Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dinniej

Re: [Centraal] Schleich Paarden [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:28

Bedankt voor de reactie! Ik ben op zoek voor een meisje van stal die al heel snel jarig is, 18 februari.. Wat zouden bij jou de levertijden zijn?

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:26

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:31

Nathas schreef:
De special Shetlanders kun je WEL in duitsland kopen. De special IJslanders kun je NIET in Duitsland kopen die komen uit Amerika bij de toys r us .....

De toys r us is ook in Nederland, in Leeuwarden, friesland. Ben er vaak geweest, maar er was geen schleich tekoop... zag laatst bij AHFH geloof ik de satchmo staan.

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:41

schleich15 schreef:
Nathas schreef:
De special Shetlanders kun je WEL in duitsland kopen. De special IJslanders kun je NIET in Duitsland kopen die komen uit Amerika bij de toys r us .....

De toys r us is ook in Nederland, in Leeuwarden, friesland. Ben er vaak geweest, maar er was geen schleich tekoop...

Dat is ook zo, maar dat betekend niet meteen dat de specials daar ook te koop zijn ;) , die waren alleen te koop bij de toys r us in Amerika

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:44

Hoi iedereen!
Tijdje niet meer op bokt geweest en ooh wat heb ik het gemist! Wat is het toch weer leuk om te lezen en te zien wat iedereen in elkaar geknutselt heeft en hoe iedereen toch zo goed schleich modellen kan repainten!

Ik heb een vraagje....
Ik wil graag halsters van satijn lint gaan maken, maar helaas drukt het lijm wat ik gebruik door en ziet het er niet netjes uit. Nu vraag ik mij af of iemand hier ook halsters van satijn lint maakt? Wat voor lijm gebruik jij dan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Dat zou echt super zijn!

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:46

ik maak ze ook van 1,5 mm satijn lint. Ik plak het altijd vast met transparante bizon kit (is eigenlijk wel bij alle bouwmarkten te koop), het is een vrij "dikke" (niet waterige) lijm, dus het drukt niet door. :)

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:55

Karla_1999 schreef:
ik maak ze ook van 1,5 mm satijn lint. Ik plak het altijd vast met transparante bizon kit (is eigenlijk wel bij alle bouwmarkten te koop), het is een vrij "dikke" (niet waterige) lijm, dus het drukt niet door. :)

Bedankt voor je reactie! Klinkt als een fijne lijm! :) Heb je misschien een foto van hoe het lijm eruit ziet? En zou ik misschien mogen weten waar je het gekocht hebt?

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:31

Ik heb gelijk nog een vraagje;
Iemand enig idee waar ik deze spullen vandaan kan halen? Kent iemand misschien een webwinkel(s) waar je 1 of meerde van deze onderstaande spullen kunt kopen?

(de website www.riorondo.com ken ik al, maar vind het aan de prijzige kant, dus vraag mij af of er een goedkopere site is...)

Hier ben ik naar opzoek:
- http://www.riorondo.com/hardware/slot/HD30S.JPG

- Passoa bit, bit van een Hackamore hoofdstel (of heeft iemand tips hoe je dit zelf kunt maken?)

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:00

alisazoe! Is die schleich accesoires jouwweb.nl JOUW website?? dan ken ik hem! in je gasten boek, was ik anoukxxxschleich.
Misschien komt het bekend voor?

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:30

schleich15 schreef:
alisazoe! Is die schleich accesoires jouwweb.nl JOUW website?? dan ken ik hem! in je gasten boek, was ik anoukxxxschleich.
Misschien komt het bekend voor?

Hoi schleich15! Helaas kan ik het mij niet meer herinneren, sorry! Ik heb overigens mijn gastenboek verwijderd, want er werden veel onnodige reacties geplaatst.

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:24

Kerewinetje schreef:
Hij is niet heel goed gelukt maar ja
[ Afbeelding ]
Ik heb hem ff snel gemaakt kan fus veeeeeel mooier

Wouw!! Zo mooi!!
mijn leer is weer eens op en nep leer is veel te dun ;(
weet iemand hoe ik aan goed nep leer/ echt leer kom?

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 18:59

Als je op zoek bent naar hardware voor Schleich kun je lang zoeken of gewoon genoeg uit willen geven. Rio Rondo heeft heel erg veel producten en is één van de weinigen die je hieraan kan helpen.
Ik weet wel andere sites, maar bijna alles is Traditional Breyer formaat, op Schleich vind je amper wat.

Ik raad je dus echt aan om alles zelf te maken om geld te besparen.

Ponygarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:02

Ik ben bezig een stop-motion te maken met schleich paarden!
Hebben jullie dat wel eens gedaan?
Hoever moet je de poppetjes en paarden dan steeds uit elkaar zetten?

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 19:28

Hoe minder beweging tussen elke foto hoe beter, het is heel erg veel werk en heel moeilijk om mooi te doen ...

Ik zou er de tijd niet eens voor nemen xD

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:34

schleich15 schreef:
Nathas schreef:

De toys r us is ook in Nederland, in Leeuwarden, friesland. Ben er vaak geweest, maar er was geen schleich tekoop... zag laatst bij AHFH geloof ik de satchmo staan.

wat is de AHFH :o?

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:39

wanuu schreef:
Als je op zoek bent naar hardware voor Schleich kun je lang zoeken of gewoon genoeg uit willen geven. Rio Rondo heeft heel erg veel producten en is één van de weinigen die je hieraan kan helpen.
Ik weet wel andere sites, maar bijna alles is Traditional Breyer formaat, op Schleich vind je amper wat.

