Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lievenamme schreef:Welk ras past bij mij?
- Ik ben iets langer dan 1.60, ik weeg ongeveer 45kg en ben 12 jaar oud
- Ik rij al erg lang, ik heb zowel op oude als op jonge ponies gereden
- Ik rij nu meestal buitenritten met vriendinnen
- Maar ik vind dressuur wedstrijden ook erg leuk!
- Het liefst wil ik een pony die een speciaal kleurtje heeft, en een hart van goud
- En een beetje snelheid is ook erg leuk!
Groetjes Linda
_Sammie schreef:en ik...![]()
12 jaar
1,67 m
veel rijervaring (ook met pittige en jonge paarden/pony's)
dressuur graag maar springen doe ik veeeel liever!
moet zowel dienen voor dressuur, eventing, wandelen,..., en met veel spring vermogen
hou van grote paarden en lieve natuurlijk!!!
_Femkeeex schreef:Langzamerhand ben ik opzoek naar een nieuw paard. Mijn vorige pony heb ik moeten verkopen omdat ik er jammergenoeg uitgegroeid was. Dat was een New Forest D merrie. Ik ga echt daadwerkelijk wat met het advies doen en ik hoop dat jullie advies mij een stapje verder zal brengen bij het vinden van een droompaardje.
Ik : …. Ben 14 jaar, 1,75 m en 65 kilo ( Ik ben zeker nog van plan om af te vallen naar 60 ). Ik heb ongeveer 7 jaar rijervaring en ben een recreatie spring ruiter. Ik rijd niet heel erg goed, maar middelmatig, dit komt omdat ik eigenlijk nooit echt les heb gehad, maar gewoon met mijn eigen pony’s het lot in eigen handen nam. Zoals je hoort heb ik eigen pony’s gehad, van mijn 8e tot mijn 13e. Eerst heb ik een welshje gehad en daarna een New Forest. Ik ben helemaal weg van een New Forest: Lekker vlugge beestjes, die voor de ruiter door het vuur gaan. Als ik niet te groot voor een New Forest zou zijn, dan zou nog een New Forest zeker mijn eerste keuze zijn, maar dit is door mijn lengte en gewicht denk ik niet mogelijk. ( New Forestiers zijn niet hele brede pony’s, dus ik houd een limiet aan van 60 kilo + zadel, dus voor een New Forest is het maximum 65 kilo img en daar ben ik al overheen. Tenzij ik zou afvallen wat ik zeker van plan ben, maar ik wil dat risico zeker niet nemen). Dus… Ik zoek een paard dat erg op de New Forest lijkt.
Paard : Niet al te groot ( Max 1,62 – 1,65 ) of een brede E pony - Voorwaarts en lekker pittig – Zeker niet schrikachtig of sloom ( Heb een hekel aan paarden die bij elk briesje wind opzij springen of niet vooruit te branden zijn ) – Goede springer – Een dapper paard die best in z’n eentje op buitenrit kan ( Ik ben gek op buitenritten, dus daar moet ie zeker geschikt voor zijn ) – En nog een belangrijk punt: Ik woon in Turkije dus hij moet goed tegen de hitte kunnen. Wij wonen wel in de bossen, dus daar is het iets koeler, maar het blijft behoorlijk warm. Hij heeft natuurlijk schaduw ter beschikking en ‘s zomers misschien zelfs 24/7 weidegang, maar dat is nog niet zeker. – Liever geen KWPN’ers, ben niet zo dol op dat ras. Een fries trekt heel erg mijn aandacht, maar ik weet niet of ik daar niet te zwaar voor ben ( Friese schijnen een niet zo sterke rug te hebben ).
Dit was het eigenlijk wel. Ik hoop dat ik het jullie niet de moeilijk heb gemaakt