[Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:25

Welk ras past er bij mij?
Ik ben 1.63, ik hou van lomp maar niet al te lomp, ik hou van buitenrijden en een beetje dressuur, een sprongetje vind ik soms ook nog wel leuk. Ik hou niet van sloom, en ik schrik niet van wat bokjes en sprongetjes.

Bokt1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:28

RianneEnzo Ik denk sws een koudbloed. Misschien een tinker of een fjord ofzo? :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:33

jaleesa89 schreef:
24 jaar oud
ongeveer 14 jaar rijervaring, alleen laatste 3 jaar niet meer gereden
1.67 lang
Vind barokke paarden heel erg mooi en qua karakter lijkt ook alles voor ze te spreken

Ik zoek een paard rond of boven de 1.60, dressuurmatig hoef ik geen hoogdravende dingen te doen en ik vind het belangrijk dat ze karakter hebben. Ik ben felle, dieren gewend van het werken voor een springruiter als wedstrijdgroom. Dit wordt niet mijn eerste paard, heb eerder een sensibele, dominante KWPN merrie gehad van 1.72.

Ideeën?

Erin

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:47

Ik zou zeggen, KWPN of Fries :)

Bokt1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:54

Jaleesa ik denk een Fries :)

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:27

Heej ik wil ook weleens weten, welk ras er het beste bij mij past!!

Mijn soort van eisen :D :
- hoger als 1.65
- goed in springen (beetje allround)
- niet te langzaam maar ook niet heel snel
- leuk en lief karakter
- niet snel bang of geschrokken
- leuk voor een buitenrit!

Weten jullie wat??

Bokt1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:23

romy_paard misschien een Zangersheide? Of een KWPN :)

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:13

romy_paard: Je eerste vier eisen doen me aan KWPN denken, maar de laatste twee passen meer bij een Tinker of andere koudbloed :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 12:46

SoleroLove schreef:
Jammer dat ik geen reactie krijg ;)

Daarom zei ik ook, als iedereen gewoon andere ook beoordeeld en niet alleen zelf elke keer weer een nieuwe dumpt. Schiet anders echt niet op als iedereen alleen vraagt en andere geen reactie geeft. Nu zeg ik niet dat het voor jou geld hoor, maar zou gewoon voor iedereen zo moeten zijn dat ze ook elke keer een ander beoordelen om het zo leuk te houden :)

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:04

dancer_ schreef:
SoleroLove schreef:
Jammer dat ik geen reactie krijg ;)

Daarom zei ik ook, als iedereen gewoon andere ook beoordeeld en niet alleen zelf elke keer weer een nieuwe dumpt. Schiet anders echt niet op als iedereen alleen vraagt en andere geen reactie geeft. Nu zeg ik niet dat het voor jou geld hoor, maar zou gewoon voor iedereen zo moeten zijn dat ze ook elke keer een ander beoordelen om het zo leuk te houden :)

Ze heeft reactie gehad hoor, heb erop gereageerd voordat ik de mijne derop dumpte, voor wat hoort wat he ;)

lievenamme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:44

Hooii,
Ik ben ook wel benieuwd wat voor ras er nu goed bij mij past.
Ik ben 12 jaar oud, ongeveer 1,65 en weeg volgensmij rond de 45/50. Ik rij al best wel lang, ik weet zo niet hoe lang :oo .

Pony eisen zijn;
-Niet te groot
-Rustig, maar wel voorwaarts
-Goed voor de dressuur, maar ook voor een relaxed buitenrit
-En het liefst een leuke penny pony met een speciaal kleurtje
Het liefst een niet al te slanke pony.

Groetjes Linda :D

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:11

lievenamme schreef:
Hooii,
Ik ben ook wel benieuwd wat voor ras er nu goed bij mij past.
Ik ben 12 jaar oud, ongeveer 1,65 en weeg volgensmij rond de 45/50. Ik rij al best wel lang, ik weet zo niet hoe lang :oo .

Pony eisen zijn;
-Niet te groot
-Rustig, maar wel voorwaarts
-Goed voor de dressuur, maar ook voor een relaxed buitenrit
-En het liefst een leuke penny pony met een speciaal kleurtje
Het liefst een niet al te slanke pony.

