Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 20:03

Palmbierlove schreef:
Zo weer een dag niet geweest, dus er komt weer een lang verhaal..

Summer: erg leuk gedaan die foto’s, ook erg leuke namen ;)Lilietska: dat van die westernruiter klinkt echt supergaaf, ben benieuwd..

Daffel: De verf die ik gebruik is acrylverf,
Maar die verdun ik ook nog wel met water,
Het is namelijk mooier om in meerdere dunne lagen te werken dan met 1 dikke laag,
Maar echt waterverf lijkt me niet dekkend..

Stallen zou ook wel leuk zijn van de doos, en dan de doos beplakken of schilderen dat het er netjes uitziet,
Om te spelen zou je wel een huis van karton kunnen gebruiken, maar wil je het echt realistisch dan zou je beter hout kunnen gebruiken..
Ikzelf heb bij mijn binnenbak voorlopig een klein doosje staan als kijkhokje..

Daf3 zo’n doosje pastel zoek ik ook nog steeds, ik heb wel een paar losse krijtjes gekocht in de hobbywinkel bij mij,
Trouwens je halster is gister aangekomen,
Ik zal nog wel een foto maken op 1 van mijn paarden,
Maar vind hem erg leuk :)

Bedankt :D

xLunalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:35

Jee. Ben ik even op vakantie zijn er weer 20 pagina's bij.. je zou er toch is een keer moe van worden...
Had jammergenoeg geen schleich meegenomen maar de week ervoor veel gerepaint! ik heb de nek van het (omkijkende) arabier veulentje recht gezet en het omgerepaint tot cremello. foto's volgen.
Ook moest mijn niet-meer-heel-erg-frieze merrie in de verf gezet. Ze word een valk achtige unit. ze is al een beetje die kleur maar het moet nog wat donkerder. Heb ook weer een repaint-in-opdracht gescoord bij hetzelfde meisje van die Spririt film enzovoort, ik ga dus Rain maken. Ik ga ook 3 nieuwe stalgebouwen maken van kartonne langwerpige dozen. Deze wil ik lang houden dus ik ga ze ook verfen enz.
pff.. Lange post....

thirzascooby

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:05

voor halsters gebruik ik meestal brijgaren dat vind ik beter ik heb het 1 keer beproobeert metl ijm maar bij mij ging heel snel weer los

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:28

Ik wil graag de hals van mijn Tenessee walker merrie zo buigen dat ze een beetje nageeflijk loopt, maar van mijn vader mag ik het niet doen omdat ie bang is dat het afbreekt of smelt, of dat er van die vlekken op komen. Kan iemand mij hier advies over geven?

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:55

yes goeie repaint verf en heb een stal voor mijn schleich gekocht via schleich-s.eu ofzo met 8 boxen en een opbergplekje voor hooi of tuig enzo
ben echt heeel blij
ik ga mijn schleich manege pony verkopen die staat nu op marktplaats
http://hobby.marktplaats.nl/overige-hob ... ind=1&fs=1
zou graag het andere goede nieuws vertellen maar moet nu stoppen ik moet weg ik vertel het over 2 weekjes dan ben ik er weer
ik ga namelijk op ponykamp dus ben een tijdje niet op bokt

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:51

Heey,

Ik ben nu op vakantie ( bij mijn opa en oma ) aan de ander kant van het land dus ben ik ook niet zo veel actief. Ik zit nu even achter de laptop. In emmeloord waar ik woon kan ik maar geen leer vinden, dus ga ik met mijn oma hier in braband in de stad kijken. Ik hoop dat we het kunnen vinden :) en misschien kan ik nog wat meer spulletjes mee nemen!

Daffel: veel plezier op ponykamp! Ik kom net terug van ponykamp, hihi.
anikalove: Oke! Dankjewel, misschien kan ik dat wel kopen :) Dankjewel

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:57

jeeej heb net 30euro van mijn vader gekregen dus ga morgen ff de stad in maar daf3 waar koop jij je lint

ps heeft iemand een fjord te koop

of heeft iemand een wedstrijd

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:52

op agradi.nl zijn er nu allerlei kortingen op schleich,
en als je boven de 25 euro komt, hoef je ook nog eens geen verzendkosten te betalen..

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:26

Palmbierlove schreef:
en als je boven de 25 euro komt, hoef je ook nog eens geen verzendkosten te betalen..

Het is jammer dat ik blut ben, anders had ik er sowieso 2 gekocht ;(

Vandaag niks aan Schleich gedaan, heb geen ijzerdraad dus kan ik mijn halstermodel niet veranderen :<

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:07

Zo een tijdje iks gepost dan vandaag maar ;) Ik heb namelijk de hele collectie van 2012 binnen. Lekker veel schleich gekrege dus vandaag :D

Morgen of dinsdag eve na de winkel om een mega stal te halen..... En ik moet ook even kijken voor leer wat bij ons kan ik dat ook nergens vinden ook niet op markten....

NinoForEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:16

Ben verder gegaan met 2 repaints mijn veulentje en een repaint op de friese hengst. De fries wordt een brindle.
Ik ga zo echt nog dat halster en dekentje voor mijn dartmoor maken (dat zij ik gister ook al :oo )

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:58

yes!! net bij de stad geweest en drie nieuwe paardjes gescoort!! nu heb ik er 12:) eigenlijk wou ik de hele fallabella familie kopen maar ie stomme intertoys had de hengst niet... dus nu heb ik het fallabella veulen en de merrie en een shetlander merrie:)

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:10

Leuk Pien2010!!

Ninoforever, wat is een brindle?

Nathas, wat voor een mega stal? dat klinkt wel heel leuk??!!

Ik heb de laatste tijd bijna niet meer geschleichd, lint was op, vilt en foam ook. Vandaag naar de stad gegaan en nu heb ik alles weer opnieuw.

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:12

Palmbierlove schreef:

bij mij doet die site het niet.. ?

zelf niet meer geschleicht, ik ga vrijdagochtend weg, 2 weken @ Griekenland (Kreta)

weet iemand of daar ook Schleich is?

@PBL; wat een superleuk Amika setje! ik vraag me eigenlijk ook wel af hoe je dat met het Amika logo gedaan hebt.. :o
@pien2010; bedoel je met de Falabella hengst de gestippelde??? Ik heb die namelijk, maar ik dacht dat het een ruin was.. :o
@Rooz11; ook hiervoor kun je de zoekfunctie gebruiken en/of NinoForEver pb'en (voor dat brindle ) zelf weet ik het ook niet hoor :P

ik vind trouwens alle prijsjes die PBL voor de winnaars gemaakt heeft heel erg leuk! :D

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:34

Hmm, griekenland, ik denk eerlijk gezegd niet dat ze daar Schleich kennen.. Maar je weet het maar nooit :D

Ben nu bezig met een zomersetje voor mijn friese merrie. Verder staan er nog 2 repaints te wachten, en ik wil graag een houten stal maken. Heb nog een hoop te doen! :D

Weet iemand waar je ijzerdraad van ongeveer 0,5 mm kan kopen?
Heb het ooit bij Karwei gekocht, maar nu hebben ze dat (blijkbaar) niet meer.
En ik heb 't dringend nodig, want nu kan ik helemaal niks.. (welke dikte ijzerdraad gebruiken jullie??)

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:36

Ben vandaag bezig geweest met longeerset :P
Hij is een beetje mislukt

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:39

@Paris_; oke dankje voor de reactie! ik ben benieuwd naar je zomersetje, repaints en je stal, komen er foto's als het klaar is? :D ik weet niet waar de ijzerdraad te koop is

@Thincla; jammer, maar heb je foto's?

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:40

@NatjeBambilby ik wil ze wle plaatsne maar ik heb geen idee hoe dat moet ;$

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:17

Rooz11 schreef:
Leuk Pien2010!!

Ik heb de laatste tijd bijna niet meer geschleichd, lint was op, vilt en foam ook. Vandaag naar de stad gegaan en nu heb ik alles weer opnieuw.

Wat is foam???? En waar gebruik je het voor met schleichen???

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:38

Thincla schreef:
@NatjeBambilby ik wil ze wle plaatsne maar ik heb geen idee hoe dat moet ;$

www.tinypic.com ;)

NinoForEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 01:09

een brindle:
Afbeelding
de mijne wordt wat donkerder en ik weet nog niet of ik de strepen zwart of wit maak

dekentje toch niet gedaan maar wel een paar stallen van karton in elkaar geplakt (nog 40 te gaan :P )
en mijn repaint op hanover veulen is ook wel af foto's komen nog wel *-:)

Rooz11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:37

ailsazoe6 schreef:
Rooz11 schreef:
Leuk Pien2010!!

Wat is foam???? En waar gebruik je het voor met schleichen???

Foam is een grappig waterdicht plastic achtig stofje. Ik gebruiki het voor waterbakken, waterhindernissen, riviertjes, meertjes in het bos en zadels en dekjes kan je er ook wel van maken.

Ik heb al een keer een hele voorraad dekjes gemaakt, die heel erg leuk stonden bij de arabiertjes en de tennesee walkers.

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:48

Citaat:
Foam is een grappig waterdicht plastic achtig stofje. Ik gebruiki het voor waterbakken, waterhindernissen, riviertjes, meertjes in het bos en zadels en dekjes kan je er ook wel van maken.

Ik heb al een keer een hele voorraad dekjes gemaakt, die heel erg leuk stonden bij de arabiertjes en de tennesee walkers.

grappig. ik wist ook niet wat het was. Waar kun je het kopen?
en heb je misschien foto's van jou gemaakte hindernisjes enzo?

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:53

Citaat:

Klinkt erg leuk! Zoals NatjeBambiLy al zei, ik ben ook erg benieuwd naar foto´s van de spulletjes wat je daaruit hebt gemaakt ;)

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:11

NinoForEver schreef:
een brindle:
[ Afbeelding ]
de mijne wordt wat donkerder en ik weet nog niet of ik de strepen zwart of wit maak

dekentje toch niet gedaan maar wel een paar stallen van karton in elkaar geplakt (nog 40 te gaan :P )
en mijn repaint op hanover veulen is ook wel af foto's komen nog wel *-:)

sorry maar wat een lelijke kleur .. :o

maar ik ben benieuwd naar de stallen en de repaint + deken! :D