Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:15

PaardenliefJ schreef:
Je kan wel naar ppc gaan als je te groot bent.. Dan wandel je toch alleen maar! xD

Moet je ff naar de filmpjes kijken, zie je dat er ook gewoon op wordt gereden en dat ze op de pony's gaan springen ;)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:24

Je kan wel naar ppc gaan als je te groot bent.. Dan wandel je toch alleen maar! xD

Moet je ff naar de filmpjes kijken, zie je dat er ook gewoon op wordt gereden en dat ze op de pony's gaan springen ;)

ik ga ook naar PPC, ik rijd niet ik wandel, ik verzorg, verwen, ga draven.

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:26

-
Laatst bijgewerkt door Ami op 13-04-23 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:39

KLfan, nee dat is echt niet in ppc, tenzij het heel lang geleden is.

marysa12

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:33

oke... ik vind ponypark city toch wel verschikkelijk.. ik ben er 2 x geweest met me zusje (niet me echte) zei is 9 en rijd beter paard als ik. ik ga had toen ook een pony. niet gereden ben veel te groot voor dat beestje. aant eind kon hij allemaal vh en heb ik die pony een weekje rust bezorgt voelde mezelf toch wel goed ! (a)

maartje629

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 21:55

vind het wel fijn dat julie wel respect voor me hebben omdat ik alleen maar loop. <3
ik stap soms ook weleens en mischien doe ik een galopje per week. :o
maar niet zoals sommige mensen op die filmpjes die de hele dag galopperen enzo.
ook bokje sprigen vind ik ook niet kunnen.

@diezeidatikdermoestkopen
zou het heeeeeeeeeeel graag willen.
maar me ouders zijn gescheiden, me vader wil niet meebetalen & me moeder heeft geen baan dat heel veel geld verdiend
ik heb ook 2 verzorgpony's waar ik ook heel veel van hou dus ik zit wel goed. ;)

houzoveelvanbob <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:19

wow ppc is veranderd zag het filpmje en ze hebben waterbakken *belt de krant*

die arme pony's er moet gewoon veel meer controle daar komen camera's ofzo :=

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:36

Ik vind die filmpjes ook vreselijk |(

Maar aan de andere kant, de ponys zien er niet ongelukkig uit en lijken ook gezond.
Als ze iets niet leuk vinden zijn die shetlanders daar echt aggresief (moet ik wel om lachen stiekem }> :P )
en de meeste kindjes daar zijn gewoon lekker aan het rijden en zijn zich er niet eens van bewust dat ze te groot zijn.
Ik denk dat het vooral aan de voorlichting ligt aan die kindjes, dat zouden ze beter moeten maken!

mikado98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:33

Sjors493 schreef:
paarden2011 schreef:
Hoeveel pony's zijn daar wel niet??? Ze zullen daar wel snel veulens zijn, en schetlanders kunnen best veel kilo's dragen. Maar op die foto dat meisje kan haast meelopen en dat i ook weer niet de bedoeling

ik heb nummer 497 gezien!!!!!

Dat gaat niet zo ;)
want er is ook geen nummer 1 enso
als er een nieuwe pony komt krijgt ie gwn een willekeurig nummer;)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 20:37

Ik vraag me af waar hun hun pony's kopen, of fokken ze die zelf? Maar als ze ze zelf fokken dat moeten ze zelf ook beleren lijkt mij.

mikado98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:42

Choce schreef:
Maartje, niet vervelend bedoelt,
maar waarom kopen jij en je ouders haar niet? Met dat geld wat je er nu aan uitgeeft zou je haar ook ergens kunnen stallen voor een jaar

ppc pony's worden niet verkocht ;)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:19

