Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:08

Ik denk eerlijk gezegd dat er een scheiding moet komen... En ook al ben je jonger en heb je toch veel ervaring met Schleich of het gewoon leuk vinden om mee te lezen kunnen dan toch alsnog gewoon meelezen...

Ik ben bezig met een Schleich rijbak (eigenlijk meer losrijbak) en paardenstal. De paardenstal wordt van een schoendoos! := En de rijbak is van een oude speelklok die ik overschilder en daar doe ik dan lijm op en daarover een laagje zand. Ik ben alleen bang dat het zand los gaat laten... Iemand ooit geprobeerd?

Kaatastrof

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:15

Ik heb het geprobeert! Met behangerslijm eerst dun laagje opplakken, en dan een dun laagje overstrooien, zodat er toch nog 'los' zand in zit en je hoefspoortjes zien etc :) (Op de vorige pagina of die ervoor staat een foto van mijn rijbak)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:24

wauw telpeva echt super mooi! ik ben hier pas net en wauw wat je allemaal ziet enzo. allemaal mooie spullen!
ik gebruik nu scoobydoo touwtjes maar ga denk ik binnenkort eens seudine kopen :) ga nu maar eenz verder met falebella repaint. zal proberen morgen ofzo foto's te maken.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:25

Jackytje schreef:
Ik heb het geprobeert! Met behangerslijm eerst dun laagje opplakken, en dan een dun laagje overstrooien, zodat er toch nog 'los' zand in zit en je hoefspoortjes zien etc :) (Op de vorige pagina of die ervoor staat een foto van mijn rijbak)

Oke, bedankt. Ik zal het proberen. :P

Heeft iemand een idee hoe ik het beste een wei kan maken? Mijn vriendinnen en ik willen misschien ook tuig gaan maken enzo... Ik heb er best veel zin in. :D
Eerst maar eens flink oefenen!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:27

Een wei kan je makkelijk maken met een houten plankje of mat, en strooigras. Lijm op de plank/matje, gras over strooien, ff drogen, klaar! De hekjes kan je bv kopen of ook zelf knutselen :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:32

Oei Stephanie, het was eigenlijk wel het idee om de website helemaal in het Engels te maken. Maar als er genoeg vraag naar is kan ik ook een Nederlandse site ernaast maken, een beetje in de trant zoals MPV ook 2 talen heeft. Als de vormgeving er eenmaal is en de foto's en werkbeschrijving ook, is het alleen nog maar een kwestie van vertalen en dat is op zich zo gedaan :j

Mij interesseert het echt geen hol of er een nieuw topic komt of niet, ik blijf toch wel posten (waar dan ook)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:51

Ik ben vandaag bezig gegaan met men 1e zadeltje maar ja zoals Pamela ze maakt kan ik niet hoor wat een gepriegel is dat zeg pffff

Maar goed hier even wat foto's van mijn work in progresss!!!!

Afbeelding

Jonnywalker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:56

wat een onliners! moet alweer een paar blz. verder bladeren wordt er gek van!
maar ja. laten we er gewoon over op houden zo komen er nog meer!

heb vandaag heel mijn manege ingericht want had eindelijk plek om al mijn schleich op de grond te zetten
ik zal nog foto's plaatsen hoor!
heeft iemand trouwens nog wat iedeeen of leuk filmpjes/websites gezien met schleich dingen stuur me even een PB!

ik had vandaag half dagje school dus ben lekker wezen schleichen natuurlijk super leuk maar door die regen kon ik niet naar de manege, dus dan maar schleichen!

nathas:wauw echt mooi voor een eerste zadel! ik denk dat ik er maar ook eens een keer aan ga beginnen heeft iemand nog tips hoe je een zadel mooi kan maken?

Jonnywalker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:01

ik heb echt heel veel mooie dingen gezien op deze hyve! :D
hier de link!
http://aheartforhorsess.hyves.nl/

laten we gewoon gaan kletsen en ons er niets van aan trekken als we alleen maar gaan mopperen wordt het ook vol met onliners dus hierbij stoppen we al dat gemopper gewoon!

nog even over die hyve: je moet die zadels zien echt vet mooi weet iemand meschien hoe je van die dingen maakt?

we kunnen beter wel een nieuw topic gaan maken maar dan wel echt schleichers die geen onliners plaatsen enzo...
het gaat niet om de leeftijd het gaat er gewoon om dat je leuk meedoet in een topic!