Ik raad je dus echt aan om alles zelf te maken om geld te besparen.

Rio Rondo is dus de enige site...wat jammer! Enig idee hoe je het zelf kunt maken?

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:50

Dalena, AHFH is afgekort A heart for horses, een nederlandse webshop voor schleichtuig.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:40

Ponygarden schreef:
Ik ben bezig een stop-motion te maken met schleich paarden!
Hebben jullie dat wel eens gedaan?
Hoever moet je de poppetjes en paarden dan steeds uit elkaar zetten?

ik ben het soms wel van plan, maar dan doe ik het toch niet. Ik ga het ook een keer doen denk ik. Het belangrijkst is dat het er echt uit ziet, dus dan zo weinig mogelijk ruimte. Dan lijkt het echt op lopen. En ik denk dat bij het lopen het beeld een beetje hetzelfde moet blijven (daarmee bedoel ik de achtergrond). Dat lijkt mij dan weer logisch.

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:24

Ik heb een shetlander gerepaint ik vind hem zelf best goed gelukt voor de eerste keer, het is een cremello geworden. Ik ben bijna klaar alleen ik moet nog de pupil maken en er moet nog vernis overheen http://i57.tinypic.com/eqw5d2.jpg de kleuren zijn beter in het spiegeltje dat zien ze er net zo uit als in het echt. De andere kant http://i57.tinypic.com/303elfo.jpg en met de originele http://i58.tinypic.com/2ziojmt.jpg . Welke vernis gebruiken jullie? Mijn zus heeft ook eentje gedaan met pastel maar die voelt heel stroef is dat altijd zo met pastel? Ik ben ook al een heel stuk verder met mn stal alleen de scharniertjes houden niet op de muren van de stalletjes maar wel op de staldeurtjes terwijl het van dezelfde plank komt weten jullie met welke lijm het misschien wel houd, ik heb bij de bak alleslijm geprobeerd van bizon maar die hield alleen op de deur van de bak en niet op de bakranden.
Edit: het lijkt of de repaint bobbeltjes heeft maar dat is de haarstructuur ik heb heele dunne laagjes gedaan.

schleich15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:15

Mdominique schreef:
Ik heb een shetlander gerepaint ik vind hem zelf best goed gelukt voor de eerste keer, het is een cremello geworden. Ik ben bijna klaar alleen ik moet nog de pupil maken en er moet nog vernis overheen http://i57.tinypic.com/eqw5d2.jpg de kleuren zijn beter in het spiegeltje dat zien ze er net zo uit als in het echt. De andere kant http://i57.tinypic.com/303elfo.jpg en met de originele http://i58.tinypic.com/2ziojmt.jpg . Welke vernis gebruiken jullie? Mijn zus heeft ook eentje gedaan met pastel maar die voelt heel stroef is dat altijd zo met pastel? Ik ben ook al een heel stuk verder met mn stal alleen de scharniertjes houden niet op de muren van de stalletjes maar wel op de staldeurtjes terwijl het van dezelfde plank komt weten jullie met welke lijm het misschien wel houd, ik heb bij de bak alleslijm geprobeerd van bizon maar die hield alleen op de deur van de bak en niet op de bakranden.
Edit: het lijkt of de repaint bobbeltjes heeft maar dat is de haarstructuur ik heb heele dunne laagjes gedaan.

Hey! Jij wilde toch een ras dat op de shetlander leek om een shet kudde te maken? gebruik de dartmoors! Net shetlanders, en dan zijn de echte shets de mini shets!

Kerewinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:01

Hey iedereen ik wil iets maken maar kan niet kiezen wat zal ik maken?
Website
Zadel
Hoofstel
Halster
Repaint
???

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:59

Ja ik ga voor mijn verjaardag de fellponys vragen en de dartmoors. De cremello is klaar met verven en ben er heel blij mee *\o/* hij moet alleen nog in de vernis mijn opa had nog een potje staan van een heel duur merk want hij verfde eerst ook altijd dus dat zal wel goed zijn. Ik wil ook de sulky en de boerenwagen of huifkar maar de huifkar en boerenwagen zijn best duur :( . Er is ook zo 'n hele oude shetlander maar die vind ik niet heel mooi maar die is ook even groot als de fellpony maar die is wel leuk om te repainten maar is 15 euro duur en is 10 euro duur voor de oude shetlander die niet meer te koop is? En is 15 euro duur voor camargue merrie die exclusive. En hoeduur is het ijslander exclusive pack die vind ik heel leuk :o

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:02

Mdominique schreef:

Wow, die repaint is echt heel mooi! Met welke kleuren verf heb je dat gedaan?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:04

Mooie repaint!
Mijn ouders hebben een Schleich paardje voor me gekocht, na even googlen, blijkt het de nieuwe Lippizaner merrie te zijn.
Ben er blij mee :j (oude Lippizaner is wel mooier, vind ik).

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:27

Al héééél erg lang hier niet meer geweest.
Ben benieuwd of het weer een beetje zoals vroeger is.
Ik repaint nog steeds, op dit moment ben ik bezig met een roan (is nog lang niet af):
Afbeelding
Bij dat bruine bij de manen was ik uitgeschoten met de zwart, dus dat moet ik weer opnieuw 'roankleurig' maken.

En nog een bonte op de camergue hengst:
Afbeelding

Heb ook al een aantal paardjes van de 2014 collectie en heb nog een paar repaints gemaakt door andere binnengekregen. Als jullie het willen kan ik daar ook wel foto's van maken ;)
Dat was het dan weer!