Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephaniexh

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:32

Goh, ik kom weer eens ff reageren, en dan lees ik 4 pagina's vol met gezeik over die onliners, ik begin me nu ook dood aan te ergeren zeg. Een nieuw topic is wel een goed plan, maar praat dan niet mee als je weet dat je onliners gaat plaatsen! Dit klonk bot, ik weet, maar ik word d'r gewoon een beetje chagrijnig van :D.

@Telpeva,
wat handig die gespen en zo zeg! Hoe doe je precies dat ... staafje in die gesp? (Goh, had dat een naam? :P) Ik heb het meerdere malen geprobeerd, maar bij mij lukt het niet echt.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:07

idd ben nu ook aan bijlezen hele discussie over onliners en slow chat.

Ik vind het een prima idee om deze naar de (J)HK te verplaatsen. Maar een nieuw serieus topic is in mijn ogen overbodig daar we het algemene modelpaardentopic en het repaint topic al hebben.

Ik denk dat als het modelpaarden topic een serieuze plek zou krijgen ipv de entertainment HK we daar makkelijk gewoon verder kunnen kletsen over onze schleich en creaties.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 08:19

Roosje01 schreef:
idd ben nu ook aan bijlezen hele discussie over onliners en slow chat.

Ik vind het een prima idee om deze naar de (J)HK te verplaatsen. Maar een nieuw serieus topic is in mijn ogen overbodig daar we het algemene modelpaardentopic en het repaint topic al hebben.

Ik denk dat als het modelpaarden topic een serieuze plek zou krijgen ipv de entertainment HK we daar makkelijk gewoon verder kunnen kletsen over onze schleich en creaties.

Ja maar dan niet met leeftijden maar met of je niet offtopic doet etc. ( iedereen doet dat weleens)!
Verder is het misschien wel een goed plan..

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:15

Telpeva, niet opgeven! :D. ben ook benieuwd! Ik vind de uitleg van je haakjes erg handig. Ga ik zeker gebruiken! Als het me lukt... :+

Naborah, mooie repaint! Ben benieuwd naar het eind resultaat. Mooie overgangen! Dat model is leuk he?

Loverhorses, leuk! Ik wil graag meedoen met jou wedstrijd. Nog eventjes de regels doorlezen enzo. :o Heb misschien al een idee, weet nog niet of het gaat lukken! Je hebt wel leuke prijzen!

Kan je ook een Nepbril als veiligheidsbril gebruiken? Ik heb op dit moment geen veiligheidsbril. Handige tip van die blikjes. Zou ook wel een zadel net zoals in dat filmpje willen maken. Ik wist niet waar ik lood moest kopen. :Y) Werk je minder fijn als je met handschoenen werkt?

Ik zou ook wel in het ''serieuze'' topic willen mee kletsen, dan zal ik geen oneliners plaatsen. Als fdit niet mag, accepteer ik dat gewoon.

Manonfleur, dit is zelf ook een oneliner.
lange post. :')

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 09:25

Wow! heb echt een mega bestelling gekregen! 1 NH set, 3 losse halstertouwen, 1 deken met halsdeken, 1 halster maat veulen (oei, dat word nog priegelen _O- ) wowwieee! daar ga ik maar snel aan beginnen :)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:10

Hierbij de beloofde foto's van de halsters die ik afgelopen week heb gemaakt.

Afbeelding

Best wel moeilijk om de lijm binnen beperken te houden maar ach aldoende leert men.....

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:37

WIP (work in progress) update, foto's spreken denk ik wel voor zich, western show tack inc. borsttuig en one-ear hoofdstel met show snaffle bit en split reins. Moet nog afgewerkt worden, maar is inmiddels wel zo goed als klaar.
AfbeeldingAfbeelding

- Bakstukken en het oorstuk krijgen ook zilveren decoratie
- Hier en daar moet ik dingen nog wat bijwerken.

