Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AngelsDitch schreef:Zo heel erg is het nou ook weer niet. Ik schaam me er niet dood voor. Schaam me er ook niet voor dat ik er af en toe wel eens op kruip voor een foto'tje. De pony heeft er totaal geen last van, dus zo'n ramp is het nou ook niet.
Trouwens zoveel te klein is het zadeltje ook niet.. en op de bovenste foto al helemaal niet. Dus je kan ook overdrijven.
absque_dubio schreef:blitsie schreef:Ik weet ook dat het er bij mij niet bepaald deftig uitziet maar zolang de pony er geen last van heeftEn dat beestje spring makkelijk 1meter met mij op zen rug dus zo hard zal ik wel niet in de weg zitten heb ik de indruk.
Het ziet er idd niet zo netjes uit als iemand van 1.70 op een paard van 1.70, maar het past idd prima.De mijne springt nog makkelijk 1.20 ohz. Heb ik zelf nog niet geprobeert, maar zal vast nog wel gebeuren.
kitty_gomez schreef:Leentje_: Kan net aan. Grotere pony had ik mooier gevonden
absque_dubio schreef:Moet ik me dan wel aangesproken voelen met mn 1.69 op een pony van 1.30/1.35?
superwoman schreef:absque_dubio schreef:Het ziet er idd niet zo netjes uit als iemand van 1.70 op een paard van 1.70, maar het past idd prima.De mijne springt nog makkelijk 1.20 ohz. Heb ik zelf nog niet geprobeert, maar zal vast nog wel gebeuren.
En wanneer hij niet meer springt ben je te groot?
Ik snap de redenering niet.
Een paard/pony kan niet denken dat overbelasting slecht is. Die doet in veel gevallen gewoon wat de ruiter vraagt, zéker als hij de ruiter graag mag.
absque_dubio schreef:Het lijkt mij dat als iemand van mijn lengte de pony uit balans brengt, hij ook niet goed kan springen, want daar is balans toch voor nodig? Of heb ik het verkeerd?
Mijn pony doet toch echt niet wat ze niet wilt. Dressuur in de bak doet ze ook niet, vind ze niet leuk. Springen en buiten rijden vind ze geweldig, en dat doet ze ook met heel veel plezier.
Sinds ik de pony rijd is ze ook heel erg opgeknapt, dat zegt de andere eigenaar ook. Ze is gelijk een stuk vrolijker.
suuzepuus schreef:dan vind ik je pony te klein.
superwoman schreef:AngelsDitch schreef:Zo heel erg is het nou ook weer niet. Ik schaam me er niet dood voor. Schaam me er ook niet voor dat ik er af en toe wel eens op kruip voor een foto'tje. De pony heeft er totaal geen last van, dus zo'n ramp is het nou ook niet.
Trouwens zoveel te klein is het zadeltje ook niet.. en op de bovenste foto al helemaal niet. Dus je kan ook overdrijven.
Er moet een horizontale hand achter je kont passen....en jij zit dus op de lepel.
De reacties van andere maakt een hoop duidelijk.![]()
Zij zijn dus zelf ook groot voor hun (verzorg)pony.
(ik zeg niet té groot, want dat kan ik niet zonder foto beoordelen)
Jij vind dat de pony er geen last van heeft, maar de verhouding van jou en de pony = niet goed. Je bent een zware last, die de pony snel uit balans brengt. uit balans brengen = overbelasting op de benen/spieren die het onbalans corrigeren (wat je blijkbaar niet voelt, dat kan)
Het is niet l*llig bedoeld, maar ik gebruik wel een onderbouwing voor mijn mening...
superwoman schreef:Er moet een horizontale hand achter je kont passen....en jij zit dus op de lepel.
AngelsDitch schreef:superwoman schreef:Er moet een horizontale hand achter je kont passen....en jij zit dus op de lepel.
Ook niet l*llig bedoeld, maar ik zie op je foto's in je hyves ook geen horizontale hand ruimte achter je kont...
AngelsDitch schreef:Maar goed, ik heb helemaal geen zin in deze discussie, want ten eerste was het me daar niet om te doen en ten tweede gaat het in dit topic er niet over of ik mijn pony in de weg zit tijdens een enkel fotomomentje.