Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:06

nog een dekentje in elkaar geprutselt!
deze is beter gelukt <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en bedankt iedereen voor de reactie's op mijn vorige deken!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 18:09

apart stofje eline,
het biesje eromheen ziet er netjes uit,
voor dit model is hij iets te groot idd, zoals je zelf ook al zei,
hopelijk past hij wel op een groter paard
edit: 2e dekentje is ook leuk en van beter formaat!
mss nog iets te hoog bij de hals, maar dan heb je gelijk een halsdeken in een..

ik heb ook een hele lijst liggen met things to do met onder andere schleich (repaints, tuig, omgevingen, filmpjes enz)

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:31

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

itsme23

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:44

@Nienke98 ziet er wel leuk uit, alleen het sluitinkje is te groot in verhouding met het paardje. Verder hartstikke leuk!

Het gaat hier inderdaad hard, moest nu alweer 2 pagina's bij lezen. Maar goed, ik heb nog even een beetje geschleicht, een dekentje en een soort van endurance setje. Foto's zet ik zo neer.

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:11

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:15

Ben super blij, want ik heb eindelijk mijn prijs van PBL gekregen!! *\o/* Ben er echt heel erg blij mee! het is echt supermooi PBL! ik ga morgen even een foto maken, het is nu al te donker...

Ben nu ook bezig om een wedstrijd op mijn site te zetten! Heb al een beetje bedacht wat de prijzen enzo gaan worden en ook het thema heb ik denk ik al: Lente. Of was er al iemand die dit thema had, want dan verzin in iets anders hoor!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 19:24

*\o/* loverhorses
roosje had ook een wedstrijd met lente als thema,
daar heb ik al een idee voor, maar het is buiten nog zo troosteloos, van de lente is nog niet veel te merken..

nienke ik maak mijn haakjes zelf van ijzerdraad, is ook niet zo moeilijk en dan zijn ze wel van het juiste formaat..
ik heb nog een tip voor je, ik kan niet zo goed uitleggen wat ik bedoel, maar ik heb het even snel getekend (hoop dat het zichtbaar is):
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-A34WTWA4.jpg
jij heb je naadjes dus met de vorm van het suede mee (de rode lijn op de tekening)
maar als je kijkt hoe het bij echte halsters zit, dan loopt de naad dwars op de draad (groen)
ik hoop dat je het een beetje snapt..

oja iemand vroeg nog over een barn tour,
ik wil als ik weer bij de rest van mijn schleich kan (moet nog steeds opruimen ;) heb net mijn eenhoornfoto's gemaakt :) ) een filmpje gaan maken waarin ik al mijn paarden voorstel
de rest van de info over mijn manege is al te vinden op mijn site, er zijn pas nieuwe foto's aan toegevoegd..
Laatst bijgewerkt door Palmbierlove op 06-03-12 20:07, in het totaal 6 keer bewerkt

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:27

Okee, dan verzin in wel een ander onderwerp!

Nogmaals palmbier, echt respect voor hoe mooi je dat maakt! haha ook nog 1 papiertje vol geschreven erbij, en een foto, Je hebt er echt werk van gemaakt!! Ben helemaal verliefd op de halsters <3

Oja, Heeft iemand dan nog een ander idee als thema voor mijn wedstrijd? mischien is (Paarden)Dromen een leuk idee?

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:48

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

LoverHorses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:19

Heb de wedstrijd op mijn site gezet, www.SchleichDesign.nl, Het thema is pasen geworden, Met dank aan PBL ;) Ik vind het zelf ook wel leuke prijzen, namelijk:

1e prijs...

Deken naar keuze uit het webshopje tw. 2 euro, en een bijpassend showhalster van suedine, met halstertouw!
2e prijs...

Dressuurhoofdstel van suedine, Showhalster van touw of suedine met halstertouw!
3e prijs...

Gewoon halster met diamantjes, met halstertouw, en Showhalster van ketting!

Hopelijk komen er veel inzendingen! heb er nu al zin in haha :P

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:29

Loverhorses0 Ik ga mee doen aan je wedstrijd. Lijkt me erg leuk om schleich te gaan verwerken in het thema pasen.

Pamela ik zal morgen even foto's gaan maken bij daglicht van de halsters die ik afgelopen dagen heb gemaakt. Ben dan ook benieuwd wat jullie er van vinden.

