Hoelang rijd je, en hoeveel keer ben je gevallen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Martine

Re: Hoelang rijd je, en hoeveel keer ben je gevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:56

Ik rijd nu ongeveer 11 jaar en ben iets van 14 keer gevallen Clown

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:05

Ik rijd zo'n 16 jaar paard. Vroeger op de manege sloegen de pony's iedere les wel een keer 'met z'n alle op hol'. Dus toen lag ik er weleens naast, zeker omdat ik niet bang was, en altijd die driejarige die pas een week op de manege stonden als lievelingspony uitkoos. Toen ik eenmaal serieus ging rijden met een bijrijd en daarna eigen paard ben ik eigenlijk nooit meer gevallen. Weleens in zijn nek gehangen en toen hij er met opstijgen vandoor ging in galop afgesprongen (ik hing er half aan), maar nooit meer echt gevallen.
Hardste val was op het paard van mijn ouders. Ik was een jaar of 9-10 en de 'grote' KWPN'er schoot er ineens bokkend vandoor, had een lichte hersenschudding, maar was wel heel trots dat ik een bok of 5 was blijven zitten op zo'n groot paard Clown .

Siepje_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:36

ik rij al best lang maar heb ong 6 jaar een pony en ik ben al heeeeel vaak gevallen een paar maand geleden zat ik op een pony en die ging met 4 benen in de lucht ik bleef ong 2 sprongen zitten Clown toen klapte ik heel hard op m'n rug en ik had wel 2 week last van m'n rug. Huilen

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:09

Ik rijd nu bijna 10 jaar, en ben er zo'n 13 x afgevallen. Clown

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:15

Ik rij nu 5 jaar, vanaf dat ik 1 jaar rijd had ik een eigen pony... ben daar echt heel vaak vanaf gevallen, met 1 keer als gevolg een gebroken neus Clown en van men pony die ik nu heb, ben ik aantal keer onderuitgegleden met haar maar nooit ernstig. Van een andere pony heb ik mijn enkel op 3 plaatsen gebroken en een paar weken daarvoor er mee over de kop gegaan!.. en 1 keer van een jonge pony, hele zere schouder! verder wel wat vallen maar nooit ernstig! Ben inderdaad ook de tel kwijt geraakt! Knipoog

sillyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:53

ik rijd nu een jaar of 8 en ik ben er niet vaak van een paard of pony afgevallen. toen ik klein was wel een van een shetlander of zo maar nooit iets gebroken ofzo.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:55

Ik rij vanaf me 6e(ben nu 15), en ben 3 keer gevallen.
1 keer omdat ik niet oplette,(toen was ik heel klein)
1 keer omdat ze struikelde voor de sprong
1 keer omdat mevrouw schrok van iets onozels Clown

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:00

Ik rij acht jaar, en ben al ontelbaar vaak gevallen Nagelbijten / Gniffelen
ik reed toen ik klein was altijd op een pony die ineens een noodstop kon maken, dus lekker ingalop, en dan ineens stopte ze, koppie omlaag.. Nagelbijten / Gniffelen Dus daar ben ik váak afgevallen.
verder ben ik nog vaak van andere pony's gevallen.
Maar ik zoek ze ook wel uit hoor, haha, de laaste keer dat ik viel reed ik op een paardje wat we aan het inrijden waren.

Ik denk dat ik wel zo'n 20 keer gevallen ben.

Een keer heb ik m'n pols geborken, m'n rug n keer gekneusd, en spieren gescheurd Nagelbijten / Gniffelen

xMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:14

ik rij zo'n 6 jaar (denk wel meer dan 100)heel vaak gevallen 1x trap tegen mijn voet en gebroke sleutel been. 1 Dikke bult op m'n kop en veel schaafwonden! Clown
paardrijemn is een gevaarlijke sport

ClaudiaMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:47

eehhhhm 1 keer heel hard op mijn rug toen zag ik even zwart en had ik zonder mijn bodyprotector waarschijnlijk mijn rugenwervel gebroken.

1 keer in wedstridj mijn paard heeft tien minuten lopen rennen met schuim op haar lijf en toe ndoor andere mensen gevangen

3 keer een sullig valletje waarvan meestal met het paard voorver trekt en hoog bokken

1 keer met paard en al gevallen had niks omdat ik er vanaf liet vallen voordat het paard lag

1 keer met mijn hoofd tegen glas bijna
1 keer met mijn hoofd tegen de bakrand

heb bij al deze vallen niks heel ernstigs aan over gehouden
hellemaal niks nu toen alleen maar stijf en veel blauwe plekken

rijd al 7 jaar en dus nog maar 8 keer gevallen ( maar het zla vast nog wel vaker zijn gebeurd dat het zo'n sullig valletje was toen ik beginner was Knipoog )
vallen en weer opstaan is mijn tip vooral als je vaak wi lvallen ben een keer drie keer achter elkaar op een pony geklommen en drie keer lag ik er naast ik er weer op Clown eindelijk wou hij dan wijken

GEDULD word beloond ! Haha!

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:36

Ik rijd nu zo'n 3 jaar en ben iets van 8 keer gevallen.
Het laatste jaar ben ik eigenlijk niet gevallen, dus 8 keer in 2 jaar Clown
Maar waren vaak zulke 'stomme' dingen waarom ik viel. Toen ik nog maar een paar maanden reed ging pony ervandoo en lag ik ernaast, 1 keer schrok de pony ergens van, lag ik ernaast. Clown Pony bokte, ik lag ernaast ROFL

LotteElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:41

Ik heb 3 jaar gereden. Ik ben er 2 keer afgevallen. En keer kiehard x'D En een keer niet zo keihard. Een keer hing ik op de hals.

