Ik ben het echt zat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:00

Geef mij dan die twaalfjarige "kleuters" maar!
Verantwoording draag ik zelf wel ;)

Mij gaat het om de gezelligheid!

Heb overigens dezelfde ervaring als Azmay laatst gehad.
Word je echt niet vrolijk van...
Ik heb hen niet nodig, hè?
Ze komen het zelf vragen!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:03

Zoe_97 schreef:
Beretto schreef:
Ik vind het best raar dat mensen bijrijders zoeken die dan vervolgens nog aan een hele waslijst aan eisen moeten voldoen en daar dan ook nog geld voor durven vragen. Vaak word er dan ook nog een hoger wedstrijdnivo gevraagd dan de eigenaar van het paard zelf heeft. Dus met andere woorden bijrijder traint t paard en moet daar ook nog voor betalen.

Ander verhaal als je je paard laat rijden /verzorgen om t plezier wat een ander er van heeft ongeacht wedstrijd nivo of ervaring maar dat valt bij mij eerder onder de noemer verhuur/lease

ik heb eisen ja. ik wil geen 12-jarige kleuter meer op mijn paard. die hebben gewoon nog geen verantwoordelijkheidsgevoel. een 14-jarige puber test vaak de grenzen en de 16-jrige tiener zie je al snel niet meer als ze een vriendje krijgt. dus nee hier geen minderjarigen meer. veel te slechte ervaringen mee. ook vraag ikd at de ruiter ervaring heeft (wedstrijdniveau niet verplicht). ne toch vraag ik 50 euro. Ik mag bij mijn weten nog altijd zelf weten wie ik op mijn paard zet.

zo zo! een 12 jarige kleuter, ik ben 13, en ik ben dus net 1 jaar ouder dan een 12 jarige kleuter!

neit zo aardig van je.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:03

Shirley schreef:
Geef mij dan die twaalfjarige "kleuters" maar!
Verantwoording draag ik zelf wel ;)

Mij gaat het om de gezelligheid!

Heb overigens dezelfde ervaring als Azmay laatst gehad.
Word je echt niet vrolijk van...
Ik heb hen niet nodig, hè?
Ze komen het zelf vragen!

u bent echt de beste bokker die ik ken, ik volg heel veel topics en u reactie's zijn altijd zo eerlijk, aardig, en on topic :)

Shirley

Re: Ik ben het echt zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:06

Dat lijkt maar zo, hoor ;)

Misschien omdat ik niet alle berichtjes verstuur die ik typ :))

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:08

Shirley schreef:

_O-

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:08

Shirley schreef:

hahahaha _/-\o_

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:15

Zoe_97 schreef:
Beretto schreef:
Ik vind het best raar dat mensen bijrijders zoeken die dan vervolgens nog aan een hele waslijst aan eisen moeten voldoen en daar dan ook nog geld voor durven vragen. Vaak word er dan ook nog een hoger wedstrijdnivo gevraagd dan de eigenaar van het paard zelf heeft. Dus met andere woorden bijrijder traint t paard en moet daar ook nog voor betalen.

Ander verhaal als je je paard laat rijden /verzorgen om t plezier wat een ander er van heeft ongeacht wedstrijd nivo of ervaring maar dat valt bij mij eerder onder de noemer verhuur/lease

ik heb eisen ja. ik wil geen 12-jarige kleuter meer op mijn paard. die hebben gewoon nog geen verantwoordelijkheidsgevoel. een 14-jarige puber test vaak de grenzen en de 16-jrige tiener zie je al snel niet meer als ze een vriendje krijgt. dus nee hier geen minderjarigen meer. veel te slechte ervaringen mee. ook vraag ikd at de ruiter ervaring heeft (wedstrijdniveau niet verplicht). ne toch vraag ik 50 euro. Ik mag bij mijn weten nog altijd zelf weten wie ik op mijn paard zet.

Zo zo, dat zijn nogal straffe uitspraken, lekker kort door de bocht. Het hangt er ook vanaf wie je treft, ik heb betere ervaringen gehad met "12-jarige kleuters" dan met meerderjarigen. Heb gemerkt dat jongere tieners meer geneigd zijn om hun best te doen als je net het tegenovergestelde zou verwachten, de meerderjarigen daarentegen veegden al snel hun voeten eraan. Ik probeer er geen leeftijd op te plakken, maar kijk gewoon of het klikt met mijn paard, de rest zal zichzelf wel uitwijzen want als iemand wel of niet zijn afspraken gaat nakomen kan je toch niet voorspellen ;)

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:26

anemoonlena schreef:
Zoe_97 schreef:

zo zo! een 12 jarige kleuter, ik ben 13, en ik ben dus net 1 jaar ouder dan een 12 jarige kleuter!

neit zo aardig van je.

Kleuter hoeft niet meteen maar je hebt bijna nooit hoofdletters, vaak verkeerd geplaatste leestekens en foutjes in je zinnen. Dus qua typen kom je voor mij wel echt qua gedachten jonger over dan andere meiden van 13 die ik ken.