Dit set beeld een show/wedstrijd uitrusting uit, en zal passen in de reining, working cowhorse en cutting disciplines, en dan in de beginner categorie (anders moet er een ander bit in, een bit met shanks)

Heb gekozen voor een D ring snaffle bit, zodat het bit niet per ongeluk door de mond getrokken kan worden, aangezien er geen kin riempje bij dit type bit zit. Ik had er liever een shank bit in gehangen maar die zijn tot nu toe nog even te moeilijk om zelf te maken (voor mij dan he, en ik blijf ook zoeken naar een manier om ze alsnog te kunnen maken :) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:52

Wow, die is mooi. Weet je welk idee net door me hoofd spookt? Wat ik waarschijnlijk niet ga uitvoeren XD Maar; een stamboek site, waar je je met je schleich paardje in kans chrijven en dan een foto maakt van op de keuring enzo. Maarja, dan is het wel zo leuk me tprijzen en die heb ik niet.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:34

wow telpeva!
maar hoe krijg je dat hoofdstel zo dat het bij het mond vastzit?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:46

Erg mooi gemaakt Telpeva, zou het niet na kunnen doen :o
Misschien is het leuk om zo'n leren westernhalster te maken met ook zo'n zilveren plaatjes op?

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:00

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:08

mag ik als dit toppic nog open is ook meekletsen? :)

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:27

liliekska schreef:
mag ik als dit toppic nog open is ook meekletsen? :)

ja iedereen is welkom!
alleen wat jij doet is een oneliner plaatsen, en daar is hier laatst een grote discussie over geweest!

een oneliner is een bericht dat je plaats wat alleen voor 1 iemand interresant, en dat vinden de meeste hier niet zo leuk :(:)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:39

Sorry dat ik het effe zeg, maar erger me hier aan :o

Even voor de duidelijkheid; Bokt is géén schleich-forum. Dit forum is hier niet enkel voor gemaakt.. Daarom erger ik me eraan dat sommige mensen expres Bokt maken om gewoon in dit topic te lopen kletsen.. Sommige hebben niet eens 25 nuttige berichten geplaats, maar in dit deel van Bokt heb je die niet nodig. Dàt is nog een rede waarom dit topic hier weg moet en ergens op een plaats moet terechtkomen waar je die 25 paard-gerelateerde posts moet plaatsen. En dan pas zullen de échte Bokkers overblijven! :)

^Dit is even mijn mening, sorry, maar vond het tijd dat het gezegt moest worden..

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:49

ben bezig met een repaint van de falabella merrie. heb alleen helemaal geen inspi iemand niet al te moeilijke suggesties voor kleurtjes?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:52

Als je 'falabella' op google intypt, vind je genoeg resultaten!
Je kan ook eens in een paardenboek kijken voor kleurtjes of je echt baseren op een foto ;)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:07

denk dat het een vosje wordt. maar nog een vraagje: ik heb nu gewone lak voor mijn schleich repaints. alleen dit glimt ontzetten. wie repaint nog meer en weet wat ik kan gebruiken voor de waterdichtheid?

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:13

liliekska schreef:
denk dat het een vosje wordt. maar nog een vraagje: ik heb nu gewone lak voor mijn schleich repaints. alleen dit glimt ontzetten. wie repaint nog meer en weet wat ik kan gebruiken voor de waterdichtheid?

ik ga deze gebruiken:
creal decoupage vernislijm.
ik zeg nu ga, want ik repaint nog niet.
maar volgens mijn moeder is het goed op paardjes te gebruiken.

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:15

Gebruik even de zoekmachine. Deze vind je onderin het scherm (als je wilt dingen wilt opzoeken die alléén in dit topic zijn besproken)
of rechtsboven (hier zoek je over het gehele forum).

De vragen die jij stelt zijn namelijk al tig keer hier voorbij gekomen :)

@Telpeva, dat ziet er weer schitterend uit!

@Kaat, helemaal gelijk heb je :j

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:20

@Jackytje: Hier ben ik het mee eens, al heb ik nog geen 25 nuttige berichten :P Niet gaan denken dat ik alleen een account heb gemaakt voor dit forum hoor! ;)

Moeten jullie een keer kijken onder de post van telpeva... Vertel me dan maar eens wat jullie opvalt. Tip: ze zijn klein, irritant en nutteloos. Rara wat zouden het zijn?
Moest 3 bladzijdes bijlezen, en ik heb gister nog gepost.

Ben nu bezig met een paddock voor de paarden, maar het schiet niet echt op.. Het hout wil maar niet blijven plakken.
Vind jullie creaties weer erg mooi! Elke keer gaan ze weer vooruit en ze worden steeds mooier..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:39

Wat een leuk idee Jackytje, een western halster erbij! had ik zelf nog niet aan gedacht, denk dat ik die er zeker wel voor ga maken, die wordt dan in dezelfde kleur en met hetzelfde zilverpatroon. Dan stop ik er ook een halstertouwtje bij, en is het wedstrijd setje helemaal compleet! nogmaals, leuk idee en ik ga het zeker uitwerken :j

@de rest, welkom nieuwe mensen! De vragen die jullie stellen zijn al een aantal keer voorbij gekomen, als je helemaal naar beneden scrolt zie je links onderin het scherm een zoekfunctie, als je die gebruikt dan kun je zoeken op steekwoorden in dit topic. (dat scheelt weer, dan hoef je niet door heel bokt te zoeken :D ) Voor repaint vragen, het is de bedoeling dat die gesteld worden in het repaint topic, zodat dit topic echt op Schleich gefocust blijft. Dat topic is hier te vinden: [HK] 1/ (Schleich) repainters! Wij repainten vrolijk door!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:46

Hihi, ik ga niet antwoorden op die vraag.. Aangezien ik zelf klein ben :o

Voor de mensen die nog inspiratie zoeken voor hun piste/rijbak/paddock;
Afbeelding

Telpeva, wel een mooi gouden hengstenkettinkje eraan, hé :P Staat zo chique bij die quarters! Mooi dat je het een leuk idee vindt :)

Edit; hier in mijn filmpje van Flanders horse expo zie je zo'n quarter met halster :)
http://www.youtube.com/watch?v=nmngonzD5_s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:58

@jackytje: dat vind ik wel slim, maar eigenlijk niet leuk. Ik ben een echte bokker, en ik wil dolgraag op andere forums posten zoals uit de kunst enzo. Maar doordat ik in real niet op paardrijden zit of zelfs niks met paarden te maken heb, kan ik er niks informatiefs over vertellen.

Mww, ik heb hier me arabier staan op me tekentablet. En ik heb medelij met dat beest. XD Want, er zitten glitters in de manen: rode en witte en de verf is er bij de hoefjes af en de neus ruikt naar lavendelolie. XD Is gebeurd toen ik er een showarabier van wou maken

horseloverzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:03

Jackytje schreef:
Sorry dat ik het effe zeg, maar erger me hier aan :o

Even voor de duidelijkheid; Bokt is géén schleich-forum. Dit forum is hier niet enkel voor gemaakt.. Daarom erger ik me eraan dat sommige mensen expres Bokt maken om gewoon in dit topic te lopen kletsen.. Sommige hebben niet eens 25 nuttige berichten geplaats, maar in dit deel van Bokt heb je die niet nodig. Dàt is nog een rede waarom dit topic hier weg moet en ergens op een plaats moet terechtkomen waar je die 25 paard-gerelateerde posts moet plaatsen. En dan pas zullen de échte Bokkers overblijven! :)

^Dit is even mijn mening, sorry, maar vond het tijd dat het gezegt moest worden..

sorry dat ik het zeg hoor maar dat vind ik echt dom dan gaan er echt niet veel meer overschieten en laten we gewoon hier verder doen !!!!!!!!!! ehhhhhh :( :( :(
sorry maar nu ben ik echt boos !!!!!
en ja mooie foto's :) leuke opening voore je piste tegen de mijne mijne is superlelijk maar ja

nou ja
ik heb gisteren een deken gemaakt maar ben niet aan de stal toegekomen voel me al slecht van het gezeur hier en ben ziek :'( dus heb ik vandaag de stal gemaakt hij is mooi geworden er komen foto's hij komt bij de wedstrijd stallen met piste enzo ik moet binnenkort het naar bendeden doen als het beneden gevloert is :)
ga miss vanavond nog een beetje schleichen maar ik voel me niet zo goed dus ja pff ziek zijn is echt niet leuk hoor : (
en iemand nog vandaag iets leuk gemaakt ik heb al een paar leuke dingen zien voorbijkomen ;)
telpeva heel mooi is dat voor je eigen ?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:12

Sorry, maar ik heb ook alleen maar even mijn mening gezegt ;) Maar dit is gewoon de waarheid in mijn ogen := En waarom ben je boos dan? Iedereen mag zijn mening uiten..

Goed, uit welk materiaal maak jij je stallen, Horseloverzz?

Mensen, help. Heb weer de schleichkriebels :+ Ik bruis van de ideeën! Bij mooi weer denk ik misschien aan een youtube serie te beginnen, is nog onzeker, maar er is een kans. Ben van plan dit alles dan gedurende paasvakantie te doen, want jammer genoeg begin ik 16 maart met examens := En mijn manege-diorama moet nog eens opgeruimt worden, er is een aardbeving gebeurt ofzo :P