paard lease of kopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:22

Ga gewoon door met waar je nu bezig mee bent. Je hebt al een verzorgpony, veel meiden hebben dat geluk niet. Ga lekker lessen en leer daarvan en kijk daarna verder. Je bent nog jong, ga geen dingen haasten. Crossen komt wel als je genoeg ervaring hebt en er klaar voor bent. Geniet van wat je nu hebt en dan kom je die leuke verzorg pony vanzelf tegen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:49

neee ik moet voor de vakantie stoppen daarna ga ik waarschijnlijk verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:51

mm mijn vriendin heeft 2 shejes en die bokken en stijgeren allebij heel erg en daar kunnen wij allebij goed mee omgaan

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:52

latifah11 schreef:
neee ik moet voor de vakantie stoppen daarna ga ik waarschijnlijk verder

Kan je niet aande eigenaar van je vp vragen of je om de zoveel weken met de vp mag meedoen in de les? (Ook aan de instructeur vragen uiteraard)

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:53

latifah11 schreef:
mm mijn vriendin heeft 2 shejes en die bokken en stijgeren allebij heel erg en daar kunnen wij allebij goed mee omgaan

Maar elk paard is anders, en shetjes bokken en stijgeren lang niet zo hoog als een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:54

dat zal ik proberen te vragen en steigerende en bokkende ppaarden heb ik ook al mee gemaakt in frankrijk

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:55

latifah11 schreef:
dat zal ik proberen te vragen en steigerende en bokkende ppaarden heb ik ook al mee gemaakt in frankrijk

En je hebt ze helemaal zelf gecorrigeerd en weer naar beneden gekregen? En dat waren geen shetjes?

Anoniem

Re: paard lease of kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:56

het waren geen shetjes maar de ene wel met hulp die was te wild

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:58

Ts ik snap dat je een heleboel dromen hebt dat is ook goed dromen moeten er altijd zijn.
Maar je moet ook realistisch kijken wat haalbaar is met jou ervaring en de financiële mogelijkheden die je hebt.
Je hebt nog maar 2 dressuur lesjes gehad en je wilt nu al springen, crossen en wedstrijden rijden dit is met jou niveau nu nog niet haalbaar.
Als je nu zou gaan crossen zou je de pony die je zou rijden en jezelf in gevaar brengen. Crossen moet je eerst de dressuur en springen goed voor beheersen en dan kan je daar pas aan gaan denken. Weet je waarom? Bij crossen zijn het over het algemeen vaste hindernissen dus die vallen niet zomaar om als je niet goed uitkomt met springen. De pony en jij kunnen allebei vallen en gevaarlijk gewond raken.( de laatste tijd al 2 dodelijke ongevallen van jonge mensen)
Interesseren je pleeg ouders zich helemaal niet voor het rijden? Of heb je geen oudere broer of zus die ook paard rijdt? Misschien kan je eens met hun kijken wat dan haalbaar is.
Snap dat je nu niet veel reacties krijgt op je advertentie je wilt gewoon teveel voor hetgeen wat je kan.
Denk echt dat je blij moet zijn met het verzorgpaard wat je hebt en hier van proberen te leren. En daarnaast met je pleegouders bespreken of er geld is voor lessen op een manege. Neem aan dat er wel geld voor sporten is vanuit pleegzorg.
En dan ook tevreden zijn met dressuur lessen voorlopig iedereen moet het vanaf het begin leren. Heel simpel uitgelegd een klein kindje dat gaat lopen begint ook niet meteen met een marathon. Maar loopt eerst kleine stapjes.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:59

Maar waarom ben je eigenlijk niet tevreden met je huidige vp en manegelessen? Daar kan je toch ook rijden? Je hebt zelfs de mogelijkheid om in een bak te oefenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:01

ik moet zelf naar de dressuurlessen toe fietsen en dat is soms best eeri na de zomerv brengen me ouders me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:02

en ik hou er niet van om alleen maar in de bak te rijden het is soms wel leuk maar niet altijd

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:04

latifah11 schreef:
en ik hou er niet van om alleen maar in de bak te rijden het is soms wel leuk maar niet altijd

Ik snap dat buiten erg leuk is, maar het is wel belangrijk om controle te hebben in alle gangen en weten hoe jet het paard correct kan laten lopen. Dit kan al een hele uitdaging zijn, in de bak is dus niet alleen een beetje rond hobbelen. Kan je met Marine gaan lessen?

