Schleich paarden [deel 9]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:48

zozo er komen weer mooie dingen voorbij hierboven!

de bak met het solarium ernaast vind ik goed gelukt!

dat arabische showtuig ziet er ook echt supermooi uit!
en dat oornetje is ook te gek, maar dat wist je al dat ik die mooi vond ;)

ik moet mezelf er nog steeds in verdiepen om een zadel te maken,
maar heb het al druk genoeg met dekentjes en halsters maken,
heb ook nog een hele riedel aan ideeen voor hoofdstellen enzo liggen *waar ga ik de tijd vandaan halen*
denk dat ik op vakantie ook wat paarden ga meenemen om tuig en foto's te maken,
alleen nog verzinnen welke paarden de eer krijgen om mee te mogen..

jeej ik heb gewonnen met de wedstrijd van Daphne,
dit was mijn inzending:
Afbeelding

Thincla

Re: Schleich paarden [deel 9]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:48

Hoi! weet iemand hoe die een stevig western halster moet maken want die heeft ja gene neusriem en dan blijft die tog neit goed zitten? Ps. weet iemand wie nog een schleich wedstirjd weet?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:59

Vanmiddag weer wat geknutseld, met als resultaat een hv polo deken voor de knabstrup merrie en een nieuw halster.

Afbeelding

Afbeelding

@ Paris, wauw <3 je repaint!
@ itsme23 wat een super gave spulletjes!
@ freyafreak wat een leuke bak! en een gaaf solarium :)

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:52

@lideli, Je deken is echt leuk en origineel, misschien een idee om volgende keer het stukje bij de hals wat korter te laten, nu lijkt de deken heel groot, en misschien ook leuk om singels te maken :D
@Palmbierlove, je inzending is echt wauw. :j
@itsme23 OMG, I love it, dat showtuig, oornetje, die peesjes en eskadron dekje zijn echt geweldig!
@freyafreak, Je bak en solarium zijn heel gaaf, die bak is lekker groot volgens mij! (: En die Playmobil hindernissen heb ik ook xD!
@daf3 Je repaint is echt supergoed gelukt! Hij lijkt een beetje op Unmistakeble Jake, een westernpaardje dat een tijdje terug in de Penny stond. Ik vind vooral dat maanoog echt :~ :~

Wow, ik ben echt veel aan het @-en :P. Evengoed, vandaag niks Schleich-achtigs uitgevoerd, moest vandaag paardrijden en had niet zoveel puf om langs de Xenos te fietsen voor ringetjes ^^

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:21

Zoo ik meld me ook maar eens weer.
Vandaag is het een jaar geleden dat ik me eerste schleich heb gekocht xD en heb rond de 800 schleich dieren mensen huizen en spullen. Beetje veel :o
Ben nu op vakantie en heb alweer genoeg gescoord van classics tot elfen.
Zo ook het leesblad bayala met eenhoorn veulen ..

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:23

@ daf3: Mooie repaint, het dekentje vind ik ook leuk alleen rafelt het een beetje.. Misschien kun je dat afstikken ofzo?
@ freyafreak: Wauw, superleuk die bak en dat solarium! Heel echt. Doen die klapdeurtjes het echt? :)
@ itsme23: Ook jij, echt veel leuke dingetjes, vooral dat arabisch showtuigje is nice! :D
@ pbl: Grappige foto, een verdiende 1e plaats ;)
@ lideli: Leuk dekentje zeg! En dat halster, heel bijpassend. :) Misschien kun je er verder nog wat bij maken, bandages of iets?
@ Rocco_Love12: Omg, rond de 800 Schleich stuks? Jee, wat een hoop...

Zo, ik heb iedereen wel weer gehad geloof ik? :D
Heb vandaag bij 2 van mijn oude repaints de verf eraf gehaald, dit x niet met nagellakremover maar met thinner. En dat werkt veel en veel beter dan nagellakremover. (en 't is nog goedkoper ook := )
1 ander paardje staat nog met de witte basislaag op een vacht te wachten, en weer een ander is voor de helft bruinbont. (ik heb belachelijk veel paardjes die ik nog moet repainten :o) Foto's volgen! :j

Over 'schleich wedstrijden' gesproken, de schleich organiseert er zelf ook een! Informatie staat in die mini catalogus. :D

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:31

dank je paris,
ik heb zelf ook nog heel veel repaint modellen liggen, een stuk of 18 ondertussen..
eentje is er bijna af, als het goed is alleen nog de hoeven en de ogen

ik heb me aangemeld op de schleich website
en daar stond dat je op de hoogte werd gehouden over een wedstrijd, maar heb nog steeds niks gehoord..

xNinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:33

Iedereen bedankt! Ik ben er ook super blij mee.
@summer2000 ja de bak is lekker groot:)
@paris_ jaa de klapdeurtjes doen het heel goed:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 23:24

Paris_ schreef:
Heb vandaag bij 2 van mijn oude repaints de verf eraf gehaald, dit x niet met nagellakremover maar met thinner. En dat werkt veel en veel beter dan nagellakremover. (en 't is nog goedkoper ook := )

Wanneer mildere producten ook goed werken zou ik zelf niet zo snel naar thinner grijpen, thinner is namelijk niet zo goed voor je eigen gezondheid :) Ik laat zelf de originele verf gewoon altijd zitten, merk je niks van als het model af is, en het model heeft dan ook minimale kans op schade door chemische stoffen.

