wat is in godsnaam een penny meisje????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:40

vuurneon schreef:
De penny's die net een week een verzorgpony hebben en dan al neerbuigend doen over 'die manegemeisjes' vind ik wel jammer.

Ik had vroeger op les een meisje en die kreeg een eigen paard, vanaf dat moment zat ze niet op haar paard maar op haar troon :+ extreem bezitterig ook, je mocht haar paard nog net aankijken :') vreselijk. Op onderlinge wedstrijd, had ze serieus haar pony voor die tijd professioneel laten doorrijden én op de dag van de wedstrijd stapte zij niet in, maar de trainer :') want o wee als ze natuurlijk verloor van zo'n manegemeisje :+
Dat was een hele nare penny.

Daarvan ken ik er ook eentje :r

Of het type die na 3 beginnerslessen (hobbelen dus) al een eigen paard krijgt, haha _/-\o_ Kan ik echt stuk om gaan :))

Ierpier

Re: wat is in godsnaam een penny meisje????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:42

Andere vormen van Penny meisjes zijn meisjes die manegepaarden op bokt als hun eigen paarden claimen :').

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:42

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 16:42

SandraVerl schreef:
IsabelHx schreef:
er zijn altijd zo veel negatieve topics over pennys, we moeten eigenlijk een Penny Waarderings Topic openen!!

Ik ben hartstikke gek op alle paardenmeisjes die bij ons op stal rondhuppelen! Ik ga binnenkort op vakantie en de meiden gaan Flora lekker poetsen en vertroetelen. Ik geef haar altijd magnesium door een geraspt appeltje of winterpeentje (anders lust ze het niet) en een meisje kwam naar me toe 'mag ik het doen? dan kan ik alvast oefenen voor als je met vakantie bent'
Hoe mooi is dat?

Ook ging een meisje oefenen voor een bixie proefje, terwijl de voorlezer aan de zijkant zij dat ze nu wel kon gaan beginnen, bleef het meisje super netjes 10 minuten instappen en wat losdraven. Dat vind ik zo mooi, ze geven zo veel om die pony's. Al zou je ze vragen om de stal uit te mesten dan vinden ze dat nog super leuk! Ik word altijd helemaal vrolijk van ze!

Bwa, ik vind dit topic niet echt negatief. Deze lieve TS heeft ons volwassenen toch maar lekker zo ver gekregen dat we heerlijk over onze kindertijd zijn gaan mijmeren en ons eigen penny verleden opbiechten.
OK, toegegeven, niet alle post zijn even vriendelijk en ik heb me daar ook schuldig aan gemaakt. Maar ik denk dat we ook in dat soort post laten merken dat we een bepaalde groep meiden bedoelen en niet alle jonge meiden. Wat ik toch wel een groot verschil vind. Ik zeul zelf alle jonge kinderen mee naar mijn paarden (als ze dat willen), stel zelf voor om de pony te borstelen (paardlief haat tutten) en tuurlijk mogen de kleinkinderen van de buren wortelen geven. En steeds weer leg ik uit hoe mijn paarden zijn, wat ze fijn vinden, wat niet. Ik stuur hen bij waar nodig en als ik dan na 11 jaar (heb hier eentje rondhangen die al 11 jaar bij mijn paard komt) uitleggen hoe je je bij een paard moet gedragen, nog steeds dezelfde fouten zie terug komen, dan heb ik er geen probleem mee om eerlijk toe te geven dat voor mij die ene persoon tot de foute groep penny's behoord.

Met meiden zoals TS heb ik geen enkel probleem, die mag best mijn shet komen verwennen.

tja, ik ben zo slim <<)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:51

Paard dat ik vaak rijd op de manege loopt blijkbaar iedere maandag als een limegroen Pennypaard in de manegeles. :') haha

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 18:58

Ierpier schreef:
Paard dat ik vaak rijd op de manege loopt blijkbaar iedere maandag als een limegroen Pennypaard in de manegeles. :') haha

limegroen is wel erg mooi :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:34

Ik lees al een tijdje mee, maar ik herken me toch wel in heel veel dingen hoor :+
Mijn kamer was helemaal vol met paarden: foto's, posters, dekbed, knuffels.
Buiten speelden we altijd paardje, hindernissen bouwen, maar ook dressuurproefjes oefenen voor wedstrijdjes op de manege (bak tekenen met stoepkrijt en zelf rennen).
Binnen werd er altijd met paarden gespeeld: Barbies, Playmobil, verschillende computerspelletjes, alles had met paarden te maken.
Abonnement op de Penny natuurlijk *\o/*
Dolblij zijn op de manege wanneer je klusjes mocht doen (uitmesten, borstels schoonmaken, alles was prima. In ruil daarvoor een pony poetsen of longeren was natuurlijk de allerbeste beloning (met longeren renden wij meer dan de pony maargoed :+) ).
Op paardenvakantie, en ook daar de hele dag bij de pony's.
En natuurlijk was mijn fiets mijn paard. (In verlichte zit over hobbels doe ik nog steeds, maar dat is pure noodzaak want de veren in mijn fiets zijn niet goed)

