Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:04

Hallo,

Ik ben Cindy, 15 jaar en ik heb diverse Schleich topics gelezen en zou graag willen beginnen. Ik wil gewoon gaan experimenteren met repainten, tuig maken etc. Nu vroeg ik me een paar dingen af:

1. Er werd gezegd dat je de verf eraf kan halen met nagellak remover, moet dit per se met of zonder aceton zijn of maakt dat niet uit?

2. Voor het repainten zelf moet je acryl verf gebruiken toch?

3. Wat is een makkelijk ras om mee te beginnen, of maakt dit niet heel veel uit zolang het maar niet te klein is?

4. Is het fijn om (als voorbeeld) als je begint een set te kopen als een soort van voorbeeld?

Ik hoop dat ik niet te asociaal jullie topic binnen ben gevallen.
Alvast bedankt,
Cindy

PS: Jullie maken trouwens hele mooie dingen, ik weet niet of ik hier het geduld voor heb... Maar dat moet ik dan maar eens proberen.
PPS: Henrike, leuk dekje!

Conny_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:03

Henrike5 schreef:
heb ook wat gekutseld
mislukt halster iets
http://oi43.tinypic.com/s2s3g5.jpg
deken (prototype allen voor de print)
http://oi42.tinypic.com/98xbew.jpg
touwhalster(mislukt) met neckrope en wat vinden julie van mijn repaint/costum
(gemaakt op de pinto merrie de manen zijn veranderd) dat is het paardje met de neckrope en zo
http://oi40.tinypic.com/2e1xeo2.jpg (zn echte kleurtje)
met teugels
http://oi41.tinypic.com/18ytme.jpg
zadel+hoofdstel+ding dat het zadel op zijn plek houd(ven vergeten hoe het heet :') ) en Dekje alles is van stof mijn eerste keer
http://oi40.tinypic.com/t5i2s5.jpg
http://oi40.tinypic.com/1ffjba.jpg

mooi tuig! vooral het borsttuig met dat hartje erop vind ik leuk! misschien kun je ook een keer een zadel met blik erin maken? dan krijgt het zadel wat meer vorm.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:10

Conny_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:21

Henrike5 schreef:
dankje en goede tip ga het uitproberen
hier nog een foto van het paardje dat ik met mijn eerste repaint heb geprobeerd
na te maken :')
http://oi43.tinypic.com/rhskdc.jpg

echt een schattig paardje! en is dat je eerste repaint? die is ook goed gelukt! mijn eerste repaint was ook een palomino! :')

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:28

Milty schreef:
Hallo,

Ik ben Cindy, 15 jaar en ik heb diverse Schleich topics gelezen en zou graag willen beginnen. Ik wil gewoon gaan experimenteren met repainten, tuig maken etc. Nu vroeg ik me een paar dingen af:

1. Er werd gezegd dat je de verf eraf kan halen met nagellak remover, moet dit per se met of zonder aceton zijn of maakt dat niet uit?

3. Wat is een makkelijk ras om mee te beginnen, of maakt dit niet heel veel uit zolang het maar niet te klein is?

4. Is het fijn om (als voorbeeld) als je begint een set te kopen als een soort van voorbeeld?

Alvast bedankt,
Cindy

PS: Jullie maken trouwens hele mooie dingen, ik weet niet of ik hier het geduld voor heb... Maar dat moet ik dan maar eens proberen.

1. je kan eerst de verf van het model halen, dit kan je dan het beste doen met nagellakremover zonder aceton, de aceton tast het materiaal van de modellen aan, heb ik me laten vertellen
zelf laat ik de originele verf gewoon op het model zitten en maak het model eerst wit (of zwart, ligt aan de kleur die het uiteindelijk wordt)
2. voor het repainten zelf is acryl verf idd het beste,
voor mooie kleur overgangen kan je ook nog pastel gebruiken
3. welk model om mee te beginnen maakt niet zoveel uit volgens mij, idd niet te klein,
je zou denken klein is fijn dan hoef ik minder te schilderen, maar het is wel een heel gepriegel,
ik maakte ook een keer de fout dat ik even snel een veulen dacht te repainten, maar dat duurde toch langer dan gedacht
4. sorry ik snap niet zo goed wat je bedoeld, wat voor set?

@ henrike, leuke spulletjes, ik wil ook nog steeds een borsttuig maken met een hartje erop, als je dat geen probleem vindt..

hihi en mijn eerste repaints waren ook soort van palomino, nml haflingers en daarna ook nog een palomino

even een creatieve foto
Afbeelding
met dank aan nienke voor het idee

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:42

Palmbierlove schreef:
Milty schreef:
Hallo,

Alvast bedankt,
Cindy

1. je kan eerst de verf van het model halen, dit kan je dan het beste doen met nagellakremover zonder aceton, de aceton tast het materiaal van de modellen aan, heb ik me laten vertellen
zelf laat ik de originele verf gewoon op het model zitten en maak het model eerst wit (of zwart, ligt aan de kleur die het uiteindelijk wordt)
2. voor het repainten zelf is acryl verf idd het beste,
voor mooie kleur overgangen kan je ook nog pastel gebruiken
3. welk model om mee te beginnen maakt niet zoveel uit volgens mij, idd niet te klein,
je zou denken klein is fijn dan hoef ik minder te schilderen, maar het is wel een heel gepriegel,
ik maakte ook een keer de fout dat ik even snel een veulen dacht te repainten, maar dat duurde toch langer dan gedacht
4. sorry ik snap niet zo goed wat je bedoeld, wat voor set?

