Verantwoording draag ik zelf wel

Mij gaat het om de gezelligheid!
Heb overigens dezelfde ervaring als Azmay laatst gehad.
Word je echt niet vrolijk van...
Ik heb hen niet nodig, hè?
Ze komen het zelf vragen!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zoe_97 schreef:Beretto schreef:Ik vind het best raar dat mensen bijrijders zoeken die dan vervolgens nog aan een hele waslijst aan eisen moeten voldoen en daar dan ook nog geld voor durven vragen. Vaak word er dan ook nog een hoger wedstrijdnivo gevraagd dan de eigenaar van het paard zelf heeft. Dus met andere woorden bijrijder traint t paard en moet daar ook nog voor betalen.
Ander verhaal als je je paard laat rijden /verzorgen om t plezier wat een ander er van heeft ongeacht wedstrijd nivo of ervaring maar dat valt bij mij eerder onder de noemer verhuur/lease
ik heb eisen ja. ik wil geen 12-jarige kleuter meer op mijn paard. die hebben gewoon nog geen verantwoordelijkheidsgevoel. een 14-jarige puber test vaak de grenzen en de 16-jrige tiener zie je al snel niet meer als ze een vriendje krijgt. dus nee hier geen minderjarigen meer. veel te slechte ervaringen mee. ook vraag ikd at de ruiter ervaring heeft (wedstrijdniveau niet verplicht). ne toch vraag ik 50 euro. Ik mag bij mijn weten nog altijd zelf weten wie ik op mijn paard zet.
Shirley schreef:Geef mij dan die twaalfjarige "kleuters" maar!
Verantwoording draag ik zelf wel
Mij gaat het om de gezelligheid!
Heb overigens dezelfde ervaring als Azmay laatst gehad.
Word je echt niet vrolijk van...
Ik heb hen niet nodig, hè?
Ze komen het zelf vragen!

Zoe_97 schreef:Beretto schreef:Ik vind het best raar dat mensen bijrijders zoeken die dan vervolgens nog aan een hele waslijst aan eisen moeten voldoen en daar dan ook nog geld voor durven vragen. Vaak word er dan ook nog een hoger wedstrijdnivo gevraagd dan de eigenaar van het paard zelf heeft. Dus met andere woorden bijrijder traint t paard en moet daar ook nog voor betalen.
Ander verhaal als je je paard laat rijden /verzorgen om t plezier wat een ander er van heeft ongeacht wedstrijd nivo of ervaring maar dat valt bij mij eerder onder de noemer verhuur/lease
ik heb eisen ja. ik wil geen 12-jarige kleuter meer op mijn paard. die hebben gewoon nog geen verantwoordelijkheidsgevoel. een 14-jarige puber test vaak de grenzen en de 16-jrige tiener zie je al snel niet meer als ze een vriendje krijgt. dus nee hier geen minderjarigen meer. veel te slechte ervaringen mee. ook vraag ikd at de ruiter ervaring heeft (wedstrijdniveau niet verplicht). ne toch vraag ik 50 euro. Ik mag bij mijn weten nog altijd zelf weten wie ik op mijn paard zet.
anemoonlena schreef:Zoe_97 schreef:ik heb eisen ja. ik wil geen 12-jarige kleuter meer op mijn paard. die hebben gewoon nog geen verantwoordelijkheidsgevoel. een 14-jarige puber test vaak de grenzen en de 16-jrige tiener zie je al snel niet meer als ze een vriendje krijgt. dus nee hier geen minderjarigen meer. veel te slechte ervaringen mee. ook vraag ikd at de ruiter ervaring heeft (wedstrijdniveau niet verplicht). ne toch vraag ik 50 euro. Ik mag bij mijn weten nog altijd zelf weten wie ik op mijn paard zet.
zo zo! een 12 jarige kleuter, ik ben 13, en ik ben dus net 1 jaar ouder dan een 12 jarige kleuter!
neit zo aardig van je.
H0rse_Roos schreef:Haal je dat uit dit kleine stukje tekst waarin alleen de I en e zijn omgedraaid? En misschien, heeft ze wel dislexie, en dan kan ze er niks aan doen?!
Verder heb ik ook dyslexie en dyscalculie en dat zie je meestal ook niet aan mijn berichten. Mayca schreef:H0rse_Roos schreef:Haal je dat uit dit kleine stukje tekst waarin alleen de I en e zijn omgedraaid? En misschien, heeft ze wel dislexie, en dan kan ze er niks aan doen?!