Wiekenmeisje schreef:
Telpeva schreef:
Lekker druk hier :D ik heb al een naam voor mijn website, hij is ook al in de lucht maar hij is nog niet af omdat ik problemen heb met de html (het is een eigen ontwerp, en het is al eventjes geleden sinds ik voor het laatst websites gemaakt heb, en de html zit vol fouten :') diepe zucht, misschien moet ik maar iemand in gaan huren ofzo...) http://www.migaria.com voor de liefhebbers, er is alleen nog geen bal op te zien.

Er zit inderdaad een fout in! Haha..
Maar ik heb hem alvast even opgeslagen bij me favorieten! (A)

Ben vandaag bezig geweest met mijn springring..
Het schiet al lekker op!
Als afrastering komen de witte schleich hekken er omheen..

Leuk ik ben echt benieuwd ik wil heel graag als die af is foto's zien.
Jij kan trouwens erg mooie dingen maken ook die longeerbak enzo. waren heeéél mooi!

eva20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:07

De Bles en hoefijzers zijn af. Ik zal morgen wat foto's uploaden! ;)
Nou, weer verder aan m'n geheime project.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:06

telpeva en nathas mooie creaties! vooral voor een eerste zadel vind ik hem goed gelukt hoor nathas! Ik moet zelf ook nog is een poging wagen materiaal heb ik al.

pff 3 pagina´s alleen maar gezeur over onliners slow chat dit is tog niet leuk meer zo!

eva20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:46

Hier de beloofde foto's:
De hoefijzers:https://picasaweb.google.com/115499572897949201148/SchleichPaarden?authkey=Gv1sRgCKOC8ZCM7MbN3gE#5717412874507672642
Bles:Hier ziet de bles er spierwit uit, maar dat is niet echt zo. (Flits :') https://picasaweb.google.com/115499572897949201148/SchleichPaarden?authkey=Gv1sRgCKOC8ZCM7MbN3gE#5717412914370340866
https://picasaweb.google.com/115499572897949201148/SchleichPaarden?authkey=Gv1sRgCKOC8ZCM7MbN3gE#5717413017582181698
Paardje helemaal: https://picasaweb.google.com/115499572897949201148/SchleichPaarden?authkey=Gv1sRgCKOC8ZCM7MbN3gE#5717412949542603090

Ik weet het paard heeft mega-oren. Weet iemand nog iets hoe ik dit kan oplossen? PB ME! Niet hier reageren, want dan krijgen we weer oneliners!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:04

Het lijkt me eerder een muildier, ipv een paard (kruising van een paard en ezel) is het ook een Schleich of een ander merk? ik herken hem niet, ziet er wel leuk uit verder :) jammer alleen van die aanhechtingslijn van de schoft richting de borst. Als je het leuk vind en het ook mag van je ouders, zou je die nog voorzichtig weg kunnen vijlen :j dan moet je dat stuk waarschijnlijk wel weer bijschilderen later, dat wel.

En ik ga lekker toch hier reageren, ik ben in een dwarse bui :D Wat je met de oren kan doen, als je een dremel hebt, is om de opening van het oor wat 'dieper' en meer naar beneden te maken, zodat deze gelijk komt te staan met voorhoofd van het paard ipv in het midden van het oor. Als je dan de oren aan de bovenkant en zijranden bijvijlt, ben je denk ik al een heel eind op weg.

