Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:01

Leuk!!
Vindt vooral de vliegendeken erg mooi, die hals erbij staat ook gaaf!!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:19

@carmenbrum;
Wat leuk zeg!
Ziet er heel mooi uit!
@nietes;
Ben benieuwd naar de foto's

Ik zal ook ooit gaan kijken waarvandaan ik allemaal beestjes heb!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:22

Rocco_Love12 schreef:
@ justine

Schwabisch Gmund ligt in duitsland circa 100 km van stuttgart
Op de meeste paarden staat ook made in germany geen oostenrijk dus.

Gmünd heb ik het hier over, niet Schwabisch Gmund, en Gmünd licht wel degelijk in Oostenrijk,
Vul Gmünd in op google maps, voila Oostenrijk.

En er staat ook wel degelijk onder op mijn Scheichs Gmünd, ik weet dat ze gemaakt worden in duitsland.
Maar in Gmünd heb je wel degelijk een grote schleich winkel, waar je bijna alle modellen kan kopen.
Het kwam misschien over alsof ik zeg het komt daar vandaan, maar die ik gekocht heb, komen daar over het algemeen vandaan als ik daar op vakantie ben.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:48

Omg, bij de Xenos vandaag toch maar dat paarse suede gehaald en een meter paars gevlochten spul, ook erg handig, maar nu heb ik geen plakkende lijm! Iemand een tip welke lijm ik het best kan gebruiken op suede? En nog een vraagje, waar halen jullie die achtjes vandaan waarmee je je halster kan verstellen? :Y)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:57

@ Jolinem wat een mooie repaint :)
@ Carmenbrum ik vind je spijkerstof dekens erg leuk!
@ Summer2000Ik lijm alles met een lijmpistool dus ook m'n suede. En achtjes maak ik zelf. Ijzerdraad en een tangetje en tis zo gepiept.

Heb helaas mijn halster van PBL nog niet binnen :'( hoop dat ie er morgen is.
Logo voor m'n stal gemaakt :)
Hij heet: De Grote Seijshoek :D

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:05

lideli schreef:
@ Jolinem wat een mooie repaint :)
@ Carmenbrum ik vind je spijkerstof dekens erg leuk!
@ Summer2000Ik lijm alles met een lijmpistool dus ook m'n suede. En achtjes maak ik zelf. Ijzerdraad en een tangetje en tis zo gepiept.

Heb helaas mijn halster van PBL nog niet binnen :'( hoop dat ie er morgen is.
Logo voor m'n stal gemaakt :)
Hij heet: De Grote Seijshoek :D

Ehm.. Ik heb geen lijmpistool, dus wat zou ik nog anders kunnen gebruiken? Dacht zelf aan 1seconde lijm. En weet iemand of een lijmstift ook werkt? (Heb er laatst namelijk één gekocht voor m'n nieuwe school dusse.. Denk zelf dat dat niet kan, maar als ik het doe doe ik eerst op zo'n haarspeldje en met dat haarspeldje over m'n suede heen xD)

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:40

hier de foto's:
heb voor het gemak maar een setje beenbeschermers op de foto gezet:
de hanoveraan hengst (met PBL halster & beschermers):
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=ZLB4LWG4
Driekus repaint:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=YGLGSO8L
falabella hengst (dekentje & foto zijn niet zo duidelijk):
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=GYSMMIEV
dartmoor merrie:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=LPRM7WXX
beschermers (wederom een onduidelijke foto):
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=NXFPSVSF

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:08

Wow lang bericht daffel, moest wel even goed lezen wat er nu allemaal precies stond,
Weet het nu nog eigenlijk niet allemaal, haha..
Ben benieuwd naar je repaints, voor verf kan je mss zo’n pakje kopen met allemaal verschillende kleurtjes (hebben ze bij de blokker, Xenos en action) 1 nadeel is dat er geen bruin in zit volgens mij en je die dus elke keer zelf moet mengen,
Ik haal mijn verf altijd bij v&d, en gebruik verf van het merk Amsterdam, met een prijzencircus bij de v&d hebben ze daar vaak acties mee, en idd daar hebben ze ook schleich ;) maar vaak wel beschadigd en bij ons niet alle modellen..
Je bericht mag je volgens mij zo vaak mogelijk wijzigen, maar wel binnen 3 kwartier..

Ow en wat een leuke dingen komen er weer voorbij,
Leuk om te zien dat mijn prijsjes bevallen : )

Nietes die deken past mooi bij het halster ;)
En je andere dekens zijn ook leuk, vooral die engelse, zoiets wil ik ook nog steeds maken..

Carmen leuke vliegendeken! en de spijker dekens zijn ook superleuk!

