Reacties bij het buitenrijden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellenpepper

Re: Reacties bij het buitenrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:19

mijn verhaal was toen ik in het bos reed en een meisje van 5 ofzo naar pepper toe rende en zijn. BLACK BEAUTY pepper die snapte er neits van en liep snel door :p Toen hoorde ik van dat meisje die tegen haar moeder praatte MAMA MAMA DAT WAS BLACK BEAUTY. Pepper is een bruine merrie :p

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 19:35

Kandor schreef:
Vandaag gingen ik en een vriendin met haar verzorgpaard naar buiten. Paard was een beetje zenuwachtig en liep een paar stappen achteruit. Komt er een man langsrijden, draait z'n raampje open en zegt: 'Als 'ie niet wil moet je hem gewoon een keiharde schop geven!' Dus ik riep terug: 'Zal ik doen hoor meneer!' :P

hopelijk niet gedaan :=

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:41

_lalala_ schreef:
Als wij met onze welshjes op straat komen krijgen we vaak een reactie van "dat zijn nog baby paarden, die moeten nog groeien" of "super mooi" :D

dat heb ik ook één keer gehad. Reed op een Welsh A buiten en toen kwamen er 2 jongetjes in een bootje voorbij die zeiden: kijk dat meisje rijd op een veulen!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:56

Gisteren bij het prachtige weer ben ik voor het eerst met mijn pony en vriendin met haar pony ook voor het eerst naar de loonse en drunense duinen gereden. Helemaal perfect alleen het was geloof ik tegelijkertijd behalve nationale laat-ik-eens-naar-de-duinen-rijden-op-mijn-paard dag, ook nationale honden uitlaat/fiets/wandel etc dag dus we zijn echt vanalles tegen gekomen en dus ook de nodige opmerkingen. Hieronder een selectie:
-Wat heeft je paard mooie pijpkousjes aan (Knalpaarse peesbeschermers, echt afschuwelijk. Ik kwam mijn baas van de manege tegen die het zei)
-Hee niet doen "naamvanhond" het word vanzelf paarderookvlees (waarop ik zei: Als ie nog een x trgkomt maak ik er hondenvlees van)
-***knollen altijd! (Liepen bij een vennetje richting water waar het krioelde van tientallen honden die ons megaleuk vonden)
-Je moet je paard het ijsje geven en niet zelf opeten, dat heeft ie verdiend. (waarop ik de rest aan Davi voerde die vervoglens het ijs uitspuugde en de koek opat.
-"Heeee amika" (Vriendin rijd op een klein schimmeltje)

Zo hebben we nog regelmatig dingen gehoord en gepraat. Opzich wel hilarisch alleen soms iets te veel van het goede. Gelukkig zijn er altijd nog de lieve kinderen die ze willen aaien:P

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:08

IloveNikitaa schreef:
Kandor schreef:
Vandaag gingen ik en een vriendin met haar verzorgpaard naar buiten. Paard was een beetje zenuwachtig en liep een paar stappen achteruit. Komt er een man langsrijden, draait z'n raampje open en zegt: 'Als 'ie niet wil moet je hem gewoon een keiharde schop geven!' Dus ik riep terug: 'Zal ik doen hoor meneer!' :P

hopelijk niet gedaan :=

Tuurlijk wel, ik hem dat paard helemaal verrot geschopt. :+

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 20:13

_O-

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:16

Ik krijg meestal wel altijd goede reacties.
En een keer was ik een buitenrit aan het maken met een grote schimmel,
komt er een gezinnetje naar mij toe, vraagt die moeder: mijn dochter vraagt of je alsjeblieft
wilt galloperen want dat vind ze altijd heel mooi, dus ik zo ja hoor, wilt ze het paard eerst nog
aaien voordat ik weg galopeer, nou die lach op het gezicht van dat meisje, echt om niet te vergeten,
ze was gewoon zooo blij! :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:17

OH DAT PAARD HEEFT GEEN BIT IN!!!! :oo

Dus?
Oja en: jeetje dat zijn lange teugels!
(Western...)

Dat was vandaag, verder heb ik alleen maar toeristen die om de weg vragen....

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 20:18

deruijter schreef:
Ik krijg meestal wel altijd goede reacties.
En een keer was ik een buitenrit aan het maken met een grote schimmel,
komt er een gezinnetje naar mij toe, vraagt die moeder: mijn dochter vraagt of je alsjeblieft
wilt galloperen want dat vind ze altijd heel mooi, dus ik zo ja hoor, wilt ze het paard eerst nog
aaien voordat ik weg galopeer, nou die lach op het gezicht van dat meisje, echt om niet te vergeten,
ze was gewoon zooo blij! :D

Wat lief !

nina023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:21

Als ik met mijn dartmoortje over de straat loop dan doe ik haar altijd een reflecterend deken aan en reflecterende peesjes. Kwam er zo'n opa'tje aan: zo, nou dat paard is niet te missen :=
moest ik stiekem toch wel een beetje om lachen..

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:36

wat ik dagelijks mee maak is:

- paardrijden is tog voor meisjes? (vaak kleine kinderen dus dan ga ik er nooit echt op in dan zeg ik altijd ''nee paardrijden is voor iedereen)

- HOMO!!(vaak door kinderen tussen de 14 en 20)

- of ooh wat leuk een jongen op een paard dat zie je niet vaak.(meestal door ouderen)

hierdoor vind ik buitenrijden een stuk minder leuk ;(

ik snap niet waarom mensen dat soort dingen zeggen :? houd het lekker voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:42

Paardrijden is heel stoer en mannelijk. :j Ik denk niet dat ze bij voetbal of tennis zo erg tussen de meiden gegooit worden. :')

Eerst reed ik altijd een fjord, heb veel opmerkingen gehad van: 'HEUY EEN PUNKERPAARD' tot 'Kijk schat, dat is een przwalski.'

