langs de bakrand...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Milty

Re: langs de bakrand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 23:26

Ach wat een heerlijke verhalen hier!

Vooral irritant deze.. Bij ons op de manege is een pony die nogal snel schrikt (en dan heel snel wegspringt en stampvoetend en racend weggalopeerd). Was mijn favoriete pony, dus daar reed ik vaak op. In de beginnersles reed ik ook vaak voorop op hem omdat we in een rijtje moesten rijden. Er waren dus de hele tijd van die irritante kindjes die langs de rand stonden. Op een gegeven moment hoor ik een van hen zeggen: Kijk dat is hem, let het volgende rondje maar eens op. Dus ik rijd gewoon stug door, ik weet precies wanneer die pony wegspringt en kan tegenwoordig zelfs aftellen :+

En ja hoor, volgende rondje: Ik kom langs rijden en dat kindje begint te springen en rare geluiden te maken. Ponylief springt weg en ik ben (zoals altijd als hij dat doet) mijn beugels kwijt. Ik hoor ze nog zeggen dat ik er af zou vallen en dat zij er echt niet meer op ging omdat het zo'n rotpaard was...

Na de les zie ik haar naar mij toe lopen en bleek dus dat zij op hem moest. Ik was blij! Nog even een laatste anti-peptalk gegeven en ze mocht weg ~~}> De blik in haar ogen was onbetaalbaar :D

Een andere keer dat ik op die pony reed reed ik de eerste helft van de les achteraan en toen moest ik naar voren. Daar was hij het niet mee eens, dus de dochter van mijn instructrice nam hem mee naar voren. Ik hoorde datzelfde kind langs de rand zeggen: Dat kind kan niet eens blijven zitten, ik rijd in de Z-dressuur, ze weet niks van paarden etc. etc. Dus ik dacht, laat ik eens aan haar laten zien dat ik wel iets weet... Ik zei tegen haar: let maar op... Dus de dochter van de instructrice was bijna voor, en ik begin(wat voor anderen heel random moet hebben geleken) af te tellen. 3, 2, 1 en weg was pony... Ik lag helemaal dubbel, terwijl die pony nog wegrende, beugels weer kwijt en de blik in de ogen van dat meisje was (alweer) onbetaalbaar. Bleek dat ze weer op die pony moest. De volgende week hoorde ik dat de pony was geschrokken en dat ze eraf was gevallen en er nooit meer op wilde omdat hij "super onbetrouwbaar" was. Muwhahahaha, karma I love you!

Ook een keer een kindje waar ik een vreselijke hekel aan heb(die in draf in een rijtje de braafste pony niet in het rijtje kan houden) die per se het eerste half uur op liefste race arabiertje wilde en het volgende half uur op het liefste ponytje van de manege. Tijdens mijn les waren er al twee mensen van hun pony afgevallen (andere ponys). Ze had dus netjes afgesproken dat dat zo zou gaan. Half uur voorbij, wilde ze ineens op een andere pony dan afgesproken. Daar was mijn instructrice het niet mee eens en dus bleef ze op het arabiertje. Toen was ze (na een uitgebreide ruzie met mijn instructrice) vastbesloten dat ze ook op hem wilde galopperen. Ook daar was mijn instructrice het niet mee eens, aangezien er dan 3 mensen vanaf waren gevallen... Ze zei dat we haar daar nooit meer terug zouden zien, dat was jammer genoeg niet waar :(

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 18:37

muhahaha, sommige dingen hier... gewoon te veel lol

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:27

leuk ik volg

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:45

Rijd je rustig met je paard over de weg, komt er een achterlijke gladiool met zijn fietsje kontkleven bij mijn paard en begint keihard te bellen en te schreeuwen. Ik heb snel zijn prachtige witte nike petje van zijn hoofd getrokken toen hij langs fietste en het in de dichtstbijzijnde plas gegooid! }:)
Volgende dag zat hij langs de bak tijdens de les hoor, had hem nog nooit zo stil gezien muhaha!

Melton129

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:48

arankeng schreef:
Rijd je rustig met je paard over de weg, komt er een achterlijke gladiool met zijn fietsje kontkleven bij mijn paard en begint keihard te bellen en te schreeuwen. Ik heb snel zijn prachtige witte nike petje van zijn hoofd getrokken toen hij langs fietste en het in de dichtstbijzijnde plas gegooid! }:)
Volgende dag zat hij langs de bak tijdens de les hoor, had hem nog nooit zo stil gezien muhaha!

Hahaha, geniaal! _O-

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:04

arankeng schreef:

Held _/-\o_

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:50

Één van de weinige keren dat ik niet aanwezig was bij mijn vrijwilligerswerk aangepast paardrijden, maakte een stagiaire een ongelooflijk domme opmerking. Voordat de volgende les begint worden de paarden opgezadeld klaargezet in de stal, vraagt ze slapen ze ook 's nachts met hun zadel op de rug. Eigenlijk waar, toen ik dat hoorde van mijn verzorgster die daar ook helpt. Wenste ik dat ik er bij was geweest. Hadden we even heerlijk kunnen lachen.

