Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EliseBrouwer schreef:De shet kan zeker meer dragen hoor!
Maar of hij/zij daar geen last van heeft is de volgende vraag.
In principe kan er ook een man van 110 kg op gaan zitten, de shet zal dan net niet
door de poten heenzakken.. Maar wil je dat het beestje aandoen?
Rijden moet ook voor het dier prettig blijven!
Er zit een verschil tussen 'kunnen houden' en 'prettig rijden'
Jij kunt ook een man van 70 kg op je rug houden, maar je zal het niet prettig vinden
om met hem op je rug rond te rennen.
En je kunt ook op een jaarling haflinger gaan zitten,
die kan je ook houden.. Maar dat betekend nog niet dat je het moet doen!!
Ik vind het in iedergeval niet kunnen dat je op een shet (met overgewicht) wilt gaan rijden
als je zwaarder bent als 40 kg!
EliseBrouwer schreef:EliseBrouwer schreef:De shet kan zeker meer dragen hoor!
Maar of hij/zij daar geen last van heeft is de volgende vraag.
In principe kan er ook een man van 110 kg op gaan zitten, de shet zal dan net niet
door de poten heenzakken.. Maar wil je dat het beestje aandoen?
Rijden moet ook voor het dier prettig blijven!
Er zit een verschil tussen 'kunnen houden' en 'prettig rijden'
Jij kunt ook een man van 70 kg op je rug houden, maar je zal het niet prettig vinden
om met hem op je rug rond te rennen.
En je kunt ook op een jaarling haflinger gaan zitten,
die kan je ook houden.. Maar dat betekend nog niet dat je het moet doen!!
Ik vind het in iedergeval niet kunnen dat je op een shet (met overgewicht) wilt gaan rijden
als je zwaarder bent als 40 kg!
Ik quote mezelf nog maar een keertje!
maritmistppc schreef:Ik weet wel beter dan jou, ik heb een x met 50 kilo op een shetje(95 cm) van me tante gedraaft, Nou ik heb nog geen ponymmoes gezien, enne, ik ben laats bij een opendag bij de dierenarts geweest, dus heb ik t daar met een man gepraat over shetlanders, die man zij, dat het het sterkste keinste paardenras is. en veel kunnen dragen en de hets boven de 100 cm makkelijk 80 kilo op hun rug kunnen hebben :6
Je moet shetlanders niet zo onderschatten meid!
EliseBrouwer schreef:En dan toch nog maar iets minder, omdat ze al overgewicht heeft is het voor haar sowieso al zwaarder..
maritmistppc schreef:Ik weet wel beter dan jou, ik heb een x met 50 kilo op een shetje(95 cm) van me tante gedraaft, Nou ik heb nog geen ponymmoes gezien, enne, ik ben laats bij een opendag bij de dierenarts geweest, dus heb ik t daar met een man gepraat over shetlanders, die man zij, dat het het sterkste keinste paardenras is. en veel kunnen dragen en de hets boven de 100 cm makkelijk 80 kilo op hun rug kunnen hebben :6
Je moet shetlanders niet zo onderschatten meid!