Veder ga ik morgen op zoek naar lapjes leer en proberen een zadel te maken. Ik heb al 2 blikjes red bull leeg gedronken om te gaan verknippen en te verbuigen voor de boom van het zadel etc. Ben dus erg benieuwd of het echt gaat werken zoals in dat youtube filmpje stond. Mocht het zadel goed gaan dan ga ik ook beginnen met hoofdstellen.....

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:59

Nienke: leuk halstertje al! en wat Palmbierlove al zei, als je een beetje handig bent met tangetjes en ijzerdraad, kun je zelf kleinere haakjes maken (ik zal straks een plaatje voor je uploaden, misschien dat je daar wat aan kan hebben) Een nepleren tas kan je echt prima gebruiken, nepleer werkt een stuk makkelijker en lekkerder op dit kleine formaat dan echt leer, vaak is echt leer best stug en dik. Als je zoveel mogelijk van de tas wilt gebruiken kan je de tas binnenstebuiten keren, en met een schaartje het stiksel loshalen, hier gaat wél heel veel werk in zitten. Knippen kan je met een stoffen schaar, of een andere stevige scherpe schaar. Werkt echt prima!

Nathas en misschien ook anderen: als je met blik aan de gang gaat, kijk je wel uit voor je ogen? als je bijvoorbeeld een klein stukje afknipt omdat je iets van detail er in wilt knippen, kan het los springen en met een beetje pech recht in je gezicht.

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:01

LoverHorses0 schreef:
Heb de wedstrijd op mijn site gezet, http://www.SchleichDesign.nl, Het thema is pasen geworden, Met dank aan PBL ;) Ik vind het zelf ook wel leuke prijzen, namelijk:

1e prijs...

Deken naar keuze uit het webshopje tw. 2 euro, en een bijpassend showhalster van suedine, met halstertouw!
2e prijs...

Dressuurhoofdstel van suedine, Showhalster van touw of suedine met halstertouw!
3e prijs...

Gewoon halster met diamantjes, met halstertouw, en Showhalster van ketting!

Hopelijk komen er veel inzendingen! heb er nu al zin in haha :P

ik doe ook mee! heb al een leuk idee!
zal even de rest van de regels lezen op je site!

en wat en hoeveel dieren mogen er in voor komen?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:02

Eline, deze vragen kan je ook via de PB stellen, dragen niet bij aan het topic. ;)

Telpeva, ik ben benieuwd naar jouw haakjes! Heb zelf wat zitten prutsen, maar weet niet wat ik er van vind. :+

Bijrijdpaard moet er ook aan geloven ben ik bang... Ben met pastel aan het knoeien voor een haflingerkleur, heeft iemand nog tips om met acrylverf en/of pastel een (lichte/zomerse)haflingerkleur te creëren?

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:04

weer een nieuw dekentje gefrutselt :')

wees gerust de rest van de week zal ik rustiger aandoen :z
misschien nog wat foto's van de andere paardjes met de dekens op maar dat is het dan ook denk ik }>

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:07

Hoi!

Sorry dat ik al zo lang niks heb gepost, internet licht er al een lange tijd af. Ik zit nu op de laptop van mn opa en oma.
Ik heb erg mooie dingen langs zien komen.
LoverHorses, Ik wil ook wel meedoen, moet nog even goed doorlezen.
Ben hier aan het proberen een halster te maken voor de shetlander repaint(die nogsteeds maar 1 vlek heeft)
En voor de tinker repaint(die kleine grijse vlekjes heeft gekregen.)
Welkom nieuwelingen!

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:18

.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:23

Thanx Pamela voor de tip met het blik werken. Ik heb nog een veiligheids bril hier liggen die ga ik denk ik dan maar opzetten voor de zekerheid.

Ook wel fijn om te weten dat nepleer beter werkt dan echt leer kwa stugheid.

