Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thincla

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:33

Heeft iemand een western set die die wil latem zien?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 16:10

Er staat een western rijsetje in mijn profiel, of bedoel je een originele van Schleich?

Zojuist landde er een Camarque veulentje in mijn brievenbus <3 dankjewel Roosje!!

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:07

Jeej, ben zojuist langs de Netto markt geweest met daaronder een Blokker, en die hadden een soort ketting-maak-setje, waar ook precies de goede maat ringetjes bij zaten, en ook nog doorzichtig draad! :D
Moet nu alleen nog vilt, suède(als ik het goed schrijf) en lint hebben. Ohja er zaten ook nog van die klik-dingetjes bij, die zijn handig voor de singels van dekens. *\o/*
Trouwens, jullie werken bij het maken van tuig volgens mij allemaal met lijm, is er niemand die met naald en draad werkt? Of hebben jullie een reden waarom jullie dat niet gebruiken?
En BalouArera, dankjewel. :Y)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:20

mijn barebackpad en gevlochten arabische halsters maak ik met naals en draad, maar dat is zo'n gepriegel..

en mss binnenkort maar eens langs de action gaan,
voor lijm en klei, want mijn klei is een beetje hard (oeps)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:23

PBL ik zie dat je jarig bent? Gefeliciteerd!

Hier in taiwan verkopen ze geen schleich, maar wel iets wat er op lijkt... Misschien ga ik er eentje kopen en costumen. Heb ook leuke stofjes hier gezien, maar dan moet ik dat weer meenemen in mijn koffer en die was al 19 kilo xD dus dat is niet zo handig helaas :(

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:30

Heeft momenteel iemand een schleich wedstrijd?

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:46

thincla pas op met de onliners die je plaats

en inderdaad heeft iemand een wedstrijd

oja hoe maak je een oornetje.
wat is jullie mooiste tuig dat je ooit hebt gemaakt
wat is jullie vaforiete schleich dier
hoe maak je een western zadel

ik heb vandaag niet veel geshleiht
denk dat ik zometeen maaar een rijhalster ga maken ofzo

iemand nog leuke iedeeen voor tuig

heb denk ik bijna alles al gemaakt

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:09

jaimy1999 schreef:
thincla pas op met de onliners die je plaats

en inderdaad heeft iemand een wedstrijd

oja hoe maak je een oornetje.
wat is jullie mooiste tuig dat je ooit hebt gemaakt
wat is jullie vaforiete schleich dier
hoe maak je een western zadel

ik heb vandaag niet veel geshleiht
denk dat ik zometeen maaar een rijhalster ga maken ofzo

iemand nog leuke iedeeen voor tuig

heb denk ik bijna alles al gemaakt

Als je niet weet hoe je een oornetje en een westernzadel maakt(Wat trouwens geen schande is hoor, ik weet amper hoe je een halster in elkaar knoopt xd) dan heb je dus nog niet alles gemaakt :P .
Maar evengoed, misschien is het leuk om een voortuig te maken, of zo'n staartding, oooooooffff, zo'n muilkorf-anti-eet-veel-gras ding voor om de mond van een paard :o . Juaahhh, dat vind ik nog is origineel van mezelf ^^

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 21:45

Gefeliciteerd met je verjaardag PBL!! Vandaag zijn we naar Tierpark Nordhorn geweest , daar stond iets in de souvenirshop wat toch echt heel erg op schleich leek, ik wou erheen maar de rest van de familie was al verder gelopen -O-

@Paris_ welke kleur heb jij het jeweetwelding gemaakt bij je bonte? Mijne is namelijk ook bont :') Ik ben zo dom geweest om hem te laten vallen dus nu moet ik hem weer bij werken, bij mij kwam vanmorgen mijn broertje van 2 me uit bed halen, mijn bonte veulen stond op mijn bureau, zegt mijn broertje : Hé isse koe? _O- Haha zeg ik , nee dat is paardje. Schreeuwt hij: Neee! Isse koe! :')

Verder heb ik niks meer gemaakt, wel ben ik bang dat mijn (1e :oo ) zelfgemaakte halstertouw in de stofzuiger is gekomen -O-

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:29

dank jullie voor de felicitaties!

de prijzen van mijn wedstrijd gaan morgen op de post

ook hoop ik morgen weer verder te kunnen aan mijn repaint en hem zo goed als af te ronden..

een oornetje wil ik ook nog een keer proberen..

ik was vorig jaar in blijdorp en daar verkochten ze papo, alleen niet heel veel paarden en net die ene die ze wel hadden had ik toen net gekocht ;) dus toen maar andere dieren meegenomen..

