Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jaleesa89 schreef:24 jaar oud
ongeveer 14 jaar rijervaring, alleen laatste 3 jaar niet meer gereden
1.67 lang
Vind barokke paarden heel erg mooi en qua karakter lijkt ook alles voor ze te spreken
Ik zoek een paard rond of boven de 1.60, dressuurmatig hoef ik geen hoogdravende dingen te doen en ik vind het belangrijk dat ze karakter hebben. Ik ben felle, dieren gewend van het werken voor een springruiter als wedstrijdgroom. Dit wordt niet mijn eerste paard, heb eerder een sensibele, dominante KWPN merrie gehad van 1.72.
SoleroLove schreef:Jammer dat ik geen reactie krijg
dancer_ schreef:SoleroLove schreef:Jammer dat ik geen reactie krijg
Daarom zei ik ook, als iedereen gewoon andere ook beoordeeld en niet alleen zelf elke keer weer een nieuwe dumpt. Schiet anders echt niet op als iedereen alleen vraagt en andere geen reactie geeft. Nu zeg ik niet dat het voor jou geld hoor, maar zou gewoon voor iedereen zo moeten zijn dat ze ook elke keer een ander beoordelen om het zo leuk te houden
lievenamme schreef:Hooii,
Ik ben ook wel benieuwd wat voor ras er nu goed bij mij past.
Ik ben 12 jaar oud, ongeveer 1,65 en weeg volgensmij rond de 45/50. Ik rij al best wel lang, ik weet zo niet hoe lang.
Pony eisen zijn;
-Niet te groot
-Rustig, maar wel voorwaarts
-Goed voor de dressuur, maar ook voor een relaxed buitenrit
-En het liefst een leuke penny pony met een speciaal kleurtje
Het liefst een niet al te slanke pony.
Groetjes Linda
demideruiter schreef:Hey hoi!
Wat een leuk topic zeg, ik doe mee![]()
- 12 jaar
- Ik vind springen ontzettend leuk om te doen en wil hier ook graag verder in komen
- liefst een grote pony of een klein paard
- ik zou het fijn vinden als de pony of het paard een beetje voorwaarts is
- lief karakter
Hoop dat iemand een goed ras weet
SannieHorse7 schreef:welke ras past bij mij?
ik wil ermee zonder zadel kunnen rijden
lekker lange buitenritjes maken
stokmaat moet tussen de 1.45 tot 1.75 liggen
een jaar of 10 zijn
lange manen hebben
niet snel ziek worden
niet al te gevoelig
kunnen springen
en endurance rijden.
oja,en je moet hem lekker kunnen knuffelen![]()
![]()
Lovealmar schreef:SannieHorse7 schreef:welke ras past bij mij?
een jaar of 10 zijn
lange manen hebben
niet snel ziek worden
niet al te gevoelig
kunnen springen
en endurance rijden.
![]()
Haflinger!
SannieHorse7 schreef:welke ras past bij mij?
een jaar of 10 zijn
lange manen hebben
niet snel ziek worden
niet al te gevoelig
kunnen springen
en endurance rijden.
![]()
Citaat:Klinkt als een fjord. Rustig en erg geschikt voor buitenritten! Goede ervaringen mee
Ik hoop dat iemand mij ook kan adviseren.
Ben 1.80 m. Zoek een rustig paard waar ik eigenlijk heel veel mee moet kunnen doen.
Endurance vind ik erg leuk, maar springen heb ik ook altijd al gewild! SGW spreekt me aan.
Ik heb een Arabier en een Welsh pony. Met name de Arabier heeft veel uithoudingsvermogen en persoonlijk zie ik ze liever iets rustiger, vooral ook op buitenritten. Daarnaast vindt ze springen best lastig.
Zelf denk ik aan een kwpn'er, omdat ze veelzijdig zijn en qua stokmaat goed bij me kunnen passen.
Nu blijven kwpn'ers warmbloeden, maar er bestaan vast ook rustige karakters onder dit ras.
Zit ik in de goede richting of heeft iemand andere ideeën?
Citaat:KWPNers zijn erg leuke paarden! Willen graag voor je werken, en als je een veelzijdige zoekt kunnen ze top springen en dressuren! Je hebt vanalles dus je moet je KWPNer gewoon aanpassen aan jou wensen! Als je er een zoekt met spring en dressuur bloed komt het vast wel goed! En met een goede training zal endurance ook zeker lukken! Bovendien komt hun uitstraling voor een groot deel overeen met die van welshjes en arabieren!