Hoe gaat het trouwens met de pecherons ???? heb je die al bijna af of is dat project nog steeds gestaakt ben namelijk erg benieuwd hoe ze gaan worden ;)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:36

Ja, Telpeva, ik ben ook erg benieuw naar je Percherons. Hoe is het met ze? :D

@ PBL: Hoezo zou je me nadoen als je een Arabisch setje maakt? Het is iets dat zovaak gemaakt word :P Ben benieuwd hoe hij word. Plaats je foto's als hij af is?
@ Naborah: Met pastelverf heb ik geen ervaring, voor acrylverf heb ik een lijstje met mogelijke kleuren om te mengen. Misschien heb je daar wat aan: Isabel = gele oker, wit en weinig karmijn. Plaats je foto's als je hem af hebt of W.I.P-foto's?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:50

Uska, jazeker komen er wel foto's, al is haflinger natuurlijk niet het makkelijkst om te maken. :')

M'n Dartmoor Monaco ligt ook al een hele tijd stil. -O-
Afbeelding
:(:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:53

Nienke: Jahoor van ijzerdraad kan je ook prima gespen zelf maken, zal er meteen ook eentje voor je op de foto zetten nu ik toch bezig ben. Handschoenen zou ik zelf niet aantrekken, maar ik draag wel een veiligheidsbril wanneer ik met rondvliegende scherpe spullen werk. (zonnebril werkt denk ik ook prima, dan zie je alles alleen even een tintje donkerder ;) )

Bij deze de beloofde foto's van ijzerwerk, dit is de meest simpele gesp dit ik weleens maak, deze gebruik ik weleens voor plekken waarop het oogje niet beweegbaar hoeft te zijn. Het ziet er vooral uit als een kledinghaak, en door het horizontale deel kun je je strook lint of leer halen :) Ik had wat moeite met scherpstellen (het is zooo klein dit spul) maar ik hoop dat jullie misschien toch nog wat hebben aan deze foto's:
Afbeelding

Hier een foto met een iets meer ingewikkelde sluiting, dit is een S vormig stuik ijzerdraad waarvan de onderkant een gesloten rondje is, die ik door een D ring gestoken heb. Door de D ring kun je je lint of leer strook halen, en doordat het geheel beweegbaar is kun je het hierdoor nét iets makkelijker aan en uit doen om je paard: (de 2e op de rij is het)
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 6klein.jpg

Hier nog 2 gespen, één makkelijke en ook weer een wat moeilijkere, de ene spreekt neem ik aan voor zich, de 2e heeft een tong in het midden die door een oogje van een riem kan zodat je je riemen ook echt vast kan maken en ze niet zomaar los trekt, zoals een 'echte' riem:
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 7klein.jpg

En dit zijn ze alle vier op een rij, met een Schleich Lippizaner ernaast zodat de grootte goed te zien is :) Hopelijk is alles een beetje duidelijk, anders hoor ik het wel.
Afbeelding

De Percherons liggen al een flinke tijd stil, het veulen is zwaarder beschadigd dan ik dacht en ik krijg hem nog niet goed gerepareerd, dat werkt vrij demotiverend. Ik heb nog steeds plannen om ze af te maken, maar het schiet niet echt op...

Naborah, ik vind Monaco tot nu toe al erg leuk gelukt, de overgangen zijn echt mooi gedaan. Naar mijn idee is de kleur nog wat fel, maar je zei al dat het werk stil ligt, lukt het niet helemaal naar je zin? Ik heb trouwens het idee dat het hoofdje heel mooi is, al is hij vrij wazig te zien op de foto. Veel detail daar.

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:00

.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:02

Telpeva, niet je Percherons opgeven! *Geeft boost* *\o/*
Bedankt voor de foto's + toelichting op de gespen! Als ik ooit nog van school de gelegenheid krijg om iets te doen wat niet te maken heeft met school, ga ik proberen aan de hand van jouw magnifieke gespen een gesp te maken.
Wat betreft Monaco, bedankt! De kleur is in het echt niet heel fel, maar meer roodvos in de zon: Afbeelding
Ik ben bang dat ik 'm verpest, vandaar dat 'ie naast drie andere modellen in het nog-af-te-maken-verdoem-laatje ligt. :D Eigenlijk wil ik hem witte benen geven (tot over de knie, zegmaar welke behoren bij sabino aftekeningen), maar dat wordt nu mogelijk wat lastig... :+ Ach, ik moet die angst opzij zetten en gewoon bezig gaan!
Bedankt voor de complimenten. Als ik wat verder ben zal ik kijken of ik een update kan posten. :)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:11

ken je probleem, ik heb ook wel eens dat ik niet verder wil painten uit angst het te verpesten... Maar Monaco word echt heel mooi, het lukt je vast! :D
@ Telpeva: Niet opgeven!!! Je Percherons lukken je vast wel. (ben nu wel nieuwschierig naar een foto van het veulen :o ) Ik vind je uitleg over gespjes maken ook heel handig.

itsme23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:15