hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:17

1 van mn eerste lessen prikte de instructrice per ongeluk met de longeerzweep in de pony zn been en daar schrok ie van en toen maakte die rare sprongen en viel ik eraf. De val viel mee opzich maar ik had wel een rugwervel verschoven :=
En de eerste les op mn leasepony. We moesten springen en ze zette zo'n 3 meter van te voren af en toen vloog ik er dus met een boog vanaf.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:22

Mijn raarste val vergeet ik echt nooit meer :+
Was een van mn eerste lessen op de manege, en we waren aan het stappen, en ik viel langzaam in slaap en viel toen met mn gezicht in zand :')

Ylona241

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:38

Ik ben al best vaak gevallen en eigenlijk was het allemaal raar..
- ik reed op de pony van m'n vriendin zonder zadel. Er stond een krukje in de bak zodat we op de pony konden klimmen. Maar het krukje waaide ineens om. De pony schrok en sprong opzij en ik lag er naast maar ik en mijn vriendin moesten beide heel hard lachen! :j
- ik had les en reed heel gewoontjes een volte. Maar m'n pony sprong in een x opzij wat ik niet verwacht had. Dus viel ik eraf. Pony loopt vrolijk de volte verder. Mijn instructrice had eerst nieteens door dat ik was gevallen :P
- op ponykamp op Vlieland hadden we een behendigheids rit. We moesten rondje om de wereld doen(rondje draaien op de rug van het paard) maar ze ging lopen net toen ik achterste voren zat. Heel onhandig! Ik snel proberen weer normaal te gaan zitten, maar geen succes.. Toen ik met beide benen aan een kant van het zadel zat gleed ik er af. Snel pony pakken want die had verderop al lekker plukje gras gezien.. +:)+

biks15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:42

Het was op een Manegepony. achterstevoren zondr zadel gegalopeerd. naja dat was de bedoeling :')

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:05

Ogh een stuk of dertig keer?
Grappigste was op een veld vol gras met shetlander --->niet doen! :')
Ponybeest wou steeds eten en ik er langs de voorkant altijd af :P
pijnlijkste was toen ik er afviel,met m'n kop tegen een paardje knalde en pony op m'n been stond.....

sensemonarch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:40

Voor mij gelukkig al een tijdje geleden! Maar ik denk zo'n 7 keer..
De leukste was, mij vorige pony weigerde voor een sprong, maar ik gilde en hij sprong alsnog
Dus vanuit stilstand met 4 benen de lucht in , en ik vloog er met een salto af :')

sensemonarch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:41

jadeken schreef:
Ogh een stuk of dertig keer?
Grappigste was op een veld vol gras met shetlander --->niet doen! :')
Ponybeest wou steeds eten en ik er langs de voorkant altijd af :P
pijnlijkste was toen ik er afviel,met m'n kop tegen een paardje knalde en pony op m'n been stond.....

Precies dat... ik ging er bij een shetlander met een koprol vanaf omdat het gras hem wel lekker leek..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:07

Hoevaak ik gevallen ben weet ik niet meer, maar ik herinner me nog wel de memorabele vallen :')

Mijn ergste keer was volgens mij toen ik op de hengst van staleigenaar reed, we waren aan het springen, legt iemand de balk plots op 1.20, wat ik nog nooit gesprongen had. Ik zei dus "dat kan ik niet springen", waarom die persoon die toen bij me was zegt "tuurlijk wel, het paard kan daar met gemak over". Ik waagde dus mijn poging en sprong erover, het ging super! Zegt die man dus dat ik nog een tweede keer erover moet, maar net op dat moment komt er een merrie de bak in. Het resultaat was dat de hengst dus zijn aandacht niet meer bij de hindernis had en veeeel te vroeg was afgesprongen, na de sprong begon hij met zijn hoofd tussen zijn benen te bokken en ben ik plat op mijn rug gevallen. Ik kreeg even geen lucht meer en had een lichte hersenschudding :')

De tweede val was wanneer ik een merrie van staleigenaar reed, ze was pas geschoren en we waren aan het springen. Ik ging over het eerste kruisje, moest erna naar links en zij ging naar rechts, en toen ben ik er heel lomp afgevallen :')

De derde val was eigenlijk mijn meest vieze val. Ik reed toen een 3-jarige KWPN voor mensen en het was de eerste keer dat we ermee op verplaatsing gingen. We waren aan het instappen, alles ging goed, tot er plots nog een paard de bak in kwam. Voor ik het wist stond hij kaarsrecht en begon hij als een gek te bokken, uiteindelijk ben ik keihard op mijn zij gevallen en heb ik er een paar flinke blauwe plekken aan overgehouden. Ik heb achteraf wel complimenten gekregen dat ze nog nooit iemand zo lang op een paard hebben weten blijven zitten :')

Lovethokkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:15

ik ben echt suuuuper vaak gevallen maar dat zijn meestal van die vallen als ik zonder zadel rijd en dan een scherpe bocht maak, dan lig ik altijd in een deuk .. xD
een van de ergste met zadel was heel lang geleden ..
ik en een vriendinnetje waren aan t rijden in het bos, maar zij was de hele tijd bang (ik ook maar deed stoer) en toen wou ik draven, maar zij niet dus ik die pony aan n touwtje en hup draven. maaaar de pony waar ik op zat wou wat harder dus ging er in volle galop vandoor en mijn beugels waren los dus die pony ging maar harder en harder, andere pony erachter aan. ik was zo bang, dat ik er eigenlijk zelf afsprong.. ik viel verkeerd, andere pony op mij+vriendin.. zij huilen ikke slappe lach..(besst zielig maar ik heb altijd de slappe lach als ik zenuwachtig ben..) ponys naar huis, wij er achter aan strompelen . ik heb daar nog jaren een trauma aan gehad dus elke x als een pony ietsjes versnelde dat ik er meteen afsprong .. nu niet meer xD
xx

Shellieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:24

ik ben 3x gevallen maar me raarste val was een paar jaar terug.
ik probeerde mijn haflinger in galop te krijgen ( ze was echt heel lui) uiteindelijk lukte het!
Maar ze had er dus echt geen zin in en bokte zo hard dat ik met een salto naar voren van haar af vloog :') raar genoeg lande ik nog op mijn voeten ook hahaha _/-\o_ alle voorbijgangers stonden te kijken ik lachte me kapot hahaha had ik nog nooit meegemaakt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:25

was niet echt raar, maar wel rare reactie van mijn paard
was tijdens brevet rijden, mijn paard was nog nooit verder dan het bos geweest, alles was nieuw voor hem
ik val (op de sprong dan nog) en meneer staat er echt gewoon rustig bij te kijken alsof het de normaalste zaak ter wereld was dat hij daar stond (en dan nog zonder hoofdstel wat dat heb ik bij mijn val meegenomen :oo )

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:30

Net gister gevallen van mn nieuwe paard. Pols en neus zwaargekneusd en mn hoofd kan ik niet draaien omdat mn nek en rug zo zeer doen. Viel zo voorover doordat ie bokte, heel hoog en met zn hoofd tussen zn benen. En hij stopte ook niet meer :=

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:32

ik ben 4 keer gevallen ofzo..
Mijn eerste val kan ik me nog zo goed herinneren...

- Ik ging voor de eerste keer écht ponyrijden. Ik mocht dan eindelijk los (had al geleerd om te draven want volgens de instructrice voelde ik meteen het ritme aan) en in de hoek ging hij ineens galopperen! Ik schrok en toen ging hij bokken en viel ik eraf. Ik had geen pijn, maar ik moest huilen omdat ik schrok :P
Hij was waarschijnlijk geschrokken van een paard met hoefijzers die ineens kwam aanlopen..

- Ik wou op een shetlander klimmen met mijn nichtje, nicht, 2 meisjes en mijn zus erbij. Dus ik ging op een bankje staan wat erbij stond zodat ik er makkelijk op ging, toen gaf iemand me een zetje en lag ik er de andere kant naast :P

- Deze is minder leuk. Ik ging zonder zadel op mijn 3 jarige (ik weet het) haflinger. Toen wou ze spelen ofzo en mijn vader had haar wel vast, maar toen ging ze in galop (wow mijn eerste keer in galop zonder zadel! Haha) en bokte ze 3 keer. Ik viel plat op mijn rug en had een klaplong, toen rende ze weg en toen kwam mijn vader dus bij mij (ik dacht echt dat ik doodging heb al 3 keer een klaplong gehad) en mijn paard kwam toen terug omdat ze schrok dat ik op de grond lag..dat was wel lief maar ik had een rib gekneusd dus ademen deed best wel pijn.

Tjaa..die eerste val was ik achteraf eigenlijk wel blij om, omdat ik toen wist hoe vallen was.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:33

Shellieb schreef:
ik ben 3x gevallen maar me raarste val was een paar jaar terug.
ik probeerde mijn haflinger in galop te krijgen ( ze was echt heel lui) uiteindelijk lukte het!
Maar ze had er dus echt geen zin in en bokte zo hard dat ik met een salto naar voren van haar af vloog :') raar genoeg lande ik nog op mijn voeten ook hahaha _/-\o_ alle voorbijgangers stonden te kijken ik lachte me kapot hahaha had ik nog nooit meegemaakt :')

wow haha!
Ik hoop dat ik als ik op mijn haf kan rijden ook altijd op mijn voeten land :P

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:44

Ik ben echt al 40x gevallen. Mijn raarste was dat ik wel over de sprong ging, maar mijn pony niet. Ik zat aan de andere kant met oornetje en hoofdstel in mijn hand :')

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:47

ik ben echt al wel 100x gevallen ofzo..