Groetjes Linda :D

fjord, heeft geen speciaal kleurtje maar is niet zo slank en niet te groot

demideruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 20:51

Hey hoi!
Wat een leuk topic zeg, ik doe mee :P

- 12 jaar
- Ik vind springen ontzettend leuk om te doen en wil hier ook graag verder in komen
- liefst een grote pony of een klein paard
- ik zou het fijn vinden als de pony of het paard een beetje voorwaarts is
- lief karakter

Hoop dat iemand een goed ras weet <3

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:55

demideruiter schreef:
Hey hoi!
Wat een leuk topic zeg, ik doe mee :P

- 12 jaar
- Ik vind springen ontzettend leuk om te doen en wil hier ook graag verder in komen
- liefst een grote pony of een klein paard
- ik zou het fijn vinden als de pony of het paard een beetje voorwaarts is
- lief karakter

Hoop dat iemand een goed ras weet <3

New forrest, welsh

SannieHorse7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:34

welke ras past bij mij?

ik wil ermee zonder zadel kunnen rijden
lekker lange buitenritjes maken
stokmaat moet tussen de 1.45 tot 1.75 liggen
een jaar of 10 zijn
lange manen hebben
niet snel ziek worden
niet al te gevoelig
kunnen springen
en endurance rijden.
oja,en je moet hem lekker kunnen knuffelen <3 <3 <3

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:23

SannieHorse7 schreef:
welke ras past bij mij?

een jaar of 10 zijn
lange manen hebben
niet snel ziek worden
niet al te gevoelig
kunnen springen
en endurance rijden.

Haflinger!

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:01

Lovealmar schreef:
SannieHorse7 schreef:
welke ras past bij mij?

een jaar of 10 zijn
lange manen hebben
niet snel ziek worden
niet al te gevoelig
kunnen springen
en endurance rijden.

Haflinger!

ik denk wel veel 'soorten' koudbloeden! Ook wel een tinker of een fjord!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:16

Langzamerhand ben ik opzoek naar een nieuw paard. Mijn vorige pony heb ik moeten verkopen omdat ik er jammergenoeg uitgegroeid was. Dat was een New Forest D merrie. Ik ga echt daadwerkelijk wat met het advies doen en ik hoop dat jullie advies mij een stapje verder zal brengen bij het vinden van een droompaardje.

Ik : …. Ben 14 jaar, 1,75 m en 65 kilo ( Ik ben zeker nog van plan om af te vallen naar 60 ). Ik heb ongeveer 7 jaar rijervaring en ben een recreatie spring ruiter. Ik rijd niet heel erg goed, maar middelmatig, dit komt omdat ik eigenlijk nooit echt les heb gehad, maar gewoon met mijn eigen pony’s het lot in eigen handen nam. Zoals je hoort heb ik eigen pony’s gehad, van mijn 8e tot mijn 13e. Eerst heb ik een welshje gehad en daarna een New Forest. Ik ben helemaal weg van een New Forest: Lekker vlugge beestjes, die voor de ruiter door het vuur gaan. Als ik niet te groot voor een New Forest zou zijn, dan zou nog een New Forest zeker mijn eerste keuze zijn, maar dit is door mijn lengte en gewicht denk ik niet mogelijk. ( New Forestiers zijn niet hele brede pony’s, dus ik houd een limiet aan van 60 kilo + zadel, dus voor een New Forest is het maximum 65 kilo img en daar ben ik al overheen. Tenzij ik zou afvallen wat ik zeker van plan ben, maar ik wil dat risico zeker niet nemen). Dus… Ik zoek een paard dat erg op de New Forest lijkt.

Paard : Niet al te groot ( Max 1,62 – 1,65 ) of een brede E pony - Voorwaarts en lekker pittig – Zeker niet schrikachtig of sloom ( Heb een hekel aan paarden die bij elk briesje wind opzij springen of niet vooruit te branden zijn ) – Goede springer – Een dapper paard die best in z’n eentje op buitenrit kan ( Ik ben gek op buitenritten, dus daar moet ie zeker geschikt voor zijn ) – En nog een belangrijk punt: Ik woon in Turkije dus hij moet goed tegen de hitte kunnen. Wij wonen wel in de bossen, dus daar is het iets koeler, maar het blijft behoorlijk warm. Hij heeft natuurlijk schaduw ter beschikking en ‘s zomers misschien zelfs 24/7 weidegang, maar dat is nog niet zeker. – Liever geen KWPN’ers, ben niet zo dol op dat ras. Een fries trekt heel erg mijn aandacht, maar ik weet niet of ik daar niet te zwaar voor ben ( Friese schijnen een niet zo sterke rug te hebben ).

