Zijn er paarden die..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:14

dyoka schreef:
Esmeej333 schreef:
Same here, daarom goed gedraineerde paddock :) .

Ja mooi, luxe, leuk, maar daar heb ik de middelen niet voor.

Nogmaals, ga je dan niet met dit argument verdedigen. Want het kopen van een paard is alsnog een keuze.

Hier wordt allemaal maar gedaan of het niet kunnen bieden van weidegang je overkomt, maar in de meeste gevallen is het gewoon een keuze.

En ik vind het wel overkomen als een persoonlijke aanval, en blijkbaar een MOD ook dus gelieve daarmee ophouden.

vuurneon

joelleollie schreef:
Hier in mijn omgeving zie ik alleen maar modder weides, en geen mooie loopstallen.

Oei, dat pakken ze niet goed aan en zonde van de wei :o
Het is niet nodig om de wei stuk te laten lopen. Zijn meerdere mogelijkheden om paard lekker buiten te houden, zonder wei.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:14

ElineS schreef:
naomi_g1998 schreef:
MarlindeRooz, kan wel een wil hebben maar dan moet ik ook geld genoeg hebben. :D

Als je geen geld hebt om je paard de juiste zorg (zoals het buiten laten lopen in de winter) te geven moet je geen paard nemen.

Triest.

Ze kan haar paard toch onderhouden? alleen niet zoals in jullie ogen, 24/7 buiten met mooie weilanden.

Lianne86

Het is een keuze om haar paard dichtbij te laten staan omdat ze niet op stalgenoten vertrouwd.

Mijn keuze is juist geweest: de juiste mensen zoeken en de perfecte stal... Mijn paard staat nu 100km verderop, maar hij komt nooit iets te kort, ze gaan super met hem om. En er is zo veel meer controle dan toen hij nog in de achtertuin stond. Nu heeft ie het in mijn ogen zelfs beter :)

Het is dus een keuze, maar de keuze is afhankelijk van je paard wat je het beste kunt doen. Wordt jouw paard gek op stal, dan zul je iets moeten zoeken waar hij veel/24/7 buiten komt... Andersom heb je ook, dan pas je je daar op aan..

Uiteindelijk moet je gewoon kiezen wat voor je beest het beste is...

kiki1976

ElineS schreef:
naomi_g1998 schreef:
MarlindeRooz, kan wel een wil hebben maar dan moet ik ook geld genoeg hebben. :D

Als je geen geld hebt om je paard de juiste zorg (zoals het buiten laten lopen in de winter) te geven moet je geen paard nemen.

Triest.

Als ik eerlijk ben ben ik het wel eens met de opmerking van ElineS

Want zoals jullie het nu neerzetten "tja sorry ik heb daar de middelen (geld en plek) niet voor dus paard blijft maar op stal".

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:15

Zodra het gaat over de levenservaring van Marlinde, feit of ze wel of niet naar haar ouders luistert.. enz enz.. Dat is niet iemand met de neus op de feiten drukken. Dat is een persoonlijke aanval.

En weet je: met alle kennis die er nu wél is, en tien/vijftien jaar geleden niet, kun je niet met droge ogen zeggen dat het góed is om een paard op te stallen, minder dan 5/6 uur per dag (vrije) beweging te geven.

Het wordt gedaan, misschien kan het soms (hopelijk even) niet anders.... maar dat maakt het nog niet góed
Laatst bijgewerkt door Punz op 01-01-14 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

dyoka

Maar jullie zien een soort ideaalbeeld voor je. Elk paard loopt buiten in een perfect onderhouden en gedraineerde paddock/wei. Mijn pony krijgt alle liefde en zorg die hij nodig heeft, maar het gáát niet om hem nu uren per dag buiten te zetten. En dan kan je wel heel leuk zeggen dat ik 'maar geen paard moet nemen' maar dan komen we precíés op wat Cassidy zei: je hebt je leven niet in de hand. Moet ik mijn pony nu maar weg doen omdat hij 2/3 maanden minder buitenkomt, maar wel heel gelukkig, vrolijk, blij, gezond en actief is?

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:15

vuurneon schreef:
joelleollie schreef:
Hier in mijn omgeving zie ik alleen maar modder weides, en geen mooie loopstallen.

Oei, dat pakken ze niet goed aan en zonde van de wei :o
Het is niet nodig om de wei stuk te laten lopen. Zijn meerdere mogelijkheden om paard lekker buiten te houden, zonder wei.

Ja, daarom mogen ze ook niet s'winters in de wei want dan is er ook geen wei meer voor zomers.
Wel mooie buitenbak, en kleine binnenbak en grote binnenbak.

fourseasons

ElineS schreef:
naomi_g1998 schreef:

Als je geen geld of de juiste middelen hebt om je paard de juiste zorg (zoals het buiten laten lopen in de winter) te geven moet je in eerste instantie geen paard nemen.

Triest.

Ik vind dit soort reacties triest. :D Jij weet namelijk helemaal niet hoe mijn paard is (het is trouwens mijn verzorgpony die wel aan mijn huis komt te staan) en hoe vaak die verder buiten komt. Als het regent kan ik de stal wagenwijd open zetten maar dan blijft ze echt wel binnen.

kiki1976

joelleollie schreef:
naomi_g1998 schreef:
]

Triest.

Ze kan haar paard toch onderhouden? alleen niet zoals in jullie ogen, 24/7 buiten met mooie weilanden.

