oh hahaah ja dat bedoel ik ja ;p En ja dat ben ik op m'n vorige pony is echt een ontzettend leuk beestje. Het is een kruising tussen een haflinger en een hannoveraan Ze is nu 14 jaar maar een waar racemonster.. Ze loopt nu kinderlesjes bij de eigenaresse van de stal waar ik sta. Ze doet het super goed en is heel braaf bij die ukkies! En daarbij kon haar verzorgster er ook eens in de week op blijven rijden, dus mooier kan eigenlijk niet!
Ik heb nog even een bijkomend vraagje, ik heb nog even met mijn verzorgpony (p.67) gewandeld aan de hand, en er eventjes opgezeten. ik heb toen wat gelet op wat ze doet. Als ze haar hoofdje naar beneden houdt en zo blaast/briest, betekent het dan dat ze ontspannen is?
oke bedankt! en ja ik weet het, inderdaad een beetje off toppic , soorry! :s
Frummels
Geplaatst: 14-02-13 16:06
Hi allemaal,
Ik had laatst een gesprek met wat stal genoten over hoeveel procent van zijn eigen gewicht een paard mag dragen. De meeste stalgenoten houden 15% aan. Uitgaande van mijn paard (een Franse draver van 1.68m en ongeveer 500 kg) zou dat neerkomen op 75 kilo inclusief tuig en mijn kleding en schoeisel. Ik ben 1.80 en weeg 72 kilo, wat dan dus zou betekenen dat ik net op het randje zit/eigenlijk al te zwaar ben als je het tuig etc. meerekent.. Ik vind dit een beetje apart aangezien ik maat 36 heb (moet ik dan mijn been amputeren? ) Wat vinden jullie hiervan?
Hieronder een foto ter impressie. Dit gaat dus niet over of ik te groot ben, ik weet dat het prima past . Ik wil alleen graag weten hoeveel procent jullie aanhouden en wat jullie ervan vinden dat ik volgens de 15% theorie te zwaar zou zijn..
Persoonlijk vind ik mezelf absoluut niet te zwaar en vind ik het klinklare onzin, maar omdat er zoveel mensen waren die die 15% aanhielden vroeg ik me af hoe het nou werkelijk zit, en wat een paard echt kan dragen zonder last te krijgen? Want als ik zo naar mn paard kijk lijkt hij bewijze van spreken amper te merken dat ik erop zit. Ik begrijp ook wel dat het per ras en per paard verschilt, alleen voelde ik me een beetje aangevallen omdat ik het er helemaal niet mee eens ben
Weet jij wat het aan te raden percentage is? Ik ben aan het zoeken maar kan het nergens vinden, althans geen betrouwbare bron. Ben nu namelijk wel nieuwsgierig!