Vooral irritant deze.. Bij ons op de manege is een pony die nogal snel schrikt (en dan heel snel wegspringt en stampvoetend en racend weggalopeerd). Was mijn favoriete pony, dus daar reed ik vaak op. In de beginnersles reed ik ook vaak voorop op hem omdat we in een rijtje moesten rijden. Er waren dus de hele tijd van die irritante kindjes die langs de rand stonden. Op een gegeven moment hoor ik een van hen zeggen: Kijk dat is hem, let het volgende rondje maar eens op. Dus ik rijd gewoon stug door, ik weet precies wanneer die pony wegspringt en kan tegenwoordig zelfs aftellen

En ja hoor, volgende rondje: Ik kom langs rijden en dat kindje begint te springen en rare geluiden te maken. Ponylief springt weg en ik ben (zoals altijd als hij dat doet) mijn beugels kwijt. Ik hoor ze nog zeggen dat ik er af zou vallen en dat zij er echt niet meer op ging omdat het zo'n rotpaard was...
Na de les zie ik haar naar mij toe lopen en bleek dus dat zij op hem moest. Ik was blij! Nog even een laatste anti-peptalk gegeven en ze mocht weg

Een andere keer dat ik op die pony reed reed ik de eerste helft van de les achteraan en toen moest ik naar voren. Daar was hij het niet mee eens, dus de dochter van mijn instructrice nam hem mee naar voren. Ik hoorde datzelfde kind langs de rand zeggen: Dat kind kan niet eens blijven zitten, ik rijd in de Z-dressuur, ze weet niks van paarden etc. etc. Dus ik dacht, laat ik eens aan haar laten zien dat ik wel iets weet... Ik zei tegen haar: let maar op... Dus de dochter van de instructrice was bijna voor, en ik begin(wat voor anderen heel random moet hebben geleken) af te tellen. 3, 2, 1 en weg was pony... Ik lag helemaal dubbel, terwijl die pony nog wegrende, beugels weer kwijt en de blik in de ogen van dat meisje was (alweer) onbetaalbaar. Bleek dat ze weer op die pony moest. De volgende week hoorde ik dat de pony was geschrokken en dat ze eraf was gevallen en er nooit meer op wilde omdat hij "super onbetrouwbaar" was. Muwhahahaha, karma I love you!
Ook een keer een kindje waar ik een vreselijke hekel aan heb(die in draf in een rijtje de braafste pony niet in het rijtje kan houden) die per se het eerste half uur op liefste race arabiertje wilde en het volgende half uur op het liefste ponytje van de manege. Tijdens mijn les waren er al twee mensen van hun pony afgevallen (andere ponys). Ze had dus netjes afgesproken dat dat zo zou gaan. Half uur voorbij, wilde ze ineens op een andere pony dan afgesproken. Daar was mijn instructrice het niet mee eens en dus bleef ze op het arabiertje. Toen was ze (na een uitgebreide ruzie met mijn instructrice) vastbesloten dat ze ook op hem wilde galopperen. Ook daar was mijn instructrice het niet mee eens, aangezien er dan 3 mensen vanaf waren gevallen... Ze zei dat we haar daar nooit meer terug zouden zien, dat was jammer genoeg niet waar