Vroeger toen ik nog op de manege reed, maakte ik op een gegeven moment de overstap van manege paard, naar eigen paard in de les. Toen wou natuurlijk iedereen op die nieuwe pony. Helaas voor hun gebeurde dat natuurlijk niet.

Later met de club lessen was er altijd een meisje dat niet wilde luisteren naar de instructrice. Ze reed op een hackney kruising. Ze kreeg haar niet nageeflijk en in galop, de instructrice stelde toen paardruil voor. Ik op haar paard en zij op mijn super brave en goed luisterende haf.
Ik stapte erop, gelijk nageeflijk en later met de galop. Benen aanleggen en ze zat in galop, zelfs in de juiste galop.
Zij op mijn super brave en goed luisterende haf, kreeg niet eens een beetje aan de teugel en laat staan in de galop. Tja mijn haf was altijd correct aangereden en luisterde alleen naar de juiste hulpen.
Iedereen moest wel lachen om de situatie, na die tijd luisterde ze eindelijk naar de instructrice.
Karma i love IT.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:07

bentlage schreef:
wie ben jij? miss ken ik je... :P en doet riamond nog steeds fanatiek mee of is troubadour jullie nieuwe topper?

Nee ik voltigeer op Riamond, en ik ben vrij nieuw ik heet Debbie( staat in mijn profiel)

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:18

ik was aan het rijden vraagt er zo een kakker die niks van paar af weet,
is dat de anus van je paard, ik dacht zo van waar kijk jij naar,
zegt daarna zo een klein meisje jij hebt wel een grote pony he....
terwijl het een paard van 1'73 is

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:19

eline10 schreef:
Laatst was er een klein meisje aan het kijken bij een wedstrijd.
Ze zei; 'Mama kijk! Dat paardje heeft lekker slagroom in z'n mond :Y)

Ze mag het proeven smaakt heeeerlijk }>

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 23:29

Meisjes die lopen opscheppen over de pony die ze hebben of hun eigen niveau.
Een meisje met de pony Dus zegt dat ze zelf kampioen is van Nederland of zo? Geloof dr niet echt, loopt ze ook nog ns te zeggen dat aan de teugel om kracht gaat, trok ze zo dr pony is zo'n kromme hals. Leek me meer dat ze gewoon 1 of andere dure pony heeft of zo. (Mag dr niet)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:10

tabaflab schreef:
Een meisje met de pony Dus zegt dat ze zelf kampioen is van Nederland of zo? Geloof dr niet echt, loopt ze ook nog ns te zeggen dat aan de teugel om kracht gaat, trok ze zo dr pony is zo'n kromme hals. Leek me meer dat ze gewoon 1 of andere dure pony heeft of zo. (Mag dr niet)

Dus in de krul bedoel je? Was dat niet erg slecht voor paards nek en rug? en binnen een paar jaar helemaal verkl**t?

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 08:18

tabaflab schreef:

hopelijk geen manegepony? vet zielig! (ik haat ook mensen hoor, op de manege. dat meisje van thomas mag ik ook niet echt...)

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:21

Ik rijd afentoe op een stal met mishandelde pony's. Ik mocht op een paardje dat nogal schrikachtig was, vooral in stal. Ik heel rustig eerst de stal in, ff wennen aan mijn aanwezigheid. Ik begin haar zachtjes te poetsen met een zachte borstel. Ze is vrij mager dus moet je voorzichtig poetsen. Komt er een kind aan: je kan niet eens fatsoenlijk poetsen! Ze pakt een rosborstel en ramt op die pony! Ik heb d'r weggejaagd! Later had ik het zadel op. Ik liep naar de bak en vervolgens zei dat zelfde kind: de singel zot veel te los en ze wilde bij de singel heel strak aantrekken. Ik zeg: dat hoord in de bak dus laat mij met rust! Ik singel aan en stap op. Ik stap weg. De hele les stapte ik en een beetje dragen omdat die pony niet zo sterk is. Hoor dat kind: je durft Niet eens in galop! En je pony loopt niet eens rolkur! Ik zadel m'n pony in de bak af (moet want ze mochten gelijk de wei in) en zet m'n pony in de wei. Da kind staat nog steeds in de bak. Ik pak het zadel leg het op haar rug. En ik duw haar kin op d'r borst. Zo: weet jij ook is hoe het oelt op rolkur ze lopen! O ja! Ik trok de singel ook nog strak aan. Anders schuift het zadel :)