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:30

neit zo aardig van je.[/quote]

Kleuter hoeft niet meteen maar je hebt bijna nooit hoofdletters, vaak verkeerd geplaatste leestekens en foutjes in je zinnen. Dus qua typen kom je voor mij wel echt qua gedachten jonger over dan andere meiden van 13 die ik ken.[/quote]

Haal je dat uit dit kleine stukje tekst waarin alleen de I en e zijn omgedraaid? En misschien, heeft ze wel dislexie, en dan kan ze er niks aan doen?!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:31

Letters en hoofdletters zeggen niks over een leeftijd
Ik ben al een aantal jaar volwassen en typ hier op bokt ook niet met hoofdletters en interpunctie jeetje

Blijf een beetje ontopic

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:32

Gentlegiant schreef:
Letters en hoofdletters zeggen niks over een leeftijd
Ik ben al een aantal jaar volwassen en typ hier op bokt ook niet met hoofdletters en interpunctie jeetje

Blijf een beetje ontopic

Precies!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:35

ik bedoel niet letterlijk kleuters, maar over het algemeen zien ze nergens gevaar van in. ik wil niet altijd handje moeten vasthouden (dan rijd ik mijn paard zelf wel hoor ipv tijd te verspillen en enkel staan toe te kijken en instructies te moeten geven). Ik wil ene rutier die gewoon veilig zelfstandig met mijn paard om kan gaan. op 3 jaar tijd 6/7 verschillende meiden tussen 12/16 gehad. Allemaal hebben ze ofwel wat uitgehaald, ofwel gingen ze niet wanneer ze zeiden geweest te zijn of ze stopte zonder iets te laten weten. de 2 volwassenen die geweest zijn communiceerde gewoon en hielden zich ana hun afspraken (helaas kreeg 1 een nieuwe job en ben ik erna van stal veranderd waardoor de afstand voor de andere te groot werd), dus ben ik weer op zoek.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:43

H0rse_Roos schreef:
Haal je dat uit dit kleine stukje tekst waarin alleen de I en e zijn omgedraaid? En misschien, heeft ze wel dislexie, en dan kan ze er niks aan doen?!

Nee, niet uit dit kleine berichtje. Zie het bij vrijwel elk bericht van haar langskomen. En meestal typen volwassen mensen toch stukken netter dan minderjarigen.
En als je wilt dat ik ontopic blijf, reageer niet op me, heb ik ook niks om op terug te reageren. :+ Verder heb ik ook dyslexie en dyscalculie en dat zie je meestal ook niet aan mijn berichten.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:46

Je bent zelf anders niet heel veel ouder...

Ik heb meiden gehad van verschillende leeftijden toen ik nog in Duitsland woonde variërend van 13 tot 18 en heb liever de jongere meiden
Maar dan wel kids die niet zo vol van zelf zijn en graag willen leren
Sta liever n uur in de bak ze les te geven zodat ze wat leren dan dat ik (volwassenen) zelf hun gang laat gaan maar dat zal ook aan het kaliber paard liggen

Mayca je bent zelf geen haar beter
Je hoeft toch niet terug te reageren?!?!
Er zijn net zoveel volwassenen die typen zonder hoofdletters en interpunctie
Zelf typ je ook geen correct iets imo
Zonder alinea's enz
Het is toch geen proefwerk Nederlands hier op bokt? Daarbij heb je t laatste woord ook niet erg netjes (wat weer slaat op het "dan hoef ik ook niet terug te reageren")

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:48

Ok laat ik t dan anders verwoorden, een bijrijder/ verzorger is iemand die voor jou paard zorgt/rijdt omdat je daar zelf geen tijd/zin in hebt. Deze persoon verleent jou dus een gunst en zou hier in mijn beleving niet voor moeten betalen. In het geval dat iemand zijn paard ter beschikking stelt aan mij omdat ik er graag op wil rijden dan valt dat bij mij onder verhuur / lease dus dan kan er een vergoeding tegenover staan

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:50

Mayca schreef:
H0rse_Roos schreef:

Nee, niet uit dit kleine berichtje. Zie het bij vrijwel elk bericht van haar langskomen. En meestal typen volwassen mensen toch stukken netter dan minderjarigen.
En als je wilt dat ik ontopic blijf, reageer niet op me, heb ik ook niks om op terug te reageren. :+ Verder heb ik ook dyslexie en dyscalculie en dat zie je meestal ook niet aan mijn berichten.

Zucht... Als iemand ergens op reageert en ik ben het er niet mee eens, dan mag ik daar op reageren. Als je het even omdraait: En als je wilt dat niemand reageert op jouw reactie plaats dan zelf ook geen reactie...

Bananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:52

Beretto schreef:
Ok laat ik t dan anders verwoorden, een bijrijder/ verzorger is iemand die voor jou paard zorgt/rijdt omdat je daar zelf geen tijd/zin in hebt. Deze persoon verleent jou dus een gunst en zou hier in mijn beleving niet voor moeten betalen. In het geval dat iemand zijn paard ter beschikking stelt aan mij omdat ik er graag op wil rijden dan valt dat bij mij onder verhuur / lease dus dan kan er een vergoeding tegenover staan

Maar mensen kunnen toch altijd zeggen dat ze je paars aan je verlenen terwijl ze eigenlijk zelf iemand nodig hebben? Hoe kom je daar dan achter..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:58

Gentlegiant schreef:

Ik heb meiden gehad van verschillende leeftijden toen ik nog in Duitsland woonde variërend van 13 tot 18 en heb liever de jongere meiden
Sta liever n uur in de bak ze les te geven zodat ze wat leren dan dat ik (volwassenen) zelf hun gang laat gaan maar dat zal ook aan het kaliber paard liggen

Zonder alinea's enz
Het is toch geen proefwerk Nederlands hier op bokt? Daarbij heb je t laatste woord ook niet erg netjes (wat weer slaat op het "dan hoef ik ook niet terug te reageren")

en ik weet wat ik voor onverantwoorde dingen ik met mijn paard heb uitgehaald als puber. dus nee ik wil zeker niet dat een ander dat kan doen. Ik wil trouwens ook niet verantwoordelijk zijn als een jong kind van mijn paard donderde.. Mijn paard is absoluut niet de makkelijkste. Maar dat is toch ene keuze van elke eigenaar op zich. Wil iemand daar meer over te zeggen hebben moet ie zelf ook maar een paard kopen. Is die mogelijkheid er niet heeft ie zich aan te passen aan eigenaren.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:59

H0rse_Roos schreef:
Beretto schreef:

Maar mensen kunnen toch altijd zeggen dat ze je paars aan je verlenen terwijl ze eigenlijk zelf iemand nodig hebben? Hoe kom je daar dan achter..

Dat is soms idd lastig maar verplicht vaste dagen moeten komen en als bonus ook nog stallen en weides strontvrij mogen maken is vaak al een indicatie dat het ze niet te doen is om jou een gunst te verlenen

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:01

Zoe_97 schreef:
Gentlegiant schreef:

Zonder alinea's enz

en ik weet wat ik voor onverantwoorde dingen ik met mijn paard heb uitgehaald als puber. dus nee ik wil zeker niet dat een ander dat kan doen. Ik wil trouwens ook niet verantwoordelijk zijn als een jong kind van mijn paard donderde.. Mijn paard is absoluut niet de makkelijkste. Maar dat is toch ene keuze van elke eigenaar op zich. Wil iemand daar meer over te zeggen hebben moet ie zelf ook maar een paard kopen. Is die mogelijkheid er niet heeft ie zich aan te passen aan eigenaren.

Leg mij dan eens uit waarom je een bijrijder zoekt? Op het moment dat iemand jou betaald is hij gewoon huurder

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:03

H0rse_Roos schreef:
Zucht... Als iemand ergens op reageert en ik ben het er niet mee eens, dan mag ik daar op reageren. Als je het even omdraait: En als je wilt dat niemand reageert op jouw reactie plaats dan zelf ook geen reactie...

Iedereen mag gerust op mijn bericht reageren hoor. Echter, als ze niet willen dat ik nog meer offtopic ga kunnen ze het beter niet doe omdat ik vaak terug reageer.
Verder gebruiken mensen veel vaker alinea's dan nodig. Ik gebruik ze wel, alleen niet regelmatig. :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:04

Misschien om iemand ook de kans te geven zich te ontwikkelen op een correct gereden paard zoals bij mij t geval is

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:06

Hallo daar :wave: .
Ik ben 14 jaar.
ik heb een eigen paard en mijn handje hoeft u heus niet vast te houden hoor,ik kan alles zelfstandig en ik weet wat ik doe.De enige persoon die ik nodig heb is mijn instructrice voor mijn lessen.
Andere mensen(volwassenen) bij mij op stal zie ik dingen doen met hun (verzorg)paard waarvan ik denk wow die weten echt niet wat ze doen.
Ook wij "kleuters" zijn zelfstandig en weten wat we (moeten) doen.Wij zijn heus niet minder goed met paarden omdat wel jonger zijn.
Ook afspraken kom ik altijd na in tegenstelling tot een paar van mijn volwassenen stalgenoten.
Ik vind het niet zo aardig dat sommige ons zo naar beneden halen door onze leeftijd :\

Zoe_97

Re: Ik ben het echt zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:09

omdat ik geen behoefte heb aan 5 keer per week te rijden. ik gun iemand de kans lekkere buitenritten te kunnen maken en dressuurmatig te kunnen trainen. mijn paard kan prima ook op de weide staan. Ik ben er niet om iemand anders hobby volledig te bekostigen :p

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:11

Gentlegiant schreef:
Misschien om iemand ook de kans te geven zich te ontwikkelen op een correct gereden paard zoals bij mij t geval is

Dan verhuur je dus het paard, net als dat je op een manege het manegepaard huurt voor het desbetreffende uur met bijbehorende instructie.

Een bijrijder verleent jou een gunst dus zou daar in mijn beleving niet voor moeten betalen