Maar we dwalen af, dit hoort in het repainter topic. Reden dat ik dit alsnog hier wou posten, is om zeker de jongere users op dit forum op de hoogte te stellen dat thinner misschien wel goed werkt, maar tegelijkertijd ook onverstandig of zelfs schadelijk voor je gezondheid kan zijn als je niet goed weet wat je doet. Veiligheid voor alles :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:52

Excuses dat ik zomaar binnen kom vallen :o Maar wil graag wat vragen ;) ... ik wil graag als cadeau een gerepaint 'Sleich' paardje cadeau geven.. inclusief zadel, hoofdstel en dekentje + halster in een speciale kleur;
(http://www.ruitershoppasdedeux.nl/data/articles/images/big/b_1038.jpg)
En om onderstaande pony (zie ook mijn profiel met nieuwe amazone die helemaal gek is van Sleich *\o/* )
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1413926
Wie zou dat willen doen ? en wat zijn de kosten en aan welke levertijd moet ik dan denken ? graag info per PB...bij voorbaat dank _/-\o_

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:05

Oke, ik kan er echt niks aan doen, ik ben echt verliefd op je Eskadron-dekje, @itsme23.
Hoe heb je die gemaakt, als ik vragen mag ? ^^.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:29

@fieke en pamela ik heb eindelijk allebei jullie prijzen van de wedstrijd kunnen vinden en ga ze nu op de post brengen. Hopelijk ontvangen jullie ze morgen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 15:37

Altijd leuk om dingen te ontvangen!! :D

Mocht het wat stil zijn van mijn kant dan komt dat doordat ik bezig ben met wat Breyer projecten, heb helaas op het moment ook niet zoveel tijd om daarnaast ook te kunnen Schleichen. Er komt wel een nieuw zadeltje aan dat ook op kleine Schleich pony's zal passen, maar die heeft geen voorrang op het moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:17

Aha, er zijn dus fjorden met en zonder aalstreep!
Weet iemand of de fjorden nog te koop zijn of zijn ze al uit de collectie?
Wil dan nog de fjord met aalstreep, heb nu alleen zonder.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:27

Jeeeej, nieuw Schleich paardje gekocht ! :D
Het is de Tenessee Walker merrie, en ik heb haar 'Darling Drink A Whiskey' (Met als roepnaam Whisper) genoemd. Ook heb ik van mijn vader er een vrijetijdsrijset erbij gekregen, maar wat een gepriegel is dat joh! Krijg ik het hoofdstel eerst niet bij Whisper om, en dan duurde het nog een kwartier voordat ik mijn hafje het hoofdstel omhad.. Maar ben der toch erg blij mee ^^
Verder nog ff langs de Xenos geweest, en jahoor, speciaal voor mevrouw hadden ze geen ringetjes meer. -__-''
Ohja ik zag bij de Intertoys de nieuwe Camargue hengst.. Ik was echt verliefd. <3 <3
Hij was echt zooooo mooi. :D Dat word mijn eerstvolgende nieuwe Schleichpaard! *\o/*

Binnenkort een fotoshoot houden met m'n 5 paardjes xD
En @amykimmie ik heb nog niet één Fjord ergens in een winkel met Schleich gezien, laat staan met of zonder aalstreep. :')

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:12

Ben nu een beetje verslaaft aan dekentjes maken met been&peesbeschermers.
Heb nog hele leuke ideeën in mijn hoofd.

alleen mijn halsters lukken niet. Ik maak ze van lint met alles lijn (vilt, lint, stof enz.) maar ze willen gwn niet lukken (en mooi worden XD

Iemand enig idee of je met de kleuren: zwart, geel, bruin (licht en donker), wit de kleur palomino kan maken?