Elverano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:47

Ik zie helemaal niks verkeerds in een penny meisje en vind het juist jammer dat je ze tegenwoordig bijna niet meer tegen komt. De meiden van nu stellen hoge eisen aan de pony's en paarden die ze mogen verzorgen, terwijl de (penny) meisjes van vroeger al blij waren met het poetsen van een shet van 30 jaar. Iedereen jong geweest en heeft vast en zeker een penny periode gehad. Voor mijn paardje 10 keer liever een enthausiast penny meisje dan een omhoog geschoten dressuur miep (bij wijze van spreken)

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:44

Ik ben een penny :D
Ik loop dagen op de manege rond.
Help iedereen op de manege het maakt me niets uit waarmee.
Ik lees de penny.
Mijn fiets is een paard ;)
Ik lees de penny.
Ik rijd met een roze dekje.
Maar zomaar in iemands wei om op die paarden te zitten en weet ik veel wat allemaal mee te doen. Nooit! Echt schandalig vindt ik dat!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:47

Het maakt het zo lastig over internet.. Laatst ook een topic waar ik zwaar twijfelde aan de penny graad. Ik kan het topic zo niet meer vinden maar ik kon echt even niet bepalen of het een oprechte penny vraag was of een neppy vraag

Mn fiets is een paard en verlichte zit over hobbels herken ik ook nog :') vind het verschrikkelijk om gewoon op het zadel van mn fiets te blijven zitten als ik een hobbel over ga dus sta als reflex altijd op in "verlichte zit"

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:01

maralyn schreef:
Ohhjaah, paardje spelen, dat bleef ik doen tot mijn 14e.
Tot mijn 12e openbaar, tot mijn 14e in de achtertuin.
En vragen mijn nichtjes nu om mee te doen? Ja hoor!!
Niet meer zo gracieus als ik vroeger kon, en houd het ook niet meer zo lang vol!

Ik maakte met stenen de letters van de bak, dressuurde met tot laat.
De stal was niet meer van mijn pony, nee, van mij.
In de bak, hindernissen? Tot een cm of 80 hoog, na een meter ging het niet meer, en ben dan ook vaak lelijk gevallen!!
Ik poetste mezelf met mijn pony zijn borstel en hoeven uitkrabben met de krabber.

Tijdens gymles had ik moeite om niet in galop aan te springen. Maar in hindernissen loop werd ik vaak eerste.
Mijn kamer was inderdaad ook een en al paard, en met 80 speelgoedpaardjes verzameling van 3 cm groot tot 45 cm groot had ik een hele manege.
De kleintjes natuurlijk als veulen.

Toen ik de Grand Champion kon sparen, kon mijn geluk niet op.
Als eerste daarvan kreeg ik een schimmel, die heette prins.
Een haflinger, goldy.
Een western valk, rusty.
Merrie met veulen, Lady en Vienna.

Alleen de specialen kregen een naam. De rest bedacht ik ter plekke.

Met de fiets inderdaad in verlichte zit over de drempels.
En als een vriendin mij vroeg om op haar shetlander te rijden, draaide ik mijn handen er niet voor om. Te groot of niet te groot.

Met mijn eigen pony, in galop langs straat in de berm naast het kanaal.
En gewoon lang leve de lol.
Roze hield ik niet van, maar alles moest in het paars.
En al hadden wij een fjord, lange manen en daar moesten vlechten en knotten in!

Haha herkenbaar. Ik heb de GC's nog steeds!

Mijn eerste setje Lagonda (zo heette mijn pony ook) en "baby".

Afbeelding

Zit die schimmel die jij had hier toevallig tussen?? Dit zijn mijn mannen :D

Afbeelding

Tijdje geleden alles op de foto gezet om te verkopen... naar het ging me zo aan mn hart dat ik ze weer uit de verkoop heb gehaald.. hahaha

Afbeelding

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:50

Zoals het laatste veulen, maar dan in het donker bruin en zo'n merrie inderdaad.

Nee, mijn schimmel was ongeveer 28 cm schofthoogte, wit met grijze manen en liep in een galop stand.
Had een knopje op zijn schoft, daarmee activeerde je de voorbenen en galop geluiden, een knopje aan de zijkant voor het hinneken.
Met een borstel met een magneetje brieste hij en met een wortel met magneetje at hij.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:53

maralyn schreef:
Zoals het laatste veulen, maar dan in het donker bruin en zo'n merrie inderdaad.

Nee, mijn schimmel was ongeveer 28 cm schofthoogte, wit met grijze manen en liep in een galop stand.
Had een knopje op zijn schoft, daarmee activeerde je de voorbenen en galop geluiden, een knopje aan de zijkant voor het hinneken.
Met een borstel met een magneetje brieste hij en met een wortel met magneetje at hij.

Die had ik als springpaard in t bruin haha.

Dit was het veulen "van de bruine hengst". Want ja vroeger was ik van mening dat papa bruin moest zijn voor een bruin veulen. (Of schimmel, of zwart.. enz haha)
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:19

Ach stiekem ben ik ook penny meisje geweest.... honderden penny's verzameld door de jaren heen. Wel mijn eigen pony's gehad en ook wedstrijden gereden tot het M1. Maar niet echt het penny penny.

Zie nog mijn zusje toender tijd 15-16 jaar op haar valk hengst Z2 dressuur reden ze samen, in het roze naar de clubles gaan :o Instructeur vond dat ze er een homo van gemaakt had. Maar het stond hem zo stoer :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:27

mijn vriendin en ik hadden een paardenhut bij hun op zolder, alle muren behangen met posters, mappen vol met knipsels, elke map had een thema 'kleuren', 'harnachement', 'verzorging', 'ziektes', 'rassen', etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:31

Penny.... eh dan ben ik er ook een denk ik; 45 en knuffel nog steeds ellenlang met mijn paardjes.... Kan er stiekem de hele dag wel naar kijken. 's Zomers zet ik ook gerust een stoel bij het weiland om ze te zien grazen en stoeien als twee jonge hengsten (ze zijn 12 en bijna 4) :+ . Ben niet zo'n poetsfanaat en heb een hekel aan roze, maar zie ze wel graag netjes en tot in de puntjes verzorgd, maar eerlijk gezegd ben ik daar zelf een beetje laks in.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 20:46

laraxXxemma schreef:
Het maakt het zo lastig over internet.. Laatst ook een topic waar ik zwaar twijfelde aan de penny graad. Ik kan het topic zo niet meer vinden maar ik kon echt even niet bepalen of het een oprechte penny vraag was of een neppy vraag

Mn fiets is een paard en verlichte zit over hobbels herken ik ook nog :') vind het verschrikkelijk om gewoon op het zadel van mn fiets te blijven zitten als ik een hobbel over ga dus sta als reflex altijd op in "verlichte zit"

ja ja, zeggen ze allemaal ;) :D

S_en_Z schreef:
maralyn schreef:
Ohhjaah, paardje spelen, dat bleef ik doen tot mijn 14e.
Tot mijn 12e openbaar, tot mijn 14e in de achtertuin.
En vragen mijn nichtjes nu om mee te doen? Ja hoor!!
Niet meer zo gracieus als ik vroeger kon, en houd het ook niet meer zo lang vol!

Ik maakte met stenen de letters van de bak, dressuurde met tot laat.
De stal was niet meer van mijn pony, nee, van mij.
In de bak, hindernissen? Tot een cm of 80 hoog, na een meter ging het niet meer, en ben dan ook vaak lelijk gevallen!!
Ik poetste mezelf met mijn pony zijn borstel en hoeven uitkrabben met de krabber.

Tijdens gymles had ik moeite om niet in galop aan te springen. Maar in hindernissen loop werd ik vaak eerste.
Mijn kamer was inderdaad ook een en al paard, en met 80 speelgoedpaardjes verzameling van 3 cm groot tot 45 cm groot had ik een hele manege.
De kleintjes natuurlijk als veulen.

Toen ik de Grand Champion kon sparen, kon mijn geluk niet op.
Als eerste daarvan kreeg ik een schimmel, die heette prins.
Een haflinger, goldy.
Een western valk, rusty.
Merrie met veulen, Lady en Vienna.

Alleen de specialen kregen een naam. De rest bedacht ik ter plekke.

Met de fiets inderdaad in verlichte zit over de drempels.
En als een vriendin mij vroeg om op haar shetlander te rijden, draaide ik mijn handen er niet voor om. Te groot of niet te groot.

