Schleich paarden [deel 8]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shettepret

Re: Schleich paarden [deel 8]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:51

Net als bij het Modelpaarden topic krijgen de serieuze Schleichers onder ons een pb met link!
Ik begrijp dat het grootste gedeelte voor een splitsing is?

Jilles: wat is er precies kapot? Dan kan ik kijken wat ik voor je kan betekenen.

Stapper staat nu te drogen. Foto's komen zo!!

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:16

Nou, ik ben 100% voor de splitsing. Ik zag dat er na mijn post ineens wat meer oudere en serieuzere repainters/verzamelaars zijn gaan reageren... dit groepje mis ik enorm. Ik plaats hier simpelweg gewoon geen repaints meer, omdat er niet serieus op wordt gereageerd door een groot deel dat hier post.

@Elena, ik ben benieuwd naar Stapper! :D

@Jackytje, doe rustig aan! Tinky is trouwens wel héél erg leuk! :o

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:45

Het is idd heel erg vervelend steeds die onliners, en ook wat jij zegt Sanne, er wordt niet echt serieus op dingen gereageerd!

Ik ben met een mentuigje voor de shetlander bezig, met een playmobil sulky, precies de goede maat! Echt leuk om te doen. :)
Sanne@ Jij repaint echt heel leuk! Je tuig is ook mooi! :j

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:53

De rede dat ik weinig post is ook omdat ik me super irriteer aan de onliners en aan het off topic geklets. Ik lees wel mee hoor maar weinig zinnigs te posten als dit zo door gaat. Ik sta dan ook helemaal achter een splitsing.

@Elena ben benieuwd hoe stapper is geworden (ben ook benieuwd welk model je voor hem heb gebruikt aangezien het een kruising welsh ijslander is :P)

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:00

Ik denk dat een splitsing wel een goed idee is.
Ik heb het gevoel dat al mijn berichten oneliners zijn, dus ik zal hier niet meer plaatsen...

Ik blijf wel nog meelezen, als dat wel niet erg is.

Wiekenmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:33

Ik zou het ook prettig vinden als de wat oudere mensen een Schleich topic hebben.
Ik vind het niet eens meer leuk om bij te lezen en heb best wel veel te vertellen over de vorderingen met mijn schleich, maar vind het op het moment niet de moeite waard om het tussen deze onzin neer te zetten.
Ik weet dat ik nu zelf ook een onliner typ maarja die staan er op de afgelopen 4 bladzijdes zowat alleen maar.. :(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:29

Mij maakt het niet veel uit of er een splitsing komt, ik vind alles leuk :) Wat ik denk, is dat de jongere spaarders waarschijnlijk even fanatiek en vol vuur kunnen praten over Schleich als de ouderen, alleen komt het er af en toe wat ongelukkig uit in de vorm van slowchat en oneliners. Wat niet gek is, als je merkt dat andere mensen ook online zijn, is het juist leuk om te kunnen kletsen! alleen is dit een forum en geen msn, en niet bedoelt om losjes met elkaar te chatten, daar zijn huiskamer topic voor.

Veelgestelde vragen reageer ik al lang niet meer op ( :o ) en uitgebreid tutorials posten, technieken en andere dingen uitleggen doe ik hier ook al een tijdje niet meer omdat er toch overheen gekletst word. Ik persoonlijk zou het súper vinden als er een topic komt die zich wat meer richt op ouderen, zodat je ook wat dieper in kunt gaan op het materiaal. Zodat de mensen die serieuze tips willen, dit ook echt kunnen krijgen. Een beetje kritiek op zijn tijd kan af en toe best goed zijn, en van mij mag het topic wel wat serieuzer :)

horseloverzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:01

oké mensen van mij wil je aub zand erover en vergeten (kijk ik rageer een beetje bot tegen mijn broer omdat iedereen boos op mij is en nu is mijn broer superboos op mij en wil hij niets meer zegge tegen mij !!! )
en trouwens , ik heb dit al eens ergens gepost maar ik doe het nog eens (ik weet dat ik ook fout zat !) :
als julie alsmaar zeggen van oftopioc en slowschats en onliners is dat ook oftopic en slowschats en onliners dus aleen maar SCHLEICH !!!!!!!
en van dat hickstead bedoel ik als daf3 dat maakt voor mij en ze de afbeelding stelen en zeggen dat het ''hun eigen'' repaint is dat bedoel ik !!!!!
van die @tjes we willen vriendenlijk zijn dus mogen we nietys meer van @ tjes zetten of zo

pfff wat een gezaag (ik weet ik zaag ook !!!! )

nu aleen schleich :
ik ga vandaag proberen een dekentje te maken voor bij het halster van pbl
en
ik ga een stal maken voor mijn zus haar paarden als ze langs komen :)
ah ja wiekemeisje ik ga in de zomer je ronde (hoe heet het ook weer ? ) samen proberen maken met mijn moeder als het mag natuurlijk tipje je nieuwe limetded schleich staan denk ik nog de laatste keer ik op je profiel keek aleen de stonden de nieuwe er nog niet op :)
zijn er mensen die al een barn tour is hebben gemaakt ?
oja wie was dat die een heeel eind terug een kamer had met allemaal schleich ?
@SanneLeoni : dus mogen we niets meer zeggen over repaint of onze affe repaint hier zetten ?
nou ja dat was het dan hopelijk word je nu niet meer boos op mij want ik was niet aleen !!!
Laatst bijgewerkt door horseloverzz op 06-03-12 13:21, in het totaal 3 keer bewerkt

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:06

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:42

Ik heb de tems gezien. Jitske en ik hebben al een aantal maal een opmerking in het topic geplaatst met de vraag of het ontopic kan blijven, ik ga kijken of ik kan vinden waarom het op YRT is blijven staan. Wordt vervolgd.

Wat je eventueel zou kunnen doen, open een topic in de HK met een clubje waar jullie graag mee ontopic willen blijven. Je kunt namelijk niet voorkomen dat er soms offtopic doorheen komt. En ook in de huiskamer, het mag niet besloten zijn, dus helemaal voorkomen worden kan het niet maar het haalt waarschijnlijk al een boel irritatie weg.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:50

sorry hoor, maar als ik het goed begrijp word er een topic aangemaakt voor volwassenen?
Nou het helpt misschien wel, maar betekend dit dat ik als 10jarige alleen nog maar hier mag?
dat voor de oudere vind ik niet erg aardig eigenlijk!
want daar staat alles over materialen, maar ik wil ook gewoon tips hebben hoor!
mogen kinderen dat dan niet aanzien!
Beetje flauw als je het zo bekijkt!
Laten we het gewoon goed doen en dan in deel9 word het super gezellig(met alleen maar schleichpraat).
(sorry voor al dit gemopper!)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:57

Nee, dat is niet wat ik bedoel :)

Maar het blijft blijkbaar voor een hoop mensen moeilijk om ontopic te blijven, dus dit zou een eventuele oplossing kunnen zijn. Nog beter is, wanneer het gewoon hier kan blijven staan en iedereen ontopic blijft waardoor het topic voor allemaal leuk blijft en het doel van het topic niet voorbij gegaan wordt.

En eigenlijk zeg ik het verkeerd om, dan zou dit naar de (J)HK 'moeten' en kan er in een ander gedeelte een serieus topic worden gestart.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:19

We hebben in (j)HK al een schleich gedeelte waar we eventueel offtopic met elkaar kletsen. Maar veel jongeren hebben nog geen 25 nuttige berichten geplaatst dus kunnen daar niets posten en ik denk dat daarom hier veel offtopic word gekletst.
En wat de onliners betreft ik vind dat iedereen daar gewoon op moet gaan letten. Want 9 van de 10 keer word er al bij gezet sorry van de onliner.... dus dan weet je zelf al dat het niet goed is wat je post zeg maar.

Verder weet ik ook dat er jongeren zijn die WEL goed mee doen in dit topic en Wel hun best doen om geen onliners te plaatsen en netjes on-topic te blijven....

Ik ben benieuwd hoe dit verder zal gaan .....

Trouwens heb al weer een schleich halster af :P (in opdracht voor de paint merrie)

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:40

Ik ben ook zéér benieuwd hoe we dit probleem kunnen oplossen. Er wordt namelijk de afgelopen 3 á 4 topics al beloofd dat we netjes ontopic gaan praten. Ik geef het natuurlijk wel een kans, maar omdat het al zo vaak is beloofd betwijfel ik het.

Ik ben in iedergeval blij dat je naar bepaalde oplossingen verwijst Jitske!

------------------------------------------------------------

Gisteren heb ik mijn eerste engelse zadel op Schleich formaat gemaakt.
Het is niet geheel kloppend, maar ik ben er zeker niet ontevreden over voor een eerste poging.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:51

Iefke, fijn dat er naar gekeken wordt. :j Er wordt door de oneliner-posters al zo vaak gezegd 'het volgende topic' of 'vanaf nu niet meer', maar het zijn loze beloften.

Sanne, ik ben benieuwd!
Shettepret, foto's van Stapper? O:)
Ik ben een trainings(rij)set voor de Camarguehengst aan het maken. Echt een van mijn favoriete modellen is deze pony geworden. Al heeft 'ie de uitstraling van een 2jarige.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:53

Nathas, SanneLeoni, Wiekemeisje, Shettepret, kom nou! nieuwtjes posten van spulletjes die jullie gemaakt hebben, maar dan geen foto's posten? zo hou je wel de spanning er goed in :D ik ben super nieuwsgierig, gaan jullie ook foto's posten?

Sinds vanochtend ben ik ook weer aan de slag gegaan met mijn western tack, ben nu bijna klaar met het borsttuig, moet alleen de zilveren versiering nog aanbrengen. Dan nog het hoofdstel, en de laatste puntjes op de i zetten op het zadelversiering, en dan is die ook eindelijk af! vanmiddag of avond hoop ik weer een paar update foto's te hebben :D

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 15:24

idd zoals Nathas zegt: er is al een HK topic, dit zou het serieuze topic moeten zijn..
dus als jullie nu gewoon zorgen dat je je 25 nuttige posts hebben, dan kunnen jullie daar over je niet Schleich dingen kletsen, en zo wordt het hier weer overzichtelijk

Ik merk idd dat er hier soms niet helemaal goed gelezen wordt,
over mijn filmpje had ik alle info gezet over hoeveel foto's en vervolgens wordt er nog gevraagd, 'hoeveel foto's?' daar ga ik dan ook echt niet meer op antwoorden,
net als de algemene vragen over repainten en tuig maken, die ook bijna elke pagina wel terug komen,
gebruik aub de zoekfunctie..

ik ben ook erg benieuwd naar jullie creaties, foto's...

net in de pauze naar de stad geweest, weer even bij de xenos wezen kijken, nog geen nieuwe kleurtjes suedine, dus maar voor de oranje gegaan XD

ook bij de intertoys geweest, daar hadden ze 3 paardjes uit de nieuwe collectie, maar het was echt een rommeltje
en veel duurder dan bij de top1toys, en daar staan ze tenminste netjes in een vitrinekast, dus daarnaartoe gegaan,
daar kennen ze me ondertussen XD dus ik mocht op mijn gemakje in de vitrinekast kijken,
ik heb nu het getrainde paard genomen
en nog 2 van de elfenserie om die nog compleet te maken voordat de nieuwe collectie in mei komt,
wil er nu sowieso nog 4 van die collectie..