Nee, niet uit dit kleine berichtje. Zie het bij vrijwel elk bericht van haar langskomen. En meestal typen volwassen mensen toch stukken netter dan minderjarigen.
En als je wilt dat ik ontopic blijf, reageer niet op me, heb ik ook niks om op terug te reageren.Verder heb ik ook dyslexie en dyscalculie en dat zie je meestal ook niet aan mijn berichten.
Beretto schreef:Ok laat ik t dan anders verwoorden, een bijrijder/ verzorger is iemand die voor jou paard zorgt/rijdt omdat je daar zelf geen tijd/zin in hebt. Deze persoon verleent jou dus een gunst en zou hier in mijn beleving niet voor moeten betalen. In het geval dat iemand zijn paard ter beschikking stelt aan mij omdat ik er graag op wil rijden dan valt dat bij mij onder verhuur / lease dus dan kan er een vergoeding tegenover staan
Gentlegiant schreef:Je bent zelf anders niet heel veel ouder...
Ik heb meiden gehad van verschillende leeftijden toen ik nog in Duitsland woonde variërend van 13 tot 18 en heb liever de jongere meiden
Maar dan wel kids die niet zo vol van zelf zijn en graag willen leren
Sta liever n uur in de bak ze les te geven zodat ze wat leren dan dat ik (volwassenen) zelf hun gang laat gaan maar dat zal ook aan het kaliber paard liggen
Mayca je bent zelf geen haar beter
Je hoeft toch niet terug te reageren?!?!
Er zijn net zoveel volwassenen die typen zonder hoofdletters en interpunctie
Zelf typ je ook geen correct iets imo
Zonder alinea's enz
Het is toch geen proefwerk Nederlands hier op bokt? Daarbij heb je t laatste woord ook niet erg netjes (wat weer slaat op het "dan hoef ik ook niet terug te reageren")
H0rse_Roos schreef:Beretto schreef:Ok laat ik t dan anders verwoorden, een bijrijder/ verzorger is iemand die voor jou paard zorgt/rijdt omdat je daar zelf geen tijd/zin in hebt. Deze persoon verleent jou dus een gunst en zou hier in mijn beleving niet voor moeten betalen. In het geval dat iemand zijn paard ter beschikking stelt aan mij omdat ik er graag op wil rijden dan valt dat bij mij onder verhuur / lease dus dan kan er een vergoeding tegenover staan
Maar mensen kunnen toch altijd zeggen dat ze je paars aan je verlenen terwijl ze eigenlijk zelf iemand nodig hebben? Hoe kom je daar dan achter..
Zoe_97 schreef:Gentlegiant schreef:Je bent zelf anders niet heel veel ouder...
Ik heb meiden gehad van verschillende leeftijden toen ik nog in Duitsland woonde variërend van 13 tot 18 en heb liever de jongere meiden
Maar dan wel kids die niet zo vol van zelf zijn en graag willen leren
Sta liever n uur in de bak ze les te geven zodat ze wat leren dan dat ik (volwassenen) zelf hun gang laat gaan maar dat zal ook aan het kaliber paard liggen
Mayca je bent zelf geen haar beter
Je hoeft toch niet terug te reageren?!?!
Er zijn net zoveel volwassenen die typen zonder hoofdletters en interpunctie
Zelf typ je ook geen correct iets imo
Zonder alinea's enz
Het is toch geen proefwerk Nederlands hier op bokt? Daarbij heb je t laatste woord ook niet erg netjes (wat weer slaat op het "dan hoef ik ook niet terug te reageren")
en ik weet wat ik voor onverantwoorde dingen ik met mijn paard heb uitgehaald als puber. dus nee ik wil zeker niet dat een ander dat kan doen. Ik wil trouwens ook niet verantwoordelijk zijn als een jong kind van mijn paard donderde.. Mijn paard is absoluut niet de makkelijkste. Maar dat is toch ene keuze van elke eigenaar op zich. Wil iemand daar meer over te zeggen hebben moet ie zelf ook maar een paard kopen. Is die mogelijkheid er niet heeft ie zich aan te passen aan eigenaren.
H0rse_Roos schreef:Zucht... Als iemand ergens op reageert en ik ben het er niet mee eens, dan mag ik daar op reageren. Als je het even omdraait: En als je wilt dat niemand reageert op jouw reactie plaats dan zelf ook geen reactie...
.
Gentlegiant schreef:Misschien om iemand ook de kans te geven zich te ontwikkelen op een correct gereden paard zoals bij mij t geval is