Met mijn eigen pony, in galop langs straat in de berm naast het kanaal.
En gewoon lang leve de lol.
Roze hield ik niet van, maar alles moest in het paars.
En al hadden wij een fjord, lange manen en daar moesten vlechten en knotten in!

Haha herkenbaar. Ik heb de GC's nog steeds!

Mijn eerste setje Lagonda (zo heette mijn pony ook) en "baby".

[ [url=m/P8bcu7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zit die schimmel die jij had hier toevallig tussen?? Dit zijn mijn mannen :D

[ [url=m/mIbtEN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tijdje geleden alles op de foto gezet om te verkopen... naar het ging me zo aan mn hart dat ik ze weer uit de verkoop heb gehaald.. hahaha

[ [url=m/l3z8GP.jpg]Afbeelding[/url] ]

erg leuke paardjes!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:44

Ik wist eigenlijk niet waar jullie het over hadden, maar even gegoogled en blijkt; ik heb die dingen ook en nog steeds ergens in een doos :') Met een appel waar een magneetje in zat zodat hij aan de mond van het paard bleef zitten

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:54

Vroeger met de kerst kreeg mijn zusje Een barbie partyboot en ik kreeg een stoere auto met een paardentrailer *\o/* hele dagen reed ik rond van wedstrijd naar wedstrijd := praten we wel over 20jaar terug. Misschien ligt er nog een foto ergens in een oude doos op zonder. Ik zal eens kijken. Als ik m vind dat plaats ik het zeker hier.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 16:39

bij mijn fiets meet ik mijn trappers (beugels in mijn ogen) met mijn been, als het lager dan mijn voet komt vind ik het te lang, maar ze zijn meer dan prima hoor! :D

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:40

ik ben zelf nog 13, dus ben vrij om pennymeid te zijn :D
maar ik ben t toch niet helemaal, ik voel me echt vreselijk chenant als ik 'paardje speel' en ik vinnd t ook nergens op slaan, terwijl t nog prima kan voor deze leeftijd, denk ik?
pas had ik nieuwe borstels nodig, omdat mijn oude lekker gestolen waren :'( en toen had ik maar snel een poetskist op marktplaats gekocht voor 5.- en ja hoor, een roze.
ben zelf niet van de poetskisten, ben van de poetstassen, gelukkig had ik nog een oude harry's horse poetskist liggen.
maar een echt penny meisje zou die poetskist heel cool vinden XD vroeger was ik ook zeker een pennymeid (heb ik al verteld) maar ik dwaal er nu echt van af, vroeger was ik elke dag op de manege aan het poetsen, af en toe mocht ik dan een stukje 'wandelen' (gewoon over het terrein heen en weer lopen) met een pony, dan kwamen er nieuwe kinnderen en vertelde ik dat t mijn pony was, waardoor ik later als ze erachter kwamen dat t niet zo was, echt voor schut stond

ik houuu van dit topic :P

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:32

anemoonlena schreef:
ik ben zelf nog 13, dus ben vrij om pennymeid te zijn :D
maar ik ben t toch niet helemaal, ik voel me echt vreselijk chenant als ik 'paardje speel' en ik vinnd t ook nergens op slaan, terwijl t nog prima kan voor deze leeftijd, denk ik?
pas had ik nieuwe borstels nodig, omdat mijn oude lekker gestolen waren :'( en toen had ik maar snel een poetskist op marktplaats gekocht voor 5.- en ja hoor, een roze.
ben zelf niet van de poetskisten, ben van de poetstassen, gelukkig had ik nog een oude harry's horse poetskist liggen.
maar een echt penny meisje zou die poetskist heel cool vinden XD vroeger was ik ook zeker een pennymeid (heb ik al verteld) maar ik dwaal er nu echt van af, vroeger was ik elke dag op de manege aan het poetsen, af en toe mocht ik dan een stukje 'wandelen' (gewoon over het terrein heen en weer lopen) met een pony, dan kwamen er nieuwe kinnderen en vertelde ik dat t mijn pony was, waardoor ik later als ze erachter kwamen dat t niet zo was, echt voor schut stond

ik houuu van dit topic :P

Grappig dat je met je 13 lentes jong nu al over vroeger praat _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:41

Kom, kom, zo voelt dat. Ik kan me wel herinneren hoe het voelt om tiener te zijn en hoe lang het geleden leek dat je nog 'kind' was :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:15

Gefeliciteerd, jullie hebben inmiddels een echt Penny-topic gemaakt! :D :j

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 10:25

Martie schreef:
Gefeliciteerd, jullie hebben inmiddels een echt Penny-topic gemaakt! :D :j

jaaaaaaaa *\o/*