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:06

Aaaah... ga zo de foto's plaatsen!
Ben nu druk op stal! :D

Het topic is niet voor de oudere maar voor de serieuze Schleichers.
Deze naar (J)HK en wij een serieuze zou top zijn!!

eva20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:31

Als je een vraag hebt aan iemand of ergens op wil reageren, doe dat dan met een privébericht! Dat scheelt al een hoop offtopic-berichtjes.
Laten we gewoon verder gaan met het praten over schleich paarden en niet de hele poos over het offtopic-gedoe. (Sorry, als dit bot klinkt!) :o
Ik hoop dat we gewoon gezellig door kunnen gaan met dit topic! Want ik vind het erg leuk om te schleichen! :D

Met mijn geheime project gaat het goed! Ben al een eind!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:35

ik volg het allemaal niet meer met die onliners enzo :o

nou ik las dus net dat het een onliner was dus voeg ik maar wat toe :7
kan iemand nu eens GOED en DUIDELIJK uitleggen wat nou eigenlijk een onliner is?
misschien (ik ook) snappen somige het niet en doen ze het daarom nog steeds?

oja, ik heb 28 paarden en ben er eentje kwijt. daarin heb ik 2 dubbele en een repaint zitten :j
Laatst bijgewerkt door eclair98 op 06-03-12 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:39

heb net een dekentje in elkaar geprutst!
hij is absoluut niet perfect, maar het was me 1e keer. hij is te lang en heb dat geprobeerd te fixen, maar is mislukt(foto 2) :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mijn kat slaap in mijn schleich stal :')
ze is alleen een beetje te groot :P

Afbeelding

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:41

eclair93 schreef:
ik volg het allemaal niet meer met die onliners enzo :o

eclair wat jij doet is een oneliner!
Ik ben bezig met mijn manege opnieuw opbouwen (beetje plekjes veranderen en paarden verplaatsen) maar het is moeilijker dan ik dacht!
Denk je dat dit goed staat past het niet!
Erg vervelend!
@eline:
hij is niet perfect nee maar wel leuk!
ietsjes te groot

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:49

Dat nieuwe schleich topic is een heel goed idee voor jullie, ik snap natuurlijk wel dat ik daar niet mee zou mogen kletsen. mag ik daar wel gewoon lezen?? Of kan/mag dat ook niet? ik heb meestal toch niet zoveel te zeggen dus ik vind het niet zo erg. kunnen we niet gewoon op houden over de onliners en het dan proberen niet meer te doen? volgens mij heb ik wel al 25 nuttige berichten maar dat weet ik niet zeker. Bij ons in Zuidlaren zijn de nieuwe paardjes er jammer genoeg nog niet. :(

PBL: Leuk foto's !
eva20: ben benieuwd naar je geheime projectje.
eline: mooi stofje! alleen lijkt hij aan de achter kant kleiner als de voorkant maar dat wist je vast al. verder vind ik hem mooi.

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:21

@elinevandijk: Vind hem wel leuk gelukt, maar idd. te groot. Past hij niet op een trek of groter paard?

Heb net een hele lijst met ideeën opgeschreven, die ik uit wil voeren.
Hij is echt heel lang, je moet toch wat doen om je schleich tevreden te houden... :+

Mmh, heb eigenlijk nu ook wel zin om de nieuwe collectie in huis te halen. Wel irritant als je geen winkel in je buurt hebt met de nieuwe modellen...

Ik vind het voor jullie een goed idee en ik snap jullie echt, maar dat betekend dat ik daar niet meer mee mag kletsen. (ben al hard bezig met de 25 nuttige berichten! ben er bijna!)
En als ik eerlijk moet zijn een beetje flauw, want ik weet dat jullie een hekel hebben aan de oneliners enzo. Dat heb ik ook wel, maar nu tellen de jongere spaarders eigenlijk niet meer mee.
Nou, ik bedoel te zeggen dat veel mensen volgensjullie niet "serieus" zijn, maar draai de rollen eens om, hoe voel jij je als je geen pb met link krijgt?
Snappen jullie mijn punt een beetje?

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:52

.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 21-03-24 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt