Leuk topic! En ik maar denken dat ik helemaal over mijn penny periode heen ben
Ik was vorig jaar op ponykamp, daar waren ook een aantal penny's. Eentje die stak met kop en schouders boven de andere uit als penny. Ze zei dat ze 25 paardrijbroeken had, 2 eigen paarden, waarvan 1 volbloed arabier die "het hoogste had gelopen met springen" en nog een jonge new forest hengst. Ze zei zelf ook dat ze super goed kon rijden, ze zei zelfs recht in mijn gezicht dat ze beter was dan ik. Fijn.
En toen kwam het hoor. Ze had op kamp een pony aangewezen gekregen die eigenlijk te groot en te pittig voor haar was, maar ze kon zooo goed liegen/overtuigen dat ze de leiding had wijsgemaakt dat ze al super goed kon rijden. We gingen dus op buitenrit en op een gegeven moment gingen we met de groep door het bos galloperen. Nou ja, zij dreef haar pony aan en die sprong aan in een harde galop. Haar pony ging natuurlijk veel te hard. En huilen dat ze deed. HELP HELP, ZE GAAT ERVANDOOR!!! STOP NOU, NUU, HEELP!
Nou ja, dat dus.
Tja, mijn pony liep net zo hard en ik kon haar dus gelukkig bij houden. Ik ben schuin voor haar gaan lopen en heb wat commando's gegeven, zoals "hooo maar" etc.
De pony ging wel langzamer rennen maar stopte natuurlijk niet, hoe kan ik die pony stoppen terwijl die van mij vrolijk door gallopeerd?
Dus toen heb ik een teugel van haar gegrepen en zelf mijn pony ingehouden tot draf. Toen ging het weer en had dat meisje haar pony weer onder controle. Kon natuurlijk geen bedankje af, slechts een boze blik van een betraand gezichtje.
(Dit verhaal moet je niet voor je zien alsof we echt over een zandpad stoven afgeweken van de groep enzo hoor, en dat ik dan met zo'n heldenmuziekje op de achtergrond haar pony stilkrijg. Zeker niet. Gewoon midden in de groep en na die draf nam de leider haar over

)
Maar dat vond ik wel echt penny..