Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:19

oh haha egt nathas?

anikalove zou de hals nog even wat netter maken die zit nu egt raar en ook is die te lang de achterkant vind ik wel netjes als je dat zelf met de hand heb omgezoomd heb je dat heel knap gedaan.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:22

bedankt! ja ik heb alles met de hand gedaan. ik wou die hals afwerken, maar dat ging helemaal mis ;( hoe moet ik dat goed doen dan? of moet ik er zo'n schoftbontje (hopelijk snappen jullie wat ik bedoel... := ) op doen?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:58

anikalove: je de hals zou je eventueel netjes kunnen afknippen dat ie op de schoft liegt. schoftbontje zou kunnen maar hoeft niet.
repaint wordt mooi wit paardje met zwarte vlekken.

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:39

Heeeeii,
Mijn vader gaat van hout een stal voor mijn paardjes maken, maar heeft iemand een mooie voorbeeldfoto ofzo?
Alvast bedankt ;)

Jonnywalker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:44

Heb weer wat leuke sites gezien!
hier een paar:
http://www.schleich.bbforum.nl/handgeha ... vt259.html ik vind die dekens van wol echt zoo leuk jullie ook?>
http://www.modellpferdeforum.de/index.p ... adID=11924 wauw! ik vind dit echt heel erg mooi het is wel in het duits maar echt mooi!>
http://home-and-garden.webshots.com/pho ... 9049mTaLEd wauw wauw wauw wauw wat is dit goed zeg al die repainten en ook de ruig is heel mooi lijkt net echt!
onder de reclame kan je verder bladeren met de foto's! wauwww

wat vinden jullie ervan?
ik vind de laatste te mooiiii!!!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:48

jonnywalker: ik kan mijn moeder ook wel zo gek krijgen (hoop ik) om dekentjes te haken:)

kga vanavond beginnen met zadeltje!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:50

ik heb veel oude modellen schleich liggen die niet meer in de winkel te krijgen zijn, zijn er nog mensen die daar intresse in hebben? ik kan na het weekend wel eens foto's plaatsen. persoonlijk vind ik de oude modellen mooier dan die van nu in de winkels liggen :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 20:53

ja wauw evht geweldig! wou dat ik dat kon :)

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:02

Ben gister nog naar Amersfoort geweest, heb weer leuke dingetjes gekocht!
Schleich golden retriever reu
Sterretjes van hout (voor dekentjes ofzo)
Roze stickerlint vlinder

Ga er vandaag of morgen nog even leuke dingen van maken!

wouw! alles op die site's is vet mooi!

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:08

Wauw mooi tuig van die sites! Priegelwerk! :P

Liliekska, let op je oneliners. Ben je nieuw? Zojaa, welkom. :)

Die van dat brei werk vind ik wel schattig enzo, maar persoonlijk vind ik het mooier met kleine haakjes ect.

Anikailove, leuk dekentje. Ik zal de hals echt wat korter maken. Wat voor sluitingen heb je? Ze lijken zo groot... Verder leuk hoor! :).

Nathas, haha, midden in de nacht. :P Ik vind het echt een mooi zadel, je zal niet merken dat het je 1e was.
:=

set_elkol, wat voor modellen heb je? Of weet je dat niet uit je hoofd? Ben benieuwd, ik zoek namelijk nog wat oude modellen! :). Je kan misschien op google zoeken voor de rassen ? Hoeveel zijn het er ?

Die oneliners beginnen mij ook echt te irriteren. :roll:

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:26

Jackytje schreef:
Sorry dat ik het effe zeg, maar erger me hier aan :o

Even voor de duidelijkheid; Bokt is géén schleich-forum. Dit forum is hier niet enkel voor gemaakt.. Daarom erger ik me eraan dat sommige mensen expres Bokt maken om gewoon in dit topic te lopen kletsen.. Sommige hebben niet eens 25 nuttige berichten geplaats, maar in dit deel van Bokt heb je die niet nodig. Dàt is nog een rede waarom dit topic hier weg moet en ergens op een plaats moet terechtkomen waar je die 25 paard-gerelateerde posts moet plaatsen. En dan pas zullen de échte Bokkers overblijven! :)

^Dit is even mijn mening, sorry, maar vond het tijd dat het gezegt moest worden..

