Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 00:04

Wat een super leuke telpeva!!! Lijkt me mooi om de hoeven zwart te doen, maar dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk! :)

Morgen naar de stad, kijken of ik touw kan scoren in leuke kleurtjes om touwhalsters mee te maken!!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:48

@ telpeva: Wauw, telpeva! Supermooie repaint zeg!
@ pien2010: Waar heb je al die kleuren leer gekocht?! Ik kom niet verder dan bruin, beige, zwart, grijs en donkerrood. :p Ik zou van dat paardje een roodbonte maken. :j
@ amykimmie:

Ben nu bezig met die stal. Verschrikkelijk, heb 'm 'pas' 8x uitgetekend op de plank, maar steeds klopt het weer niet en heb ik verschillende maten stallen. :+ Terwijl ik had gedacht 'm toch in 1 dagje af te hebben.. Inclusief een werkende douche :') (Want daarmee haal je de verf toch niet van je schleich?)

Is dat nou een oneliner, dat wat ik hierboven heb geschreven?

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:56

Paris_ schreef:
@ telpeva: Wauw, telpeva! Supermooie repaint zeg!
@ pien2010: Waar heb je al die kleuren leer gekocht?! Ik kom niet verder dan bruin, beige, zwart, grijs en donkerrood. :p Ik zou van dat paardje een roodbonte maken. :j
@ amykimmie:

Ben nu bezig met die stal. Verschrikkelijk, heb 'm 'pas' 8x uitgetekend op de plank, maar steeds klopt het weer niet en heb ik verschillende maten stallen. :+ Terwijl ik had gedacht 'm toch in 1 dagje af te hebben.. Inclusief een werkende douche :') (Want daarmee haal je de verf toch niet van je schleich?)

Is dat nou een oneliner, dat wat ik hierboven heb geschreven?

ik heb het gekregen van de oma van mijn vriendin. ik heb er trouwens net 5 dekjes(2 blauwen, 1 rode en 2 gelen) 3 dekens, 5 setjes peesbeschermers en een soort show-circustuigje en trouwens telpeva die pony is echt nice!!

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 15:32

euhmm.. ik heb een vraag. ik ga een repaint-custom maken op mijn andalusiër hengst en ik weet al welke kleur ik hem wil maken, maar ik ga hem nog custen met heet water maar hoe oet ik hem dan vasthouden, heeft iemand daar een filmpje met beschrijving van of alleen een beschrijving...

-xxx-me!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:28

Ik geloof dat heet water niet werkt, pien2010... Je moet het met een föhn doen. Ik heb geen ervaring met custen, maar volgens mij je moet de föhn er behoorlijk lang opzetten dat het echt heet wordt, en daarna kan je 'm voorzichtig stukje voor stukje buigen. Wat wil je trouwens gaan buigen? De benen of de hals? :)

Heb net van dat vliegengaas gekocht, van zo'n vliegennetje. :) Ben een beetje aan het proberen of dat ook voor de Schleich lukt. Is echt vreselijk priegelwerk, maar dan heb je ook wat.. :+

Ik zit te denken om een repaint van Parzival te maken. Welk model zou daarvoor geschikt zijn?

Stal-update: Na 10x fout tekenen is het me ein-de-lijk gelukt! (Nouja, eigenlijk heeft mijn vader het getekend... :o En wat bleek? Mijn geodriehoek bleek krom.. Tjah, na 'm 2 jaar gebruikt te hebben vond ik dat ie ook het derde jaar nog prima mee kon, ondanks alle hoekjes die er al af gebroken waren. :+)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 13:52

Lang niet geweest hier!! Ga het toch nog maar even proberen. Hoop dat iedereen zich aan de regels kan houden.

@Pamela: Phantom ziet er al goed uit. Waar ik direct aan dacht als je het over een felle kleur hebt is gifgroen of felpaars. Omdat je in (teken)films ook vaak ziet dat iets wat met geesten oid te maken heeft een gifgroene of felpaarse kleur heeft. Misschien kan je daar wat mee?

Dan quote ik mezelf ook nog even....

Shettepret schreef:
Ik ga zo alles bij lezen maar wil hier alvast mijn laatste creatie showen!

Van TWH naar KWPN tuigpaard.
[ Afbeelding ]

OF Schleich vs CM by Elena
https://lh6.googleusercontent.com/-WfM7JKDrvrQ/UAApDmmjU3I/AAAAAAAAAqY/fHE_fZiTrGc/s800/IMG_00021.jpg

Van shetlander naar minipony Gijs
[ Afbeelding ]

Ben erg blij met het resultaat.

