[Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Binkie_Eline

Re: [Centraal] Welk ras past het beste bij je? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:04

KWPN?

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 21:57

Nou ik ben benieuwd!
ik ben 1,53 (vandaag nog gemeten)
ben 35 kilo (je hebt nu het idee van een sprietje maar het valt wel mee)
en ik ben 12 jaar.
ik hou van een voorwaarts redelijk braaf paard die ook wel een sprongetje kan maken.
ik wil het liefste een paard en.... nou ja dat was het wel

Doei! :) :)

Oja vergeten ik rijd al 5 jaar waarvan 3 jaar serieus want als klein slap meisje van 7 die er elke week afvalt leer je niet echt rijden..... |(

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 07:25

KWPN?

esmeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:49

ik ben 12
ik ben 1,51
ik rijd 6 jaar paard
ik hou van een pittige pony dat wel is onverwacht kan bokken ofzo maar ook weer heel lief is
niet kleiner dan een C-pony en niet groter dan een E-pony
de kleur maakt niet heel veel uit
en 1 dat goed kan springen

esmeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:50

lotje_elmo schreef:
Nou ik ben benieuwd!
en ik ben 12 jaar.
ik hou van een voorwaarts redelijk braaf paard die ook wel een sprongetje kan maken.

Oja vergeten ik rijd al 5 jaar waarvan 3 jaar serieus want als klein slap meisje van 7 die er elke week afvalt leer je niet echt rijden..... |(

KWPN

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:08

lotje_elmo schreef:
Nou ik ben benieuwd!
en ik ben 12 jaar.

haflinger :j

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:20

xx_essi_xx schreef:
ik ben 12
ik ben 1,51
ik rijd 6 jaar paard
ik hou van een pittige pony dat wel is onverwacht kan bokken ofzo maar ook weer heel lief is
niet kleiner dan een C-pony en niet groter dan een E-pony
de kleur maakt niet heel veel uit
en 1 dat goed kan springen

Een grote welsh? Of een new forest ? Dat karakter hangt van pony tot pony af :P

LinekeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:25

Dit is voor een meisje die ik ken:
een beetje snel
1.50
Betrouwbaar
moet een sprongetje kunnen maken en wat dressuur

Martinemid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:48

Heeeyy ik ben wel benieuwd welk ras jullie bij mij vinden passen! Ik ben 14 jaar, 172 cm, 48 kg en ik rijd bijna 8 jaar.
•ontdeugend
•pittig, snel (sws niet langzaam)
•liefst een bruine of zwarte
•wedstrijdpaard/pony:crossen, springen, dressuur en soms een ritje
•Hoogte maakt niks uit
•Wendbaar
Ik hoop op reacties! :)

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:55

eldora1 schreef:
ponypret123 schreef:
Klinkt beter, new forest is iets te 'slordig' hou van nette strakke paarden, arabiertjes vind ik leuk!

Sorry hoor, maar dan heb jij geen echte NF gezien..
Tussen mooie NFjes en die iele arabjes zitten wel verschillen, maar NFjes zijn echt NIET slordige pony's.
Juist erg mooi gebouwde beestjes.
Maar dit zal wel aan mij liggen xd

Zo bedoel ik het ook niet, ik was opzoek naar een ander paardje :o

GroteSnuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 16:18

- 1,82
- bijna 14 jaar
- wil verder komen in de dressuur
- betrouwbaar!!
- houd van koudbloeden, maar probeer dat idee een beetje los te laten.. ik wil nu echt de sportrichting in en fjorden, haflingers, tinkers zijn echt te klein voor mij (ze kunnen me echt wel dragen maar het moet er een beetje netjes uit blijven zien, ik heb minimaal een paard van 1,70 nodig). dus ik zoek nu wel een warmbloed voor de dressuur maar niet zo'n smal paardje, hij moet wel een beetje 'body' hebben :P. ik dacht nu toch wel richting de KWPN? iemand ervaring met een goede bloedlijn met stevige dressuurpaarden?
- fries wil ik niet, hele gave paarden om te zien maar heb er niet zo veel mee xd

@martinemid wat dacht je van een connemara?! ik ben er helaas te groot voor maar dit zijn geweldige paardjes! super springers en heel goed voor de sport! hopelijk heb je er wat aan! kijk eens op: staltieks.nl

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:17

Martinemid schreef:
Heeeyy ik ben wel benieuwd welk ras jullie bij mij vinden passen! Ik ben 14 jaar, 172 cm, 48 kg en ik rijd bijna 8 jaar.
•ontdeugend
•pittig, snel (sws niet langzaam)
•liefst een bruine of zwarte
•wedstrijdpaard/pony:crossen, springen, dressuur en soms een ritje
•Hoogte maakt niks uit
•Wendbaar
Ik hoop op reacties! :)

Sorry voor de late reactie :) maar misschien moet je eens kijken naar een Fjordje of Haflinger. Erg leuke paardjes en lekker stevig ook. Je kan heel veel kanten met ze op en ze zijn erg slim :D

TouchTheSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:29

Iedereen roept KWPN als pittig paardje, Maar je kunt ook als je aan de kleine kant bent, een kruising tussen een Arabier nemen en een ander ras. Zelf heb ik een kruising tussen een Arabier x Tuiger x American Saddlebred. Een hutspot dus, maar kan draven man! En dan niet zo'n tuigerdrafje, maar echt een ruime en voorwaartse draf. Op wedstrijd haal ik ook vaak een 7, 8 of zelf een 9 op draf. Hij valt erg op, natuurlijk op de goeie manier, en mankeer niets. Ohja, hij is voor het laatst gemeten toen hij 9 jaar was, en was toen 156,9 cm. Net een pony dus. Ik rijd hem als E pony, maar hij is natuurlijk al wel groter dan 157. Hij kan ook trouwens springen! Ik ben een echte dressuur kakker dus ik rijd M2 met hem, ik train Z1/Z2 niveau. Ook rijd ik hem met springwedstrijden, in de klasse M.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:34

