Zadel ligt over de schouder en voorkant schuift omhoog, als ik het goed zie zit jij ook in de achterkant van het zadel, allemaal tekens dat het duidelijk niet past
Ik ben een beetje aan het rekenen geweest met je gewicht enz, maar nu vraag ik mij af voor hoeveel kilo moet je het zadel meerekenen? (veelzijdigheid in dit geval) Ik neem als 'weegmethode' 10% van het paard's gewicht is ideaal, 15% is goed te doen en 20% is te zwaar.
Ik hou 15% aan incl zadel, gaat om een fjord van ongeveer 500 kg. 15% geeft 75kg Haal daar het zadel nog van af dus ongeveer max 70kg.
Nou weeg ik zelf net geen 60 dus dat zit wel goed
En gewicht in spieren of vet geeft uiteraard ook nog verschil, net als de bouw en conditie van paard en ruiter! Bovenstaande is alleen voorbeeld van hoe wij het doen
10% red ik niet bij de pony die ik nu rijd, maar omdat ik nu toch wat te lang begin te worden hoop ik dat ik niet te zwaar voor haar wordt. Als ik voor zadel 5 kg weeg zit ik net onder 15% en dat zou dan dus goed moeten zijn, dankje!
(Pony heeft overigens een goede conditie en is breed gebouwd dus in principe zou het dus gewoon moeten kunnen)
asdfjkl
Geplaatst: 02-08-15 10:58
Pas ik nog ? Pony is rond de 1,30(gok ik) en ik ben 1,61. Ik heb nog wel een foto als het niet goed te zien is..
[ [url=m/ymF3eU.jpg]Afbeelding[/url] ] Pas ik nog ? Pony is rond de 1,30(gok ik) en ik ben 1,61. Ik heb nog wel een foto als het niet goed te zien is..
Hee dat is Tommie toch? Past wel hoor!
asdfjkl
Geplaatst: 02-08-15 11:36
rosslover schreef:
asdfjkl schreef:
[ [url=m/ymF3eU.jpg]Afbeelding[/url] ] Pas ik nog ? Pony is rond de 1,30(gok ik) en ik ben 1,61. Ik heb nog wel een foto als het niet goed te zien is..
Oei, ik vind je bovenlichaam wel wat lang. Ook zitten je beugels erg kort, waardoor je benen korter lijken dan ze zijn. Heb je nog een foto met langere beugels? Ik twijfel, het past net wel of niet.
elenaMM77
Geplaatst: 02-08-15 13:28
ik sluit mij bij brainless aan.. de bovenbenen zijn bijna horizontaal in plaats van mooi afhangend. vind ook de lengte van het bovenlichaam al grenzen aan ongemakkelijk lang.
asdfjkl
Geplaatst: 02-08-15 13:33
Hmm okee, ik heb alleen nog deze foto, ja niet zo'n mooie foto maar ik hoop dat het op deze duidelijk te zien is.
Ik voel me af en toe te zwaar of te groot voor hem
past gewoon hoor
sardientje
Geplaatst: 02-08-15 18:39
je bent wel wat te groot voor die pony hoor...
sardientje
Geplaatst: 02-08-15 18:43
Smoothie02 schreef:
Ik twijfel soms een beetje, maar ik denk dat ik niet te groot ben. Wat denken jullie? Ik ben 1,64 m. en 48 kilo. Pony is 1,36 [ Afbeelding ]
te zwaar vind ik je niet hoor ook niet te groot. ik denk dat je nog een paar cm kan groeien, en dat je daarna een grotere pony nodig hebt of eventueel paard