Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tendance schreef:Als je net de hoek om kwam, dan kon je ook weer terug de hoek om en als de fietsers er al direct waren, dan hebben jullie niet goed genoeg gekeken en ben je dus nog steeds ook fout.
felinehoi schreef:sorry hoor maar je gaat toch niet elk moment van je buitenrit kijken en opletten waar een ongeluk kan gebeuren? kan je net zo goed niet buiten gaan rijden want dat kan serieus echt overal
zelf als ik aan de linkerkant ging rijden kon dat
maarja in het verkeer hoor je aan de rechter kant en dat deden we
ga jij inderdaad maar naar een ander onderwerp (wat je nu al onderhand 2x heb gezegd) want ik weet zeker als jij in mijn situatie was je ook niet alles wat je heb gezegd deed
felinehoi schreef:heei alle bokkers!
ik heb gisteren een ongeluk gehad met een wielrenner![]()
mandy op barones en ik op marley waren langs de manege de nieuwe oranje hoeve aan het rijden
achter elkaar ik voor
en er komt een gewone grote groep fietsers aan
nou die konden er dus gewoon langs
nu dachten 3 wielrenners van achter die groep
ja we kunnen nog wel even inhalen
de 1e was net voorbij, de 2e kwam eraan
en de 3e bleef (die heeft dus verstand) achter die grote groep
nu kwam er een kat uit de bosjes vliegen
dus marley schrok en sprong opzij
zo BAM tegen die 2e wielrenner aan
die man vliegt van zijn fiets af, marley springt in de lucht
ik achter het zadel maar na een drafje terug gekregen en afgestapt
wou hem eerst helemaal verrot schelden maar toen zag ik hoe die er bij lag
op de grond en kwam later overeind maar had wel pijn aan zijn schouder
wij daar kwartier staan wachten
uiteindelijk mochten we weg van die 1e wielrenner want we hadden daar toch niks meer te doen
even doei en beterschap gezegd(wat ik eigenlijk niet echt meende, ik vind het wel zielig voor hem maar heb absoluut geen meedeleiden)
10 min later was die ambulance er
wat vinden jullie hier nou van?
en hebben jullie zelf ook een ongeluk met wielrenner gehad?
liefs feline
DaphneR93 schreef:Als ik op Google maps kijk zie ik een berm die breder is dan de weg zelf! De ondergrond ziet er perfect uit. Ook al zou mijn paard nog zo verkeersmak zijn, ik zou lekker in de berm rijden. Toch veel fijner op zo'n smalle weg?
En ja ik stoor me ook wel eens aan mensen die geen rekening met je houden. Gister kwam ik weer zo'n ATB'er op het ruiterpad tegen. Dan denk ik ook tjonge jonge jonge, hoeveel km fietspad en hoeveel km ruiterpad is er in NL???!!!!! Mag ik dan please gewoon de beschikking over het ruiterpad?? Maar om eerlijk te zijn is deze situatie niet goed overdacht van je. En dat heeft iedereen wel eens gehad, in de auto op de fiets of op het paard dat je denkt 'pff niet handig van me'' en op jouw leeftijd dacht ik ook veel ongenuanceerder over dingen hoor!
Maar houdt er de volgende keer rekening mee dat je paard, hoe braaf ook kan schrikken! En dat er medeweggebruikers zijn die hier niet op anticiperen! Want dat is wat er gebeurd is volgens mij.
DaphneR93 schreef:Wat ik doe (ga nu denk ik half bokt over me heen krijgen) maar ik heb een knalroze zweep van 1 meter die lekker opvalt. Als ik dan echt over het fietspad moet doe ik die in mijn binnenhand zodat deze uitsteekt! Dan moeten ze wel meer ruimte geven bij passeren want anders hebben ze die zweep ergens waar ze hem niet willen hebben. Ik maak mezelf dus wat breder zeg maar!
MandyR_ schreef:DaphneR93 schreef:Wat ik doe (ga nu denk ik half bokt over me heen krijgen) maar ik heb een knalroze zweep van 1 meter die lekker opvalt. Als ik dan echt over het fietspad moet doe ik die in mijn binnenhand zodat deze uitsteekt! Dan moeten ze wel meer ruimte geven bij passeren want anders hebben ze die zweep ergens waar ze hem niet willen hebben. Ik maak mezelf dus wat breder zeg maar!
![]()
Deed ik vroeger al opweg naar de manege op me fiets, auto's reden veel te hard, deed mijn moeder gewoon de zweep uitsteken!
felinehoi schreef:ik heb net nog stuk of 3x gezegd:
IK HEB HET FOUT IN DE INTRO GEZEGD SORRY VOOR DE ONDUIDELIJKEHID
paard schrok , sprong opzij, wielrenner knalde er tegen aan
hee maar ehhm je zit hier nogsteeds? je ging toch weg?
Brainless schreef:@TS
De plek van een ruiter is zoveel mogelijk rechts en waar het kan, moet je in de berm.
@DaphneR93
Dus dan rijd je al op een plek wat niet mag.... en ga je nog extra ruimte eisen?!