Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:49

Oke, bedankt voor de tips iedereen.
Ik zal morgen met mijn vriendinnen overleggen. Is er iemand die via pb veel informatie kan geven over een webshop...
Zo ja, ik hoor het graag.

Ik doe trouwens mee met alletwee de fotowedstrijden. Ik ga zaterdag foto's maken!
Laatst bijgewerkt door BalouArera op 13-03-12 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ikmik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:59

woow allemaal wat mooi. echt hoe het er uit ziet. ik en mijn vriendin willen het misschien ook gaan doen. zo leuk vinden we het van jullie allemaal!!!

eclair98

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:02

zeg, heeft er iemand nog een wedstrijd?
ik doe al mee aan de paas en lente!
nog iemand?
oja, mijn wedstrijd gaat niet door!
maar één aanmelding :(

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:49

Stephaniexh schreef:
@daf3, je forum lijkt wel heel erg veel op het echte schleich forum... Beetje jammer...

Oja, over een webshop: met weebly hoef je niks te betalen en krijg je ook niet ineens een rekening op je deurmat.

Hoe zou je het anders graag zien? Dan kan ik er rekening mee houden :(:) Met luondo was da wel zo.... Weebly is idd ook goed. Ik zou denk ik ook wel willen proberen een custum maken. Maar mislukken de eerste vaak? Ik zou dan met namen een fjort willen maken :P

horses007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:19

hoi allemaal!
tijdje geleden.. sorry dat ik zo weinig post maar ik heb veeel werk met school enz..

ik heb een tijdje geleden een deken gemaakt voor de friese merrie
ik was toen in een heel rare bui en heb de randjes ipv met draad met wol gedaan :+
wat was dat een werk zeg!
maar het resultaat mag er wezen denk ik..
wat vinden jullie ervan?
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3UIQMUMA.jpg

ook is de deken van shettepret aangekomen! *\o/* *\o/*
hij staat markies super!
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LZABXLG4.jpg
bedankt shettepret!
hij is prachtig in de toekomst zal ik misschien nog bij jou bestellen.. :)

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:28

zo ik kom ook weer eens binnenvallen.
mensen (ik noem geen namen!) let nou eens op al die oneliners!
leuk dekentje horses007.
De staat van mijn dierenarts project:
Ik heb de doos al en nu ben ik bezig met kleine frutsels voor erin, verder in de doos zelf nog niet geknipt! :D
Een de kurkenvrouw (ikdus!) heeft 3 van de 4 kurken al verknipt tot voer!
Echt heel leuk geworden!
Van me oma ga ik binnenkort (waarschijnlijk overmorgen , donderdag dus,) nieuwe krijgen ;) .
Verder is poging tot deken 1:
ernstig mislukt
poging 2:
nog mee bezig maar ik ben al bij (mijn zelfverzonnen) stap 3, van de 4!
Als hij af is post ik wel foto's.
Verder poging tot hoofdstel:
mislukt maar valt nog aardig op te lappen!
PBL:
mooie longeercirkel!
edit;
sorry ben als ik toch bezig ben:
daf wil je alsjeblieft ophouden met telkens reclame te maken voor je site? (niet aanvallend)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:52

ik noem geen namen maar stop met het zeuren over die onliners :P zo raakt het forum idd vol als iedereen erover blijft doorzeuren. je moet nou eenmaal rekening houden met jongere verzamelaars.
@manonfleur: heb je foto's, ben nieuwsgierig :D )
@horses007: leuke dekens!
ik ga zo mijn falabella dekentje afmaken en mijn moeder moet er dan alleen nog klitteband op naaien! (ook voor een andere deken).

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:25

Laten we even ophouden over de onliners. Iedereen weet daarvan. Als een nieuw iemand eris en die plaatst een onliner wordt het wel gezegt.
@Manonfleur: Dis is voor het forumpje :j En voor de site kon ik niets anders bedenken want ik had geen zin om een half uur bezig te zijn om een fototje hierop te zette :o Dus dan maar de link. ( t'was geen reclame bedoelt ;) )

Wowie! Mooie dekentje van shettepret! Hoe doet ze die naam er toch zo mooi opzetten?! Ziet er echt heeeeeel leuk uit :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:33

die gespjes maakt iedereen over het algemeen zelf van ijzerdraad. of je moet ze bij mpv in duitsland bestellen maar dan ben je wel duur uit.
dekentje met wol ziet er wel leuk uit.

ik wet niet meer wie er naar halsters vroeg maar o.a ik maak ze in allerlei maten.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:52

daf3 schreef:
Laten we even ophouden over de onliners. Iedereen weet daarvan. Als een nieuw iemand eris en die plaatst een onliner wordt het wel gezegt.
@Manonfleur: Dis is voor het forumpje :j En voor de site kon ik niets anders bedenken want ik had geen zin om een half uur bezig te zijn om een fototje hierop te zette :o Dus dan maar de link. ( t'was geen reclame bedoelt ;) )

Wowie! Mooie dekentje van shettepret! Hoe doet ze die naam er toch zo mooi opzetten?! Ziet er echt heeeeeel leuk uit :P

SorrySorry...
Foto's van mijn krken of wat?
Bezig met emmers maken voor mijn schleich

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:58

@manonfleur: :(:) maakt niet uit hoor ;) ben wel benieuwd naar fotos van de kurken.
Weet iemand toevallig waar je fixeerspray voor repaints kan kopen? Of heb je daar venis voor nodig? Het kunstleer is vandaag pas verzonden! De bestelling had ik 2 weken geleden geplaatst! Hopen da dat ook echt gaat komen....

