Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aco schreef:Isapaardje schreef:Hier wordt ook vnl. gesproken over het vallen, maar ik heb ook eens een cap kapot gehad doordat ik een laaghangende boomtak over het hoofd zag in het bos op het paard.
Nu was de bekleding van de cap opengereten, had ik zonder gereden, was het mijn hoofdhuid geweest.
Dus ook gewoon op het paard in het bos, is het ding veiliger.
Maar ik denk wel dat 'ouderen' onder ons (de 20+ -ers zoals iemand zei), mogelijk meer verantwoordelijkheidsgevoel kennen. Je hebt werk - inkomen, of al een gezin en kinderen om voor te zorgen. Je wordt naarmate de jaren klimmen wel steeds voorzichtiger voor jezelf is mijn ervaring.
Om dat laatste gaat het mij ook voornamelijk om. Dat je het niet 'erg' vind voor jezelf (of hoe ik het ook moet verwoorden) kan ik nog inkomen. Maar je hebt toch ook steeds verantwoordelijkheid naar anderen toe? In dat opzicht vind ik het egoïstisch.
Eileen_ schreef:Ja maar Hey, dan kan je net zo goed helemaal stoppen met leven.. Bezig zijn rond de paarden is nou eenmaal een risicovolle bezigheid. Het is een dier van 600 kilo met eigen wil, dat brengt nou eenmaal risico's met zich mee. Of je nou ingepakt bent met bubbeltjesplastic of je er naakt bij staatNatuurlijk kan je de risico's verkleinen door jezelf beschermend in te pakken, of/en alleen rustige 'betrouwbare' paarden rijden maar het risico blijft hoe dan ook.
Ik vind het vooral grappig dat iedereen hier zo over zonder cap rijden valt maar heb nog geen enkel persoon iets zien zeggen over de leeftijd en 'moeilijkheidsgraad' van het paard... er zijn nog steeds genoeg mensen van 30+ met een gezin en eigen bedrijf die ook jonge dressuurpaarden inrijden. Denk jij dan echt dat een bijvoorbeeld jong heet paard (in)rijden minder 'gevaarlijk' is dan een ouder betrouwbaar paard rijden zonder cap? Keuzes keuzes keuzes..
bello2005 schreef:ik rij nooit met cap.
en niet om de reden dat die te warm is, maar omdat die van mij niet meer safe genoeg is en een nieuwe kopen vind ik weg gegooid geld.
plus dat ik toch geen vreemde paarden meer ga rijden en alleen die van mij.
bello2005 schreef:ik rij nooit met cap.
en niet om de reden dat die te warm is, maar omdat die van mij niet meer safe genoeg is en een nieuwe kopen vind ik weg gegooid geld.
plus dat ik toch geen vreemde paarden meer ga rijden en alleen die van mij.
Supervixen schreef:Oftewel een cap is geen overbodige luxe en ik hoop dat het steeds normaler wordt om een bodyprotector te dragen.
Supervixen schreef:Oftewel een cap is geen overbodige luxe en ik hoop dat het steeds normaler wordt om een bodyprotector te dragen.
Magrathea schreef:Ik heb eens een CT-scan gezien van iemand die haar cap erin had gelegd. Ze was ermee gevallen, had een nieuwe gekocht en was benieuwd hoe haar oude er nu eigenlijk aan toe was. En ze werkte op de radiologie afdeling van een ziekenhuis, dus dan nee je hem een keer mee naar werk.
Die cap was dus niks te zien aan de buitenkant, maar aan de binnenkantgigantische kuil erin waar ze terecht was gekomen. Dat had dan ook je hoofd kunnen zijn, die deuk
Qimm schreef:Ik heb er nu een met van die blokjes en als die eenmaal 'warm' is dan beweegt die fijn mee met mijn lijf. Zit best comfortabel dan.
Anne_GTI schreef:Dom! Tuurlijk...![]()
Ik heb gisteren ook even de cap op gezet. Halstertraining voor een twenter met losse benen. Wel een tijdelijke tattoo op de arm nu.
Met rijden lag ie in de kast. De kans dat die twee zouden struikelen op een topbodem leek me nagenoeg nihil. Heerlijk gereden.
Risico's weer goed ingeschat en niks strafbaar aan ongeacht wat bokt er van vindt.