Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:56

Ik ben bij mijn oma wezen logeren deze vakantie en ik heb daar gevraagt of we naar leer konden gaan zoeken. Zo gevraagt zo gedaan. En toen hebben wel uiteindelijk leer gevonden! Ik heb 2 hele grote zakken gekocht met veel zwart leer en ook een beetje bruin leer. toen ik tuis was ben ik gelijk begonnen met knutselen. Ik heb al een zadel, hoodstel en martingaal gemaakt. Die zijn ook al voor de verkoop. Ik moet alleen nog peesbeschermers maken en een logeerzetje. Dat ga ik binnenkort doen. Ik denk morgen al. Hier de foto's van de creaties

Afbeelding

Afbeelding

http://uploadplaatjes.nl/image/view/657071

http://uploadplaatjes.nl/image/view/657073
Wat vinden jullie ervan? Tipssss welkom! maar wel graag aardig :o

Lideli: wow! Ben verlieft op het eerste dekje!! <3 Derest ook superrrr
MarloesNatje: Ahhh wat lief <3 Wat een poepie :D

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:24

Ziet er netjes uit hoor hierboven! :) Maar misschien kan je de achterkant van het zadel wat meer omhoog doen met behulp van ijzerdraad en sterke lijm, dan zit de ruiter ook wat beter op het zadel.

Ik ben vandaag teruggekomen van vakantie, ik was naar onze huis in Zweden voor 4 weken :) Ik heb daar lekker zitten repainten, en ik moet zeggen dat ik aardig veel repaints heb gemaakt :o Een deel van de repaints staan al op MP, maar ik moet er nog een deel opzetten maar dat doe ik morgen wel!
Ik heb uit Zweden ook nog een rijbak meegenomen die ik vorig jaar had gemaakt daar. Nu was er eindelijk ruimte om de rijbak mee te nemen in de auto :') Ik zal morgen even foto´s maken ervan en hier op bokt even showen :D Oja! de rijbak gaat ook voor de verkoop! Dusss......als iemand nog opzoek is naar een schleich bak stuur mij dan een pb´tje :D

Ik ga binnenkort ook materiaal bestellen bij riorondo, dus waarschijnlijk gaat deze vakantie mijn webshop weer open (eindelijk :o ).

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:20

hey allemaal ben weer terug van ponykamp en heb zooo goed nieuws
ben 1ste geworden in de afsluitende dresuurwedstrijd klasse F3 en he tis mijn eerste wedstrijd die ik ooit gereden heb
mijn schleich stal is binnen met 9 boxen en opbergruimte
en ik had op ponykamp een heel lieve pony en zijn naam was piento nu wil ik 1 van mijn paarden repainten zodat ie op piento lijkt
yes met olieverf kan je wel repainten stuur laten de foto1s op :)

NinoForEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:16

Mijn moeder is zo lief geweest. Toen ik op school was ging ze naar een winkel genaamd spotlight. (Ze wou een lamp kopen) loopt ze naar binnen en blijkt het geen lampenwinkel te zijn maar een soort knutsel winkeltje. Heeft ze dus voor mij meegenomen:
Afbeelding
het grote zwarte is nepleer voor $2 en de kleine stukjes voor $5 is echt leer. *\o/* Ook heeft ze blauw en wit lint meegenomen *\o/*
Ze hadden er ook crystal clear & matte finish ofzow (voor repainten) maar dat kostte $15 is dat duur?

Ik heb het dekje voor mijn dartmoor merrie af en ze heeft er ook een halster bij gekregen, heb trouwens ook deken van andalusier merrie afgemaakt. De dekens hebben naamplaatjes. Eigenlijk zijn alle dekjes gerenoveerd. (Eerst hadden ze een soort ijzerdraad dingetjes als riempjes)
Dartmoor:
http://tinypic.com/view.php?pic=345ea8w&s=6
http://tinypic.com/view.php?pic=11kxgg7&s=6
http://tinypic.com/view.php?pic=123kx9g&s=6
Andalusier:
http://tinypic.com/view.php?pic=6p0pp3&s=6
http://tinypic.com/view.php?pic=2qj8xt1&s=6
De 3 dames die al een dekje hebben:
http://tinypic.com/view.php?pic=28i57j8&s=6
http://tinypic.com/view.php?pic=1z1e8t4&s=6

Dat was weer een lang berichtje met veel linken maarja…
Ik ga nu zadeltjes maken van mijn (nep)leer ;)

Anoniem

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:15

Ben nu bezig met touwhalsters maken. Heel simpel van een stukje garen.
Wel gaaf, mn moeder heeft allerlei verschillende kleuren.
Vanavond weer mee bezig, heb er nu 2 af.
Alleen het falabella veulen wordt denk ik een ramp :=

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:24

Hier zijn dan de foto's van de shleich rijbak. Als je interesse hebt stuur me dan een pb'tje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij staat ook tekoop op MP, en alle repaints die ik heb gemaakt toen ik op vakantie was staan ook op MP :)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:21

zal eens een kijkje gaan nemen dan op mp ;)
had er gister al een paar van je gezien, erg leuke repaints!

mijn site is weer redelijk up to date met mijn huidige repaint projecten en afgeronde tuig projecten erop..
ik ben nu ook bezig met een hyves voor mijn schleich stal, ik dacht dan kan ik zo mss sneller mijn foto's van mijn paarden laten zien, maar helaas zit ik nu aan mijn uploadlimiet, dus kan een maand geen foto's plaatsen en moest er nog een paar..
dit is mijn hyves: http://paradisestable.hyves.nl/

LyraSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 17:44

Hee! Dat is ook lang geleden zeg! Ik vond laatst het setje terug wat ik het allereerst maakte voor schleich. Ik had toen ook maar één model, de Arabier hengst. Wat vinden jullie?
Afbeelding
(Sorry voor de slechte fotokwaliteit en mij op de achtergrond)
En m'n eerste showmaster met een kralentouw, vandaag gemaakt;
Afbeelding

fjordana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:45

Weet iemand op welk model ik Valegro kan repainten? Je weet wel die de van Charlotte Dujardin
Ik kan even geen foto uploaden, ik weet niet waarom. En wat een leuke creaties LyraSunshine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:47

Let op de one-liners!!!!
Voor valegro, de hannoveraan merrie of lippizaner ruin?

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:21

@Telpeva; Super repaint, voor de hoeven lijkt me een donkere kleur me erg gaaf, mss. hoefijzers voor een eventueel leuk effect?
@lideli, ninoforever & daf; Erg leuke creaties, met name het zadel van daf en de dekjes + de dekens :D

Ben pas weerkomen vanuit Hongarije en daar hadden ze stomtoevallig ook schleich :D
alleen weinig keus qua paarden, de tinker hengst, arabische merrie & nog een, weet alleen niet meer welke..
Ook nog een aantal elfen volgensmij

Iig. heb ik weer behoorlijk veel gemaakt de laaste tijd en daarnaast ook een aantal fotoshoots gedaan :)
Bovendien heb ik uit verveling namen verzameld.
Voor liefhebbers wil ik ze wel plaatsen, dan zal ik gelijk de beloofde afmetingen voor een stal hier neerzetten.

Verder heb ik nog een houten plaat, die ik ga omtoveren tot iets alleen weet ik nog niet wat :=
mss. maak ik nog een soort dak/huisje die zo op de buitenbak kan worden gezet dat het een binnenbak word.

Heb ook weer een aantal nieuwe stofjes + lijm, en ben ook van plan om in de supermarkt een briefje te hangen voor restjes leer. :)

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 08:22

Ik ga binnenkort weer leer inkopen, omdat het leer dat ik de vorige keer via MP had gekocht heel erg rafelde en dat kan je niet goed gebruiken voor hoofdstellen.
Zelf vind ik Skai leer het beste. Nu is mijn vraag aan iedereen welk leer vinden jullie het best om leren hoofdstellen te maken voor schleich paarden?

