De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:47

Toen ik Hera nog niet zo heel lang had en ik haar net had ingereden, besloot ik een buitenritje te proberen. Omdat het zo goed ging, ben ik met haar de duinen ingestoken om daar verder te rijden en haar te laten wennen. Ze had waarschijnlijk nog nooit zoveel zand gezien en besloot dat het wel lekker was om te gaan liggen. Hierbij vergat ze dus dat ik nog op haar rug zat en toen ze eenmaal lag besefte ze dit pas, omdat rollen niet helemaal wilde lukken. Ik ben van haar afgesprongen en zij nam vervolgens een sprintje.
Ik heb heel hard gelachen toen het gebeurde!

Heel vroeger reed ik een groepje Shetlanders en het had geregend, waardoor er veel plassen lagen in het weiland. Je raad het al, ik werd gelanceerd doordat de pony een onverwachte beweging maakte en ik maakte een hele lange buikschuiver door het hele weiland. Ik was zeiknat! :D

xlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 16:57

toen we zonder zadel aan het rijden waren, kruimel schrok en ik maakte een koprol en BAM daar lag ik :+

Nojoukus

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:08

Ik heb er 2:

1x werd ik tegen de bakrand geslingerd en gleed ik als een tekenfilmfiguurtje naar beneden en 1x wilde ik vanuit het zadel het vlindertje aan m'n teugel wat naar voren schuiven, maar mijn jonge paard schok van "wat gaat die nou ineens aan de zijkant hangen", en nam precies en sprong naar de andere kant en toen maakte ik een koprol.

Aleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:26

Op een shetlander van 1.08 rijden, Binkie, en die ging in volle galop de bak door, bokken, springen, enz. Ik bleef zitten, en in een keer staat ie stil, het zadel schuift opzij en ik miste al een beugel, en daar lag ik. :')

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 17:49

ik heb er 3:

1x was bij de waterbak. We gingen door de waterbak, eerst in stap, dat ging wel goed. Toen gingen we in draf. Mijn pony sprong er met een suuuuper hoge sprong in. ik kon nog net ff blijven zitten, maar toen viel ik.. gelukkig NET na de waterbak, alleen met mn voeten in de waterbak :+ zegt de instructrice daarna; jaa, dit was zn eerste x in draf door de waterbak.. }:0 ik dacht echt: ja, als je dat nou wat eerder had gezegt xd. (was op de manege)

en de 2e: in de springles waren we aan het springen (goh, verassend). ik zat op een nogal bok pony.
naja, hij weigerde dus vlak voor de hindernis. en toen BAMM, met mn hoofd tegen de staander :+ en pony bleef er maaar suf bij staan xd (was ook op de manege)

en de 3e:
deze is nog niet zo lang geleden gebeurd..
we waren aan het buitenrijden. het was best warm dus besloten naar een 'strandje' (meerachtig iets) te gaan.
we gingen ff in het water, we wouden weer terug gaan. maar het werd op een 1 of andere manier steeds dieper (terug naar het strand dus) het bleek dus dat er een 'kuil' zat
dus de pony's hele rare sprongen maken (we hadden het zadel ff eraf gehaald) en daar vielen we, kopje onder, met paardrijkleren aan.. alles helemaal doorweekt (wonder boven wonder mobiel wel overleefd, totdat ik m dezelfde dag nog in de wasmachine had gedaan :roll: ) :+
we kwamen niet meer bij van het lachen. gelukkig ook nix met de pony's gebeurd. ze renden gelijk naar het gras }:0 (was met verzorgpony's van een vriendin)

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:58

Ik wilde op mn pony zonder zadel uitstappen en mijn moeder zou me erop helpen :) ... Ze duwde me er zo overheen :')
En ook een keer zat ik op mijn paard en (1voet in de beugel ik was aan het opstapen) toen kwam ze omhoog en gleed ik er zo af als een glijbaan :')

O en ook een keer zat ik op een manege ponytje en hing ik er half naast (met 1 been op de grond hupste ik mee an de andere zat in de beugel :') en toen deed ie zijn hoofdstel uit :+

MarjoleinS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:48

Oh in één les ben ik er 3x afgevallen
er stond op onze manege een pony op de proef.
Ik mocht er op rijden.
Nou bokken!
Ik vind dat altijd heel grappig
maar met elke bok schoof het zadel naar voren.
En laten we die les ook nog gaan springe, Jahoor!
ik ben er dus drie keer afgevallen en 7 keer afgestapt omdat het zadel weer teruggeschoven
moest worden

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:11

uhm even denken,,,, ik denk deze

ik was aan het stappen en ging achterstevoren zitten toen stopte ze en viel ik er af :')

maudo9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:12

mijn kleine ondeugende schimmeltje ging een keer heel hoog stijgeren, ze was achterover geklapt, gelukkig viel ze de andere kant op ander was ik plat geweest! :j xx

_Sjuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:27

Ik zat op een pony ze nek, die vrolijk ging eten (ja knap he ;)) en toen moest ik zeg maar van zijn nek afkruipen... Niet echt vallen maarja... En met pootje geven was me vriendin iets te enhousiat en lag ik er bijna aan de andere kant weer naast :D

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:31

Paard struikelde naar de sprong, waardoor ik er met een koprol over heen ging en zo weer op mijn beide benen stond :')

