jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:50

maximexfleur schreef:
Lynnepinny schreef:
Opeens herinner ik me weer wat van vroeger.. :+
Ik mocht geen eigen pony toen ik kleiner was, dus deed ik alsof de fiets mijn pony was. Zat vervolgens de halve dag te lichtrijden op mijn fiets, cap op, zweepje om de fiets af en toe een tik te geven.. _O- :')

Dat deed ik ook! Vaak nog met halster om mn stuur :+

Nee touwtjes als teugels gebruiken, links & rechts vastknopen vervolgens proberen te sturen in de bocht en keihard onderuit gaan :+

Cioccolato

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:52

Penny's die denken alles beter te weten in een discussie, vervolgens hun zin niet krijgen en het gooien op rare kwalen en afwijkingen die ze hebben en van alles zien vliegen. Je gaan beschuldigen van dingen die je niet eens zegt in die discussie, net doen alsof ze zo dom zijn als een varken en er maar op los bekken.

Kort gezegd; penny's die geen discussie kunnen voeren omdat hun pennywereldje de beste lijkt voor hun.

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:26

Sabientje11 schreef:
Penny`s

Ik stond eerst nog bij een Manege.
Toen ik er dan niet was gingen meisjes van de manege in de stal.
Dan gingen ze in de stal met hem knuffelen en allemaal dingen doen.
Of ze haalde hem zonder toestemming uit de stal.

erg he, deden ze ook bij mijn united, en dan zeggen 'ik dacht dat hij een nieuwe manege pony was...''
ten eerste ziet hij er niet eens zo uit (niet dat alle manege opdonders er slecht uitzien hoor, totaal niet!)
terwijl hij niet eens in de gang van de manege pony's stond -:(-

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:28

beauXayala schreef:
mijn vader is de schattigste penny ooit,
mijn paardjes krijgen iedere avond een appeltje als toetje van hem, eerst werden ze vol gepropt met muesli of brokken maar ik heb hem gelukkig aan het verstand kunnen brengen dat dit toch niet de manier was om ze te verwennen.

En ohja, manen trekken. Pfff wat mijn vader betreft is dat echte mishandeling: "Zal ik jou eens je haren uit je kop trekken" en dat soort dingen krijg ik dan naar m'n hoofd geslingerd.

soms is het iritant, maar ik vind het toch wel erg lief dat hij het zo goed met m'n paardjes voor heeft.

schattig :+

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:29

beauXayala schreef:
mijn vader is de schattigste penny ooit,
mijn paardjes krijgen iedere avond een appeltje als toetje van hem, eerst werden ze vol gepropt met muesli of brokken maar ik heb hem gelukkig aan het verstand kunnen brengen dat dit toch niet de manier was om ze te verwennen.

En ohja, manen trekken. Pfff wat mijn vader betreft is dat echte mishandeling: "Zal ik jou eens je haren uit je kop trekken" en dat soort dingen krijg ik dan naar m'n hoofd geslingerd.

soms is het iritant, maar ik vind het toch wel erg lief dat hij het zo goed met m'n paardjes voor heeft.

Ahja, beter dat dan mijn moeder, die het af en toe toch heel leuk vind om een opmerking te maken over salami :+

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:36

Op de manege waar ik rij is er ook zo'n meisje. Ze denkt dat ze op alle pony's kan rijden... (niet dus). Ik help haar om een pony op te zadelen, want ze krijgt het hoofdstel niet in bij die "valse pony" die echt de hele tijd bijt en dat ze haar mond niet open doet voor het bit... Als de pony is op gezadeld breng ik de pony samen met haar naar de bak, terwijl we lopen probeert ze de manen in te vlechten... Als ze op de pony zit zegt ze dat ze die pony wel eens een lesje gaat leren, want dat die pony echt zooo gemeen doet. Als ze dan gaan galopperen, schopt en tikt ze die pony zo hard, dat die gaat bokken en er vandoor vliegt. Meisje valt er na 3 galopsprongen al af, ik snel naar dat meisje toe, en zeggen dat ze beter op rustigere pony's kan rijden. Meisje stemt meteen in en zegt tegen haar vriendinnetjes die bij de les staan te kijken dat ze maar nooit meer op die pony moeten rijden. Ook waarschuwt ze mij, dat ik er ook maar nooit meer op moet gaan rijden (het is mijn lievelingspony...).

