Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
x_Marr schreef:Overigens vind ik linten niet echt veilig..
33Bonita33 schreef:maar als je te lang bent wil dat toch niet meteen zeggen dat je niet in balans bent met je pony?
Ecudes schreef:33Bonita33 schreef:maar als je te lang bent wil dat toch niet meteen zeggen dat je niet in balans bent met je pony?
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik geloof best dat een langere ruiter die niet in balans zit nog lastiger is voor een pony dan een kortere ruiter die niet in balans zit, maar wat is nu het hele probleem als je wel in balans zit?
Daarbij vraag ik me ook af hoe zwaar dat "overcompenseren" nu helemaal zal zijn. Vanaf wanneer wordt het compenseren inderdaad lastiger, en hoeveel extra last zou dit dan moeten opleveren?
x__Ellis schreef:Een fries kan je je leven lang op blijven rijdendaar raak je echt niet zo snel te groot voor
Maar die Welsh vind ik niet kunnen, jij zegt dat je op haar rijd voor de beweging. Een paard heeft elke dag beweging nodig, dus jij rijd elke dag?
Ik vind het ook geen smoes dat je zegt dat je pony te pittig is voor een kleinere ruiter. Kheb zelf ook een welshje, super pittig, maar mijn zusje berijd hem lekker. Ikzelf zou er niet op durven te stappen!
Maargoed, je bent op zoek, dat vind ik goedlengte weet ik niet, (gokje; 1.20??)
LADPR schreef:33Bonita33: Over het algemeen wel. Dat ruitertje dat hem toen reed, reed zo verschrikkelijk goed, dat lag echt niet aan haar. Zei reed keurig en zat altijd in balans. En toch raakte mijn pony uit balans door haar lengte.
LADPR schreef:Dat is helemaal neit raar dat is dus het effect van een te lange ruiter
LADPR schreef:Ja lekker makkelijk uitleggen zo over internet of niet. Het zijn gewoon kleine signalen dei makkelijk op te vatten zijn als een vervelende pony die geen zin heeft of zo. De oefeningen gingen allemaal moeilijker, ik kon zien dat het allemaal veel onrustiger was dan normaal, hij niet zo makkelijk zijn voeten gebruikte als normaal. Oftewel allemaal hele kleine dingetjes, die je neit emrkt als je op de pony zit zelf.
LADPR schreef:33Bonita33: Omdat ik zeker weet dat mijn tuigage past en hij geen spierpijn had toen. Spierpijn is heel wat anders, mijn dieren hebben nog nooit spierpijn gehad trouwens.
LADPR schreef:33Bonita33: Omdat ik zeker weet dat mijn tuigage past en hij geen spierpijn had toen. Spierpijn is heel wat anders, mijn dieren hebben nog nooit spierpijn gehad trouwens.