Ik ben daar jaren geweest toen het nog Collendoorn was.
De pony's hebben het echt niet zo slecht als de meeste denken. Krijgen bergen met eten en ook gewoon water. Momenteel ook bitloos, maar toen kwam ik daar al niet meer. Cap verplicht vind ik echt super. Veel filmpjes zijn zonder cap idd, maar ik denk dat dat is van vroeger want toen was het nog níet verplicht. Als een shetlander van daar echt iets niet wilt dan laat die dat echt duidelijk merken. ;) Ik heb echt verschillende pony's voorbij zien komen rennen omdat de ruiter iets verkeerds deed. Naar mijn idee hebben ze al best veel controle. Werknemers rijden rond in het park om op te letten. Maar ik verwacht ook van de ruiters zelf dat ze zelf inzien wanneer je er echt niet meer op kan rijden. Er zit niet voor niets een limiet aan van leeftijd. Maargoed over bokjespringen, ja daar kan het park toch niks aan doen? Ik vind zelf dat je als ruiter verantwoordelijk bent voor al dat gedoe. Dus eigenlijk maken de vakantiegangers het park 'slechter'. Goed, hoe het er af en toe aan toe gaat vind ik ook niet altijd iets maar vaak ligt het meer aan de mensen dan aan het park.

Pony's worden daar ook gefokt geloof ik maar ook gekocht. Zelf heb ik daar ook pony's ingereden, maar dat gebeurt in een bepaalde kring.

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 13:06

Wij hadden het thuis over ponyparkcity!
En ik had vertelt over deze topic.. me ouders zijn het helemaal met ons eens.
Ik vind het gewoon zo zielig hoe ze behandelt worden!
En ook als je ze mag halen, staan ze daar zo zielig bij elkaar te kijken van, ( geef mij een beter leven )

Ik had nog een vraagje voor jullie :

Als die paarden van je beste vriendinnen waren en ze werden zo behandelt, zou je dan de dierenbescherming bellen ?

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:55

Ik weet niet hoor, maar iedereen heeft toch zijn eigen mening..??
Kijk : als zij dat zo deed, is dat hoe zij het vindt...

PS ; wat is een db ? ( misschien een rare vraag! )

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 18:56

db is dierenbesherming :P

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:59

Ik heb geen hekel aan het park, maar de paardjes ( hoe ze behandelt worden ) is zielig! Als dat beter wordt............. Vorig jaar gingen wij, en toen liep er een jongetje met een paard maar dat paard die gaf een keiharde trap aan dat jochie, zo kan je is zien hoe ze bahandelt worden ( SLECHT! )
Ze leren gewoon te schoppen! :O

Sabuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:13

tomstergirl schreef:
Ik heb geen hekel aan het park, maar de paardjes ( hoe ze behandelt worden ) is zielig! Als dat beter wordt............. Vorig jaar gingen wij, en toen liep er een jongetje met een paard maar dat paard die gaf een keiharde trap aan dat jochie, zo kan je is zien hoe ze bahandelt worden ( SLECHT! )
Ze leren gewoon te schoppen! :O

idd, maar er zijn ook mensen die daar hun pony's vriendelijk behandelen. ik ben daar 1 keertje geweest, omdat mijn zusjes dat super leuk vonden. we hadden een grote pony, en ik reed er niet op. we hadden z'n slome, peertje 2, zo'n oude lieverd :D mijn zusjes konden met hem gewoon rustig het park rondrijden, hij deed echt geen vlieg kwaad.

maartje629

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:03

sommige reacties hier zijn echt overdreven! :o
ik kom der elk jaar een paar x
en niet om een pony aftematten!
gewoon omdat ik van een beestje daar hou <3
ik loop er de hele dag naast, en zit der per dag ong 1 uurtje op en dan stap ik ook alleen maar, ik poets der helemaal, ik ren der 1/2x per dag ff naast voor een galopje dan heeft ze ook der beweging, lekker in de bakken laten staan zodat ze ff der gang kan gaan & ze krijg slobber,meusli,fruit,snoepjes& soms een handje biks van me.

ik kom der vanaf men 6de en vanaf me 8ste heb ik men bobbie echt op de laatste dag ben ik de hele dag aan het huilen omdat ik weet dat ik der pas over een paar maanden of een half jaar niet meer zie.
ik ben met die leuke pony opgegroeid, en ik wil der nooit meer kwijt!