edit ik heb gister ook nog een nieuw halster gemaakt (ik hoop dat die het zo doet)
http://5.media.hyves-static.net/1510298 ... 98428.jpeg

horses007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:26

wat komen er weer mooie dingen voor bij! <3

ik heb weer wat nieuwe repaints af:
Afbeelding
dit is een kopie van een repaint en cust die ik nog al eens gemaakt had en inmiddels verkocht
Afbeelding
een opdracht, naar spirit (dat paardje uit de tekenfilm spirit :) )
Afbeelding
een veulentje, rotfoto
Afbeelding
kolbakkur <3
aan zijn aftekeningen heb ik uren besteed maar ze zijn toch goed gelukt <3
Afbeelding
en de laatste: mn eerste dapple grey ben er best trots op <3

ook ben ik bezig met een bont veulentje op het percheron veulen en een damenszadel (leek me eens leuk om te maken) en een paar barebackpads. fotos volgen!

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:38

@horses007 wat een mooie repaints! die laatste foto is echt heeel erg mooi geworden!
@PBL; papo? sorry nog nooit van gehoord! Wel een mooi halster heb je gemaakt!
@pip12/PBL; zouden ze dat tijdschrift op het vliegveld hebben? En zit er altijd een paardje bij van Schleich of is dat verschillend?

ik keek net op die site van bayala, maar de volgende wordt uitgebracht op 31 augustus, misschien kom je daarna nog in Duitsland, pip12?

Ik heb een Nederland dekentje gemaakt voor mijn Hannoveraan hengst. Hij is mooi geworden! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 13:03

PBL: gaaf halster!!
Horses007: mooie repaints! ben verliefd op die zwarte!!! <3 Op welke is ie gemaakt, percheron hengst? Die anderen kan ik er zo uithalen maar over die twijfel ik :j
Vandaag proberen dekentje te gaan maken. Wou eingelijk mee naar de markt om te kijken of er nog scleich staat, maar het regent zo... |(

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:10

dank jullie ;)

hier regende het ook net, nu is het droog, dus ik ga zo de prijsjes maar naar de brievenbus brengen..

echt supermooie repaints horses, je wordt er steeds beter in! idd die laatste is erg mooi..
die zwarte is volgens mij de dartmoorhengst

zo ook maar weer verder met mijn repaint..

papo is ook een modeldieren merk, met ook paarden, daar hebben de paarden allerlei leuke poses, alleen zijn ze iets minder mooi afgewerkt, maar evengoed leuk om te verzamelen, ik heb er nog niet zoveel (3) daarvan, maar wel nog veel op mijn verlanglijstje staan,
binnenkort mss 2 erbij van mp, nog even betalen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:13

Hahaha ohja nu zie ik het ook. Stom!
Maar ik dacht dat ie nogal groot was dus ik zat in de richting van de paarden te denken :P
Wil binnenkort mn verzameling schleich op foto zetten, alle paarden stuk voor stuk.
Wou ik eigenlijk vandaag gaan doen maar het is nu weer droog, dus zo paard rijden!

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:53

@PBL, die Papo-paarden zijn idd minder mooi afgewerkt dan bij Schleich, dat is wel jammer.

Ja hoor, mijn Camargue hengst is binnen! Zojuist even bij de Intertoys gehaald. Het was de laatste ^^
Ik ben echt helemaal in de wolken, wat een leukerd is het zeg. <3
Ook daarna weer langs de Xenos geweest, hing der nog één zakje met suede, was dat paars en ja, paars is niet mijn lievelingskleur, dus van de week nog maar een keertje. :Y)
Ga nu maar even met mijn Camargue hengst 'spelen', en een leuke naam voor hem verzinnen. Suggesties zijn altijd welkom, wel even via PB dan graag.

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:18

Ik kom net terug van de stad
Ben er samen met een vriendin heen gegaan
Ik heb de Hannovaan hengst gekocht
Weet iemand hiervoor nog een leuke naam
Het liefst via de privé mail
Er zit wel een kras op de kont
Dat boeit mij niet zoveel
Hier is het trouwens lekker warm
De zon schijnt heerlijk :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 16:28

Hier schijnt de zon ook flink, heerlijk weer om buiten te zitten. Buiten staan een aantal modellen te drogen, 6 stuks, ik heb ze allemaal tegelijk in de primer gezet vandaag en nu kunnen ze lekker drogen in de zon.