Dit was het eigenlijk wel. Ik hoop dat ik het jullie niet de moeilijk heb gemaakt :D

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:18

RianneEnzo : Pfff er zijn zoveeel mogelijkheden die voldoenden aan jou eisen. Ik noem maar wat : Een Welsh Cob, Connemara, een wat brede New Forest enz.

Romy_Paard : Tsja ook voor jou zijn er heel veel mogelijkheden. De bekendsten zal de KWPN'er wel zijn, de meeste zijn lekker allround, lief en in voor een buitenrit.

Lievenamme : Een haflinger, tinker en fjord hebben alle drie een speciaal kleurtje. Wanneer je een slanker, modern type neemt zal hij zeker geschikt kunnen zijn voor dressuur en de meeste zijn voor een buitenrit al geschikt en ze zijn allemaal niet zo reusachtig groot.

Demideruiter : Omdat je 12 bent en misschien wel wedstrijdambities hebt lijkt een pony mij leuker voor jou. Een leuk welshje of een New Forest zouden bij jou kunnen passen.

SannieHorse7 : Alle paarden kunnen lange manen hebben en alle paarden worden 10 ( Als ze niet eerder overlijden natuurlijk). Alle paarden zijn geschikt voor endurance, tenminste als je gewoon voor je plezier wilt endurancen en niet hoge wedstrijden wilt rijden en heel erg veel paardenrassen zijn tussen de 1,45 en 1,75 m. Ik denk dat jij gewoon is rond moet kijken en elk paard individu bekijken. Er zijn tinkers die erg geschikt zijn voor endurance, maar er zijn ook tinkers die er totaal niet geschikt voor zijn :D

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:55

SannieHorse7 schreef:
welke ras past bij mij?

een jaar of 10 zijn
lange manen hebben
niet snel ziek worden
niet al te gevoelig
kunnen springen
en endurance rijden.

Klinkt als een fjord. Rustig en erg geschikt voor buitenritten! Goede ervaringen mee :)

Ik hoop dat iemand mij ook kan adviseren.

Ben 1.80 m. Zoek een rustig paard waar ik eigenlijk heel veel mee moet kunnen doen.
Endurance vind ik erg leuk, maar springen heb ik ook altijd al gewild! SGW spreekt me aan.
Ik heb een Arabier en een Welsh pony. Met name de Arabier heeft veel uithoudingsvermogen en persoonlijk zie ik ze liever iets rustiger, vooral ook op buitenritten. Daarnaast vindt ze springen best lastig.

Zelf denk ik aan een kwpn'er, omdat ze veelzijdig zijn en qua stokmaat goed bij me kunnen passen.
Nu blijven kwpn'ers warmbloeden, maar er bestaan vast ook rustige karakters onder dit ras.

Zit ik in de goede richting of heeft iemand andere ideeën?

jasmijnxlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:47

Hoi allemaal, ik vraag me ook af welk ras jullie bij mij vinden passen!
~Ik ben 1.72 en weeg 51 kilo
~Ik wil het liefste een d-pony
~Pony moet leuk dressuur kunnen lopen en een goede sprong kunnen maken
~Niet te heet maar ook zeker niet sloom of saai, pony moet wel een beetje pit hebben!
~Wedstrijden starten hoeft niet perse, misschien in de toekomst
~Pony moet bovenal lief zijn en een goed hart hebben
~Pony met een leuke uitstraling en een vrolijk koppie
~Soms zonder zadel rijden zo leuk zijn maar niet de grootste prioriteit
~Pony moet gewoon altijd enthousiast zijn en moet het leuk vinden om te werken!
~Liefst zwart of bruin

jasmijnxlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:51

Citaat:
Klinkt als een fjord. Rustig en erg geschikt voor buitenritten! Goede ervaringen mee :)

Ik hoop dat iemand mij ook kan adviseren.

Ben 1.80 m. Zoek een rustig paard waar ik eigenlijk heel veel mee moet kunnen doen.
Endurance vind ik erg leuk, maar springen heb ik ook altijd al gewild! SGW spreekt me aan.
Ik heb een Arabier en een Welsh pony. Met name de Arabier heeft veel uithoudingsvermogen en persoonlijk zie ik ze liever iets rustiger, vooral ook op buitenritten. Daarnaast vindt ze springen best lastig.

Zelf denk ik aan een kwpn'er, omdat ze veelzijdig zijn en qua stokmaat goed bij me kunnen passen.
Nu blijven kwpn'ers warmbloeden, maar er bestaan vast ook rustige karakters onder dit ras.

Zit ik in de goede richting of heeft iemand andere ideeën?

KWPNers zijn erg leuke paarden! Willen graag voor je werken, en als je een veelzijdige zoekt kunnen ze top springen en dressuren! Je hebt vanalles dus je moet je KWPNer gewoon aanpassen aan jou wensen! Als je er een zoekt met spring en dressuur bloed komt het vast wel goed! En met een goede training zal endurance ook zeker lukken! Bovendien komt hun uitstraling voor een groot deel overeen met die van welshjes en arabieren!

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 10:13

Citaat:
KWPNers zijn erg leuke paarden! Willen graag voor je werken, en als je een veelzijdige zoekt kunnen ze top springen en dressuren! Je hebt vanalles dus je moet je KWPNer gewoon aanpassen aan jou wensen! Als je er een zoekt met spring en dressuur bloed komt het vast wel goed! En met een goede training zal endurance ook zeker lukken! Bovendien komt hun uitstraling voor een groot deel overeen met die van welshjes en arabieren!

Bedankt, wat een leuke reactie!
Ik vind ze qua uiterlijk erg mooi en naar mijn idee kun je ook op veel gebieden verder komen met de KWPN'er.
Pas kwam ik met mijn arabier twee KWPN'ers tegen in het bos. En rustig dat ze waren! Terwijl mijn paard helemaal aan het dribbelen was :)
Misschien goed voor me om na te denken hierover.

pacokuzies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:23

Het lukte me niet echt om de anderen te beoordelen XD sorry daarvoor!

Ik wil later graag een eigen paardje gaan kopen, dat is mijn grootste droom. Ik ben een paar jaar geleden begonnen met paardrijden op de KWPN van m‘n tante, dat ging super goed en ik begon ook al met balkjes draven, maar toen ik een zwaar ongeluk kreeg ben ik nooit meer intensief verder gegaan met paardrijden. Na dat ongeluk reed ik nog wel op een Merens pony, maar toen ik eenmaal op de middelbare zat had ik er amper tijd voor. Ik ben rond de 1.70 denk ik maar ik zal nog zeker aardig gaan groeien! Ik ben nu 14 maar wss als ik ouder ben koop ik mijn eigen paard dus dat maakt niet veel uit, nu ben ik rond de 50/60 kilo.
Het liefst zou ik dressuur gaan doen met dat paard, maar deze moet deze ook wel verre afstanden kunnen lopen (ik wil later graag een soort van trektochten gaan maken met dat paard/pony)
Verder wil ik dus ook veel buitenritten gaan maken, en ook houd ik een beetje van het rustige/knuffelige type.

Tsja, brand maar los xp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:41

jasmijnxlady, een welsh cob?
Welshen kunnen vaak een aardig sprongetje maken, houden van buitenritten maar kunnen vrijwel altijd ook een goed pasje dressuur.

pacokuzies Als je een grotere haflinger neemt zou die misschien leuk zijn? Wanneer je redelijk r kunt rijden kan je met een haflinger wel ergens komen met dressuur. Ze hebben ook een goed uithoudingsvermogen, trektochten kunnen dus zeker. Anders een grote welsh cob lijkt mij prima voor jou

En nu ik! Ik krijg op mijn 14e een eigen pony, die ik zelf uit mag kiezen (wel maximaal budget natuurlijk!). Daarom wil ik alvast weten welk ras bij mij past. Het liefste rij ik op pony's, wanneer ik volwassen ben ben ik ongeveer 1.67 (helaas niet zo groot..)
~Ik zal later ongeveer 1.67 groot worden
~Ik wil het liefste een d-pony
~Liefst een ras dsat leer & nieuwsgierig is! Wil een groene pony dan kopen en hem vooral zelf veel dingen leren.
~Pony met pit is altijd leuk!
~Als het kan wil ik dressuur & springwedstrijden rijden.
~Pony met een leuke uitstraling en een vrolijk koppie zou altijd fijn zijn!
~Zonder zadel rijden vind ik heel leuk, dus het liefst niet een ras dat over het algemeen een enorm hoge schoft heeft (gemiddelde schoft mag ook).
-Ik heb een zwak voor pony's met extra gangen..
-Ben zelf echt geen haflinger-fjorden type.
Zelf dacht ik misschien aan een Paso Peruano of een New Forest? Maar die hebben geen extra gangen en daar heb ik wel een enorm zwak voor.. Pas ik nog op een grote ijslander denken jullie of weten jullie iets anders leuks?
Ben benieuwd!