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:47

Ik vind paardrijden ook echt iets voor zowel meiden als jongens.
En ik moet eigenlijk bijna altijd tegen jongens springen op concours.
Vind het zelf wel mannelijk haha! :D

DieselVince

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:47

op 1 dag vroegen twee verschillende mensen mij of ik echt al op deze Tinker mocht rijden....
euh...ja hoor dat mag hij is 16 jaar...en dan die verbaasde blikken..
We hebben ook een Tinker-broekie van bijna 2 en dat verschil zie je toch echt wel hahahah

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:34

Jammer NumeroUno als je zulke opmerkingen krijgt.
Hier kom je evenveel ruiters als amazones tegen, die vaak ook even samen oprijden dus zulke opmerkingen krijg je hier niet.

Ik krijg meestal ook wel leuke reacties.
Heb één keer mot gehad met een fietser. Al wel een tijd geleden hoor.
Ik reed netjes aan de kant van de weg en zij haalde dermate dicht tegen ons aan in, dat ze de staart van mijn paard raakte.
Deze schrok hier dus van en zette een stapje opzij waardoor mevrouw dus bijna van haar fiets viel omdat ze zowat tegen ons aan reed.
Begint ze daar een partij hysterisch te gillen alsof mijn paard haar volledig aanviel en toen ze wegreed kreeg ik nog het één en ander naar mijn hoofd geslingerd.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:59

Ja dit heb ik ook met auto's, die scheuren soms door de bochten en echt net langs je paard,
terwijl er gewoon staat dat ze moeten oppassen omdat er veel paarden in onze buurt zijn.
Dus ik ga dan altijd gewoon midden op de weg rijden als ik zie dat ze de rem niet in willen drukken.

Laily_Cappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:05

Silence schreef:
Heb één keer mot gehad met een fietser. Al wel een tijd geleden hoor.
Ik reed netjes aan de kant van de weg en zij haalde dermate dicht tegen ons aan in, dat ze de staart van mijn paard raakte.
Deze schrok hier dus van en zette een stapje opzij waardoor mevrouw dus bijna van haar fiets viel omdat ze zowat tegen ons aan reed.
Begint ze daar een partij hysterisch te gillen alsof mijn paard haar volledig aanviel en toen ze wegreed kreeg ik nog het één en ander naar mijn hoofd geslingerd.

oh dat is echt hatelijk van die gillende mensen :roll:

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:14

Mijn paard is alleen met halster met een teugel ingereden, vroegen mensen waar is je zadel en hoeft die geen ding in zijn mond om te sturen?
Loop ik met mijn shet zeggen ze, daar hoor je op te zitten hoor!

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:19

Ik heb laatst toch wat leuks meegemaakt;

Ik reed met mijn verzorgpony terug naar huis en er kwamen van de jochies aan op de fiets, petje op, bont kraagje, grote mond je weet het wel.
Nu is mijn verzorgpony echt een van de nuchterste paarden op de wereld en dat bezorgt nog wel eens voor wat hilarische momenten, zo ook toen.
Ik stap rustig op het fietspad en die jochies komen aanfietsen, vrij dicht langs me.
1 van die jongens denkt leuk te zijn en begint keihard te schreeuwen (in de hoop dat pony schrikt), waarop ponylief ze hoofd omdraait naar de jongen en keihard briest. De jongen schrikt ervan en valt van ze fiets......
Z'n vrienden kwamen niet meer bij van het lachen en ik kreeg heel wat scheldwoorden naar me hoofd geslingerd van de desbetreffende jongen. :j

Ik heb werkelijk nog nooit zó hard gelachen, verdiende loon!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Laily_Cappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:22

^^

haha geweldig :')
brave pony :+

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 22:24

Hahaha sorry die vind ik echt geweldig _O-

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:25

de nieuwste, bij mijn tink: Kijk mam, een koe-paard.. :')

Laily_Cappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:27

als kleine kindjes dat zeggen vind ik dat zo schattig :D

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:28

nnicolex schreef:
Ik heb laatst toch wat leuks meegemaakt;

Ik reed met mijn verzorgpony terug naar huis en er kwamen van de jochies aan op de fiets, petje op, bont kraagje, grote mond je weet het wel.
Nu is mijn verzorgpony echt een van de nuchterste paarden op de wereld en dat bezorgt nog wel eens voor wat hilarische momenten, zo ook toen.
Ik stap rustig op het fietspad en die jochies komen aanfietsen, vrij dicht langs me.
1 van die jongens denkt leuk te zijn en begint keihard te schreeuwen (in de hoop dat pony schrikt), waarop ponylief ze hoofd omdraait naar de jongen en keihard briest. De jongen schrikt ervan en valt van ze fiets......
Z'n vrienden kwamen niet meer bij van het lachen en ik kreeg heel wat scheldwoorden naar me hoofd geslingerd van de desbetreffende jongen. :j

Ik heb werkelijk nog nooit zó hard gelachen, verdiende loon!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

hahahaha geweldig ,daar ging z`n ego }>

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:28

ik heb laatst ook zo'n leuke reactie gehat.
vrouw: wat heb jij een mooie haflinger.
ikke: sorry het is een trekpaard.
en ik lag in een deuk dat je het verschil niet kunt zien en de vrouw heeft zelf ijslanders.

ik krijg ook altijd leuke reacties van "dat ze er mooi uit ziet" en een "trekpaard daar kan je niet op rijden ze kunnen toch alleen voor de koets" of "dat is een dikke".
het kan alle twee zeg ik dan.