Echt... Penny's die eerst een manegepony heel mooi (ehum ehum) gaan invlechten, en tijdens het rijden heb pony verrot schoppen en slaan... :( Ze willen graag ZZ bereiken met die arme simpele manegepony's, en daarom moeten ze de pony's maar eens goed aanpakken...

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:49

Ik was van de week in gesprek met een hele oude vrouw die met haar (oude) paard bij ons op stal staat. Komt er dus een meisje van een jaar of 8/9 aangelopen en vraagt aan de vrouw of ze even haar ShetlanderXwelsh wilt vasthouden. Want ja ze moet toch echt even haar sporen hebben. (Het beestje heeft een roze glitterdekje en een glitter staartzak aan, zelf is het meisje ook helemaal in het roze. Hij wordt Western gereden.) het meisje loopt de kast in en vervolgens zegt de vrouw tegen mij: tja ik zag haar net ook al zo lopen jennen met dat beestje, ik vind het eigenlijk een beetje zielig. Dus als het meisje haar sporen om heeft zegt die vrouw er natuurlijk wat van. Meteen een grote mond terug natuurlijk... Ja van mijn moeder mag het wel blablabla. Dus die vrouw vraagt vriendelijk hoe oud haar pony is. En dan blijkt dat arme beestje pas 4 te zijn.......

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:50

nienke555 schreef:
Op de manege waar ik rij is er ook zo'n meisje. Ze denkt dat ze op alle pony's kan rijden... (niet dus). Ik help haar om een pony op te zadelen, want ze krijgt het hoofdstel niet in bij die "valse pony" die echt de hele tijd bijt en dat ze haar mond niet open doet voor het bit... Als de pony is op gezadeld breng ik de pony samen met haar naar de bak, terwijl we lopen probeert ze de manen in te vlechten... Als ze op de pony zit zegt ze dat ze die pony wel eens een lesje gaat leren, want dat die pony echt zooo gemeen doet. Als ze dan gaan galopperen, schopt en tikt ze die pony zo hard, dat die gaat bokken en er vandoor vliegt. Meisje valt er na 3 galopsprongen al af, ik snel naar dat meisje toe, en zeggen dat ze beter op rustigere pony's kan rijden. Meisje stemt meteen in en zegt tegen haar vriendinnetjes die bij de les staan te kijken dat ze maar nooit meer op die pony moeten rijden. Ook waarschuwt ze mij, dat ik er ook maar nooit meer op moet gaan rijden (het is mijn lievelingspony...).

Echt... Penny's die eerst een manegepony heel mooi (ehum ehum) gaan invlechten, en tijdens het rijden heb pony verrot schoppen en slaan... :( Ze willen graag ZZ bereiken met die arme simpele manegepony's, en daarom moeten ze de pony's maar eens goed aanpakken...

Ah gussie, arme pony! Maarja, dat is de penny-logica!

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:00

Ik begrijp dat er op de meeste weitjes en doe en zelf stalletjes niet altijd iemand is. Maar ik lees hier ook verhalen over maneges die echt niet kunnen. Waar zijn de mensen die daar werken als die kids daar rondlopen. Wij hebben duidelijke regels voor 'onze' penny's. Zo mogen ze niet zonder reden achter komen bij de privé paarden en weten ze dat ze lief moeten zijn voor onze paarden, anders kunnen ze gewoon vertrekken. Ik vind het juist leuk die penny's met soms stoere verhalen! Bijvoorbeeld als wij naar het bos zijn gegaan en hebben gegaloppeerd, krijg je verhalen dat een bepaald paard heel hard ging! En dan een ander meisje: Mijn paard ging veeel harder! En dit allemaal terwijl we in een rijtje rijden. Ik kan er wel om lachen, die penny logica. Gewoon duidelijk zijn in de regels en grenzen en dan heb je totaal geen problemen!

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:15

hahaha wat een verhalen. Sommige zijn best grappig, en met de andere verhalen snap ik heel goed dat je die dames of heren achter het behang wil plakken of erger.

Het is ook maar goed dat ik de personen die ooit geprobeerd hebben mijn shet te knippen nooit betrapt heb want ik had ze wat gedaan. -:(-
Gelukkig is mijn shet geen lieverdje en hebben ze alleen een hap uit zijn haar kunnen knippen.
Want meneer is niet echt een penny frutsel pony. :+ Maar zijn weidemaatje toen der tijd, de goedheid zelf, hebben ze helaas wel flink te pakken gehad. Zag er niet uit was echt heel sneu. Voorpluk recht af en manen heel kort maar ook zijn staart kort.
groeit wel weer aan maar ik vraag me af waar halen ze het idee vandaan om te knippen. Volgens mij blijft dat een eeuwig raadsel..