Jonnywalker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:45

@manonfleur:ik ben erg benieuwd naar de foto's van het:
*hoofdstel
*deken
*voer

@horses007: mooi dekentje erg creatief bedacht die daaronder is ook echt heel mooi door shettepret ook dat flapje bij de staart :)

@daf3: heb geen idee sorry ik hou met niet zo bezig met repainten... meschien dat ik het ooit ga doen
:o
heeft iemand nog een leuk idee om iets voor je schleich te maken dus een beetje inspiratie want k'weet echt niks meer :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:54

Jonnywalker schreef:
*hoofdstel
*deken
*voer

@horses007: mooi dekentje erg creatief bedacht die daaronder is ook echt heel mooi door shettepret ook dat flapje bij de staart :)

@daf3: heb geen idee sorry ik hou met niet zo bezig met repainten... meschien dat ik het ooit ga doen
heeft iemand nog een leuk idee om iets voor je schleich te maken dus een beetje inspiratie want k'weet echt niks meer :D

zadelkasten?
renbaan?
longeercirkel?
een kantine? (tafeltjes, stoeltjes etc...)
zo'n achtergrond met je logo?

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:30

:D Jeeeh! Mijn leer is vandaag gekomen en ik ben al druk bezig geweest! Ik heb een longeerzetje gemaakt en een zadel. Zadel was wma gelukt vond ik, maar van het longeerzetje was ik wel erg tevreden. Ik ga later nog een hoofdstel maken, en nog peesbeschermers. Hier de foto's:

Afbeelding
Het zadeltje ;)

en de longeer zet:

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan???? Ik heb ook meerdere kleurtjes van de dekjes enzo. :P

Jonnywalker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:01

eclair93 schreef:
Jonnywalker schreef:
*hoofdstel
*deken
*voer

zadelkasten?
renbaan?
longeercirkel?
een kantine? (tafeltjes, stoeltjes etc...)
zo'n achtergrond met je logo?

Ja ik vind het allemaal zo leuk! maar hoe maak je het? :o
dat weet ik dus niet heel vervelend dus weet iemand het stuur even een PB :P

@daf3:wauw ze zijn allemaal mooi en ik vind het zadel echt beeldig(ik vind beeldig gek klingen zo rijk en duur :P )ook het longeersetje vind ik heel mooi!!!

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:45

@ Jonnywalker : Dankjewel! Mijn moeder vond het zadeltje niet echt mooi omdat er een aantal stukjes lijm onder uit kwam ( dat wat ook te zien is op de foto ) Maarja....

K ga peesbeschermers denk ik ook nog maken... Lijkt me wel grappig. Mag ik misschien vragen wat voor lijm jullie gebruiken? Ik gebruik altijd pistol lijm, maar dan krijg je vaak van die resten net zoals bij het zadeltje. Nie echt wat ik wil :o

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 19:51

@ jonnywalker, wiekenmeisje heeft voor een longeercirkel een hele beschrijving gezet in het topic, dus als je even de zoekfunctie gebruikt kan je die zo vinden,
met behulp van die beschrijving heb ik mijn 2e poging ondernomen,
wat ik heb gebruikt ipv een houten plaat is een plastic deksel van 30 cm, verder wel alles grotendeels hetzelfde..

@ daf fixeer vind ik zelf altijd zo plakken, dus ik gebruik nu gewoon matte vernis, die is te halen bij de v&d,
qua lijm gebruikte ik eerst ook een lijmpistool, maar idd die lijmresten zijn niet fraai,
dus gebruik ik nu secondelijm met een kwastje, dat is echt handig, geen lijmexplosies meer,
maar met lint werkt het niet, dan wordt je lint hard en niet meer buigzaam :S
daar zoek ik nog wat voor, ik heb ook zo'n lijmroller, dus ga het nu daarmee proberen..

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:35

Hey,

Dankje voor je advies. Ja... Ik ben alleen bang dat ik van mijn ouders geen seconde lijm mag gebruiken :( . Maar toch erg bedankt, ok zal wel gaan zeuren :P . Hoeveel kost matte vernis ongeveer? Dan kunnen de paardjes toch tegen water?

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:41

Vind je longeerset erg leuk daf. Ben nu ook met een longeerset bezig :)

Vanmiddag weer bij delden geweest en twee paardjes van de nieuwe collectie gescoord.
De camargue hengst & twh merrie. Ook de pinto merrie & 4 poppetjes.
Heb nu op een paardje en alle veulens na de nieuwe collectie compleet.