En joline leuke repaints!

zo en toen had ik ook weer een lang bericht..

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:15

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:46

ga op vakantie naar frankrijk naar de kust. 3 weken, hoop weer blij te worden vorig jaar had ik namelijk de oude paint hengst uit 1975 ofzo voor 7.71. heb niet echt meer gesleicht maar had ook geen tijd meer om nieuw lint en nieuwe acrylverf te kopen.
Leuke collages Summer!
carmenbrum leuke dekentje spijkerstof staat die fries goed!
over fries gesproken mijn zusje was met mijn schleich aan het spelen en de paarden mochten naar het land, (onder het (wijd openstaande) raam) en toen ging het heel hard regenen dus nu zijn de paardjes nat haha! komt ze nog binnenrennen: wacht! wacht! ze moeten een deken op anders hebben ze het koud!
wil de western ruiter customizen en een vlecht maken en er een meisje van maken.

edit: heb even gekeken en de meeste van mijn paardjes komen uit de fabriek met schilderende chineesjes ( wie zei dat nou?).

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:02

palmbierlove binnekort komen mijn repaintfoto`s hier nu is me camera nog stuk en me webcam ook dus foto`s lukt nog niet denk over 1 week meschien 2 welke soort verf is dat ??
mijn vriendin ( die is door mij begonnen met sparen van schleich ) die heefd 2 paarden ijslander hengst en veulen en ik bedoel het niet gemeen maar ze heefd helemaal GEEN verstand van schleich zoo iritand ze doet of ze alles weet maarja ze zecht dat waterverf WEL droogt op plastic ( dus ook op schleich ) en ik wou zeker weten of dat waar is want ze heefd er geen verstand van dus weet iemand of je met waterverf kan repainten ?? ik denk zelf dat het beter is voor schaduuw technieken op je repaint dan ECHT repainten en zo heb ik weer een lang bericht die nog niet afgerond is :P
ik heb nieuwe schoenen van schoenendoos wil ik iets voor schleich maken
de deksel kan ik een slordige bak van maken :P de letterbordjes van papier met plakband erop plakken en wat zand erin en klaar of heefd iemand beter ideetjes ? van het andere deel (niet de deksel dus maar de doos ) kan ik meschien 1 hele grote stal maken of een voerhok weet iemand wat het leukst is of andere ideeèn

ik weet niet of andere mensen dit ook doen maar ik ben op dit moment bezig om een huis voor mijn schleich poppetjes te maken ( je weet wel de berijders enzo ) is dat leuk om van schoenendozen te doen of van hout ?? ik ben met het huis zelf nog aleen ontwerp begonnen te maken en het is zo uitgekomen dat het van karton en van hout kan moet dus ff kiezen wat ik ga doen ben al wel begonnen met bedden enzo te maken en banken kranen wc`s koelkasten buraou`s enzo

einde van mijn lange bericht ( meschien word ie nog gewijzigt als ik meer wil vertellen )
PS ik zoek matriealen voor tuig ik weet nog niet wat voor tuig maar weet iemand goede matriealen ?? en leuk tuig byeeeeeeeeeeeeeeee
+:)+ :):) _/-\o_

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:06

liliekska schreef:
ga op vakantie naar frankrijk naar de kust. 3 weken, hoop weer blij te worden vorig jaar had ik namelijk de oude paint hengst uit 1975 ofzo voor 7.71. heb niet echt meer gesleicht maar had ook geen tijd meer om nieuw lint en nieuwe acrylverf te kopen.
Leuke collages Summer!
over fries gesproken mijn zusje was met mijn schleich aan het spelen en de paarden mochten naar het land, (onder het (wijd openstaande) raam) en toen ging het heel hard regenen dus nu zijn de paardjes nat haha! komt ze nog binnenrennen: wacht! wacht! ze moeten een deken op anders hebben ze het koud!
wil de western ruiter customizen en een vlecht maken en er een meisje van maken.

edit: heb even gekeken en de meeste van mijn paardjes komen uit de fabriek met schilderende chineesjes ( wie zei dat nou?).

Hihi, dat was ik. :')

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:20

Summer2000 schreef:
liliekska schreef:
Leuke collages Summer!

Hihi, dat was ik. :')

bij mij staan op al mijn paarden made by china of made in china ik heb gehoort dat er soms ook in een land de schleich paarden vorm enzo word gemaakt en in een ander land dan geschilderd is dat waar ??

