Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
XAnoukdb schreef:fuego3 schreef:wat is de reden dat jij het niet durft te vragen aan je ouders?
Dat is noet het probleem, maar hoe, als ik begin van mag ik weer een eigen paard, kom ik niet echt zo overtuigend over, wil juist zodra ik begin ze meteen snappen dat ik het écht wil en kan.
xCharmant schreef:Ik zou het gewoon direct vragen, niet een heel gesprek gaan voorbereiden gewoon doen. Ik heb vroeger ook 2 pony's gehad, de ene is overleden en de andere verkocht. Ik wilde dolgraag een nieuwe pony maar dat willen mijn ouders niet meer, dat kan ik jou geval ook zo zijn. Ook al weten jij en je ouders wat het meebrengt qua kosten en tijd. Ik zie nu ook zeker in dat ik het niet zou gaan redden in verband met school en de kosten. Ik zou dus even rustig gaan zitten met je ouders en even alle punten doornemen. Als het niet mag zul je dit moeten accepteren, maar vragen waarom niet mag natuurlijk altijd.
Voor jezelf zou ik ook even na gaan of je er genoeg tijd voor hebt, geld en welke kosten jij zou moeten dekken, hoe je aan dat geld komt en zo zijn er nog wat punten. Ik zelf zou het ook leuk vinden maar heb school waar ik druk mee ben, geen baantje en leef dus van mijn zakgeld. Dus ik zou nooit kosten kunnen dekken en ik ben ook 14. Ik zou dus even goed gaan nadenken en een goed gesprek met je ouders aan gaan.
XAnoukdb schreef:Dat is waar, zal ik voorlopig maar wachten met iets erover te zeggen??
xPure schreef:XAnoukdb schreef:Dat is waar, zal ik voorlopig maar wachten met iets erover te zeggen??
Ja geef je ouders de tijd om na te denken. Ik las net een ander topic van je en daar stond in dat je een lease paard had (?) Waarom blijf je daar niet gewoon lekker bij, je bent nog jong en school gaat steeds meer tijd kosten. Ik heb vroeger ook pony's gehad tot m'n 12e. Maar wegens tijdgebrek kon het gewoon niet meer. Nu heb ik een bijrijdpaard waar ik heen kan wanneer ik zin/tijd heb, bij een eigen paard is dat echt niet zo. Ik zou dus even heel goed gaan nadenken of het wel zo verstandig is. Ik neem wanneer ik klaar ben met school/studie waarschijnlijk ook weer een eigen paard, maar nu ben ik ontzettend tevreden met een bijrijdpaard.
irisje2 schreef:Sinds kort heb ik ook toestemming van mijn vader gekregen voor een eigen pony/paard. Ik heb er zelf ook 1 gehad, maar na een plotselinge koliek was het al snel afgelopen dit jaar. Hoe ik begon weet ik niet echt meer maar heb wel gezecht dat ik een leuke op het oog had, beetje tussendoor zeggen bijvoorbeeld als je zus wat wilt, dan wil ik een pony haha klinkt kinderachtig, maar zo wende hij er wel aan. Of dat familie het met mij eens was en mijn verjaardag kwam eraan, dus stond er maar één ding op het lijstje toestemming krijgen voor een eigen pony/paard. En zo op mijn verjaardag is het gelukt om een handtekening van mijn vader op het papier te krijgen waarop staat dat ik toestemming krijg. En nu ben ik bezig om te gaan kijken naar de pony die ik op het oog heb. En zo is het een beetje gegaan.