p.s: It's my birthdayyyy! :D

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:49

Ik heb ook weer een aantal dekens gemaakt. Een zwarte deken met paarse gespjes en met een groene onderkant en je kan allebei de zijdes gebruiken. Het was een heel gepruts om de gespjes en touwtjes er op te krijgen zodat je de deken op allebei de kanten kan dragen;)
Gefeliciteerd ailsazoe6
Vandaag nog naar de hobby winkel

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:58

Gefeliciteerd ailsazoe6! :D Ik gebruik altijd echt leer, als het goed is rafelt dat niet..
Het liefste heb ik dan heel dun leer, dan is het makkelijkst voor de gespen en de bitringen. ;)
Mooie rijbak trouwens, maar wel een beetje vierkant. :+

Ik ga vanmiddag beginnen aan een nieuwe repaint, moet nog even kijken welk model + welk paard ik daarvoor neem.
Sowieso wil ik mijn vaste manege paard doen, toevallig heb ik nog een Holsteiner merrie model staan.
En zij is dus ook een Holsteiner merrie (Saterma, Catano x Nimmerdor). :P
En dan wil ik eigenlijk ook nog een Parzival maken. :)
Daarvoor zat ik te denken aan dat voskleurige dressuurpaard, waarvan ik op dit moment het ras even niet weet. :')

Ohja, en dan nog een vraagje aan de 'zadelmakers' hier; hoorde hier boven al ergens de tip vallen dat je de
achterkant van het zadel 'omhoog' kunt doen dmv ijzerdraad en sterke lijm.. Maar hoe dan?
Mij lukt dat gewoon niet. Wil iemand misschien een PB'tje sturen met uitleg (En evt ook foto's?)? Alvast bedankt! :D

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:39

Wow, ik heb echt al een tijdje niet meer meegediscussieert!
Ben inmiddels begonnen met een nieuw halster, pap heeft een mooi achtje in elkaar geknutseld, met van dat dikke koperdraad, maar dat werkt niet echt geweldig, weet er toevallig iemand of je ergens achtjes kan kopen? :S
Voor de rest eigenlijk weinig geschleicht, heb bij de Xenos wel een viltpakket gezien maar daar zaten erg saaie kleuren in..
Meer eigenlijk niet te vertellen..

horses007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 13:48

ik ga lekker met repainten *\o/*

Afbeelding
een veulentje
twh jaarling
Afbeelding
twh hengst
Afbeelding
mijn konijntje, mona <3
Afbeelding
mn eerste blue roan ben er trots op <3
Afbeelding
twh hengst
Afbeelding
en de famillie *\o/*
heb overigens geen flauw idee of de kleur van het veulen wel klopt :')
Afbeelding
en een soort paint
Afbeelding
ben nu bezig met een red roan die wss de verkoop in gaat :D

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:11

Bedankt voor alle felicitaties :D Heb net van m´n nichtje de appaloosa merrie en veulen gekregen, omdat zij er toch niks meer mee deed en ze zei dat ik daar ook repaints van kon maken (wat ik ook zeker ga doen :))

De schleich rijbak die ik heb gemaakt is idd vierkant, maar toen dacht ik ook helemaal niet logisch na over hoe een rijbak er nou werkelijk uitziet :o t'is ook een jaar of zelfs misschien 2 jaar geleden dat ik de rijbak heb gemaakt.

Echt leer is wel wat aan de dure kant idd....Ik ga eerst maar even Skai leer uitproberen, want dat is best dun materiaal om mee te werken, dat is wel fijn!

vraag: Hoe krijg je de achterkant van het zadel omhoog? antwoord: Je moet een klein stukje ijzerdraad afknippen. Dan moet je dat stukje ijzerdraad tussen de zadel doen (wel bij de achterkant natuurlijk ;) ) en dan vastlijmen en dan kan je het zo buigen als je wilt. Tadaaa klaar!
Hopelijk is dit een goede uitleg?? Ik ben namelijk niet goed in uitleggen al zeg ik het zelf... :o

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:54

Voordat ik het vergeet, ik had nog een dom beginnersvraagje aan de repainters. xD
Want wat is pastel nou eigenlijk? Ik heb wel gehoord dat het een soort poeder is, maar hoe gebruik je het een waar gebruik je het bij het repainten nou voor?