De fiets verhalen komen mij bekend voor :) hahaha In verlichte zit over een hobbeltje.

Ik wilde vroeger ook altijd op dat paard bij de c&a, die pinto. Als mijn moeder dan kleding aan het kijken was zat ik op dat paard :o

Ik denk dat iedereen wel penny is geweest, al is het maar een klein beetje :))
Laatst bijgewerkt door Eelco op 02-07-13 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:17

Zo erg hè, manen knippen. Bah, die manen war je zo lang voor hebt gespaard... Net als stelen...

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:26

@ MyHu Ik snap ook echt niet hoe ze op het idee komen om te knippen. Ik was toen ook echt blij dat ik eigenlijk geen lieverdje heb :o

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 19:39

Er zijn idd genoeg kleine verwende meisjes met een pony die goud waard is, helaas
word die (meestal) verpest door dat soort kindjes door scherpe, gemene sporen en
zwepen van abnormale lengte. Dan krijg je natuurlijk ook nog zo'n moeder erbij die
totaal achter het kind staat en zelf eigenlijk niet echt weet hoe je een pony 'eerlijk'
behandeld. Kijk je hebt ook verwende kindjes die alles krijgen, maar wél weten hoe
ze moeten rijden. Dan 'verdienen' ze als het ware al die dure kleding en artikelen voor
het rijden wel. Maarja, ik snap de meeste niet, alles moet in bling-bling, echt alles. Cap
met strass, rijbroek met glimmende delen, totaal gelakte rijlaarzen met strass. En dan komt
er nog een kleine pony achteraan hobbelen met álles in lak of met strass. Tsja, je kunt maar
een obsessie hebben.. :=

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:13

Een poosje terug heeft mijn paard hevige koliek gehad, godzijdank is ze weer helemaal hersteld! De dag nadat ze een koliek-aanval had ging ik met haar wandelen en toen we terug kwamen op de manege waar we toen stonden kwam er een penny jongetje naar ons toegelopen. Heel beleefd vraagt het jongetje of mijn paard misschien een snoepje mag, ik heb nee gezegd en nog vóórdat ik kon uitleggen waarom mijn paard geen snoepje mocht drukt het joch een snoepje onder mijn paard neus.. Natuurlijk eet mijn paard het snoepje gulzig op aangezien ze al even niet meer gegeten had (Op dierenarts advies) en het penny-joch geeft mij ook nog even een grote bek dat hij heus wel een snoepje mag! Want het is sielugg om hem niet te voeren!

Nou ik ben nog nooit zo boos geweest.. Heb mijn paard vastgezet en het joch meegenomen naar zijn ouders en het verhaal uitgelegd, het jongetje heeft krijsend zn excuses aangeboden maar man wat wás ik kwaad! Achteraf gezien kon het jongetje het natuurlijk niet weten dat het zo belangrijk was dat mijn paard niet mocht eten maar hij had wel even kunnen luisteren.. :j

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:43

oei ik ben zelf ook nog wel aardig penny (maanen vlechten enz (zonder roze. vind de kleur verschrikkelijk))
maar verhalen die ik hier leest dat is wel heel erg.
maar mijn vriendin en ik stonden dus het paard aan de overkant van mijn huis te aaien komen er voorbijganers 'wat een mooi paard zeg' 'ja, ze is van ons' zegt vriendin ik kijk haar aan van oke waar heb jij het over toen liepen de voorbijgangers weg maar mijn vriendin zit dus ook tegen mij te liegen en tegen anderen dus ben het van der gewend 'ik krijg een eigen pony' maanden later 'je kreeg toch een eigen pony waar is die dan' 'heb ik dat gezegt? echt niet!!' dus geloof haar nouwelijks meer

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:44

minetje schreef:
maximexfleur schreef:

Dat deed ik ook! Vaak nog met halster om mn stuur :+

Nee touwtjes als teugels gebruiken, links & rechts vastknopen vervolgens proberen te sturen in de bocht en keihard onderuit gaan :+

:')

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 21:04

Eelco schreef:
hahaha wat een verhalen. Sommige zijn best grappig, en met de andere verhalen snap ik heel goed dat je die dames of heren achter het behang wil plakken of erger.