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:04

Wil je de basis leren zal je toch echt moeten oefenen, in de bak.. Als je daar de moeite niet voor wilt nemen.. tja, dan blijft het bij stapritjes buiten en kom je niet veel verder.
Waar les je nu?

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:05

latifah11 schreef:

Kun je dan niet aan je vriendin vragen of je die shetlanders als vaste hulp mag verzorgen? Is leuk en gezellig samen, dan heb je een vertrouwd adres, en je doet een heleboel extra ervaring op met verzorgen! En die ervaring, maakt het over een tijdje veel makkelijker om een grotere / rijpony te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:09

nee ze doet het liever zelf ik les bij de mustang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:09

en volgend jaar gelukkig flemming

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:18

latifah11 schreef:

Het hangt er ook vanaf hoe leuk je het zelf maakt, je kan bijvoorbeeld oefenen wat je in de lessen zelf lastig vind en dat combineren met andere oefeningen, en als de oefening dat goe verloopt kan je het wat moeilijker maken. Zo blijft het voor jou leuk, maar ook voor het paard.

Valdesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:20

Kan je eigenlijk al zelfstandig opzadelen? Misschien een domme vraag maar ik zag je op die KWPN zitten met alleen een halster en een halstertouw.

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:23

En ben ik de enige of zijn er meer die het raar vinden dat ze daar in Frankrijk een meisje zonder rijervaring op een wild steigerend en bokkend paard zetten?

Valdesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:28

horsewiebe schreef:
En ben ik de enige of zijn er meer die het raar vinden dat ze daar in Frankrijk een meisje zonder rijervaring op een wild steigerend en bokkend paard zetten?

Ik vind het ook frappant.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:42

Meid, ik denk dat je niet helemaal overziet hoe gelukkig je jezelf mag prijzen.
Zat meiden van jouw leeftijd die niet eens op paardrijden mogen van hun ouders. Laat staan dat ze al zo jong en met zo weinig ervaring het geluk hebben met een soort verzorgpaard zoals jij Marine hebt. Wat wil je nou nog meer?
Je zult eerst een heleboel ervaring op moeten doen in de manegelessen en met de verzorging van marine, voordat je iemand gaat vinden die jou (en dan ook nog gratis of bijna gratis, maar daar heb ik het nog niet eens over) op hun paard gaat laten buitenrijden, springen en crossen. Nu is dat niet alleen niet te vinden, maar simpelweg levensgevaarlijk voor jou en het paard!
Ga tot de vakantie en erna lekker verder met lessen bij de manege.
Om de dingen te doen die jij graag wilt heb je gewoon eerst een goede basis nodig. En die leer je nou eenmaal met basisdressuur in de bak.
Pas over een paar jaar kun je dan verder denken en jezelf opnieuw aanbieden als bijrijdster die meer wil.
En wie weet, koop je als je ouder en meer ervaren bent wel een eigen paardje van je eigen geld. Waarom begin je niet vast met voor die droom te sparen.
Maar voor nu wil je echt veel te veel voor wat mogelijk en verstandig is.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:56

oke latifah, eventjes duidelijkheid!

beantwoord deze vraag aub:

- wat wil je nu precies doen, en wanneer wil je dit doen?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:58

oke sorry dit gaat heel bot klinken, maar je moet het even horen:
je gaat binnen nu en 2 jaar sws niet crossen. dus wat je nu moet doen is gewoon dressuur.

(mensen geen haat,het is niet aardig dit maar het is even wat ze moet horen.alsjeblieft niet hierop reageren)

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:04

anemoonlena schreef:
oke sorry dit gaat heel bot klinken, maar je moet het even horen:
je gaat binnen nu en 2 jaar sws niet crossen. dus wat je nu moet doen is gewoon dressuur.

(mensen geen haat,het is niet aardig dit maar het is even wat ze moet horen.alsjeblieft niet hierop reageren)

het is bokt dus ik doe het lekker wel :P . dressuur ijden hoeft niet perse. in 2 jaar kan veel veranderen.
als crossen jouw ambitie is lekker doen dan!!
@valdesh ik rij ook wel eens zonder zadel, betekent niet dat ik niet op kan zadelen. ligt het aan mij of word het een beetje gezegd door haar huidskleur...? zo vat ik het op en ik hoop dat ik het compleet fout heb!