Zoals al eerder aangegeven door meerdere personen er is nog een grote middenweg hiertussen, maar daar reageren jullie niet op

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:16

Nou sorry hoor, maar als mijn paard lang buitenstaat gaat ze gewoon voor t hek staan, en als je dr er niet uithaalt komt ze dr zelf wel uit ;)

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:17

kiki1976 schreef:
joelleollie schreef:

Zoals al eerder aangegeven door meerdere personen er is nog een grote middenweg hiertussen, maar daar reageren jullie niet op

welke middenweg dan? overheen gelezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:17

MarlindeRooz schreef:
chelle_dora schreef:

Ja, dat mijn hart kapot is gegaan dit jaar is echt een keuze geweest joh o_O daarvoor deed ie het prima, maar daar heb ik echt voor gekozen dat ze dit jaar gaan opereren.. jezus zeg..

Zo bedoel ik het niet?

Ik bedoel dat de aanschaf van een paard en de stalling dan toch een bewuste keuze is.

Natuurlijk doel ik niet op jouw gezondheid. :+

Want? Ik had die knol gekocht en de huisvesting prima op orde voordat mijn hart ermee kapte. Toen kon ik inderdaad 3x per dag naar stal en stond mijn pony amper in d'r box. Dus ja, ik zie dat wel als een aanval op mijn gezondheid, maar dat is erg makkelijk praten als je gezond bent.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:17

kiki1976, welke middenweg? Ga hier eens in de wei lopen, denk dat je dan wel begrijpt waarom ze hier niet zo vaak de wei in komen in de winter.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:18

Wat het dus eigenlijk is:
het is
Je wil je paard dicht bij huis, en dan kan het niet anders... En je moet per se een paard blijkbaar.

versus

24/7 op weide, dan maar langer rijden er naar toe / minder vaak naar je paard en geen bak.

Ootie

Wat een reacties zeg :oo

Bij mij op stal hebben de paarden buiten gestaan vanaf begin april tot half december.
Nu ze binnen staan, gaan ze elke dag in groepjes de bak of paddock in en dat gaat prima.
Als het vriest, kunnen ze wel weer een poosje naar de wei, maar nu op de kleigrond naar buiten gaat gewoon echt niet. Dan lopen ze tot hun knieën in de modder...

Vaak heb je dus gewoon geen mogelijkheid om ze de hele winter in de wei te laten staan.

kiki1976

joelleollie schreef:

De middenweg van bijan 24/7 op stal en 24/7 buiten :)*
Dus een paar uur per dag vrije uitloop in een bak, paddock what ever

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:19

joelleollie schreef:
ElineS schreef:

Triest.

Wie is jullie? Ik ben nog altijd ik, één persoon, en ik heb het nooit gehad over 24/7 buiten met mooie weilanden ;)

Dat is het ideaalbeeld, maar dat kan ik snappen, dat het niet lukt. Maar er staat nog heel wat tussen 24/7 op stal en 24/7 buiten ;). Het hoeft niet het ene uiterste te zijn.. Een paard moet gewoon een paar uurtjes buiten kunnen staan per dag, minimaal. Een uurtje of 2 uurtjes in de paddock of "ik rijd hem elke dag" is toch echt niet genoeg.

Ik heb mijn paarden zomers 24 uur buiten, maar in de winter 's avonds op stal. Maar toch staan ze van 8 tot 5 nog lekker buiten in de weide en als het heel nat is, in de bak/paddock.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:19

naomi_g1998 schreef:
kiki1976, welke middenweg? Ga hier eens in de wei lopen, denk dat je dan wel begrijpt waarom ze hier niet zo vaak de wei in komen in de winter.

Weide is de enige manier om je paard buiten te laten???

@Chelle
En wie zegt dat ik wist dat jij daarvoor wel je paard uit de stal kon houden, lekker makkelijk oordelen hé over de gezondheid van een ander.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:19

kiki1976 schreef:
joelleollie schreef:

Nou sorry, maar iedereen in dit topic laat zijn paard toch een paar uur buiten? dus wat is het probleem. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:20

joelleollie schreef:
kiki1976 schreef:

Nou sorry, maar iedereen in dit topic laat zijn paard toch een paar uur buiten? dus wat is het probleem. :')

Ja maar een paar uur buiten, een paar uur is 2 uur.
Nou, neem nou een uur rijden, uur tutten.

Alsnog 20 uur in de stal, dat is gewoon te veel.

dyoka

Dus omdat het paard het prima naar zijn zin heeft op stal maar het volgens jullie (die niet mij/mijn paard/mijn situatie kennen) not done is moeten we allemaal gedraineerde paddocks aanleggen?

kiki1976

Nou zo te lezen niet iedereen hoor joelleollie

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:21

Hebben jullie door dat jullie allemaal een mening hebben maar dat die mening niet bij elk paard past? Persoonlijk ben ik voor 24/7 buiten, maar mijn paard wil dat echt niet, die is blij als ie na een dagje buiten weer naar zijn warme droge stalletje mag... (Hij is ook niet happy als ie er heel de dag in staat ;))

Maar je kijkt toch wat je paard wilt/kan?!

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:21

ElineS schreef:
joelleollie schreef:

Wie is jullie? Ik ben nog altijd ik, één persoon, en ik heb het nooit gehad over 24/7 buiten met mooie weilanden ;)

Dat is het ideaalbeeld, maar dat kan ik snappen, dat het niet lukt. Maar er staat nog heel wat tussen 24/7 op stal en 24/7 buiten ;). Het hoeft niet het ene uiterste te zijn.. Een paard moet gewoon een paar uurtjes buiten kunnen staan per dag, minimaal. Een uurtje of 2 uurtjes in de paddock of "ik rijd hem elke dag" is toch echt niet genoeg.

Ik heb mijn paarden zomers 24 uur buiten, maar in de winter 's avonds op stal. Maar toch staan ze van 8 tot 5 nog lekker buiten in de weide en als het heel nat is, in de bak/paddock.

Die middenweg , dat doet iedereen hier of probeert die de kans niet heeft om zijn paard 24/7 in de wei te laten.