Het is ook maar goed dat ik de personen die ooit geprobeerd hebben mijn shet te knippen nooit betrapt heb want ik had ze wat gedaan. -:(-
Gelukkig is mijn shet geen lieverdje en hebben ze alleen een hap uit zijn haar kunnen knippen.
Want meneer is niet echt een penny frutsel pony. :+ Maar zijn weidemaatje toen der tijd, de goedheid zelf, hebben ze helaas wel flink te pakken gehad. Zag er niet uit was echt heel sneu. Voorpluk recht af en manen heel kort maar ook zijn staart kort.
groeit wel weer aan maar ik vraag me af waar halen ze het idee vandaan om te knippen. Volgens mij blijft dat een eeuwig raadsel..

De fiets verhalen komen mij bekend voor :) hahaha In verlichte zit over een hobbeltje.

Ik wilde vroeger ook altijd op dat paard bij de c&a, die pinto. Als mijn moeder dan kleding aan het kijken was zat ik op dat paard :o

Ik denk dat iedereen wel penny is geweest, al is het maar een klein beetje :))

bij de c&a in heerenveen? ik zei vroeger namelijk dat als ik groot was ik ook een bont paard kreeg :) (en die heb ik nu dus)

LindskeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:15

hier paar keer voor gehad.
1ste keer was ik zelf 12-13 jaar. Ik had mijn eerste paard een fries en ik was enorm fier op haar. Ik ging dus regelmatig met haar in de manege in de buurt rijden. Die bewuste dag maakte ik mijn paardje lief vast in de poetsboxs om mijn les te gaan betalen, drinken te nemen en de sleutels van de auto te halen om mijn spullen weg te gaan leggen. Duurde langer als verwacht omdat het druk was in het cafetaria. Kom je terug bij de poetsbox is je paard spoorloos verdwenen met alle spullen er bij. Ik meteen naar de piste gelopen in alle staten, zie ik daar iemand gewoon met mijn paard rijden! ik kon ze wel vermoorden. Heb gewoon mijn paard genomen gezegd dat ze moest opzouten en van MIJN paard moest afblijven. begon ze nog te beweren dat ik het niet verdiende een fries te hebben op mijn 12de. Nou goed ben uitgevlogen en ze heeft nooit meer een woord tegen mij gezegd. (wil ik ook niet)

nu ben ik 18, een jaar terug kocht ik een tinker die verwaarloosd en mishandeld is geweest. zit er nu een verwend kind blijkbaar op school de lagere school in t dorp te beweren dat mijn tinker van haar is. Nu ken ik iemand die soms mijn paard komt verzorgen die daar naar school gaat. Zij heeft mij hier over aangesproken en we hebben samen een plan bedacht. Zij ging aansporen om haar mee te nemen naar "haar" paard. Dus zo gezegd zo gedaan woensdag gaan ze naar mijn tinker en niet veel later ging ik er heen. Vroeg heel beleeft wat ze hier had te zoeken. Nou eerst van mijn paard bla bla bla. Nou heb der verteld dat ze mocht ophouden met liegen, dat het paard van mij was en dat dat meisje het paard kende. Was ze super beledigd en is ze kwaad weg gegaan. Er staat nu een nieuw slot op de wei en ik hoop geen last meer van der te hebben. Mijn paard is braaf maar ze kan nog raar uit de hoek komen en ik wil geen ongelukken hebben. Wie weet krijg ik dan nog de schuld.

ik kan mij niet herinneren dat ik zo dingen deed. Ja ik ging bij de paarden van de buren maar dat mocht ik van hun en als zij er niet waren ging ik de stallen niet in dan aaide ik zo. Snappen ze dan echt niet dat dat gevaarlijk kan zijn wat ze doen?

xNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:18

Ik heb niet echt heel veel ervaring met penny's ;)
alleen de dochter van de manege eigenaar.
Echt zooo Schattig! Zo'n meisje van een jaar of 6 op een zwarte shetlander rijden; Roze bandages, Roze zadel, Roze hoofdstel, Roze outfit (Voor het meisje), Roze cap. Haha, ik had wel gelachen hoor.

