Hey wat leuk... kom dit topic per toeval weer tegen, heb het destijds laten wegzakken omdat ik het idee had dat er niemand meer volgde. Toch nog een geïnteresseerde
Serena is een paar maanden terug verhuisd naar mijn eigen weiland en toen hebben we het een poosje rustig aangedaan. Later kreeg ik het zelf druk met school en moest ik vrij plotseling mijn tweede pony ook naar deze wei verhuizen, dus is het trainen er wat bij ingeschoten.
Plan was komende zomervakantie, vrees dat ik dat niet meer ga redden, maar ga wel proberen een heel eind te komen. Ben sinds deze week weer met haar bezig en het gaat lekker! We werken aan de stemcommando's aan de longe, op het grote veld. Ik probeer kilometers te maken met lange lijnen buiten, omdat ze daar nog moeite mee heeft (voorop lopen vindt ze lastig). Daarnaast wil ik conditie op gaan bouwen met fietsen en spelen we uiteraard nog af en toe door middel van een laag sprongetje of vrijheidsdressuur kunstjes.
Zal eens kijken of ik deze week een vriendin meegesleurd krijg om één van onze trainingsessies voor dit topic vast te leggen, als daar interesse voor is.
ja leuk! veel succes komende zomer met serena, ben zelf ook met een mini Shetlander bezig aan de lange lijnen. Hoe zit het met stitch
Pacific
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-15 21:07
Thanks, heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. We doen er dan wel wat langer over dan ik van tevoren had bedacht, maar dat is niet erg
Stitch ga ik niet serieus oppakken totdat hij gecastreerd is (najaar). Dan komt de winterperiode waarin ik waarschijnlijk ook niet veel kan, dus dat is mijn projectje voor komend voorjaar. Drukdrukdruk met school, dus één pony tegelijk. Af en toe pak ik hem eens om wat grondwerk te doen of een wandeling zoals we vandaag deden. Behalve als ik deze zomer nog een hulpje vind, blijft hij dus nog even staan
ik had graag geholpen denk alleen dat je te ver weg woont woon in zeeland
Pacific
Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-15 22:10
Hmm, slechts de andere kant van het land
Vandaag met Serena gelangelijnd, voor het eerst de galop meegepakt. Deze keer gewoon op het veld. Het ging prima, vooral met de pasjes achterwaarts hebben we vooruitgang geboekt. Hier een filmpje ervan, wel vreselijke beelden omdat ik het vanuit mijn broekzak gefilmd heb... Maar goed, geeft een indruk. Zet wel je geluid zacht
Serena is nog geen 85 cm en het tuig komt van de mini horse shop. Overigens is het op veel meer plekken te verkrijgen, het is namelijk het Ideal luxe marathon enkelspan tuig maat Mini Shet.
Ik reageer nooit, maar lees nog altijd mee. Dus ook ik zou het leuk vinden meer foto's te zien! Dan zal ik meer reageren
Pacific
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 21:18
Leuk dat er toch nog mensen meelezen
Vandaag Serena gelongeerd, onwijs trots! Het ging hartstikke goed, ze reageert fantastisch op de stemhulpen. Dat is overigens ook het enige wat ik met haar oefen aan de longe, stelling e.d. zijn we nog niet mee bezig. In principe deed ik stemhulpen oefenen ook altijd los, maar als ik haar aan de longe klik kan ik op het grote veld en die ruimte vind ik toch wel prettig. Heb het voor jullie gefilmd (want ja, ik had een hand vrij! Longeerzweep niet eens meer nodig ) dus ik zou zeggen, kijk en geniet!!
Heb expres het geluid er onder gelaten, dan kunnen jullie meeluisteren naar de commando's
Eergister even een dipje met Serena wat betreft lange lijnen. Ze heeft de laatste tijd flink veel energie over, dus rustig oefeningetjes doen zat er niet in. Gister dus direct nog maar een keer geprobeerd om een wat positievere herinnering eraan over te houden, en dat is wel gelukt. Ging gelukkig beter, maar ze was nog steeds erg hyper. Heb sinds kort een nieuw meisje gevonden dat mij af en toe wel eens kan helpen, dus hopelijk wordt het dan wat makkelijker om beide pony's genoeg aan het werk te houden. Vandaag lekker vrijheidsdressuur met Serena gedaan, dat blijft favoriet. Wil het graag eens voor jullie filmen maar dat gaat zo lastig in m'n eentje...
Wel ga ik morgen mijn tweewieler ophalen, dus als ze straks zo ver is kunnen we haar dan ook direct voor de kar zetten. Eerst nog wel een bandje slepen e.d. hoor. En sowieso pas wanneer ze weer wat kalmer is.
Vanochtend de kar opgehaald, happyyy extra motivatie om flink te gaan oefenen de komende weken. Vandaag dus ook direct maar weer even opgetuigd, en het ging goeoeoeod! Ze was eindelijk weer rustig en prettig om mee te werken, kon haar weer langzamer vragen e.d. Ben over het meeste nu hartstikke tevreden, alleen het halthouden wil ik nog sterker en de niet-progressieve overgangen. Als ook dat bevestigt is begin ik met een bandje slepen..
hee! wat leuk om weer eens wat te lezen van je! ik vind dat altijd zo leuk.. ik ben zelf ook mn shetlander aan het beleren voor de kar. erg grappig! ik ga nu zeker ook proberen om zo goed die stemhulp er in te krijgen!
Jitskenienke, veel succes daarmee! Serena leert onwijs snel waardoor dit er snel in zat, maar met goed consequente training is het ieder paard aan te leren
Gister hadden ze lekker vrij, vandaag Serena aan de longe gehad. Galop ging vandaag niet zo op alleen stemhulp, dus dat is iets om de volgende keer weer aan te werken. Vandaag hoofdzakelijk gewerkt aan het halthouden. Op stemcommando alleen gaat me dat ook nog niet vlot genoeg, dus ik heb wat geëxperimenteerd met verschillende lichaamshulpen en de longe. Uiteindelijk uitgekomen op een aantal korte rukjes geven aan de longe, dan staat ze zo stil. Na een keer of drie hoefde ik nog maar 1 ophouding te geven en ze stond al stil. Dat zal dus ook wel snel op stemcommando bevestigd zijn.
Toen dat goed ging ook direct maar de niet-progressieve overgang halthouden - draf en andersom geoefend. Dat was peanuts nu ik een goede hulp voor het halthouden had gevonden.
Af en toe heb ik het idee dat Serena hier meeleest en dan stiekem 's nachts alvast gaat oefenen wat ik hier neerschrijf dat ik met haar wil gaan oefenen. Wanneer ik dan kom om met haar te trainen kent ze het al lang