Mijn raarste vallen:
1x onder het paard gekomen, hij struikelde :')
2x Met een salto erover heen gevlogen

Voor de rest kan ik me niet echt rare vallen herrineren, alleen dat ik echt zo vaak van mn vorige pony ben gedonderd haha

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:56

In totaal ben ik er 3x afgevallen *D
De laatste keer was het pijnlijkst :(
Ik was op een groot veld aan het rijden met een vriendin en toen gingen we een stukje galopperen ineens brak mijn stijgbeugelriem af :( en kwam ik op mijn hiel terecht en op rug en hoofd
Gelukkig had ik een cap op :Y) maar mijn hiel zag er niet best uit :n het was heel erg dik en deed pijn en een bloeduitstorting, ik kon er nauwelijks op lopen en toen ben ik een paar dagen later toch maar naar de dokter geweest :j de dokter zei dat ik geluk had gehad :) ik had gelukkig niks gebroken :D

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:15

mijn laatste val was toen ik zonder zadel aan het galoperen was en meneer ineens met zijn voorbenen de lucht ingaat en daarna nog met zn achterkant de lucht in dus ik maakte een koprol ofzoiets over hem heen en kwam staand terecht naast hem. en stalgenootje ging presies dat filmen :Y) alleen krijg ik die niet geupload :(
en daar vlieg je dan..
http://i44.tinypic.com/20f2n34.png

en toen ik nog jong was en nog helemaal niet vaak had paardgereden ging ik eens op de haflinger van mn nicht, mn nicht zegt zo 'je mag zo wel galoperen' en ponylief galopeerd aan en ik ging richtig de grond.. :+

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:44

Ik ben 6x van een pony gevallen.
1x van een mangepony, we gingen zonder zadel galoperen maar hij stond opeens stil dus ik viel.
1x van mn eigen pony, ze bokte onverwachts en ik ging met een koprol over haar nek heen.
1x ook door een bok van mn eigen pony en knalde tegen de bakrand, deze was het pijnlijkst...
1x van een onbeleerde pony (heel dom), ik ging erop en viel er meteen af: 3 dagen last van mn knie.
1x met springen, pony glipte erlangs en ik viel dr af
1x die ik niet meer weet.

kelly_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:51

Euhhh... 15 keer en ik rijd nu 5/6 jaar. Valt nog wel mee toch :D

mijn raarste val was dat ik achter het lint (om de bak voor de helft af te zetten) bleef hangen en de pony wel door reed :+

Wouter_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:00

goh ik val ieder jaar ongeveer 1 keer :D
das gelukkig dus niet te vaak , maar mijn raarste vallen waren:
-met paard enal
-toen ik alleen over de hindernis sprong ipv met de pony
-toen ik wou afstappen en ponylief verschoot,
was er toen helaas sneller af dan dat ik had gepland

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:03

3Lessen geleden nog, echt recht op mijn gezicht! Kan er wel om lachen, maar was wel even pijnlijk de volgende dag.. :')

marit_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:08

6 x haha
3 x van een fries ik reed nog niet zolang, en ik was mn vertrouwen kwijt.. toen moest ik gaan springen maar de fries weigerde 2x en ik viel eraf. daarna weigerde hij en sprong alsnog en toen lag ik ernaast haha
1x van pocahontas (manege pony) ik reed in galop op de volte toen ze op eens opzij sprong, ze begon te rennen toen draafde ze weer,toen galoppeerde en begon te bokken. toen ze uiteindelijk in een sukkeldrafje overging rolde ik er vanaf haha
2 x van jantje (manege pony) 2x in 1 les,hij bokte al de hele les, en toen gaf hij een paar bokken in galop en toen maakte ik een salto, haha en later daarna draafde hij rustig en toen stond ie opeens stil en gaf hij een bok en toen gleed ik van zn nek xD :o /3

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:09

Wouter_Britt schreef:
goh ik val ieder jaar ongeveer 1 keer :D
das gelukkig dus niet te vaak , maar mijn raarste vallen waren:
-met paard enal
-toen ik alleen over de hindernis sprong ipv met de pony
-toen ik wou afstappen en ponylief verschoot,
was er toen helaas sneller af dan dat ik had gepland

Ik val ook 1x per jaar eraf en meestal in het najaar :Y)
Ik rij vijf jaar en 4 ( eerst dacht ik 3) x er af gevallen
Soms sla ik een jaar over :+

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:12

Dan slaat mijne wel alles :+
Was met een ander paard, ik galopeer vrolijk over het strand maar zag amper wat door het zand/modder. En opeens was daar dus een tak, en ik wilde wegsturen, bleek dat paard het water maar niks te vinden, dus ik vloog vol tegen de tak aan :')
Het ergste was dat degene achter me dus weg wilde sturen anders kwam ze over me heen, dus stuurde ze haar paard rechts het water in :') met camera in haar zak. Wel jammer. :')

Alleen een flink gekneusd stuitje gehad gelukkig.