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:27

Lieshorses schreef:
Er zijn idd genoeg kleine verwende meisjes met een pony die goud waard is, helaas
word die (meestal) verpest door dat soort kindjes door scherpe, gemene sporen en
zwepen van abnormale lengte. Dan krijg je natuurlijk ook nog zo'n moeder erbij die
totaal achter het kind staat en zelf eigenlijk niet echt weet hoe je een pony 'eerlijk'
behandeld. Kijk je hebt ook verwende kindjes die alles krijgen, maar wél weten hoe
ze moeten rijden. Dan 'verdienen' ze als het ware al die dure kleding en artikelen voor
het rijden wel. Maarja, ik snap de meeste niet, alles moet in bling-bling, echt alles. Cap
met strass, rijbroek met glimmende delen, totaal gelakte rijlaarzen met strass. En dan komt
er nog een kleine pony achteraan hobbelen met álles in lak of met strass. Tsja, je kunt maar
een obsessie hebben.. :=

oke dit zal wel raar klinken maar ik wil ook alles in zwart met bling behalve m,n rijbroek en rijlaarzen daarnaast maak ik het meeste zelf wel
ik ga de deken zelf maken en m,n cap zelf beplakken met steentje en de peesbeschermens enzo en dat allemaal alleen maar door een zwart dekje met stras :') ja paardje wordt bling maar hij vindt alles goed
maar daarnaast ook nog lekker mijn legergroene set achja ik heb m,n penny momenten

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:29

lucaa2 schreef:
Leuk topic! En ik maar denken dat ik helemaal over mijn penny periode heen ben :Y)
Ik was vorig jaar op ponykamp, daar waren ook een aantal penny's. Eentje die stak met kop en schouders boven de andere uit als penny. Ze zei dat ze 25 paardrijbroeken had, 2 eigen paarden, waarvan 1 volbloed arabier die "het hoogste had gelopen met springen" en nog een jonge new forest hengst. Ze zei zelf ook dat ze super goed kon rijden, ze zei zelfs recht in mijn gezicht dat ze beter was dan ik. Fijn.

En toen kwam het hoor. Ze had op kamp een pony aangewezen gekregen die eigenlijk te groot en te pittig voor haar was, maar ze kon zooo goed liegen/overtuigen dat ze de leiding had wijsgemaakt dat ze al super goed kon rijden. We gingen dus op buitenrit en op een gegeven moment gingen we met de groep door het bos galloperen. Nou ja, zij dreef haar pony aan en die sprong aan in een harde galop. Haar pony ging natuurlijk veel te hard. En huilen dat ze deed. HELP HELP, ZE GAAT ERVANDOOR!!! STOP NOU, NUU, HEELP!

Nou ja, dat dus.
Tja, mijn pony liep net zo hard en ik kon haar dus gelukkig bij houden. Ik ben schuin voor haar gaan lopen en heb wat commando's gegeven, zoals "hooo maar" etc.
De pony ging wel langzamer rennen maar stopte natuurlijk niet, hoe kan ik die pony stoppen terwijl die van mij vrolijk door gallopeerd? :P

Dus toen heb ik een teugel van haar gegrepen en zelf mijn pony ingehouden tot draf. Toen ging het weer en had dat meisje haar pony weer onder controle. Kon natuurlijk geen bedankje af, slechts een boze blik van een betraand gezichtje. :roll:

(Dit verhaal moet je niet voor je zien alsof we echt over een zandpad stoven afgeweken van de groep enzo hoor, en dat ik dan met zo'n heldenmuziekje op de achtergrond haar pony stilkrijg. Zeker niet. Gewoon midden in de groep en na die draf nam de leider haar over ;) )

Maar dat vond ik wel echt penny.. :D :D

_O-

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 21:33

Skyliner schreef:
lucaa2 schreef:
Leuk topic! En ik maar denken dat ik helemaal over mijn penny periode heen ben :Y)
Ik was vorig jaar op ponykamp, daar waren ook een aantal penny's. Eentje die stak met kop en schouders boven de andere uit als penny. Ze zei dat ze 25 paardrijbroeken had, 2 eigen paarden, waarvan 1 volbloed arabier die "het hoogste had gelopen met springen" en nog een jonge new forest hengst. Ze zei zelf ook dat ze super goed kon rijden, ze zei zelfs recht in mijn gezicht dat ze beter was dan ik. Fijn.

