Schleich Paarden [Deel 6]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoverHorses0

Re: Schleich Paarden [Deel 6]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:24

Ik wil ook graag iets van halsters of hoofdstellen maken, maar hoe doe je dat precies en hoe maken jullie die gespjes?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:27

Hallo! :wave:
Ben ik weer, ik zie dat het halster/hoofdstel tijd is in dit topic? :j

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:31

Haha inderdaad :)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:33

Waar halen jullie al die sluitings ik kan die nergens vinden

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:44

Nogmaals: is t moeilijk om een schleich paardje te maken ? :o

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:44

Schleich paardjes maak je niet, die koop je? Of mis ik nu iets? :o

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:45

Wat voor sluitings?

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:46

Haha ja denk t wel .:-)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:47

Voor aan halsters..

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:52

Meiden letten jullie even op met dubbelposten ! Zo raakt het topic namelijk erg vol met kleine en onzinnige teksen en als je wat gevraagt heb. Stel het dan niet een aantal keer achter elkaar er word echt wel gereageerd door mensen als ze dat nodig vinden....

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:53

@Nathas
Ik postte toch niet dubbel? :o

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:56

Ik wel .:$

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:58

Al het ijzerwerk aan mijn hoofdstellen/halsters maak ik zelf, ik gebruik hiervoor koperdraad (ijzerdraad kan ook maar dat is stugger) en met tangetjes priegel ik vervolgens net zo lang totdat het er goed uit ziet. Zo maak ik dus zelf gespen, musketons, halster ringen, bitten, etc.

Wat bedoel je precies met zelf een schleich paardje maken, bedoel je daarmee echt zelf kleien of iets in die richting, of customizen of repainten? Met customizen neem je een bestaand model, en dit verander je door het te verhitten en te buigen en/of er in te snijden, en repainten is dat je het een andere kleur geeft.

Het is zo moeilijk als dat je het jezelf maakt, ligt eraan hoe hoog je de lat legt en welke materialen je gebruikt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:22

@ pip ben benieuwd naar je repaints !
@ meiden willen jullie niet zo veel oftopic banketstaaf (sommige ;) )
en ook wat nuttigs vermelden ipv hoe maak je dit hoe maak je dat enz .....

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:25

Sorry :o
Had niet door dat ik iets deed wat niet mocht..

Okee, ik zal maandag eens wat materialen gaan inslaan denk ik :)

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:25

Over halsters praten is niet echt offtopic toch? :o

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:35

Plaatsen van onliners mag eigenlijk ook niet. Dat gebeurd hier in dit topic ook héél vaak :) Over het maken van halsters praten is natuurlijk geen probleem ;) Dat hoort bij schleich maar let er gewoon even op dat je wel een nuttig bericht plaatst en niet iets wat je ook al in 1 berichtje had kunnen zetten.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:36

Nee ik zie nu wel in wat ik fout heb gezet hoor :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:40

ik bedoel het niet verkeerd hoor :)
tis gewoon vervelend als er contina dezlfde vragen komen :P
daar is de zoekfunctie linksonder voor ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:41

Een vraagje, tot in hoeverre is het bespreken van hoe je tuig maakt toegestaan, en het posten van plaatjes van zelfgemaakt tuig etc. Want het is voor mij niet het doel om off-topic te gaan, maar dan wil ik graag weten wat wel en niet mag zodat ik ook niet onbedoeld off-topic ga :+ Reden waarom ik het hier vraag is omdat ik misschien niet de enige ben die zich dit afvraagt en de vraag dus maar 1x beantwoord hoeft te worden, anders had ik de vraag per PB gestuurd.

Edit: hij is hierboven al beantwoord denk ik.. hehe

Nu weer even 100% terug op Schleich gerelateerd, ik heb een nieuwe manier gevonden om hoofdstellen beter passend te krijgen waardoor de bakstukken niet meer zo hinderlijk in de ogen hangen! heel simpel eigelijk, gewoon het kopstuk groter maken... Ben momenteel bezig met een nieuw hoofdstelletje voor op de foto van de wedstrijd van Carmen, dus vandaar. Ik heb besloten dat ik geen ingewikkelde custom hiervoor ga maken, en ook geen ingewikkelde repaint, maar een compleet nieuw tuig setje :D

Carmen, als de wedstrijd uitslag er is, worden dan ook alle ingezonden foto's ergens op internet gezien zodat we ze kunnen bewonderen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:48

Telpeva schreef:
Een vraagje, tot in hoeverre is het bespreken van hoe je tuig maakt toegestaan, en het posten van plaatjes van zelfgemaakt tuig etc. Want het is voor mij niet het doel om off-topic te gaan, maar dan wil ik graag weten wat wel en niet mag zodat ik ook niet onbedoeld off-topic ga :+ Reden waarom ik het hier vraag is omdat ik misschien niet de enige ben die zich dit afvraagt en de vraag dus maar 1x beantwoord hoeft te worden, anders had ik de vraag per PB gestuurd.
Edit: hij is hierboven al beantwoord denk ik.. hehe

Nu weer even 100% terug op Schleich gerelateerd, ik heb een nieuwe manier gevonden om hoofdstellen beter passend te krijgen waardoor de bakstukken niet meer zo hinderlijk in de ogen hangen! heel simpel eigelijk, gewoon het kopstuk groter maken... Ben momenteel bezig met een nieuw hoofdstelletje voor op de foto van de wedstrijd van Carmen, dus vandaar. Ik heb besloten dat ik geen ingewikkelde custom hiervoor ga maken, en ook geen ingewikkelde repaint, maar een compleet nieuw tuig setje :D

Carmen, als de wedstrijd uitslag er is, worden dan ook alle ingezonden foto's ergens op internet gezien zodat we ze kunnen bewonderen?

Gewoon lekker er over kletsen. 2 foto's max. in een bericht zetten, rest in een linkje als je meer wilt plaatsen. Foto's niet quoten en geen onliners neerzetten maar gewoon wat meer info. Is toch leuk om hier ook over tuig te praten :D

Klopt als je inderdaad een groter kopstuk neemt heb je meer ruimte voor je bakstukken. Ik heb alleen te dik lint voor mooie hoofdstellen en ook chronisch tijdgebrek om echt fanatiek aan de slag te gaan met customen en tuigmaken.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 22:53

Wat bedoelen jullie eigenlijk met 'onliners'? :o

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:02

Weet iemand wat voor leuke dingen je van karton kan maken van schleich?(stallen,enz.)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:15

Stephaniexh schreef:
Wat bedoelen jullie eigenlijk met 'onliners'? :o

1 zin neerzetten zoals je post. Dat is een onliner. Het is dus de bedoeling dat je er wat meer een verhaal van maakt en niet gewoon maar 1 zin neerzet als:

wat een mooi paardje.
Leuke verzameling.

Kun je beter zeggen:
Wat een mooi paardje. Ik vind die kleur die hij heeft erg mooi. Het model vind ik dan weer wat minder omdat...

Leuke verzameling. Hoeveel paardjes heb je inmiddels als. Heb je nog paardjes die je graag aan je verzameling wilt toevoegen?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 23:22

Bedankt voor de uitleg! dan kan ik bij deze met een gerust hart mijn nieuwe hoofdstelletje showen! Ik wil dat het tuig er portugees uit gaat zien, met een tintje fantasy. Ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik hem precies wil afwerken (met of zonder neusriem, wat voor teugels, hackamore of stang en trens, bla) en voor het frontriem wil ik zo'n 'V' frontriem maken, met blingbling OF pompoms. Zoals jullie zien ben ik er nog niet over uit :+ Af en toe word ik moe van mezelf, maar goed hier komen de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

En het bit.. tja, het had een stang en trens moeten worden maar dit is best pittig om te maken, hij is best wel mislukt voor een ST bit en ik ben er nog niet over uit of ik dit bit erin laat of niet.