Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

tiger27 schreef:Worden ze daar niet op aan gesproken dan door jury of ringmeester op kapote mondhoek of spoor plek
je laat een paard met kapotte mondhoeken toch niet doorlopen. keat schreef:http://leesvoer.webs.com/bitademhaling.htm
dit heb ik gelezen over bit gebruik. ikzelf rij ook gewoon met bit, maar dit vind ik erg herkenbaar en logisch.
dat anky een dierenmishandelaar is heb ik dan even over het hoofd gezien. dat is natuurlijk niet, maar ik ben het totaal niet eens met haar trainingsmethode. en ja toch komen ze er ver mee, maar dat zegt vind ik bijna meer over de paarden dan de ruiter. haar paarden zijn zo goed en willen zo graag werken!dat ze met hun kin op de borst lopen nemen ze maar voor lief.
keat schreef:http://leesvoer.webs.com/bitademhaling.htm
dit heb ik gelezen over bit gebruik. ikzelf rij ook gewoon met bit, maar dit vind ik erg herkenbaar en logisch.
dat anky een dierenmishandelaar is heb ik dan even over het hoofd gezien. dat is natuurlijk niet, maar ik ben het totaal niet eens met haar trainingsmethode. en ja toch komen ze er ver mee, maar dat zegt vind ik bijna meer over de paarden dan de ruiter. haar paarden zijn zo goed en willen zo graag werken!dat ze met hun kin op de borst lopen nemen ze maar voor lief.
concetto schreef:Ik heb vandaag gereden met een heel jong paardje, 4 maanden onder het zadel maar superbraaf.
Geen sporen of zweep, is nog lang niet nodig.
Ik heb les van een internationaal dressuurruiter die het met mij eens is, geen hulpmiddelen want het beestje doet het zo braaf en biedt zich zo fijn aan.
Dan kijk je om je heen en dan zie je mensen met ook zulke jonge dieren met sporen die ik in mijn leven nog nooit gezien heb, en dan dat geschreeuw.
Niet alleen mijn paard, maar ook ik werd er zenuwachtig van.
En tja ik moet toegeven dat diegene met de hoogste punten ook diegene was met door geprikte plekken van de sporen. HALLO JURY WAAR WAREN JULLIE?
Ik had absoluut geen kans hoor, ik was blij dat ik binnen de bordjes bleef.....
Ik was gewoon super verbaast, kan dit nou niet anders????
Eclipse_ schreef:Die foto hierboven is een foto, vergeet dat niet. Een foto is een moment opname en zo kan je van iedereen wel eens een slecht moment op de foto leggen.
Ik zelf ben niet compleet tegen de rollkur, MITS het goed, eerlijk en onder toezicht wordt uitgevoerd.
Hetgene waar ik van walg, zijn alle ruitertjes die denken Anky even na te kunnen doen en hun paard met behoorlijkl wat dwang op die plek willen krijgen. Wat Anky ook altijd zegt is afwisseling.
Ik kan hier heel lang over doorgaan maar ik zal even een filmpje plaatsen waar Anky zelf laat zien hoe of wat, heel interresant om te kijken, het laat je iniedergeval de denkwijze erachter begrijpen.
http://www.youtube.com/watch?v=oOD_fhxG ... re=related
Er zijn ook vervolgdelen trouwens
Liinn schreef:Ik heb respect voor Anky en Edward. Ik weet zelf dat als ik foto's maak en mijn spielreflex op continueopname zet dat bij iedere combinatie wel 2 foute foto's zitten (van bijv. 6 foto's).
xjesssicaa schreef:en wie zegt niet dat ze het paard aan het corrigeren was op de foto, misschien niet de beste manier maar jij weet niet wat er gebeurd was dit is maar een momentopname