Verder krijg ik ook veel opdrachten uit Engeland tegenwoordig!
1 van mijn cm's is vorige week aangekomen bij zijn nieuwe eigenaar en deze gaat mee naar liveshows. Ben erg benieuwd hoe hij het daar gaat doen.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:15

Jee ik ben weer van vakantie lekker veel weer bijlezen :Y) PBL, bedankt voor je leuke halster! Hij is voor natuurlijk voor het deelnemende paard van je wedstrijd (die trouwens erg leuk was) Mijn repaint veulen is beschadigd |( Maarja er moest toch nog wat aan gedaan worden :P (wat ik maar niet durft te doen)

pien2010 schreef:
euhmm.. ik heb een vraag. ik ga een repaint-custom maken op mijn andalusiër hengst en ik weet al welke kleur ik hem wil maken, maar ik ga hem nog custen met heet water maar hoe oet ik hem dan vasthouden, heeft iemand daar een filmpje met beschrijving van of alleen een beschrijving...

-xxx-me!

Bonjoy heeft een filmpje op youtube staan met een aansteker, dat lukt heel goed: http://www.youtube.com/watch?v=UDXpRIr-ALg

Met warm water:
http://www.youtube.com/watch?v=EqEmrtPX4Po
Alleen bij mij doet die het niet, dus ik weet niet of die bij jou het wel doet...

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 15:37

pien2010 schreef:

-xxx-me!

Als je gaat customizen kan dat op verschillende manieren.
Met heet water, een aansteker, een föhn of met hak en zaagwerk (zie cm op de TWH) die ik hierboven
geplaatst heb).

Met heet water gaat heel goed! Wat je moet doen is water koken.
Doe dat in een (heet water bestendig) bakje en leg daar je model in.
Voor een been of staart is dit voldoende om het te buigen deel heet genoeg te maken.
Wil je een hoofd of hals doen, dan kan je het beste nog 2 keer water koken.
Zo wordt je model door en door heet. Kijk uit voor je vingers want het materiaal van je model
is echt bloedheet!

Buig je model in de positie die je wil hebben en zet de koude kraan aan.
Hou je model in deze positie vast en hou hem eronder.
Als je model niet meer de neiging heeft om terug te buigen, leg je hem in een bakje koud water, zodat je model ook vanbinnen goed afkoelt.
Nu is je model van positie veranderd.

Let op sommige modellen zijn hardnekkig en buigen toch nog terug.
Zonodig bovenstaande herhalen!
Succes!

Nik2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 18:21

Gefeliciteerd PBL!
Wat een leuke dingen komen er weer voorbij! Weet niks om te maken en heb niks om te maken! :n
Ben een beetje moe :O heb een onrustige nacht gehad en vroeg opgestaan. Ook één drukken dag gehad. Veeeeeel te weinig tijd voor mijn schleich |(

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:23

Ben net terug van vakantie
Ben naar Drenthe geweest
En heb de Arabische merrie gekocht
Heb trouwens daar nog een foto shoot mee gemaakt
Had echt heel veel schleich meegenomen
Straks alles weer terug zetten
Das altijd zon klus :(

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:49

Gefeliciteerd shettepret! En wat een mooie Custom van de TWH.. :oo
Dat shetje ks ook erg leuk!

Zelf ben ik ook begonnen met repainten. Voor de rest licht alles hier een beetje stil.

Wauw Telpeva! Ik vind hem erg leuk!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:00

gefeliciteerd shettepret!

hierbij een foto van freedom met zijn winnende halster van daf
Afbeelding

net even mijn paardjes anders neergezet om mijn nieuwe aanwinsten ertussen te kunnen zetten (geen schleich)
en binnenkort komen er nog 5 paarden en 2 veulens,
waaronder de schleich ijslander hengst

mijn lijm was trouwens uitgedroogd, dus ik kon niet meer verder met tuig,
toen 3 paardjes een witte laag gegeven,
probeer er van het weekend een eind mee te komen..

mijn moeder heeft net nieuwe lijm voor me gehaald :D
maar toch moet ik eerst verder met repaints..

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:13

Shettepret schreef:
Dan quote ik mezelf ook nog even....

Shettepret schreef:
Ik ga zo alles bij lezen maar wil hier alvast mijn laatste creatie showen!

