Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Re: Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:47

Vreselijk. Als we dan toch met een vinger zou moeten wijzen dan is het toch echt naar de basissport.

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:47

eigelijk vind ik dat je een bepaald vriendlijk niveau moet rijden voor je met wedstrijden mag starten..

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:52

Worden ze daar niet op aan gesproken dan door jury of ringmeester op kapote mondhoek of spoor plek

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:53

Ik heb vandaag gereden met een heel jong paardje, 4 maanden onder het zadel maar superbraaf.
Geen sporen of zweep, is nog lang niet nodig.
Ik heb les van een internationaal dressuurruiter die het met mij eens is, geen hulpmiddelen want het beestje doet het zo braaf en biedt zich zo fijn aan.
Dan kijk je om je heen en dan zie je mensen met ook zulke jonge dieren met sporen die ik in mijn leven nog nooit gezien heb, en dan dat geschreeuw.
Niet alleen mijn paard, maar ook ik werd er zenuwachtig van.
En tja ik moet toegeven dat diegene met de hoogste punten ook diegene was met door geprikte plekken van de sporen. HALLO JURY WAAR WAREN JULLIE?
Ik had absoluut geen kans hoor, ik was blij dat ik binnen de bordjes bleef.....
Ik was gewoon super verbaast, kan dit nou niet anders????

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:56

tiger27 schreef:
Worden ze daar niet op aan gesproken dan door jury of ringmeester op kapote mondhoek of spoor plek

als je officiele wedstrijden rijd zit de Jury in een auto en ik denk niet dat de jury in je proef de ring in komt lopen..
ik vind wel goed dat ze dan bij western wedstrijden bit controle doen en kijken of er drugs ingespoten is.
zouden ze wat mij betreft ook wel bij dressuur en spring wedstrijden mogen doen :)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:00

Normaal loopt er ook een official rond op een ch, maar ik kon ze niet vinden.
Het was ook gewoon om het voorbeeld te geven dat het op dit niveau ook erg fout kan gaan.
Ik denk wel eens dat mensen hun paard meer zien als gebruiksvoorwep om in the picture te komen dan als maatje, paard, dier enz....
Dan liever een Anky en Edward die het onder begeleiding doen en op die manier het beste uit zichzelf en hun paard halen (effe ontopic)

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:06

Okey, maar als er zoveel ophef was bij adelinde op ruiter spelen met bloed in de mond.
Dan kunnen ze beter bij het begin beginnen en ook bij de lage wedstrijden daar meer op letten.
Maar mag je op laag b.v bij de b, l , m daardoor uit de wedstrijd gezet worden

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:08

hohohohohoho er is bloed en bloed....
Ben ooit op wedstrijd gekomen, en mijn paardje stootte haar mond aan de trailer, en dus bloed.
Dat had niks met rijden te maken, ik had het nu echt over kapot getrokken mondhoeken!
Adelinde's paardje had op zijn tong gebeten... En waar dat door komt is weer een andere discussie!

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:15

dat bedoelde ik ook over kapote mond hoeken maar kan je daardoor uit de ring gezet worden of spoor plekken.
Ik val niemand aan.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:29

zeker kun je daardoor horen dat je de ring moet verlaten, en terecht!

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:05

zeker terecht :) je laat een paard met kapotte mondhoeken toch niet doorlopen.

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:41

http://leesvoer.webs.com/bitademhaling.htm

dit heb ik gelezen over bit gebruik. ikzelf rij ook gewoon met bit, maar dit vind ik erg herkenbaar en logisch.

dat anky een dierenmishandelaar is heb ik dan even over het hoofd gezien. dat is natuurlijk niet, maar ik ben het totaal niet eens met haar trainingsmethode. en ja toch komen ze er ver mee, maar dat zegt vind ik bijna meer over de paarden dan de ruiter. haar paarden zijn zo goed en willen zo graag werken!dat ze met hun kin op de borst lopen nemen ze maar voor lief.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:49

keat schreef:

dit heb ik gelezen over bit gebruik. ikzelf rij ook gewoon met bit, maar dit vind ik erg herkenbaar en logisch.

dat anky een dierenmishandelaar is heb ik dan even over het hoofd gezien. dat is natuurlijk niet, maar ik ben het totaal niet eens met haar trainingsmethode. en ja toch komen ze er ver mee, maar dat zegt vind ik bijna meer over de paarden dan de ruiter. haar paarden zijn zo goed en willen zo graag werken!dat ze met hun kin op de borst lopen nemen ze maar voor lief.

Heb jij enige ervaring met paarden van het kaliber waar Anky mee werkt? Denk je echt, serieus, dat je met zo'n dier doet wat je wilt? Denk je echt dat als zo'n paard zich oneerlijk behandelt voelt en/of bang is, dat je er dan nog maar iets mee kan doen?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:51

keat schreef:

Ik zal je een gratis tip geven. Je moet niet alles geloven wat je leest :+

JudithGigiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:48

ismy schreef:
PaardenliefJ schreef:
Rolkur vind ik ook niks hoor :n Ik vind het zielig voor de paarden, ze maken die nek kapot..

Ziet dit er vriendelijk uit dan?

Afbeelding
Dit is Anky. En het ziet er HELEMAAL NIET vriendelijk uit..

Bleeh. :r

oo gatsie bah.

hier krijg je ook spontaan pijn aan je nek en mond van :n

JudithGigiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:53

concetto schreef:
Ik heb vandaag gereden met een heel jong paardje, 4 maanden onder het zadel maar superbraaf.
Geen sporen of zweep, is nog lang niet nodig.
Ik heb les van een internationaal dressuurruiter die het met mij eens is, geen hulpmiddelen want het beestje doet het zo braaf en biedt zich zo fijn aan.
Dan kijk je om je heen en dan zie je mensen met ook zulke jonge dieren met sporen die ik in mijn leven nog nooit gezien heb, en dan dat geschreeuw.
Niet alleen mijn paard, maar ook ik werd er zenuwachtig van.
En tja ik moet toegeven dat diegene met de hoogste punten ook diegene was met door geprikte plekken van de sporen. HALLO JURY WAAR WAREN JULLIE?
Ik had absoluut geen kans hoor, ik was blij dat ik binnen de bordjes bleef.....
Ik was gewoon super verbaast, kan dit nou niet anders????

toen ik laats aan het rijden was zag ik ook iemand op een heel jong paard met slof en enorme sporen aan het rijden. als die niet rond liep werd die in de mond getrokken en met de sporen getrapt tot die stopte met bokken en rond liep
triest. :n

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:01

Die foto hierboven is een foto, vergeet dat niet. Een foto is een moment opname en zo kan je van iedereen wel eens een slecht moment op de foto leggen.

Ik zelf ben niet compleet tegen de rollkur, MITS het goed, eerlijk en onder toezicht wordt uitgevoerd.
Hetgene waar ik van walg, zijn alle ruitertjes die denken Anky even na te kunnen doen en hun paard met behoorlijkl wat dwang op die plek willen krijgen. Wat Anky ook altijd zegt is afwisseling.

Ik kan hier heel lang over doorgaan maar ik zal even een filmpje plaatsen waar Anky zelf laat zien hoe of wat, heel interresant om te kijken, het laat je iniedergeval de denkwijze erachter begrijpen.

http://www.youtube.com/watch?v=oOD_fhxG ... re=related
Er zijn ook vervolgdelen trouwens

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:25

Ik vind het er eerlijk gezegt ook niet zo leuk uitzien maar ik ben wel Anky fan hoor. Is inderdaad wel een momentfoto dus een seconde later kan het wel weer anders zijn!

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:32

vind dat anky het super uit legt hoe ze rijd en traint.
en de foto is maar moment opname

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:40

Eclipse_ schreef:
Die foto hierboven is een foto, vergeet dat niet. Een foto is een moment opname en zo kan je van iedereen wel eens een slecht moment op de foto leggen.

Ik zelf ben niet compleet tegen de rollkur, MITS het goed, eerlijk en onder toezicht wordt uitgevoerd.
Hetgene waar ik van walg, zijn alle ruitertjes die denken Anky even na te kunnen doen en hun paard met behoorlijkl wat dwang op die plek willen krijgen. Wat Anky ook altijd zegt is afwisseling.

Ik kan hier heel lang over doorgaan maar ik zal even een filmpje plaatsen waar Anky zelf laat zien hoe of wat, heel interresant om te kijken, het laat je iniedergeval de denkwijze erachter begrijpen.

http://www.youtube.com/watch?v=oOD_fhxG ... re=related
Er zijn ook vervolgdelen trouwens

Ik heb respect voor Anky en Edward. Ik weet zelf dat als ik foto's maak en mijn spielreflex op continueopname zet dat bij iedere combinatie wel 2 foute foto's zitten (van bijv. 6 foto's).

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:43

Dat filmpje ziet er nog ''goed'' uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:44

PaardenliefJ schreef:
Dat filmpje ziet er nog ''goed'' uit..

Ken jij filmpjes waarbij het er slecht uit ziet (in jouw ogen)? Daar bedoel ik geen foto's mee.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:49

Liinn schreef:
Ik heb respect voor Anky en Edward. Ik weet zelf dat als ik foto's maak en mijn spielreflex op continueopname zet dat bij iedere combinatie wel 2 foute foto's zitten (van bijv. 6 foto's).

Precies en dat is ook mijn punt. Iedereen werkt wel eens te streng in met hand of been, maar omdat dit toevallig topruiters zijn wordt elk foutje mega uitvergroot en is het gelijk dierenmishandeling. Nou sorry hoor ik heb ook wel eens te hard in mijn paard der mond getrokken, ben ik niet trots op maar iedereen maakt fouten.

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:50

en wie zegt niet dat ze het paard aan het corrigeren was op de foto, misschien niet de beste manier maar jij weet niet wat er gebeurd was dit is maar een momentopname ;)

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:57

xjesssicaa schreef:
en wie zegt niet dat ze het paard aan het corrigeren was op de foto, misschien niet de beste manier maar jij weet niet wat er gebeurd was dit is maar een momentopname ;)

Tuurlijk, maar er zijn ook genoeg foto's dat je het niet ziet. En zeker ook genoeg filmpjes. Als ze een paard alleen zou rijden zoals je vanaf die foto ziet, en alle andere dingen die je hebt gezien van Anky zou vergeten, hoe zou ze dan in hemelsnaam op zo'n niveau kunnen presteren?