Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Re: Het ergste wat jij als penny vroeger hebt gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:20

Ik herken hier zoveel dingen in die ik vroeger in mijn penny-tijd ook heb gedaan. Als je een heuvel zag in de verlichte zit en dan ging je springen. Ook speelde ik vroeger paardje met een vriendin van mij ik was het paard wat altijd stout was en ontsnapte. En ik had ook een fantasie paard een wilde zwarte hengst genaamd diamond

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:21

Ik had samen met een vriendin een clubhuis boven op de zolder boven de stallen, daar hadden we een logboek en schreven we onze ervaringen in(met neppe namen en gebeurtenissen :') ) We gingen ''paarden redden'' want sommige stalgenoten waren ''gevaarlijk'' oh lord..

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:23

ik kan niet meer huppelen maar dan ren ik als een pony

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:48

poedeltjes schreef:
ik kan niet meer huppelen maar dan ren ik als een pony
Knudd schreef:
Wij hadden op de basisschool vroeger speciale tuigjes, die over je hoofd ging en om je nek en buik zaten :') En we hadden een aantal van deze tuigjes en het was altijd vechten om de mooiste. We liepen dan dressuurproeven, of we hadden 'les' van een meisje die dan een jaar ouder was, of we bouwden een parcours.

Prachtige tijden.

Wij hadden ook zulke tuigjes :')

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:48

Knudd schreef:
Wij hadden op de basisschool vroeger speciale tuigjes, die over je hoofd ging en om je nek en buik zaten :') En we hadden een aantal van deze tuigjes en het was altijd vechten om de mooiste. We liepen dan dressuurproeven, of we hadden 'les' van een meisje die dan een jaar ouder was, of we bouwden een parcours.

Prachtige tijden.

Wij hadden ook zulke tuigjes :')

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:21

ohh wat herkenbaar allemaal !
ik at ook gras als ik paard speelde...dat er ook honden plasten daar dacht ik niet aan _O- _O-
ik ben nu 46 ..als ik fiets en ik ga over de drempels van die hele diepe,dan moet ik me echt beheersen om niet in verlichte zit te gaan ALTIJD denk ik dan aan die tijd dat mijn fiets een paard was ..ook het springtouw in mijn mond en over de hindernissen gaan deden wij.
Het valt me op dat meisjes van nu dat niet doen of ik zie het niet ,terwijl ik toch overblijfmoeder ben..zouden wij alleen nou zo gek geweest zijn ? :o

spiritajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:24

Haah, een paar jaar geleden was ik echt een beetje n pennytje :o
Ik vond alles zielig, wilde een paarden opvang centrum beginnen,
Leesde de hele dag heartland boekjes en m'n fiets was m'n paardje.
Ook op iedereen z'n rug over het schoolplein. :D

Nu is het (gelukkig) weer over, maar ik ben nog wel steeds geinteresseerd in NH :j

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:24

miranda1967 schreef:
ohh wat herkenbaar allemaal !
ik at ook gras als ik paard speelde...dat er ook honden plasten daar dacht ik niet aan _O- _O-
ik ben nu 46 ..als ik fiets en ik ga over de drempels van die hele diepe,dan moet ik me echt beheersen om niet in verlichte zit te gaan ALTIJD denk ik dan aan die tijd dat mijn fiets een paard was ..ook het springtouw in mijn mond en over de hindernissen gaan deden wij.
Het valt me op dat meisjes van nu dat niet doen of ik zie het niet ,terwijl ik toch overblijfmoeder ben..zouden wij alleen nou zo gek geweest zijn ? :o

Haha nee hoor. Ligt denk ik aan de plek waar je woont, want bij mij in de buurt spelen zoveel meisjes paardje! Ook degenen die helemaal niet van paarden houden en ze doodeng vinden :D
Verder heeeel herkenbaar allemaa hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:25

spiritajax schreef:
Haah, een paar jaar geleden was ik echt een beetje n pennytje :o
Ik vond alles zielig, wilde een paarden opvang centrum beginnen,
Las de hele dag heartland boekjes en m'n fiets was m'n paardje.
Ook op iedereen z'n rug over het schoolplein. :D

Nu is het (gelukkig) weer over, maar ik ben nog wel steeds geinteresseerd in NH :j

Ik lees nog steeds Heartland :D

spiritajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:26

Hihi ja ik stiekem ook wel hoor, maar niet meer zo als vroeger :D

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:27

ik heb vroeger op de manege saddleclub gespeeld..
wie op een zwarte pony reed was die gemene ofzo, anders mocht je zelf kiezen. _O- :')

XthillX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:28

Hm mijn neefje heeft nu de leeftijd (4) dat hij met het draad van de stofzuiger een weitje voor zijn zusje maakt (1,5) te schattig : ;)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:46

Vroeger altijd in verlichte zit op de fiets over de drempels..
Nu is de fiets veranderd in motor..
Hier op een afgelegen weg met bobbels en drempels volgas en natuurlijk ook in verlichte zit he..