Sorry maar ik denk dat bokt dan niks voor mij is. Altijd als ik iets maak en laat zien hier, wordt het wel een keer afgekraakt. En van die 25 berichten vind ik ook vlauw. Iedereen heeft toch recht om mee te praten? Of mag het soms alleen diegene zijn met 500 berichten? Iedereen wil ook mee praten, en iedereen is een echte bokter. Ook dit hoort bij bokt. Anders zouden ze dit niet op bokt openen. Niet degene die 300 berichten hebben geplaatst is een bokter. Sorry, het is niet bot bedoelt, maar zo denk ik er wel over.
Laatst bijgewerkt door daf3 op 09-03-12 21:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:27

ik heb er wel een stuk of twintig denk ik, heb ook al twee reacties via pb maar heb voor hen ook al deze kopie gemaakt van paarden die ik sowieso heb:

http://img577.imageshack.us/img577/8141/paardenn.jpg

k heb ze nu even van internet gehaald maar deze heb ik sowieso allemaal, plus nog wel een stuk of tien denk ik. een kleine fjord en een kleine ijslander, een Hannoveraanse merrie, nog een veulen, shire veulen,zwarte arabische merrie met bles en witte benen, ik weet het verder even niet meer uit mijn hoofd

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:25

@Nathas: Ik vind je zadel goed gelukt voor je eerste, alleen je hebt de beugelriemen onder de zadelflappen vsstgemaakt. Ze horen over de zadelflap.
Snap je wat ik bedoel?
@loverhorses0 Google eens naar stallen, er zit er vast wel mooie of gemakkelijke tussen.

Hier nog steeds geen nieuw collectie jammer genoeg.
In delden wel, maar ik ben niet van plan om elke keer daarheen te rijden... Zucht.
:/

itsme23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:58

@howrse haha, ik heb ze ook in delden gezien. Maar ik heb ze daar niet gekocht, heb ik gewoon via internet gedaan.

Ik heb ondertussen al weer wat dingetjes erbij gemaakt, zal zo foto's uppen

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:01

Hoi allemaal!
Ik meld me ook hier in het Schleich topic :P
Ik spaar al een tijdje Schleich, heb er nu een stuk of 15.
Ik lees dit topic ook al een tijdje mee voor ideetjes enzo, maar heb nog niks gepost ;)
Laatst zag ik dat filmpje om een zadel te maken, dat heb ik uitgeprobeerd.
Alleen we hadden niet van dat dunne blik wat makkelijk te buigen is, alleen maar dik blik, dus dat heb ik opgegeven en toen heb ik zelf maar wat verzonnen. Ik vind het zelf best goed gelukt voor de eerste keer!
Van een oude fietsband heb ik het zadel gemaakt, de beugels en de singelgesp heb ik gemaakt zoals dat in het filmpje stond. Toen vond ik het nog een beetje kaal; zwart zadel en zwart paard, dus toen heb ik nog een hoofdstel, bandages en een dekje erbij gemaakt! :D
Hier een paar foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Een tijdje terug ben ik ook begonnen om een Schleich stal te maken, maar het komt er maar niet van om hem af te maken.. :(:)
Naja, een paar foto's van mijn Schleich verzameling tot nu toe:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:10

Hoi carmenbrum! Welkom in dit topic!
Ik vind het zadel voor de 1e keer goed gelukt hoor! Werkt een fietsband wel lekker mee? Lijkt me een beetje dik of stug. :) Misschien is het een idee, om eens naar een klusjes-winkel te gaan en eens een lap lood mee te nemen. Uiteraard niet te dik, maar ik gebruik het zelf ook om zadelbomen te maken, werkt hardstikke lekker en je kan nog veel meer maken!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:13

Welkom!
Mooie dingen zeg!
Mijn manege is weer normaal ingericht!
Ik ben nog bezig met een hoofdstel en met touwhalsters (elk paard krijgt er 1!)
Telpeva hoe staan je percheons erbij?

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:25

Is dat niet veel werk manonfleur? :D. Hoeveel paarden?