DUSSSS mijn conclusie:
Somige ponytjes worden soms wel een beetje misbruikt (zoals;te veel galop,bokje springen)
MAAAAAAR
die ponytjes worden niet door iedereen slecht behandeld

hieronder ik&bob ;
http://www.youtube.com/watch?v=5t2HarN_J_k

yellowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:11

jij kan er dan wel goed voor zorgen, maar al die anderen ?

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:30

dat ze 6 maanden geen rust krijgen is niet waar hoor, tijdens het seizoen dat ze open zijn krijgen de ponys om de beurt een weekje of langer rust.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:35

xxliekeee schreef:
dat ze 6 maanden geen rust krijgen is niet waar hoor, tijdens het seizoen dat ze open zijn krijgen de ponys om de beurt een weekje of langer rust.

Maar toch, fijn dat ze die week rust krijgen, maar dan zijn er nogsteeds bezoekers die langsgaan in de wei, die pony's zijn in het toeristenseioen nooit echt alleen.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:37

eskegirl, nee dat klopt ook wel, ik bedoel dat ze niet 6 maanden lang achter elkaar mee moeten lopen in het park ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:45

xxliekeee schreef:
eskegirl, nee dat klopt ook wel, ik bedoel dat ze niet 6 maanden lang achter elkaar mee moeten lopen in het park ;)

Dat snap ik, maar ik bedoel dat er altijd wel iets met die beesten gedaan wordt in het toeristen seizoen.
Hoewel ze niet zullen worden uitgeleend, zal er meestal wel iemand naar die beestjes toegaan om ze te aaien en te knuffelen en daat soort dingen.
Natuurlijk is zulke aandacht wel fijn, maar een pony heeft ook wel eens een tijd nodig waarbij er niet met hem/haar gehannisd wordt...

Lovuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:12

Er word inderdaad heel erg slecht voor die pony'tje gezorgd!
ik ben er ooit geweest met een ontzetten leuke shet die alles wilde wat ik ook wilde toen ik er een jaar later weer kwam (zelfde huisje) was er dus een andere shet ik vroeg waar het dier gebleven was...
Hij was ingeslapen omdat een meisje van een dikke twijg een zweep had gemaakt en daarmee een erg diepe snee in zijn been wist te maken die zo erg ontstoken was dat ze hem uit zij lijden moesten verlossen
DAT is dus niet normaal :(

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 20:46

Ja maar het park heeft echt het beste voor met die beestjes! Als ze in de wei staan voor rust, dan mogen mensen daar meestal niet eens komen. Als ze te dun worden gaan ze gewoon de wei op waar helemaal niemand mag komen. Over dat de pony's worden mishandelt, tjah dat zie je op filmpjes. Maar lang niet iedereen doet dat! Ik zeg niet dat dit ideaal is voor een pony, maar ze zien er allemaal gezond uit en komen eigenlijk niks te kort. Dat er een te groot iemand op zit, ja oke daar mogen ze wat van zeggen net zoals takjes als zweep, maar om dan meteen te zeggen dat het een slecht park is en zielig blablabla is gewoon erg overdreven. Mensen zonder ervaring weten gewoon dat die beestjes eten en drinken nodig hebben. Als zij een pauze hebben krijgen ze gewoon uit netheid een emmer water en gras die de kinderen verzamelen. Zo hebben mensen dat geleerd. Ik ben dus niet van mening dat die beestjes overdag niks te eten krijgen of te drinken, die worden echt wel verwend. Maargoed, ik ben het dus met een deel eens maar ook met een deel niet. Mensen maken snel vooroordelen dmv filmpjes die ze vinden op youtube. ;)