Vind vooral de ijslanders en camargue hengst het mooist. Oh ja ook het manegepaard :P
Nu ik de posts even doorlees schiet er in een keer een idee voor een racebaan in. Ga ik zo wel ff proberen denk ik.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:53

Ik heb een klein probleempje, ik heb een oude kleine leeuw gevonden. Niet van Schleich dat wel, maar ik wil ermee proberen te Customizen (om te oefenen). Ik heb haar pootje in heet water gedaan (uit de waterkoker) en proberen te verbuigen maar dat lukt totaal niet... Iemand tips?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:13

voor wie nog goede lijm zoekt hobby lijm van xenos eigen merk kost 0,50 cent en plakt goed en droogt vrij snel.

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:30

Heey, ik schrijf ook weer eens van me af ;)

Ik heb een bestelling van een dekentje, voor de oude arabische ruin, maar die is geloof ik in verhouding steviger gebouwd dan de nieuwe. nou dacht ik, hij lijkt qua bouw wel een beetje op de KS Merrie! of zie ik dat nou verkeerd? :)

Verder ben ik nu ook nog een beschadigt stukje aan het verven op de bandages van de Hanover merrie.

Ik zoek ook nog deelnemers voor mijn wedstrijd, heb er pas 3! dat is dus niet genoeg! volgende week sluit mijn wedstijd al he! ik hoop dat er nog wat inzendingen bijkomen! het liefst zo snel mogelijk inzenden als het kan, want ik kan nogal moeilijk kiezen, dus dan kan ik er alvast over denken ;)

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:38

LoverHorses0 schreef:
Heey, ik schrijf ook weer eens van me af ;)

Ik heb een bestelling van een dekentje, voor de oude arabische ruin, maar die is geloof ik in verhouding steviger gebouwd dan de nieuwe. nou dacht ik, hij lijkt qua bouw wel een beetje op de KS Merrie! of zie ik dat nou verkeerd? :)

Verder ben ik nu ook nog een beschadigt stukje aan het verven op de bandages van de Hanover merrie.

Ik zoek ook nog deelnemers voor mijn wedstrijd, heb er pas 3! dat is dus niet genoeg! volgende week sluit mijn wedstijd al he! ik hoop dat er nog wat inzendingen bijkomen! het liefst zo snel mogelijk inzenden als het kan, want ik kan nogal moeilijk kiezen, dus dan kan ik er alvast over denken ;)

Hey,

Ik heb je een mailtje gestuurd dat ik me wilde aanmelden, maak ik heb nog helemaal niks terug. Ik heb wel een hele mooie foto van mijn schleich paard op het strand, maar die mag zeker niet meedoen? Da zou jammer zijn, want hij is erg mooi. Hij heeft wel met de lente te maken, maar niet met de pazen..... :o

@Roosje01: Is dat wel sterk dan?

Ik denk dat ik vrijdag effies ga shoppen naar schleich spullies enzo. Kan ik weer effies vooruit. Heb nu al een bestelling gekregen van het longeerzetje! En nog 2 repaints..... krijg het nog druk :D

@BalouArera: Heb je hem wel lang genoeg onder water gehouden? En was het water wel echt heet?
@Horwse: Dankje :D Ben erg benieuwd..... Heb je toevallig foto's??

Ik heb gevraagt aan mijn moeder over het seconde lijm, en haar leek het wel goed! Een jaar geleden mog het niet.... Maar nu gelukkig wel. Waar zou je dat eigenlijk kunnen kopen? Sorry :o

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 21:43

als ik met secondelijm werk, gebruik ik wel handschoentjes, mocht ik dan toch per ongeluk lijm aan mijn vingers krijgen, dan plakken mijn vingers niet vast maar het handschoentje..
o zie dat het toch mag van je moeder, anders had je dat nog kunnen zeggen ;)
ik heb het uit de hobbywinkel, ik zag het opeens hangen en dacht goh dat is handig met een kwastje,
maar gewoon tubetjes hebben ze bijna overal wel..
let wel op dat je het niet uit een eurowinkel koopt, want goedkoop is duurkoop, mijn tubetjes zaten vol lucht en was na 1 dingetje al leeg..

ik heb net een halster van lint gemaakt met behulp van mijn plakroller en ik ben er erg tevreden mee,
ik weet alleen nog niet hoe het op lange termijn werkt, dus we wachten het even af..

Loverhorses en roosje ik wil morgen naar het bos gaan met mijn schleichs om foto's te maken :)
ik heb al leuke dingetjes geknutseld ;)

@ horwse ben benieuwd naar je racebaan,
ik wilde dat ook doen, ik had al een grote (chips)doos geregeld,
maar bedacht me op het laatste moment dat dat toch wel erg veel ruimte zou innemen,
ruimte die ik dus eigenlijk niet heb..
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 14-03-12 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:44

@loverhorses0 ow zie je wedstrijd nu pas. Wil wel meedoen! Ga morgen of vrijdag wel even wat moois in elkaar prutsen, heb ik ook weer wat te doen :D
Stuur ik je later wel een mail met alles dr in enzo..
Groetjess