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 22:11

Citaat:
mijn vriendin ( die is door mij begonnen met sparen van schleich ) die heefd 2 paarden ijslander hengst en veulen en ik bedoel het niet gemeen maar ze heefd helemaal GEEN verstand van schleich zoo iritand ze doet of ze alles weet maarja ze zecht dat waterverf WEL droogt op plastic ( dus ook op schleich ) en ik wou zeker weten of dat waar is want ze heefd er geen verstand van dus weet iemand of je met waterverf kan repainten ?? ik denk zelf dat het beter is voor schaduuw technieken op je repaint dan ECHT repainten

Zal mezelf nog maar eens quoten dan
Telpeva schreef:
Mensen die vragen hebben over verf, verfkeuzes en andere dingen over verven, lees nu toch eens goed in het topic, neem een kijkje in het repaint topic, gebruik desnoods de zoekfunctie.

Nogmaals, de makkelijkste verf om de gebruiken is Acrylverf. Olieverf is moeilijker. Aquarel, waterverf, en plakkaatverf zijn NIET geschikt.

De redenen waarom de andere type verf minder (of zelfs totaal niet) geschikt zijn ga ik niet meer uitleggen, heb ik vaak zat gedaan en als het toch niet gelezen wordt ga ik er geen moeite aan besteden. Als je het alsnog graag wilt weten, de zoekfunctie zit links onderin het beeld :)

daffel schreef:
bij mij staan op al mijn paarden made by china of made in china ik heb gehoort dat er soms ook in een land de schleich paarden vorm enzo word gemaakt en in een ander land dan geschilderd is dat waar ??

jeps, de modellen worden waarschijnlijk gewoon door iemand gemaakt die in dienst is van het bedrijf Schleich, en Schleich die laat de modellen namaken maken in fabrieken waar het op dat moment goedkoop is en waar de kwaliteit goed genoeg is. En China is in veel gevallen goedkoop :)

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 07:53

Hey allemal,

Ik ben opzoek naar bruin pastel. Een doosje waar allemaal verschillende kleuren bruin in zit. Vaak beginnen ze dat met heel licht bruin, dan een iets donker kleurtje en dan weer..... Weet iemand waar je dat kan kopen op het internet? En waar het niet te duur is? Ik heb hier op bokt al een zoekopdracht gedaan, maar toen vond ik niks. Ik heb ook al met google gezocht....

Helaas ga ik vandaag weg (1week! ) en kan ik helaas niet schleichen :'( tot volgende week allemaal.

daffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:42

Telpeva schreef:
Citaat:
mijn vriendin ( die is door mij begonnen met sparen van schleich ) die heefd 2 paarden ijslander hengst en veulen en ik bedoel het niet gemeen maar ze heefd helemaal GEEN verstand van schleich zoo iritand ze doet of ze alles weet maarja ze zecht dat waterverf WEL droogt op plastic ( dus ook op schleich ) en ik wou zeker weten of dat waar is want ze heefd er geen verstand van dus weet iemand of je met waterverf kan repainten ?? ik denk zelf dat het beter is voor schaduuw technieken op je repaint dan ECHT repainten

Zal mezelf nog maar eens quoten dan
Telpeva schreef:
Mensen die vragen hebben over verf, verfkeuzes en andere dingen over verven, lees nu toch eens goed in het topic, neem een kijkje in het repaint topic, gebruik desnoods de zoekfunctie.

Nogmaals, de makkelijkste verf om de gebruiken is Acrylverf. Olieverf is moeilijker. Aquarel, waterverf, en plakkaatverf zijn NIET geschikt.

De redenen waarom de andere type verf minder (of zelfs totaal niet) geschikt zijn ga ik niet meer uitleggen, heb ik vaak zat gedaan en als het toch niet gelezen wordt ga ik er geen moeite aan besteden. Als je het alsnog graag wilt weten, de zoekfunctie zit links onderin het beeld :)

daffel schreef:

jeps, de modellen worden waarschijnlijk gewoon door iemand gemaakt die in dienst is van het bedrijf Schleich, en Schleich die laat de modellen namaken maken in fabrieken waar het op dat moment goedkoop is en waar de kwaliteit goed genoeg is. En China is in veel gevallen goedkoop :)

dat olieverf niet werkt heb ik al gemerkt helaas al mijn repaints zijn verpest en sorry dat je dit nog eens moest sc hrijven ik zal voortaan beter opletten ;) greetzs my

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 11:19

Daf, moet het echt een webshop wezen? grotere art & supplies winkels verkopen pastel ook los, per kleurstaafje, dan kan je echt de kleuren pakken die je wilt. Maar dat is dan vaak wel in de winkel zelf zegmaar.

Zulke grote winkels heb je zover ik ontdekt heb in Rotterdam (Harolds, van Beek), Apeldoorn (Creaart) en Den Bosch (de Kwast), ik weet alleen niet van allemaal zeker of ze de staafjes los verkopen, misschien verstandig om van tevoren even te bellen. Al die winkels hebben ook webshops, misschien dat je daar wat kan vinden.