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:15

Ik rij nu 5 jaar en ik ben nu 6 keer gevallen.
1 en 2 waren op de manege Tong uitsteken niets erg , gewoon wat stijf de volgende dag..
3 was bij het springen : toen reed ik zo'n twee jaar en ben ik over de pony heen gevlogen. We hadden gelukkig beide niets Haha!
4 was in een andere manege: mijn paard was al de hele les aan het zwaaien met haar staart, haar hoofd omhoog aan het gooien, stampen naar andere paarden en tegen de bak aan het lopen . Toen er plots een ander paard besloot om ff mee te spelen en begon rond te crossen, deed mijn allerliefste paardje natuuuuurlijk ook mee Tong uitsteken Toen is ze recht naar de muur gegaan en een meter ervoor naar links afgeslaan. Ik wou jammer genoeg wel recht naar de muur. Gelukkig niets aan overgehouden, maar mijn vriendin op het andere paard had wel twee ribben gebroken en een lichte hersenschudding.
5 is twee weken geleden : ik was op wandeling samen met een ander paard en ze was uitgesloren( niet van het ijs of de koude ) maar gewoon..ze had haar bocht niet gehaald. Ze kantelde om en lag op mijn been . Nu zit ik dus mooi in de gips met mijn enkel gebroken Verdrietig

Ik zou het liefst zo snel mogelijk terug beginnen rijden, want ik mis het écht wel !! Ach gut

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:18

Ik rij nu ongeveer zown 11 jaar. (Ben 20)
En ben er denk ik zown 200x afgevallen Tong uitsteken, ben de tel ALLANGGGGGGGGG kwijt geraakt!

2 keer ben ik echt hard gevallen.
1x had ik mijn heup uit de kom omdat het paard op mij gevallen was, en 1 keer ben ik met mn paard in de prikkeldraad gevallen en had ik de onderkant van mijn arm helemaal opengetrokken aan die prikkeldraad.
Ik weet nog hoe VIES dat er uitzag. Helemaal open, je kon het bot zo zien zitten Ach gut

anne1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:21

ik rijd 8 jaar en ben er gelukkig nog nooit afgevallen maar dat zal vast nog wel gebeuren haha

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:42

Ik rij ongeveer 5jaar & ben d'r vaak genoeg afgevallen xD!
Juist van m'n shetje. Zo'n druktermaker. (666)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:16

uhm in 6/7 jaar ben ik er 4 keer best hard afgevallen
en toen ik een tijdje een klein rotbeest heb gereden
die was wel zooo geweldig Clown Lovers
en toen ben ik best vaak gevallen maar dat was niet erg deed geen pijn en lande altijd op mijn voeten of billen Clown

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:35

ik rij al vanaf mn 6 de en ben nu 13 ,
ontelbaar x eraf gevallen hoor, :+

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:55

Ik rij 16 jaar en ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe vaak ik gevallen ben. Ik zal het bij mijn eigen paard houden, haar heb ik nu ongeveer 5 jaar en daar ben ik 3 keer vanaf gevallen. Waarvan 1 keer m'n enkelband gescheurd en de andere 2 keren heb ik er niks aan over gehouden gelukkig.

Ssunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:24

ik rij zo'n 10 jaar en ik denk dat ik een stuk of 6 keer al ben gevallen, valt wel mee toch?
(en ook niks eraan overgehouden, voorlopig toch nog)
het schijnt dat de beste ruiters vallen :P dus joepie!

RENEEAMOR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:54

ik rij 10 jaar echt dus begonnenen op een manege,
Daarvoor ging ik wel al is mee naar mijn zus der verzorgpaardjes van toen.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:07

Hi
Ik rijd bijna 2 jaar en ik ben ook 2 x gevallen: :P :P :P
- 1ste keer: ik ging springen op een pony die een beetje moeiljk uit te zitten was bij springen. Toen nam ik de sprong maar toen de pown lande zat ik op haar hals. en toen ben ik er afgekukeld.
- 2de keer: een beetje mijn eigen schuld. Ik had ponykamples maar de ponnys hadden een halve week vrij gehad. Ik moest op de braafste sukkelaar van de hele manege ook al is ze best groot: E formaat. Maar ik moest aangalloperen en gaf haar omdat ze niet wou een tikje op dr kont en toen schoot ze er keihard vandoor waar ik niet op voorbereid was omdat ze normaal ook een hele rustige galop heeft. Dit kon ik uiteraard niet lang volhouden en ik ben er schuin via haar hals vanaf gekukeld. Zo zie je maar: ook al is de poown braaf: Altijd op blijven letten.

Het grappige is dat allebei de vallen op bijna de zelfde plek gebeurde: Tussen de H en de E.

xx

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:07

Ik rijd nu 10 jaar en ik denk ook iets van 10 keer gevallen.
Als ik val dan val ik wel hard :+

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:40

Ik rijd nu ongeveer 10 jaar en ben er ergens iets van 10 keer afgevallen. Heb het niet bijgehouden ;) :P
Maar 1x viel ik heel ongelukkig. Tijdens een buitenrit schrok m'n paard ergens van. Toen viel ik op mijn hoofd op straat.. :\ Gelukkig had ik een cap op!!! Maar waarschijnlijk doordat ik me op wou vangen brak ik toen toch m'n bovenarm. Die val vergeet ik nooit weer.

janine12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:48

ik rij 2 jaar en ben er 0 keer afgevallen!
en dat terwijl ik op de snelste en meest bokkende pony's van de manege zit!
vind het wel knap van mezelf! :+

ik ben de best! :o
beter dan de rest! :D

haha! lol :Y)