Als je geen dremel hebt kan je proberen de oren eraf te slopen, en nieuwe erop te boetseren met zelfhardende klei. DAS is een leuk goedkoop merk zelfhardende klei om mee te beginnen, ander komt je uit bij greenstuff of apoxie. DAS is te koop in speelgoedwinkels, hobbywinkels en speciaalzaken, greenstuff en apoxie alleen in speciaalzaken. (greenstuff - Games Workshop winkels, apoxie - internet of art & supplies winkels)

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:42

ik heb mijn tweede zadeltje gemaakt *\o/*
ik weet het, ik moet hem nog wat netter afwerken, maar dat is intussen al gedaan.
de beugels heb ik ook nog niet want ik heb nog geen poppetje voor de afmetingen.
ja, ik weet het, hij is roze :') ik had geen zwart nepleer.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IAXTYMEX.jpg

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:10

ben hooinetjes aan het maken net de eerste af. (hij is wel een beetje aan de3 kleine kant haha :P ) anikalove: mooi ik kan dit dus niet he! ben er echt heel slecht in

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:37

Ben heel benieuwd naar je creatie Wiekenmeisje!
@ Nathas: Ik vind hem goed gelukt, zeker voor je eerste!

Oeh, ben ik ff aan het rondsnuffelen. kom ik dit tegen: http://www.freewebs.com/fayarstables/zadelkamer.htm
Vind het Portugees tuig (vooral de eerste) echt erg mooi, en het laatste westrenzadel ook <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:06

@uska: ik ''love'' met je mee <3
@telpeva: dat dacht ik ook al van dat muildier
@nathas: wow! erg netjes.
oja, ik mag misschien wat bestellen bij iemand en heb ook al een site van een bokker in gedacht ben alleen een beetje de site kwijt :P
even zoeken.. :Y)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:26

@uska: wauw dat is inderdaad mooi tuig!
ja ik dacht eerst ook dat het een ezel was of een muildier.

ga zo denk ik maar even verder met een repaint een schimmeltje :#

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:35

Mijn repaint is mislukt. Omdat het geen Schleich paard was liet de verf los! :=
Ik ga straks verder aan mijn rijbak, als ik nog tijd heb. Ik heb zand gevonden. Het is eigenlijk meer cement zand. :o

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:25

Super tuig telpeva! Echt heel leuk!

Ik heb gister een mentuigje voor de shet merrie afgemaakt. Best goed gelukt al zeg ik het zelf! :o Ik heb toen ook snel een hoofdstelletje zonder neusriem voor de falabella ruin gemaakt, echt mini!
Leuk zadel voor je eerste Nathas!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 22:11

ik heb mijn kamer grotendeels opgeruimd en kan nu weer bij mijn hele verzameling Schleich paarden *\o/*
ik heb weer eens even geteld
en ik kwam op 94 paarden, dit is wel inclusief de sets en western, ridder en elfen paarden,
voor al die paarden ben ik bezig geweest om ze namen te geven en volgens mij ben ik rond ;)
al mijn paarden komen zichzelf zsm voorstellen in een filmpje, samen met hun 12 niet schleich vrienden, mijn 8 repaints en mijn ezel,
maar eerst nog even de rest van mijn manege opbouwen

de pony's is de grootste afdeling, die plank staat helemaal vol
en dan heb ik nog geen eens de nieuwe ijslanders, en camarques

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:27

Ben ik weer!

Ben benieuwd pbl! Super grote verzameling!

Nathas wat een leuk zadel! Zeker de uitleg van dat filmpje? Heb je dat met dat blik gedaan? En hoe ging het?

Anikailove, leuk zadel hoor, maar de singel is echt veeel te dik. :D

Telpeva, ik ben benieuwd hoe je site word. Ik denk dat je er wel een leuk centje mee kan verdienen! :p

Jaja, nieuwe aanwinsten! Westernset, jeep & trailer. :)

Welkom nieuwe. :) letten jullie op je oneliners ?

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:42

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:09

Jilles ik heb het idd gedeeltelijk aan de hand van het filmpje gedaan en moet zeggen met blik werk het aardig goed. Vind hem ook wel redelijk goed gelukt voor mijn 1e maar nu had ik vannacht ineens een idee hoe ik het nog realistischer kan maken ook met dank aan Daan zie liet ff een foto zien met singel stoten etc.... dus ik ga straks weer aan de knutsel frustel en kijken hoe het verder gaat :D

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:33

ik plaats wel heel veel berichten met "projecten" van mij :=
ik had een keer een deken geplaatst en toen zeiden jullie dat ik hem netter moest afwerken. ik heb een nieuwe deken gemaakt, en hieer heb ik hem wel afgewerkt.
Afbeelding
wat vinden jullie ervan?