@ henrike, leuke spulletjes, ik wil ook nog steeds een borsttuig maken met een hartje erop, als je dat geen probleem vindt..

hihi en mijn eerste repaints waren ook soort van palomino, nml haflingers en daarna ook nog een palomino

even een creatieve foto
[ Afbeelding ]
met dank aan nienke voor het idee

Was inderdaad niet heel erg duidelijk, sorry daarvoor. Ik bedoelde een set zoals deze: http://www.bartsmit.com/schleich-dressuur-set
Dan heb je alleen dat tuig en de ruiter. Dan zou ik het tuig als voorbeeld kunnen gebruiken voor als ik zelf tuig zou willen maken en er staat bij dat die maat bij alle paarden past, is het bij Schleich inderdaad een "one size fits all" op de veulens en mini's na?
En is het standaard Schleich-tuig heel kwetsbaar of niet? Niet dat ik een set koop van bijna een maand zakgeld en dat het direct kapot is (ben er trouwens wel gewoon voorzichtig mee hoor)

haffishetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:20

Hoi allemaal!
Ik lees al een tijdje mee met dit topic, en nu wil ik ook een beetje meepraten. Ik hoop dat ik niks verkeerd doe, geen onliners enzo...
Ik wil ook graag beginnen aan het repainten van schleich paardjes. Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben enzo!
Sorry als dit een onliner is!! _/-\o_

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:06

Milty schreef:
Was inderdaad niet heel erg duidelijk, sorry daarvoor. Ik bedoelde een set zoals deze: http://www.bartsmit.com/schleich-dressuur-set
Dan heb je alleen dat tuig en de ruiter. Dan zou ik het tuig als voorbeeld kunnen gebruiken voor als ik zelf tuig zou willen maken en er staat bij dat die maat bij alle paarden past, is het bij Schleich inderdaad een "one size fits all" op de veulens en mini's na?
En is het standaard Schleich-tuig heel kwetsbaar of niet? Niet dat ik een set koop van bijna een maand zakgeld en dat het direct kapot is (ben er trouwens wel gewoon voorzichtig mee hoor)

het kan idd wel handig zijn om een voorbeeld te hebben, zodat je weet hoe een zadel in elkaar zit, hoe alle riempjes zitten,
maar als je het echt realistisch wilt kan je ook naar een echt paardenzadel kijken,
hetzelfde geldt voor hoofdstellen, halsters, dekens en ander tuig
het setje kan ook handig zijn, want dan heb je een ruiter om de beugels voor op maat te maken

op zich is het best wel stevig,
het hoofdstel en de singel zijn wel vrij rekbaar dat het op meerdere paarden past,
maar het is natuurlijk niet oneindig rekbaar..

Nathas

Re: Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:00

Vandaag binnengekomen

Afbeelding

Ik ben helemaal happy nu moet ik er nog 1 namelijk de zwart woud hengst met brand merk

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:05

Hij is heel gaaf Nathas!! Hoeveel heb je er voor moeten betalen?
Toch geen €200,- hè?

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:14

Shettepret schreef:
Hij is heel gaaf Nathas!! Hoeveel heb je er voor moeten betalen?
Toch geen €200,- hè?

Ongeveer dat bedrag inclusief verzending vanuit Zwitserland .... Maar dat is beter dan 599 euro zoals hij op ebay stond.

Alleen bij zijn neus zijn kleine slijtage sporen te vinden en op zijn bil maar hij is echt super gaaf. Bijna de collectie compleet *\o/*

deadblackday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:19

hoi! mag ik vragen wat een oneliner is?

en heb zelf ook een (grote?) verzameling schleich paarden.

heb al antwoord en weet nu dat ik het zelf doe, danku
Laatst bijgewerkt door deadblackday op 05-07-13 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 13:38

Wat je nu plaats is ongeveer een oneliner. Slaat eigenlijk op 1 zin of bijvoorbeeld nutteloze informatie.
Je had er bijvoorbeeld bij kunnen plaatsen hoeveel paarden je hebt, welke je favoriet is, wat je er zoal mee doet ed.

@Nathas: dat meen je!!! :oo Pff, ik wil ook graag mijn collectie conpleet hebben (nog een lange weg te gaan) maar dat zou ik er toch niet voor uitgeven denk ik. Misschien als ik genoeg geld zou hebben, maar nu zeker niet. Maar hij is heel gaaf!
De Schwarzwalder moet je toch wel makkelijk te pakken kunnen krijgen?

