Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
QuirineH schreef:Ik moet echt stoppen met de reacties op dit forum lezen, ik word er verdrietig van. Eraan te moeten denken dat de mijne overlijd :'(
juultje353 schreef:QuirineH schreef:Ik moet echt stoppen met de reacties op dit forum lezen, ik word er verdrietig van. Eraan te moeten denken dat de mijne overlijd :'(
Bah, ik ook hoor, ik word er super verdrietig van. (alleen heb ik dan weer geen eigen paard)
Voordat ik dit forum las was ik heel erg tegen slachten, maar ik had er dan ook een heel ander beeld bij..
Maar als ik nu lees dat ze er heel vriendelijk mee om gaan, vind ik slachten ook wel een keuze.
Ik vind het nu allebei kunnen, maar om het voor je hond te schotelen... Daar kan ik dan toch wel boos om worden, maar dat is mijn mening..
vuurneon schreef:Lijkt mij best mooi om mijn paard letterlijk te laten vergaan in de natuur, dat andere dieren er ook wat aan hebben. Maar ja, dat kan helaas niet!
CharmingS schreef:Ik vind dat niet respectloos.. Het is de natuur. En wij geven deze paarden terug aan de natuur als ze oud zijn of veel pijn hebben
De eerste paar keer kon ik er ook niet naar kijken maar uiteindelijk lukt het me wel en het proces is best interessant. En ook het skelet wat uiteindelijk overblijft is erg interessant om te bestuderen;)
Woogy schreef:mijn ervaring met de slager was goud. Heb het hier zo goed mogelijk verwoord
[VVDD] Mijn meisje haar laatste dag
Inmiddels 2,5 jaar geleden maar ik mis mijn prinses alsof het gisteren is gebeurd
Nikass schreef:Brainless op een manege met 75 paarden staat nooit alles tegelijk in de box. Dus paarden zijn gewend dat een maatje wel eens even weg is.
Waarom wordt een hele stal onrustig als er een paard wordt ingeslapen? Terwijl dit niet binnen hun zicht/gehoor afstand gebeurd?
Ik heb daar niet direct een verklaring voor hoor. Ik geloof alleen dat paarden meer "weten"/meekrijgen dan je in eerste instantie denkt.
Over die geur (al dan niet) bij het slachthuis, ik weet het niet, ik ben er niet geweest. Dat er echter geen geur is lijkt me sterk. Overal zijn geuren. Daarmee zeg ik niet dat het er naar dood ruikt ofzo.
LoveAmadeo schreef:Nikass schreef:Brainless op een manege met 75 paarden staat nooit alles tegelijk in de box. Dus paarden zijn gewend dat een maatje wel eens even weg is.
Waarom wordt een hele stal onrustig als er een paard wordt ingeslapen? Terwijl dit niet binnen hun zicht/gehoor afstand gebeurd?
Ik heb daar niet direct een verklaring voor hoor. Ik geloof alleen dat paarden meer "weten"/meekrijgen dan je in eerste instantie denkt.
Over die geur (al dan niet) bij het slachthuis, ik weet het niet, ik ben er niet geweest. Dat er echter geen geur is lijkt me sterk. Overal zijn geuren. Daarmee zeg ik niet dat het er naar dood ruikt ofzo.
Ik heb het gelezen in een magazine, de hoefslag ofzoiets dergelijks (minder populair tijdschrift). Niet echt dood ruikt het er, ze houden het schoon bij goede slachthuizen. Maar toch ruiken paarden er een vreemde geur stond er
CharmingS schreef:vuurneon schreef:Lijkt mij best mooi om mijn paard letterlijk te laten vergaan in de natuur, dat andere dieren er ook wat aan hebben. Maar ja, dat kan helaas niet!
Ik zou zeggen als je een x in de buurt van nevada bent kom maar langsWe hebben regelmatig mensen die hun paarden aan onze honden doneren
![]()
Om eerlijk te zeggen is het niet een van mijn favoriete werkzaamheden, maar het is een interessant proces om te zien waar de honden eerst beginnen te eten. En na 4 dagen is er niks meer van het paard te zien als alleen botten. De staarten bewaren we om extensions van te maken
juultje353 schreef:Maar als ik nu lees dat ze er heel vriendelijk mee om gaan, vind ik slachten ook wel een keuze.
Ik vind het nu allebei kunnen, maar om het voor je hond te schotelen... Daar kan ik dan toch wel boos om worden, maar dat is mijn mening..