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:24

Niekj_Jente schreef:
Hier op een afgelegen weg met bobbels en drempels volgas en natuurlijk ook in verlichte zit he..

dat doe ik nog steeds _O- _O- _O-

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:39

SindyKaya schreef:
Ik denk dat we deze vroeger allemaal wel gemist hebben.. :')
[ Afbeelding ]

Wahaha, mijn "Amber" (lees: vader) bokte altijd; dit was de uitkomst geweest!! ~~}>

Evaencoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:06

ik speelde met mijn vriendin ook altijd paardje op de trampoline, zij ging dan op mijn rug en ik was dan rakker en ging haar eraf bokkenX)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:05

Als klein meisje speelde ik met mijn paardengekke nichtje ALTIJD paardje als we elkaar zagen, mijn ruiter heette altijd Jennifer en mijn paard was een stoere hele grote (1.80m) Engelse volbloed hengst genaam Ghost. Ik speelde ze altijd beide, als ik ging poesten en zadelen was ik de ruiter en zodra ik was ''opgestapt'' speelde ik het paard. Natuurlijk ontsnapte ik als stoere hengst altijd en mijn ruiter was de enige die mij kon berijden en vangen :o
We bouwden hindernissen van stenen en takken en tekenden met stoepkrijt de bak en stallen op de straat. En als we dan naar binnen moesten van onze ouders, dan speelden we binnen met de barbie paarden of schleich paardjes gewoon weer verder *\o/*
Op de manege gingen we altijd met de hindernissen spelen en er over heen springen en zo..
Maar als het echt op paarden zelf aankwam heb ik niet veel gedaan, ik vertelde alleen altijd vol trots dat ik maar een half jaar heb gereden tot ik naar de gevorderden les mocht en dat is dus heel goed kon rijden :D

Maar nu ondertussen ben ik 19 en ben ik opzoek naar mijn zwarte Engelse volbloed droomhengst :D (al word het misschien wel een ruin.. of een merrie... ach ja xD)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:06

Lizzyy schreef:
Niekj_Jente schreef:

dat doe ik nog steeds _O- _O- _O-

Okee.. ik heb mezelf betrapt dat ik dit nu op de fiets blijkbaar ook nog doe... :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:45

Ik was laatst vergeten hoe je moest huppelen, en toen dat eenmaal uitgelegd was keken ze me zo stom aan... ''Oh! Wissel om de pas!''

:')

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:54

Doanique schreef:
Ik was laatst vergeten hoe je moest huppelen, en toen dat eenmaal uitgelegd was keken ze me zo stom aan... ''Oh! Wissel om de pas!''

:') Dus.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:55

Doanique schreef:

:') _/-\o_

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 19:58

Ik heb vroeger als penny weleens de weide hekjes bij een fjordenfokkerij naast mijn tante haar huis waar ik altijd hielp open gedaan.... Ik vond het zielig dat ze daar stonden :P Toen liepen alle fjorden over het terrein..

Zomaar een weide inlopen om een paard te gaan poetsen en ijzers te zoeken.. (Die mevrouw kon er wel omlachen en die hing uiteindelijk alle ijzers die ze vond aan 't weide hek dat ik geen reden meer had om het weiland in te gaan :P )

loly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:33

Dit is echt een fantastisch topic! Ik herken -bijna- alles .
Ik hielt ook zoon dagboekje bij :) echt leuk om daar nu in te lezen.

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:38

Springtouw als teugels is heel herkenbaar.
We hadden op de basisschool zelfs een soort leren tuigje (wel voor kinderen) die je aan kon doen en dan was je een paard (had je teugels zegmaar :P)
Volgensmij was het daar nog voor bedoeld ook :')
Verder alleen pony's op de manege versieren met stikjes en vlechtjes enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:45

Er zat bij ons aan die tuigjes ook zo'n heel irritant belletje, dat was het eerste wat we er af sloopten...
Afbeelding

:D