Ik ben nog steeds bezig met mijn Friese hengst cm. Heb ook een opdracht voor een Friese ruin waar ik mee bezig ben. Die lukt ook al aardig!
Zal zo eens mijn modellen gaan tellen. Heb geen flauw idee hoeveel ik er heb eigenlijk. :o

Edit: geteld!!
Schleich OF's:
78 paarden
12 overige dieren

Schleich CM's:
13 paarden
1 konijn

Bodybox:
30 paarden

Conny_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 13:09

ik wil heel graag de limited edition van de pinto hengst kopen, maar ik kan hem nergens vinden!!m |( weet iemand waar ik die zou kunnen kopen?

Little_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:55

Er zijn weer een aantal leuke dingen voorbij gekomen, leuke foto's van de foto wedstrijd, een heel aantal tuigjes en de oude pinto is echt een goede vangst! Waarschijnlijk hebben jullie ook allemaal vakantie en eindelijk veel tijd om te schleichen... Ik in ieder geval wel

Afgelopen zaterdag ben ik druk bezig geweest met het repainten van het holsteiner veulentje.
Het is een grijs/muisgrijs overo merrie veulentje geworden. Hieronder staan wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding
:)
Laatst bijgewerkt door Little_D op 09-07-13 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:56

Coole achtergrond! ;)

Quetzal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:26

Hallo,

Ik heb een hele verzameling Schleich-paarden die ik graag van de hand zou willen doen. Hier zit onder andere een originele Fjord, een grijze rijpony, IJslander enz bij (in gloednieuwe staat). Wat zouden deze waard kunnen zijn? :)
Ik heb een tijd geleden al (in 2011) mijn verzameling al willen verkopen, maar de verzendkosten bleken erg hoog... Ik heb toen wel erg veel berichten van bokkers gekregen, ben benieuwd of er nu nog steeds interesse is? Ze gaan deze keer sowieso de deur uit, want ik heb dringend wat extra geld nodig voor de inrichting van mijn huisje :+

Groetjes

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:48

Yeaaaah!! Nieuwe topic
I love schleich!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:04

Wauw gave repaint Little D!

Hier weer wat van mij :)
Een roze := Mentuig voor de Shire Merrie van 2013
En een rozetje :)

Afbeelding

Afbeelding

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:01

hierboven
heel mooi tuig
ik heb de laatste tijd ook heel veel gemaakt namelijk

4 dekens
1 dressuur hoofdstel
1 showzadel
2 beschermers
1 showtuigje
3 uitrij zadeldekens geen uitrijdeken
6 winaarslinten
2 rozetten
1 cooler
1 normaal hoofdstel
1 zakje paardensnoepjes
1 bosal met bit
1 paar western split reins
1 paar gewone afneembare teugels
1 gedraaid halstertouw
2 halstertouwen
2 longeerlijnen
1 halster
2 normale dekjes
10 western dekjes
13 sponsjes
2 bosal hoofdstellen

en wat ik eerder had gemaakt

2 dekens
1 western hoofdstel
7 zadelvormige dekjes
2 bosal hoofdstellen
3 bareback pads
1 dekjes bak
1 beschermers bak
1 martingaal
1 longeer singel
1 horsebead
1 luchtzuigband
1 paardenuitlaat tuigje
1 westerndekje
1 nekstuk
4 dekensingels
3 normale halsters
2 beschermers
5 simpele halsters
1 rozet
7 halstertouwen

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:34

heb vandaag mijn eerste repaint gemaakt, meteen met pastel. Heeft iemand nog tips? ben zelf wel tevreden met de eerste. met hem nog wat af werken en hoefjes en oogjes lakken
Afbeelding

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:15

mie123gie schreef:
heb vandaag mijn eerste repaint gemaakt, meteen met pastel. Heeft iemand nog tips? ben zelf wel tevreden met de eerste. met hem nog wat af werken en hoefjes en oogjes lakken
[ Afbeelding ]

ik vindt het altijd leuk door een hele donkere kleur een knalkleur een beetje erop te doen. dus bijvoorbeeld op de billen een paar knalroze stipjes. of over het hele lichaam (of alleen bij de achterbenen) knalroze/knalgele zebrastrepen? of met een andere kleur. of alleen het hoofd bijvoorbeeld in het knalgeel. of een bles en ook de snoet knal geel. of alleen de hoeven met een beetje van de sokken. ofzo? ;)

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:23

paardjeanouk schreef:
mie123gie schreef:
[ Afbeelding ]

ik vindt het altijd leuk door een hele donkere kleur een knalkleur een beetje erop te doen. dus bijvoorbeeld op de billen een paar knalroze stipjes. of over het hele lichaam (of alleen bij de achterbenen) knalroze/knalgele zebrastrepen? of met een andere kleur. of alleen het hoofd bijvoorbeeld in het knalgeel. of een bles en ook de snoet knal geel. of alleen de hoeven met een beetje van de sokken. ofzo? ;)

hou deze donker omdat ie gebaseerd is op een real paard. Ga zou wel beginnen met een wild kleur in donker geel met grijs

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:48

ow, oke!

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:09

Afbeelding
Mijn nieuwe transportsetje, selfmade _/-\o_
De repaint is trouwens gemaakt door Sanne Leoni, ooooh dat zijn zulke mooie repaints! :j