AmyII schreef:Jee TS, wat leuk dat je een pony mag! Heel goed van jou (en je vader) om er een tweede bij te nemen zodat de pony niet alleen staat.
Mag ik vragen hoe veel 'verstand' jouw vader van paarden en pony's heeft? Dit is niet negatief bedoelt. Ik vraag dit om al het gespeculeer in het topic te laten stoppen.
Zelf zou ik voor een schuilstal gaan met een droge uitloop die groot genoeg is om de twee pony's 's winters op te houden. De bodem in Noord-Holland is dusdanig drassig dat het vaak gebeurd dat ze in de winter niet meer het gras op kunnen. (Ik heb vaak genoeg verkleumd en door en door onder de blubber huilend aan het hek gestaan)
Als jouw vader dan in de zomer de paarden 'buiten' moet zetten (dus van de uitloop af het land in) is het voor hem een kwestie van poortje/ touwtje open maken.
Rij-spullen komen wel als de pony er is; wellicht dat je spullen kunt overkopen van de oude eigenaar. Let er wel op dat je, ook als je passend harnachement overneemt er iemand met verstand naar laat kijken. Je zal niet de eerste zijn die opgelicht wordt met een zadel.
Dekens zijn paard afhankelijk, ik ken zat paarden die met goede schuilmogelijkheden geen deken nodig hebben in de winter, dit is dus iets dat je met de tijd zult gaan ontdekken.
Misschien is het een idee om in jouw omgeving op verschillende kleinschalige stallingen rond te kijken? Dan kun je voor jezelf een beeld vormen van hoe jij en je vader het willen hebben.
Over de rijpiste; zit er niet een rijvereniging bij jou in de buurt waar je in elk geval eens per week in de bak aan het werk kan en misschien vaker? Misschien zit er een kleinschalige stal op loopafstand en mag je de rijbaan lenen? Ook voor dit soort dingen geld; rondvragen.
In het land rijden is niet wenselijk. Het kan glad zijn en de grond is niet gelijk waardoor je meer risico hebt op beenproblemen. Ook raakt op den duur de grond dichtgetrapt en zal er niks meer op groeien.
Nogmaals wil ik je feliciteren met het feit dat je eigen pony's mag. Neem je iemand mee om bij de pony's te kijken? Je instructrice misschien?
Ja, aan het einde van de weg staan er nog 3 paarden maar dat is wel denk ik een 15 min. Lopen daar hebben ze een rijbak