen blij. Ik speelde vroeger ook paardenspellen maar ik jatte geen foto's van andere accounts ofzo.
Marjoow schreef:Daks schreef:Echt typisch bokt weer. Laten we als volwassenen weer lekker kinderen dwars zitten.
Bah wat laag is dit zeg.
Nee kinderen vertellen dat wat zij doen niet mag en feitelijk diefstal is.
Of vind jij dat kinderen een vrijbrief mogen krijgen? Ze moeten toch leren wat wel en niet mag?
Als ze een snoepje in de snoepwinkel stelen moet ze toch ook verteld worden dat dat niet mag?
Daks schreef:Marjoow schreef:Daks schreef:Echt typisch bokt weer. Laten we als volwassenen weer lekker kinderen dwars zitten.
Bah wat laag is dit zeg.
Nee kinderen vertellen dat wat zij doen niet mag en feitelijk diefstal is.
Of vind jij dat kinderen een vrijbrief mogen krijgen? Ze moeten toch leren wat wel en niet mag?
Als ze een snoepje in de snoepwinkel stelen moet ze toch ook verteld worden dat dat niet mag?
En mogen ze ook de tijd krijgen on kind te zijn of moeten ze gelijk alles maar weten? Over een jaar is het niet meer leuk en zijn de accounts weg.
Serious get a life
Kabayo schreef:Jullie kunnen je inderdaad afvragen waarom wij zo moeilijk doen, maar wat mij is geleerd dat het imo gewoon stafbaar is om een foto te jatten
Tuigje schreef:Kabayo schreef:Jullie kunnen je inderdaad afvragen waarom wij zo moeilijk doen, maar wat mij is geleerd dat het imo gewoon stafbaar is om een foto te jatten
Nee want jij hebt als kind nooit een plaatje van google gehaald en op je profiel gezet, of nog mooier: uitgeprint en in je Diddl of Penny agenda geplakt, helemaal niet te controleren![]()
Moet je lekker je foto's afschermen voor de buitenwereldOf er een zodanig watermerk op plakken dat het niet meer interessant is ze te gebruiken.
Marjoow schreef:Ah dus dat snoepje is ook niet erg dan. Want waarom zou een kind van 11 moeten weten dat ze niet mogen stelen?
Even wat anders. 11 jaar mag je nog niet eens op social media volgens vele policies. Facebook is vanaf 14. Daarbij, ga je vanaf je 11e naar de middelbare school. Oud genoeg om te leren dat digitaal en real life stelen niet mag.
Tuigje schreef:Kabayo schreef:Jullie kunnen je inderdaad afvragen waarom wij zo moeilijk doen, maar wat mij is geleerd dat het imo gewoon stafbaar is om een foto te jatten
Nee want jij hebt als kind nooit een plaatje van google gehaald en op je profiel gezet, of nog mooier: uitgeprint en in je Diddl of Penny agenda geplakt, helemaal niet te controleren![]()
Moet je lekker je foto's afschermen voor de buitenwereldOf er een zodanig watermerk op plakken dat het niet meer interessant is ze te gebruiken.