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:33

nietes heb je fotos

ik gebruik een lijm pistool werkt ook heel goed

ik heb gisteren een transport set gemaakt een halster met vilt onderlegt een deken 4 beshermers en een halstertouw ook heb ik een heleboel zadels en hoofdstelen en dekens gemaakt in de laatste tijd

en dit zijn de modelen die ik nog heel graag wil dus als iemand ze heebt

fjord
preswalski
nabstruper merrie
hanoveraan hengst
arabier merrie
camarce hengst
fries veulen
lippizaner veulen
shetlander veulen
fallabella veulen

westernset
dresuurset
pony rijset
vrijetijdset

pony kar

veearts
hoefsmid
belville poppetjes
voerend meisje
rijinstructeur
borstelend meisje
losse zadels
losse hoofdstelen
losse halsters
losse dekens

de parkieten

en de auto en trailer

als iemand hier iets van heeft hoeveel vraag je er voor

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:18

Vandaag bijna de hele dag in de stad geweest en heb daar heel veel nieuwe spulletjes gekocht. Zo heb ik groene vilt gekocht voor de dekjes onder het zadel en zo, ik heb lint gekocht ( geel en strepen! ) En glitters voor op de halsters en hoofdstellen. Foto van een van de strepen halsters. Ik heb ook nog blauwe strepen met wit en lichtblauw, en paars met lichtpaars en donkerpaars.

Afbeelding

Hij is ook te koop voor 1,75 per stuk. Met glitters kost hij 1,95 per stuk.

Tips zijn altijd welkom :D

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:38

@daf3 leuk hoofdstel!

En weet iemand waar je een fjord kan kopen het liefst met aalstreep? en heeft iemand er een plaatje van?

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:57

de fjorden zijn niet meer in de winkel verkrijgbaar, maar wel op marktplaats of ebay

jaimy ik ben ook wel heel benieuwd naar foto's van jouw creaties

daf erg leuk lint!

ik ben trouwens ook nog op zoek naar goede lijm die snel plakt,
want secondelijm werkt wel, maar als je er veel mee werkt zijn die dampen ook niet zo gezond,
en ik ben ook nog op zoek naar een goede vernis, die van mij werkt ook niet zo goed,
in het repainters topic heb ik het al geprobeerd, maar daar krijg ik geen reactie..
wie kan mij helpen?

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:10

ik ben vandaag naar stad geweest
heb de haf merrie
en denk ik het haflinger veulen gekocht
de fjorden zijn ind niet meer in de winkel te koop
bij mijn manege hebben ze ook schleich
daar hebben ze de oude friese hengst de fjord en de appaloosa nog :)
hebben ze veel ''uit de collectie paarden''

luckycharm1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:13

weet iemand waar je keting koopt voor de schleich style halsters.

heb nu ff geen zin en geen tijd om fotos te maken.

ook heb ik nu rijhalsters ze zijn simpel en je kan in een hoofdstel wel 4 kleuren krijgen

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:44

Wow freyafreak , vet mooie bak, wat zijn de afmetingen? Mijn bak is ook af, zoek alleen nog leuke lampjes voor solarium -O- Mijn repaintje is bijna af, het is een zwartbonte pinto geworden, alleen ehm.. welke kleur moet ik zijn ehm.. zegmaar geslachtsdeel maken? :')

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:53

@ daf3: Echt superleuk, dat halster! Die prijs is het zeker waard. :j
@ Thincla: Idd, die kun je niet meer in de winkel kopen, maar 2ehands kan natuurlijk altijd
@ PBL: De universele lijm van de action _O- Ja, die werkt echt supergoed, ook op leer/vilt/lint e.d.!
En voor de prijs hoef je het niet te laten. O:)
@ jaimy1999: In de meeste hobbyzaken hebben ze wel van die kettingen die eigenlijk bedoeld zijn voor halskettingen, die gebruik ik ook gewoon. ;)
@ LoveSchleich: Roze of zwart _O-

Mijn bonte repaint is af.
Had ik 'm helemaal af, staat buiten in de zon te drogen.. Komt zuslief; "Waarom heeft dat paard oranje vlekken? Is ie verkleurd?" 8)7 "Nee, dat hóórt zo..."
(alhoewel, toen ik 'm zelf bekeek bij daglicht had het inderdaad ietsiepietsie weg van oranje. Okee dan, misschien een beetje meer.. :o )

Zal morgen een fotootje uploaden. En dan heb ik nog 2 oude repaints staan die gedaan moeten worden :D

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:00

Leuke naam Summer!
Ik heb inderdaad ook nog nooit een fjord gezien in de winkel.
Leuke deken en halster lideli, hij is alleen wat te lang bij de nek (de deken)
Pbl, ik heb de knutsellijm van de V&D, die werkt best goed, hij laat alleen iets te snel los helaas...
Heel erg leuk halster daf!!!
Itsme, je spullen zijn altijd echt geweldig!!! <3

Ik ben bij de Gamma geweest en heb: Hout gekocht, houtlijm, spijkers, een zaagje, scharniertjes en een hamertje gekocht, dan kan ik eindelijk aan mijn stallen beginnen!!! *\o/*

Roosje01 schreef:
@fieke en pamela ik heb eindelijk allebei jullie prijzen van de wedstrijd kunnen vinden en ga ze nu op de post brengen. Hopelijk ontvangen jullie ze morgen.

Bedankt, ik ben benieuwd! :D