Welkom in dit topic, carmenbrum! :). Wat voor schaar heb je gebruikt? Knipt het lekker? Is dat wel een schleich paard? Hij lijkt zo anders. O:)

Stephanie, in een klusserswinkel? :D. Hebben ze dat bij de hubo ook lood? Als dat zo is ben ik blij. Woon dr om de hoek. :')

Manonfleur, heb je foto's ? Ben benieuwd!

Ik kan dit weekend helaas niet schleichen, ben in breda. Hoop dat ik dat volgende week wel kan doen!

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:43

itsme23 schreef:
@howrse haha, ik heb ze ook in delden gezien. Maar ik heb ze daar niet gekocht, heb ik gewoon via internet gedaan.

Ik heb ondertussen al weer wat dingetjes erbij gemaakt, zal zo foto's uppen

Echt? Haha wat toevallig. Al mn paardjes komen daar vandaan :P Ze kennen me volgensmij al, want als ik naar binnen loop loopt die meneer al naar het schleich gedeelte.
Ze hebben daar nu nog de oude prijzen gelukkig.

Mmh, nog geen schleich gekregen... :( wel sieraden.
Ben benieuwd als ik vandaag schleich krijg, hoop t wel, heb tot nu toe alleen nog geld en kaartjes...
Maarja, dan kan ik zelf de modellen die ik leuk vind kopen..

itsme23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:59

@howrse het meeste gedeelte van mijn paardjes komen daar ook vandaan. Ik woon er namelijk niet zo heel erg ver vanaf:P

Trouwens, welkom carmenbrum! Ik vind je setje er wel leuk uitzien. Dat zadeltje is ook leuk! Werkt dat fijn, met fietsband?

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:17

hoi, hier was ik weer!
welkom nieuwelingen! :) mooie verzameling carmenbrum! ik vind je zadel ook erg goed gelukt voor de eerste keer.
gefeliciteerd howrse! ik hoop dat je nog schleich krijgt!ik ben de laatste tijd ook druk bezig met tuig maken, en dan vooral zadels en halsters. dat vind ik het leukste om te meken!
ik zal eens kijken set_elkol! ik hoop dat er iets leuks voor mij bij zit O:)

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:02

Jilzet schreef:
Is dat niet veel werk manonfleur? :D. Hoeveel paarden?

Welkom in dit topic, carmenbrum! :). Wat voor schaar heb je gebruikt? Knipt het lekker? Is dat wel een schleich paard? Hij lijkt zo anders. O:)

Stephanie, in een klusserswinkel? :D. Hebben ze dat bij de hubo ook lood? Als dat zo is ben ik blij. Woon dr om de hoek. :')

Manonfleur, heb je foto's ? Ben benieuwd!

Ik kan dit weekend helaas niet schleichen, ben in breda. Hoop dat ik dat volgende week wel kan doen!

Ja een klussers winkel, zelf heb ik het gekocht bij Doeland in Hardenberg. Hubo? Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord ;).

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:54

sorry dat ik weer post,
ik heb namelijk een paar nieuwe dingen gemaak dit weekend: 3 zadels, een uitrijdeken. ik verveel me erg dus daar komt vast nog veel bij!
https://twitter.com/#!/TadinesHeart ik heb nu ook twitter voor mijn schleich manege
anikailove: ik zou de hals idd nog wat beter afwerken en de singels iets minder ''grof'' maken als je snapt wat ik bedoel.
die links van jonnywalker zijn trouwens super mooi! <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:39

YES!
eindelijk de ijslander hengst!
@setekol: ik lees nu al modellen die ik graag wil :D
@carmenbrum: goed idee van die fietsband en welkom :)

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:54

Hoi!
Bedankt voor de leuke reacties ;)
Ik heb wel de binnenband gebruikt van de fietsband he, van rubber, en dat kun je prima met een schaar knippen! Jilzet nee is idd geen Schleich paard XD Ik had vande week een paar 2e hands paardjes via internet gekocht, dat waren 6 Schleich en deze zat er ook bij in. Was heel lelijk en ik wou m eerst weggooien, maar ik dacht; laat ik ook eens wat gaan prutsen, als het nu mislukt maakt niet uit, dan gooi ik m alsnog weg :p
Groetjess