Sorry voor mijn oneliner. :+

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:13

Summer2000 schreef:
Voordat ik het vergeet, ik had nog een dom beginnersvraagje aan de repainters. xD
Want wat is pastel nou eigenlijk? Ik heb wel gehoord dat het een soort poeder is, maar hoe gebruik je het een waar gebruik je het bij het repainten nou voor?

Sorry voor mijn oneliner. :+

Pastel is een beetje als houtskool zegmaar (vind ik). Je kan het eraf krabben met een mesje en dan heb je poeder. Je hoeft helemaal niks aan het poeder toetevoegen. Je kan het poeder met een wattenstaafje op het model aanbrengen.
Fixeerspray heb je hierbij ook nodig want anders veeg je het pastel zo weg van het model af.
Je werkt eigenlijk zo: Pastel-Fixeerspray-Pastel-Fixeerspray..... etc. Na elke laagje pastel spuit je fixeerspray op het model.
Met pastel kan je bijv. een schimmel maken of je kan kleurovergangen maken bij een bruin paard bijvoorbeeld zwarte schaduwen maken.
Hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:58

Hele middag al druk met schleich, veels te warm om paard te rijden dus kom ik deze vakantie toch nog eens toe aan schleich!
Bezig met het knopen van touwhalsters, met gekleurd garen.
Alleen het falabella veulen lukt me maar niet, veels te klein :=
Iemand tips hoe je hem toch goed kunt krijgen?

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:58

Weet iemand of/waar je een fjord schleich kan kopen? het luefst gwn in een winkel.

thirzascooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:06

nou de schleich fjord is al uit de colectie dus je kan het alleen nog tweedehands kopen

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:16

ik heb een sleic springpaard, maar doe ik niks mee

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:14

Ik heb nog 2 schleich paardjes die ik dubbel had, verzameling even een keertje goed doorgekeken, zijn helemaal nieuw nooit ergens voor gebruik, alleen stofvanger op de kast gespeeld.

Ik weet niet of iemand er intresse in heeft , misschien voor repaints ofzo? Of als je ze nog niet hebt, waar ik niet vanuit ga want dit zijn vrij bekende modellen :P

Het is een zwart veulen, en het shetlanderveulen.
PB maar als je intresse hebt.
http://kind-baby.marktplaats.nl/speelgoed-actiefiguren/585922452-2-schleich-veulens.html?return=eJwFwdsJgDAMAMBdOkCrIH6kiLMEDDb0YWiiUMTdvUOY4WWYosK6gKsjJjOBEB7q%2BRJqvmLPJgXR1LcSbqWOR%2BUW6vCSZLchtBVW43aqi98Pmwgdxw%3D%3D&df=1

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:40

ailsazoe6 schreef:
Bedankt voor alle felicitaties :D Heb net van m´n nichtje de appaloosa merrie en veulen gekregen, omdat zij er toch niks meer mee deed en ze zei dat ik daar ook repaints van kon maken (wat ik ook zeker ga doen :))

De schleich rijbak die ik heb gemaakt is idd vierkant, maar toen dacht ik ook helemaal niet logisch na over hoe een rijbak er nou werkelijk uitziet :o t'is ook een jaar of zelfs misschien 2 jaar geleden dat ik de rijbak heb gemaakt.

Echt leer is wel wat aan de dure kant idd....Ik ga eerst maar even Skai leer uitproberen, want dat is best dun materiaal om mee te werken, dat is wel fijn!

vraag: Hoe krijg je de achterkant van het zadel omhoog? antwoord: Je moet een klein stukje ijzerdraad afknippen. Dan moet je dat stukje ijzerdraad tussen de zadel doen (wel bij de achterkant natuurlijk ;) ) en dan vastlijmen en dan kan je het zo buigen als je wilt. Tadaaa klaar!
Hopelijk is dit een goede uitleg?? Ik ben namelijk niet goed in uitleggen al zeg ik het zelf... :o

Je kunt ook lood gebruiken. neem dun lood. bewerk je gewoon met een schaar. knip zadelvorm uit alleen de boom is genoeg. buig het in de goede vorm en plak er leer overheen