Op de manage was ook eens een leuke gebeurd
Daar werd een pony helemaal wild net voor de instructrice, en na een dikke bok viel het meisje er af en ving de instructrice haar precies op!!!
(nou was dat meisje wel vrij klein)

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:58

ik zat er over na te denken welke ik zou doen
ik ben niet vaak gevallen in mijn leven maar ze waren eigenlijk allemaal wel komisch
toch de leukste was deze :

ik was een jaar of 7?? en ik had een vaste rijpony bij een vrouw: een ezel genaaimd romio haha
hij was nog hengst en bij elk stukje poep dat op de weg lag moest die even ruiken
zo zaten we in galop en jahoor daar lag een hoopje poep op de weg
gelijk een noodstop , hoofd naar beneden, en ik in een koprol ervan af haha
de vrouw lag dubbel maar het was inderdaad ook wel heel erg leuk!

nog een andere :
mijn verzorgpony was een beetje vervelend in de bak
in de galop wou die de hoeken niet goed door
op een gegeven moment bij een hoek trok ik hem wat naar de hoek toe
hij nam het iets te serieus en draaide gelijk helemaal om
ik werd uit het zadel gelanceerd maar kwam precies naast hem weer op mijn benen terecht
mijn vriendin die op het moment er voor even was weggelopen kwam terug en zei: he?! net was je nog aan de andere kant van de bak en zat je er nog op!
we kunnen er nu nogsteeds om lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 00:03

_Sjuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 08:35

hahaha bizzybijtje, hij loopt ook lekker door daarna :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:07

JulietEvH schreef:
hahaha bizzybijtje, hij loopt ook lekker door daarna :D

Shetlander he _O- is de moeder van mijn eigen shet trouwens :))

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:20

Ik ben vroeger een keer met springen achter de paal blijven hangen. het was een dubbelsprong. De pony wilde langs de 2de dan mog niet dus ik stuurde hem er weer op af. op het laatste moment week die toch uit, en ik bleef met me been achter de paal hangenxd :o

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:16

Nou ik val niet gek, maar mijn paard staat altijd na de val te kijken van wat doe jij daar? >;) :?

Doedel_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:26

Ik heb 3 keer iets heel lolligs meegemaakt.

1. Mijn vriendin reed een keer op een hartstikke lieve pony:Sabrina. Één keer toen ze aan het galoperen was, toen gleed ze uit het zadel en hing ze nog met 1 been over het zadel. En Sabrina galopeerde zo verder.

2. Een keer moest ik op mijn Robinson( meer informatie:kopje Hoe een hechte band heb jij met je pony?) en toen gingen we behendigheid op een pony testen bijvoorbeeld, we moesten met onze rechterhand onze linkervoet aanraken. Bij een hele rare oefening gleed ik van het zadel.

3. Mijn allereerste buitenrit reed ik op een shetje. De hele buitenrit ging goed maar op het einde toen ik haar beloonde, deed ze haar hoofd naar beneden zodat ik eraf viel met een koprol

xNadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:59

niet echt komisch, maar mijn oude verzorgpony (heb nu eigenpony) struikelde in galop. Ging op der knieën en ik viel naar voren. Daarna weet ik het niet meer, maar iedereen zegt dat de pony daarna over me heen rolde, maar dit geloof ik niet, want dan zou ik wel iets gebroken/gekneusd moeten hebben.

Haha twee jaar later nog steeds discussie over op stal :')

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:02

Ik reed op een paardje wat altijd naar de stal liep, en op de manege hebben wij zon parcoursje waar wij rijden en toen galoppeerde ze naar de stal, en ik dacht dat ze 't draadje niet gezien had, dus ik sprong ervan af, maar dat ging niet heel goed. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:03

1x was ik aan het opstijgen,geeft m'n moeder me een zet,lig ik er aan de andere kant naast.....
En een keer wou ik zonder zadel even op de pony,goed,pony naast het hek (bakrand) op het hek geklommen,had 1 been er over heen,zet de pony heel leuk een stap vooruit,zat ik op de kont en gleed er zo achterover af :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 09:44

Ik denk dat die van mij zijn:

ik zat op een shet en die ging in rengalop (zonder zadel) toen verloor ik mn evenwicht toen dacht ik oohja ik kan mn voeten aan de grond zetten dus deed ik dat je raad het ik al was vergeten dat ik op een shet zat die in rengalop zat.. :+ haha

En een keer schrok mn pony van een hele enge vogel }:0 ....
en toen landde ik keihard op mn kont... haha :')

shannahorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:19

Nou,

ik reed in de les, en we waren aan het galopperen..
toen gleed het paardje waar ik op reed ineens uit, heel zielig dus ik maakt er een koprol vanaf.. :D
gelukkig had het paard er geen last van!

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:56

mijn 3de les reed ik op een paard (wat ik toen best eng vond xD) en toen gingen we galoperen en hing ik opeens
aan de zijkant xD Dat paardje stopte en toen viel ik er alsnog af :o DOMDOMDOM

Charlotte27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:01

jaa... met Aaron de haflinger :)..

We moesten een viaduct over en dat vond hij eng dus ik super alert en stevig klemmen met mn knieen. Zijn we dat viaduct 10cm over en ik ontspan, huppa en toen lag ik er naast ..gelukkig waren we dus al over de snelweg :)