Van TWH naar KWPN tuigpaard.
[ Afbeelding ]

OF Schleich vs CM by Elena
https://lh6.googleusercontent.com/-WfM7JKDrvrQ/UAApDmmjU3I/AAAAAAAAAqY/fHE_fZiTrGc/s800/IMG_00021.jpg

Van shetlander naar minipony Gijs
[ Afbeelding ]

Ben erg blij met het resultaat.

Verder krijg ik ook veel opdrachten uit Engeland tegenwoordig!
1 van mijn cm's is vorige week aangekomen bij zijn nieuwe eigenaar en deze gaat mee naar liveshows. Ben erg benieuwd hoe hij het daar gaat doen.

Welkom terug :P

Die cust op de TWH , waar is hier het vind ik leuk knopje
Die is echt heel gaaf.
Uit Engeland , gaaf. Ik hoop dat hij ook een keer een prijsje wint.

Ik heb hier nog steeds een repaintje van jou staan.

Ik ben nu bezig met een vosbonte merie p de fries. Wat een ramp.
Dit is de laatste keer dat ik aleene's verf gebruik.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:28

heeft iemand nog een wedstrijd?? verder bezig met mijn repaint op de andalusier hij word donkerbruin met een aalstreep:P en die loopt door tot in de staart :+ :+ verder nu 14 nieuwe schleich paarden gekocht via mp!! ik zal een foto maken zo gouw ik ze heb!! verder niet veel te melden

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:23

Leuk! Ik zou echt heel goed je best doen voor de aalstreep, is erg moeilijk maar erg jammer als die mislukt (wat ik dus had |( ) Verder niets te melden (sorry voor mijn zinloze bericht maar : shettepret gefeliciteerd! :D

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 15:25

ben hier lang niet meer actief geweest, maar ik vroeg me af of iemand nog wat schleich paardjes tekoop heeft? ik wil weer gaan repainten, want ik heb nu helemaal niks te doen... heb op ponykamp m'n been gebroken... of heeft iemand nog leuke opdrachtjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 17:22

http://stalpalixini.hyves.nl/

Mijn schleich hyve is vernieuwd!
Heb alle info van paarden erop gezet en ik heb mijn manege vernieuwd.
Je kan tegenwoordig ook leasen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:45

Kan het niet meer wijzigen maar heb me manege dus aangepast.
Er zijn nu 2 schuren met manegepony's en 2 schuren met pensionpaarden.
De pensionpaarden hebben allemaal een naambordje met een tekening van hun erop [was best lastig, een paardje van denk 7 mm te tekenen xd) en hun tuig is gelabeld, zodat ze niet kwijt kunnen raken.
Dus aan hun zadelkasten [bij mij kisten xd] zit een label met paard zijn naam, en binnen in de dekens ook en de halsters.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:48

@ Shettepret: Ik vind beide repaints errug mooi. Vooral die TWh naar KWPN tuigpaard is super gelukt! Vind Gijs trouwens mooi beschilderd.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:46

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:42

@marloesnatje
Je kan gaan tekenen
*lezen
*youtube filmpjes kijken
*gaan schrijven
*schleich dingen ontwerpen
* computer spelletjes spelen
*tv kijken

Maar nu ff over schleich
Ik heb de analusiese hengst gekocht
Maar klopt het dat er witte stippen op zijn kont zitten:?
Dat was de enige die niet onder de krassen zat bij de toychamp
Ech zonde van de schleich -O-

Have

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:32

:( Mijn schleich repaint friesveulen is helemaal mislukt..bovendien krijg ik de verf er ook niet meer af. Ik ga het nu proberen met Nagelak remover, hoop dat het dan wel lukt. Mijn bedoeling was om het friesveulen valk te maken, maar nu ga ik het bont maken. Zwart bont of Bruin bont? Vandaag heb ik ook een rijbaan gemaakt en twee stallen voor de dartmoor merrie en nog een ander geval. Heb trouwens ook Superr leuke bandages voor de fallabella hengst(ofruin) gemaakt. Helaas is m'n lint op morgen weer nieuwe kopen/. Oepss best wel lang bericht hé? Valt nogwel mee trouwens

jillesvdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:37

-Hey hoi!

Meld me hier even, had een tijdje hier gezeten als: Jilzet, maar had het heel erg druk. Nu ben ik er dus weer, en volg ik graag :)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 17:43

ikmik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 20:38

Heey allemaal, zijn er nog wedstrijden aan de gang? Ik heb het topic even gevolgd, maar had het toen heel druk. Dus nu weet ik niet meer of er een wedstrijd is. ik heb al op bepaalde site geken en verder terug, maar kan niks vinden. :wave: