Manege pony overkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:48

Ramboxxx schreef:
Ik kan wel aan de teugel rijden
Maar dat gaat wel met veel moeite
Maar van mij hoeven paarden niet aan de teugel te lopen
Ik vind het sneu als paarden de hele dag met hun nek gebogen moeten lopen

Als je met veel moeite je pony aan de teugel krijgt vind ik het best raar dat je in de m bent gekomen. Maar alles kan.

Aan de teugel is niet sneu als je het maar op de goede manier doet.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:50

Wat ik niet zo goed begrijp in je profiel staat dat je M1 hebt gereden? Dan moet je toch wel nagefelijk kunnen rijden. Ik heb nog nooit een m paard met ze kop de lucht in zien lopen :+
Weet je eigenlijk wel wat nagefelijk is? wat dat inhoud? kijk je kan je paard naar beneden trekken, en ja dat is zielig! als je het op een goede manier doet, je paard lekker los is, en goed over ze rug loopt, is er niks zieligs aan. Het is alleen maar beter, je paard krijg anders een onderhals......... ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:53

Ramboxxx schreef:
Weet ik maar ik vind ET er sneu uitzien

Ik vind aan de teugel een heel lelijk woord omdat ik vind dat het klinkt alsof het even een trukje is dat je doet. En helaas denken veel mensen dat wel. Vooral het "ik zaag een beetje met mijn handen en dan komt er mooie krul" is heel erg populair. Maar dat is absoluut niet hoe het moet en dat is inderdaad heel sneu voor je pony!

Maar als jij gewoon netjes rijdt, goed les hebt, mooi je handen/benen/gewicht gebruikt zoals het hoort, dan ontspant een paard en dan loopt die vanzelf vanzelf wel ontspannen. Maar als je een goede lesgever hebt (die moet je ook wel hebben, zelfs de allerbeste ruiters krijgen nog steeds les) dan komt dat wel. Weet alleen dat als ze ooit beginnen tegen je met "je moet links en rechts zagen met je handen", dat je zo snel mogelijk weg moet ;) .

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 15:54

soofje1996 schreef:
Ramboxxx schreef:
Maar vraag maar raak
Ik weet veel van paarden af
Dus vraag zo veel je wil

Dit is echt iets wat ik wilde lezen van een 11 jarige.

Hoe bedoel je

maximuss

Re: Manege pony overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:57

@ Ts: soofje1996 bedoelt dat dat nogal arrogant overkomt...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:59

Waarom moet nu ook dit topic weer zo flauw verlopen? :?
Ik begrijp dat niet hoor, is een jong meisje dat haar hart op de juiste plek heeft en er wordt weer niks anders gedaan dan zeuren en zagen. Waarom?
Laat haar nou eens gewoon lekker in haar waarde, al zet een beginner Zhuppeldepup in zijn profiel, wat doet dat ertoe? Helemaal niks. Echt, helemaal niks. :n

Schei eens uit zeg.

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 16:01

maximuss schreef:
@ Ts: soofje1996 bedoelt dat dat nogal arrogant overkomt...

Oh ik bedoel het niet arrogant
Ik dacht dat zij dacht dat ik niks van paarden wist en daarom een pony moest gaan kopen

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 16:02

Pauline schreef:
Ik begrijp dat niet hoor, is een jong meisje dat haar hart op de juiste plek heeft en er wordt weer niks anders gedaan dan zeuren en zagen. Waarom?
Laat haar nou eens gewoon lekker in haar waarde, al zet een beginner Zhuppeldepup in zijn profiel, wat doet dat ertoe? Helemaal niks. Echt, helemaal niks. :n

Schei eens uit zeg.