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:37

manon_goldy schreef:
Ik rijd afentoe op een stal met mishandelde pony's. Ik mocht op een paardje dat nogal schrikachtig was, vooral in stal. Ik heel rustig eerst de stal in, ff wennen aan mijn aanwezigheid. Ik begin haar zachtjes te poetsen met een zachte borstel. Ze is vrij mager dus moet je voorzichtig poetsen. Komt er een kind aan: je kan niet eens fatsoenlijk poetsen! Ze pakt een rosborstel en ramt op die pony! Ik heb d'r weggejaagd! Later had ik het zadel op. Ik liep naar de bak en vervolgens zei dat zelfde kind: de singel zot veel te los en ze wilde bij de singel heel strak aantrekken. Ik zeg: dat hoord in de bak dus laat mij met rust! Ik singel aan en stap op. Ik stap weg. De hele les stapte ik en een beetje dragen omdat die pony niet zo sterk is. Hoor dat kind: je durft Niet eens in galop! En je pony loopt niet eens rolkur! Ik zadel m'n pony in de bak af (moet want ze mochten gelijk de wei in) en zet m'n pony in de wei. Da kind staat nog steeds in de bak. Ik pak het zadel leg het op haar rug. En ik duw haar kin op d'r borst. Zo: weet jij ook is hoe het oelt op rolkur ze lopen! O ja! Ik trok de singel ook nog strak aan. Anders schuift het zadel :)

jeetje, wat een rot kind.. moet zich ook met alles bemoeien.. kan ik ook niet tegen, ze hebben geen idee wat je gaat doen en dan maar commetaar.. -_- haha, dat laatste is echt grappig! _/-\o_

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 08:41

manon_goldy schreef:

kijk, dat soort dingen denk ik echt: _/-\o_ :')

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:44

manon_goldy schreef:

:+

Overdrijven is een vak

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:59

manon_goldy schreef:

Ergens halverwege het verhaal begon ik al aan de geloofwaardigheid te twijfelen, maar nu ik het laatste lees ben ik er wel zeker van :')
Misschien stiekem zelf nog penny?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:07

Niet echt in de bak dat ik zo kan bedenken maar wel heel vaak als ik vroeger op mijn scimmel langs de weg reed '' Kijk het paard van singterklaas !'' lol vond het soms wel lief kwam ook.. omdat een rood dekje haar gewoon zoo mooi stond ;p

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 09:21

ittheclown schreef:
Niet echt in de bak dat ik zo kan bedenken maar wel heel vaak als ik vroeger op mijn scimmel langs de weg reed '' Kijk het paard van singterklaas !'' lol vond het soms wel lief kwam ook.. omdat een rood dekje haar gewoon zoo mooi stond ;p

lol :') wijsheid van jonkies?

kendiva2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:59

haha sommige zijn echt ZOOOOOWWW grappig!!!!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:13

Ik was een keer op een manege waar een les met kinderen en pony's aan de gang was. Ik stond langs de kant en er stonden allemaal ouders. Rijdt er zo'n meisje voorbij die blijkbaar de dochter was van de meneer die naast mij stond. Zegt die man: Je moet ff zo (>>> lees: rag rag rag met de teugels) doen, dan gaat ie mooi lopen.
Zegt de instructrice met de handen in dr zij: Ja hallo, zal ik ff lesgeven ?!?

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:16

rag rag rag :') Haha wel fijn dat de instructrice erop reageerde.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:33

Gelukkig maar idd.. Soms zijn instructeurs zo slecht dat ze zelf voorstellen om de pony maar even aan de teugel te zagen of zn kop vast te binden. Het kan niet gek genoeg :P
Hou ook nooit zo van maneges. Al die kinderen denken altijd zo slecht over die pony's, en dat "privépony's/paarden" helemaal het einde zijn.

Was een keer aan het rijden, toen zei zo'n pennymeisje: ja die pony's van de manege zijn slecht, daar kan je nooit goed op rijden. Kijk die pony daar dan (mijne dus), die loopt uit zichzelf zo mooi. Ik vind het echt niet eerlijk want ik kan echt wel goed rijden maar die pony's doen niet wat ik wil want ze kunnen het niet, ze zijn slecht.
Dat was dus al de honderdste keer ofzo dat ik zoiets hoorde, en aangezien het zo druk was (en dus lekker veel publiek, haha ik ben gemeen) dacht ik weet je wat? Ga jij dan maar even laten zien hoe goed je het kan op mijn pony. Kind erop, pony deed het (natuurlijk) niet. Tja toen was ie "natuurlijk" helemaal naar mijn hand gezet en dáárom deed ie het niet. Pff...
Diezelfde middag was er een verjaardagsfeestje waarbij ze gingen paardrijden op de manegepony's, en toen reed er een meisje mee van een jaar of 22 die eigenlijk gestopt was met rijden, maar daarvoor wel jaren had gereden. Zij reed op de lievelingspony van het pennymeisje, en pony liep toch mooi. En verbaasd dat dat pennymeisje was.. Tja, hoe verzin je daar dan weer een excuus voor he?

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 13:32

tabaflab schreef:
bentlage schreef:
wie ben jij? miss ken ik je... :P en doet riamond nog steeds fanatiek mee of is troubadour jullie nieuwe topper?

Nee ik voltigeer op Riamond, en ik ben vrij nieuw ik heet Debbie( staat in mijn profiel)

riamond bij manege de eenhoorn??