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:17

Kan iemadn me helpen? ik heb een lipzannner hengst maar, die manen zn een beetje gaan verkleuren blauw/grijs achtig nu wil ik ze weer wit maken ( de kleur die die eerst ook had) maar waarmee moet ik dat doen en waar kan ik dta dna kopen ? (het liefst gewoon in winkels en geen webwinkels)

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:55

Thincla schreef:
Kan iemadn me helpen? ik heb een lipzannner hengst maar, die manen zn een beetje gaan verkleuren blauw/grijs achtig nu wil ik ze weer wit maken ( de kleur die die eerst ook had) maar waarmee moet ik dat doen en waar kan ik dta dna kopen ? (het liefst gewoon in winkels en geen webwinkels)

De manen van die model horen gewoon blauw/grijs achtig. Maar als je het wit wilt verfen dan kan je het beste Arylverf gebruiken (zelf ik gebruik acrylverf van het merk 'Amsterdam'). Je kunt dit verf in hobby winkels kopen.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:57

Laatst bijgewerkt door pebble2000 op 04-08-12 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

NinoForEver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:17

Ben vandaag weer verder gegaan/opnieuw begonnen met mijn stal. (verhuizers hadden vorige weggegooid)
Mijn vader heeft de logeerkamer die tot vandaag een soort opslag was (waar ook mijn schleich lag) opgeruimd. Hij heeft er een 2persoons bed neergezet en dat mag ik nu gebruiken als een soort tafeltje voor mijn schleich *\o/*

Mijn moeder heeft ook nog dun ijzerdraad voor me gekocht dus ik kan weer even verder.

Ook nog foto's gemaakt van "De Tinker familie op vakantie"
fotos komen nog wel.

Ga zo nog even een dekentje en halster maken voor mijn Dartmoor (genaamd Dart) :D

Heeft iemand trouwens tips voor zo'n oornetje?
En PBL hoe maak jij die tekentjes op je dekentjes (bij Amika's deken staat er volgens mij het teken van Amika ofzo erop)
http://tinypic.com/view.php?pic=2ez1vh2&s=6
(sorry tinypic liet geen links zien en het was te klein voor mijnalbum.nl :?

heb stuk karton van mooi voormaat van springbak.
Ik heb ook nog een tweede stuk (iets groter) dat wordt denk ik de dressurbak. Moet alleen nog soort omheining bedenken.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:32

Jeeeeeej, mijn eerste halster is af :D. Het is een supersimpel halster(Ik had geen goede lijm, dus ik heb hem niet te ingewikkeld gemaakt) met een halstertouwtje. Woensdag even langs de stofjes-tent op de markt in ons dorpje, even kijken of ik een lichtpaars lapje vilt weet te versieren :D
Dus ik ben blij met m'n eerste echt halstertje!(Die trouwens maat Full is xD)
Foto's volgen nog.

eva20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:53

Kom net terug van vakantie. Zag al meteen dat het halster van Palmbierlove er was. Ik nieuwsgierig open maken. Echt een leuk halster. Zal binnenkort er een foto van maken! Bedankt PalmBierLove!

Saktalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:20

Thincla schreef:

Pipo's is een hele leuke knutselzaak. Daar hebben ze vast wel iets wat je kan helpen.

Veel succes *\o/*

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:58

Zo weer een dag niet geweest, dus er komt weer een lang verhaal..

Summer: erg leuk gedaan die foto’s, ook erg leuke namen ;)

Lilietska: dat van die westernruiter klinkt echt supergaaf, ben benieuwd..

Daffel: De verf die ik gebruik is acrylverf,
Maar die verdun ik ook nog wel met water,
Het is namelijk mooier om in meerdere dunne lagen te werken dan met 1 dikke laag,
Maar echt waterverf lijkt me niet dekkend..

Stallen zou ook wel leuk zijn van de doos, en dan de doos beplakken of schilderen dat het er netjes uitziet,
Om te spelen zou je wel een huis van karton kunnen gebruiken, maar wil je het echt realistisch dan zou je beter hout kunnen gebruiken..
Ikzelf heb bij mijn binnenbak voorlopig een klein doosje staan als kijkhokje..

Daf3 zo’n doosje pastel zoek ik ook nog steeds, ik heb wel een paar losse krijtjes gekocht in de hobbywinkel bij mij,
Trouwens je halster is gister aangekomen,
Ik zal nog wel een foto maken op 1 van mijn paarden,
Maar vind hem erg leuk :)