En toen kwam het hoor. Ze had op kamp een pony aangewezen gekregen die eigenlijk te groot en te pittig voor haar was, maar ze kon zooo goed liegen/overtuigen dat ze de leiding had wijsgemaakt dat ze al super goed kon rijden. We gingen dus op buitenrit en op een gegeven moment gingen we met de groep door het bos galloperen. Nou ja, zij dreef haar pony aan en die sprong aan in een harde galop. Haar pony ging natuurlijk veel te hard. En huilen dat ze deed. HELP HELP, ZE GAAT ERVANDOOR!!! STOP NOU, NUU, HEELP!

Nou ja, dat dus.
Tja, mijn pony liep net zo hard en ik kon haar dus gelukkig bij houden. Ik ben schuin voor haar gaan lopen en heb wat commando's gegeven, zoals "hooo maar" etc.
De pony ging wel langzamer rennen maar stopte natuurlijk niet, hoe kan ik die pony stoppen terwijl die van mij vrolijk door gallopeerd? :P

Dus toen heb ik een teugel van haar gegrepen en zelf mijn pony ingehouden tot draf. Toen ging het weer en had dat meisje haar pony weer onder controle. Kon natuurlijk geen bedankje af, slechts een boze blik van een betraand gezichtje. :roll:

(Dit verhaal moet je niet voor je zien alsof we echt over een zandpad stoven afgeweken van de groep enzo hoor, en dat ik dan met zo'n heldenmuziekje op de achtergrond haar pony stilkrijg. Zeker niet. Gewoon midden in de groep en na die draf nam de leider haar over ;) )

Maar dat vond ik wel echt penny.. :D :D

_O-

daarom ga ik ook niet op ponykamp al die pennys :')

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:08

minetje schreef:
Een poosje terug heeft mijn paard hevige koliek gehad, godzijdank is ze weer helemaal hersteld! De dag nadat ze een koliek-aanval had ging ik met haar wandelen en toen we terug kwamen op de manege waar we toen stonden kwam er een penny jongetje naar ons toegelopen. Heel beleefd vraagt het jongetje of mijn paard misschien een snoepje mag, ik heb nee gezegd en nog vóórdat ik kon uitleggen waarom mijn paard geen snoepje mocht drukt het joch een snoepje onder mijn paard neus.. Natuurlijk eet mijn paard het snoepje gulzig op aangezien ze al even niet meer gegeten had (Op dierenarts advies) en het penny-joch geeft mij ook nog even een grote bek dat hij heus wel een snoepje mag! Want het is sielugg om hem niet te voeren!

Nou ik ben nog nooit zo boos geweest.. Heb mijn paard vastgezet en het joch meegenomen naar zijn ouders en het verhaal uitgelegd, het jongetje heeft krijsend zn excuses aangeboden maar man wat wás ik kwaad! Achteraf gezien kon het jongetje het natuurlijk niet weten dat het zo belangrijk was dat mijn paard niet mocht eten maar hij had wel even kunnen luisteren.. :j

Dat kon hij niet weten maar NEE=NEE lijkt mij.
Ik hoop geen gevolgen voor het paard

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:33

Waar halen sommige mensen het vandaan! Om aan andermans paard te zitten.. Vraag me toch nog wel af waarom ze altijd manen en staart afknippen.. Heeft toch geen enkele nut ? Of zou het een soort waarschuwing zijn, van; pas op, ik moet en zal je paard verzorgen!! :=

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 22:37

Rameare_Love schreef:
Waar halen sommige mensen het vandaan! Om aan andermans paard te zitten.. Vraag me toch nog wel af waarom ze altijd manen en staart afknippen.. Heeft toch geen enkele nut ? Of zou het een soort waarschuwing zijn, van; pas op, ik moet en zal je paard verzorgen!! :=

Andersmans paard aan zitten is niet erg, maar wel als je geen toestemming heb :') Een aai over hun neus zie ik niet veel kwaad in, maar slaan, meenemen etc.... Zometeen is paard kreupel, dus dan mee nemen is niet zielig? Of paard slaan, paard verrot schoppen met sporen, is ook niet zielig, en wanneer iemand goed mee omgaat wel? :')

Ja manen en staart afknippen, wouw wat leuk... Denk eerder dat ze het doen omdat ze zelf geen haar meer hebben om te knippen :')
Aan de wandel gaan met andermans paard zou ik nog in kunnen denken dat ze het leuk vinden, maar knippen? Leuk, knippen, kan je net zo goed papier pakken of je vader als die haar heeft :')