Ik vraag me af wat jullie bij mij vinden passen :D (ik heb al een (verzorg)pony maar ik vraag me gewoon af wat jullie denken)

- Ik ben 1.58 meter
- 12 jaar
- 50 kg (valt nog wel mee met hoe dik ik ben hoor :+ )
- Ik heb graag een paardje met karakter dat niet al te groot is (tussen een c-pony en een e-pony)
- Ik houd wel van een eigenwijs beestje waar je soms de strijd mee moet aangaan :)
- Ik houd vooral van recreatief rijden. Bos of strandje pakken vind ik erg leuk.

ben benieuwd!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:54

Finliox schreef:
Ik vraag me af wat jullie bij mij vinden passen :D (ik heb al een (verzorg)pony maar ik vraag me gewoon af wat jullie denken)

- Ik ben 1.58 meter
- 12 jaar
- Ik heb graag een paardje met karakter dat niet al te groot is (tussen een c-pony en een e-pony)
- Ik houd wel van een eigenwijs beestje waar je soms de strijd mee moet aangaan :)
- Ik houd vooral van recreatief rijden. Bos of strandje pakken vind ik erg leuk.

ben benieuwd!

Haflinger ! :)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:18

jolijn2001 schreef:
Finliox schreef:

- Ik ben 1.58 meter
- 12 jaar

ben benieuwd!

Haflinger ! :)

Leuk dat je een haffie aanbeveelt! Ik heb namelijk een fjordje, dus je zat er niet ver vandaan :+

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:22

Haha wat grappig! :)

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:40

GroteSnuffel schreef:
- 1,82
- bijna 14 jaar
- betrouwbaar!!
- houd van koudbloeden, maar probeer dat idee een beetje los te laten.. ik wil nu echt de sportrichting in en fjorden, haflingers, tinkers zijn echt te klein voor mij (ze kunnen me echt wel dragen maar het moet er een beetje netjes uit blijven zien, ik heb minimaal een paard van 1,70 nodig). dus ik zoek nu wel een warmbloed voor de dressuur maar niet zo'n smal paardje, hij moet wel een beetje 'body' hebben :P. ik dacht nu toch wel richting de KWPN? iemand ervaring met een goede bloedlijn met stevige dressuurpaarden?
- fries wil ik niet, hele gave paarden om te zien maar heb er niet zo veel mee xd

@martinemid wat dacht je van een connemara?! ik ben er helaas te groot voor maar dit zijn geweldige paardjes! super springers en heel goed voor de sport! hopelijk heb je er wat aan! kijk eens op: staltieks.nl

Andalusier :j

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 11:42

Finliox schreef:

- Ik ben 1.58 meter
- 12 jaar

ben benieuwd!

Zou misschien gaan voor een koudbloed. Haflinger/fjord/tinker? Of misschien een welsh cob als je niet zo van de 'echte' koudbloeden bent..

GroteSnuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 12:11

Confession schreef:
GroteSnuffel schreef:
- 1,82
- bijna 14 jaar
- betrouwbaar!!

zijn die zo groot dan?

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:05

Ik heb al een verzorgpony, maar wat vinden jullie bij me passen?

Ik ben 11 jaar, ik heb 4,5 jaar rijervaring. Hou wel van een snel paardje, met wat streken is niet erg! Ik vind springen en dressuur leuk, maar ook bos of strand. Ik ben 1.53, laatst gemeten... Wel een wat grotere pony... Kleine pony's ben ik zo snel te groot voor.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:36

GroteSnuffel schreef:
Confession schreef:

zijn die zo groot dan?

Een aantal wel, maar lang niet allemaal hoor :P Een grote kwpn'er is voor jou ook wel leuk denk ik :P

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:39

Ik ga het zelf dan ook maar eens vragen :P

Ik ben 1,77, 63 kilo en ik hou van snelle paarden/pony's, en het liefst niet al te veel bokken enzo. Kleur maakt niet uit, en het liefst niet een te groot paard :P Moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn, maar dat ligt niet altijd aan het ras :)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:58

hoi ik ben ongeveer 1.62 en weeg 44 kg.
het liefst een pony met karakter. Het liefst een allrounder die netjes en soepel kan lopen en een sprongetje kan maken. ik hou ook heel erg van (lange) buitenritten. paard mag best een stevige bouw hebben want daar hou ik wel van.
kortomeen stoere allround pony (het liefst een Epony)

ik heb al ijn perfecte paardje en nu is het aan jullie o te raden welk ras hij is zonder (!!) in mijn profiel te kijken, succes!

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:01

nienke555 schreef:
Ik ga het zelf dan ook maar eens vragen :P

Ik ben 1,77, 63 kilo en ik hou van snelle paarden/pony's, en het liefst niet al te veel bokken enzo. Kleur maakt niet uit, en het liefst niet een te groot paard :P Moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn, maar dat ligt niet altijd aan het ras :)

dit is denk ik vooral karaktereigenschappen, ieder ras kan snel en betrouwbaar zijn toch? hou je over het algemeen meer van koudbloeden of warmbloeden? wat wil je graag dat hij/zij kan?