( ik ben geen beginner)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:02

Misschien kan je trouwens beter eerst een bijrijd pony proberen.
Daar leer je heel veel van, en daar kan je ook op lessen!
Ik had op mijn 5e ook mijn eerste pony (onder begeleiding, ik had elke dag privé les)
En ben je ook in staat om elke dag naar je pony toe te gaan? en iets met hem te doen? sirieus aan de slag te gaan, want een beetje hobbelen op een jonge pony, gaat die pony zich ook vervelen. en dat vind ik juist zielig!
Hoe zit je straks met school? Heb je dan nog steeds tijd? Als je een vriendje krijgt, blijf je dan ook nog naar je pony gaan?
Misschien als je een bijrijd pony hebt, weet je meer wat het allemaal inhoud om echt te gaan "paardrijden".
Want zoals ik jou verhalen lees, zou je beter die oude pony kunnen overnemen en lekker buitenritjes te maken!
Of ga nog veel leren, (want dat moet je nog, en daar kan je niet omheen) en koop dan een jongere pony, en ga daar lekker mee aan de slag!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:04

Ik bedoelde niet jou, maar in het algemeen.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:05

Heb je echt M1 gereden?

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:07

Merula123 schreef:
Heb je echt M1 gereden?

Ik geloof het ook niet helemaal, misschien heeft ze op een manege m1 gereden............

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:10

Ik geloof het ook niet. Als je amper nageeflijk kan rijden en zegt dat aan de teugel zielig is, dan kan ik me niet voorstellen dat je m1 gereden hebt. Overigens helemaal niet erg hoor! Heb ik ook nooit gereden en ik heb me altijd prima vermaakt bij de paarden.

Een manegepony overkopen is hartstikke leuk, mits je voldoende financiële middelen hebt. En daar gaat het mis denk ik. Je ouders willen af en toe bijspringen. Is dat af en toe standaard 300 euro in de maand? Daar geef je eigenlijk geen antwoord op.

Je zegt zelf veel gespaard te hebben, maar net de aanschaf te kunnen betalen. Daar kan je natuurlijk geen pony voor onderhouden en je hebt nu eenmaal niet de mogelijkheid om eerst een jaar te sparen en dan pas de stallingskosten te betalen.

Hoeveel denk jij dat de onderhoud van een pony nu echt kost? Eerlijk?

En heb je het nu al met je ouders besproken? Of is dit gewoon een droom van je?

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:16

zap schreef:
Ik geloof het ook niet. Als je amper nageeflijk kan rijden en zegt dat aan de teugel zielig is, dan kan ik me niet voorstellen dat je m1 gereden hebt. Overigens helemaal niet erg hoor! Heb ik ook nooit gereden en ik heb me altijd prima vermaakt bij de paarden.

Een manegepony overkopen is hartstikke leuk, mits je voldoende financiële middelen hebt. En daar gaat het mis denk ik. Je ouders willen af en toe bijspringen. Is dat af en toe standaard 300 euro in de maand? Daar geef je eigenlijk geen antwoord op.

Je zegt zelf veel gespaard te hebben, maar net de aanschaf te kunnen betalen. Daar kan je natuurlijk geen pony voor onderhouden en je hebt nu eenmaal niet de mogelijkheid om eerst een jaar te sparen en dan pas de stallingskosten te betalen.

Hoeveel denk jij dat de onderhoud van een pony nu echt kost? Eerlijk?

En heb je het nu al met je ouders besproken? Of is dit gewoon een droom van je?

+1

Ze zet trouwens in een ander topic dat ze haar ouders moet overhalen, en dat ze geen pony mag.........

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:20

Ramboxxx schreef:
Pauline schreef:

Schei eens uit zeg.

( ik ben geen beginner)

Kom op TS, ze nam het voor je op he ?!
Ik vind zo'n reactie dan echt helemaal nergens op slaan.
Verder zou ik niet zo snel zeggen dat ik geen beginner was of goed kan rijden. Daarbij zegt dat je 5 jaar rijd nog niet dat je goed rijd. Dat ligt echt aan de lessen etc. En heb je echt M1 gereden? Heb ik mn twijfels bij..

Verder zou ik lekker goed met je ouders gaan overleggen, hoe en wat.
Veel succes !

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:21

Mischien was die pony rambo m1 getraind ofzo en dacht ze dat toen zij er op had gereden dat ze ook m1 reed?

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:23

NaomiJouke schreef:
Mischien was die pony rambo m1 getraind ofzo en dacht ze dat toen zij er op had gereden dat ze ook m1 reed?

Hier ben ik het met je eens! +:)+
Deze theorie geloof ik eigenlijk wel :D

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:24

Haha inderdaad, logische verklaring !

Goh makkelijk zeg, als dat zo zou zijn. Rijd je 1 keer op een ZZ paard en dan heb je dat niveau zelf ook ! :')
Laatst bijgewerkt door LyannevH op 24-07-13 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:26

NaomiJouke schreef:

Klinkt logisch :j

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:27

Ts, weet je echt heel zeker dat je die pony wel mag want in het ander topic zeg je dat je je ouders nog moet overhalen omdat je geen pony mag? :+
Je zegt wel allemaal dat je al de kosten kan betalen,maar weet je dat echt zeker? Alle kosten en misschien onvoorziene kosten?

Al snap ik je verhaal niet echt van je M1 rijden,maar dat is offtopic. Want als je M1 rijd dan weet je ook dat aan de teugel rijden niet voor de mooi is.. :)

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:28

had ik vroeger ook x gehad hoor ik was klein en mocht op een z1 fries uitstappen en ik helemaal blij dat ik z reed xd

Ramboxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 16:30

Ik heb geen eigen pony
Ik mag geen eigen pony
Ik wil een eigen pony
Ik ga eg morgen vragen en m'n lijstje laten zien
Als k een pony mag
Moet ik daar wel over gaan denken
Daarom heb ik dit topic gemaakt
En over M1
Heb vroeger een keer op een M paard gereden

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:31

Ramboxxx schreef:
Ik heb geen eigen pony
Ik mag geen eigen pony
Ik wil een eigen pony
Ik ga eg morgen vragen en m'n lijstje laten zien
Als k een pony mag
Moet ik daar wel over gaan denken
Daarom heb ik dit topic gemaakt
En over M1
Heb vroeger een keer op een M paard gereden

Maar je kan niet eens goed aan de teugel rijden?

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:32

Haha dat verklaard een hoop !
Meid, dan rijd JIJ dus geen M ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:33

Over aandacht voor je topic hoef je niet te klagen :(:)

Overigens is een pony in de krul inderdaad zielig maar een pony die fijn nageeflijk loopt heeft ook buiging en dat is juist heel goed.
Je hoeft dat allemaal nog niet persé te kunnen als je een pony koopt als je maar goede begeleiding krijgt, dus veel, liefst privé, les.
Dat zijn wel kosten die je ook moet meenemen in je lijstje want anders krijg je snel problemen met je pony en dan wordt het rijden er niet leuker op.

Mijn dochter was net als jij 11 toen we haar paardje kochten. Ze had al leren rijden op haar Shetlander en later op haar Welsh maar ze reed toen ook nog niet serieus dressuur. Samen met haar paardje heeft ze het allemaal geleerd maar ik heb haar zelf dagelijks begeleid en haar ook van anderen les laten nemen.
Nu doen ze het hartstikke goed. Ze heeft hem alleen niet zelf zadelmak gemaakt, dat ging me te ver.
Haar paardje is wel een E-pony in Nederland en dat is maar goed ook want nu ze 15 is past ze er nog steeds mooi op.

Het beste kan je dan ook een wat grotere en liefst ervaren pony kopen, zeker omdat jouw ouders zelf waarschijnlijk niet rijden en jou niet kunnen helpen.
Denk er wel aan dat het echt heel veel geld kost. Ik weet niet waar je woont maar de stalling is alleen al 250 euro bij ons en daar komen nog heel erg veel kosten bij. Spullen slijten, dekens worden gesloopt, de hoefsmid wil nog steeds betaald worden evenals de veearts.

Denk daar wel goed aan. Een pony moeten wegdoen vanwege geldgebrek is erger dan geen pony hebben.