Iemand nog interesse in een Schwarzwalder hengst, of liggend haflinger veulen? beiden hebben al een witte primer erop zitten, en ik heb voorlopig toch geen tijd om ze te beschilderen. Ik heb ook nog een Papo pegasus veulen in de primer staan, mocht iemand daar interesse in hebben.
http://www.wonderlandmodels.com/media/m ... /38825.jpg

En als niemand interesse heeft gaan ze gewoon weer bij mij terug de in kast, in de rij paarden die nog beschilderd moeten worden :P

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:46

Telpeva schreef:
Hier schijnt de zon ook flink, heerlijk weer om buiten te zitten. Buiten staan een aantal modellen te drogen, 6 stuks, ik heb ze allemaal tegelijk in de primer gezet vandaag en nu kunnen ze lekker drogen in de zon.

Iemand nog interesse in een Schwarzwalder hengst, of liggend haflinger veulen? beiden hebben al een witte primer erop zitten, en ik heb voorlopig toch geen tijd om ze te beschilderen. Ik heb ook nog een Papo pegasus veulen in de primer staan, mocht iemand daar interesse in hebben.
http://www.wonderlandmodels.com/media/m ... /38825.jpg

En als niemand interesse heeft gaan ze gewoon weer bij mij terug de in kast, in de rij paarden die nog beschilderd moeten worden :P

Hier schijnt de zon ook lekker :D Vandaag heerlijk de hele dag op de fjordenkeuring doorgebracht, op een paar buitjes na lekker zonnetje erbij :P Wat is primer *voelt zich nu heel dom* En wat is matte vernis( hoor ik jullie ook over praten :D is dat gewoon een soort beschermlaagje of iets anders? *voelt zich alweer dom* :')

Wat denken jullie, zal de van de vilt van de action stevig genoeg zijn voor de dekensluitingen als ik het in reepjes knip? :?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 17:25

Primer is een onderlaag die ervoor zorgt dat verf goed aan je model hecht. Vernis is een doorzichtige laag die het model extra beschermd tegen invloeden van buitenaf. Die heb je in glanzend en matte versie, glanzend spreekt voor zich en mat betekend dat het model juist niet gaat glanzen.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:28

Aha :)* Dan denk ik dat mat wel het mooist is ;) Wij gaan morgen op vakantie, neem geen schleich mee dus ik moet een weekje zonder -O- Ik hoop dat we te mooi weer krijgen om te gaan zitten schleichen :Y)

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:35

Palmbierlove schreef:
papo is ook een modeldieren merk, met ook paarden, daar hebben de paarden allerlei leuke poses, alleen zijn ze iets minder mooi afgewerkt, maar evengoed leuk om te verzamelen, ik heb er nog niet zoveel (3) daarvan, maar wel nog veel op mijn verlanglijstje staan,
binnenkort mss 2 erbij van mp, nog even betalen..

oke dankjewel!

@Telpeva; voor hoeveel wil je die papo pegasus veulen verkopen?

Ik ga zometeen naar de braderie, even kijken of ze daar nog iets leuks hebben :D

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:37

Zo bokt is wel eng geworden hahaha!!
Even 2 dagen niet online, woh...

Ik ben gisteren begonnen aan iets nieuws heb toen heel Hyves op zijn kop gezet want iedereen wilde maar weten wat het was en ik weigerde om het te zeggen!! Nu is hij af ik wilde hem wel even laten zien!
Het is trouwens een koudbloedhalster, nagemaakt van 1 die ik hier zelf heb hangen ...

Afbeelding

Afbeelding

Zou graag willen horen wat jullie er van vinden er is altijd ruimte voor verbetering natuurlijk :D

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:49

Wannu dat halster is erg mooi _/-\o_
Ik ga vanavond denk ik weer even schleichen
Ik ga een halster maken :j
Weet iemand een makkelijk model om een halster op te maken ?
Ene weet iemand nog een leuke naam voor een Hannovaan hengst
Die naamloos is :?

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:54

wanuu: dat halster is zo ongelooflijk onbeschrijfbaar te gek mooi! <3

mijn projectje is ook klaar
meet Amika
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-66OB6HPQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I8N686A3.jpg

@ hieronder ;)
dankje
ja repaint is ook zelf gemaakt, dat was het model wat eerst dreigde te mislukken, qua schaduwen..
nu het volgende model in de grondverf zetten

heb ook nog een projectje met nog een dekentje en repaint, maar heb het model nog niet,
dus als er iemand nog een grijze rijpony over heeft??
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 02-08-12 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt